Speler van de week 2025/2026

Op 28 februari speelde PSV uit bij Heracles Almelo. De eerste helft nam PSV gemakkelijk afstand, maar de tweede helft leek PSV in slaap te vallen. Zeefuik (familie van) scoorde een schitterende 1-3. Al mocht de goal van Ismaël Saibari er ook zijn! Slechts 9 stemmers deze keer. Zij kozen Matej Kovar tot speler van de week!

In de stand weet Kovar zich een plekje te verbeteren ten koste van Anass Salah-Eddine. Dennis Man passeert in het kielzog van Kovar ook Salah-Eddine. In de top is het stuivertje wisselen. Na deze week bezet Joey Veerman trede 3 ten koste van Mauro Junior.

69b3d1b9bc8cd-kovar.JPG

69b3d1c322ec1-svdw_9.JPG

69b3d3852c5e7-stand_9.JPG

En jullie hadden er nog eentje tegoed!

Vorige week helaas in mijn ogen een van de grootste teleurstellingen van het seizoen. Een in de competitie oppermachtig PSV mist de bekerfinale door in Nijmegen met 3-2 van NEC te verliezen. Ik heb er niks van gezien, maar het was terecht (zo heb ik begrepen). De zaterdag erna won PSV enigszins moeizaam van FC Goes (AZ) met 2-1. De winnende treffer was daar toch aardig uitgespeeld.

PSV heeft het wat moeilijker de laatste tijd. Dat geeft Matej Kovar de kans om uit te blinken. Hij is dan ook voor de 2e week op rij de speler van de week. De top 3 was deze week behoorlijk afgetekend. Naast Kovar zien we ook Ivan Perisic en Joey Veerman op het podium deze week.

In de stand zien we in de top geen wijzigingen. Maar Kovar blijft stijgen, inmiddels op plek 6 aangekomen. En titelverdediger Perisic heeft het wat moeilijker dit seizoen, maar is nu eindelijk terug in de top 10!

69b3d1b9bc8cd-kovar.JPG

69b3d546e678d-svdw_10.JPG

69b3d62f817a5-stand_10.JPG

Sildillia
Wanner
Boadu

Maar meer uit armoede. Sildillia deed niks fout maar voegde ook weinig toe. Wanner heeft het inzicht wel, maar er zitten te vaak nog zwakke schoten en complete mispasses tussen. Boadu speelde goed en bracht wat toen hij om Pepi heen speelde, maar daarna heb ik hem ook niet meer gezien.

Sildillia
Wanner
Boadu

Maar meer uit armoede. Sildillia deed niks fout maar voegde ook weinig toe. Wanner heeft het inzicht wel, maar er zitten te vaak nog zwakke schoten en complete mispasses tussen. Boadu speelde goed en bracht wat toen hij om Pepi heen speelde, maar daarna heb ik hem ook niet meer gezien.
tov bv Dest had ie een stuk minder gevaarlijk balverlies, ik zie dat op dit moment gewoon als wnst.

Boadu?
Mensen toch... Een spits moet scoren. En hij mist een hele dikke kans.
Hoe kan die bij iedereen in de top 3 staan?

1. Perisic
2. Saibari
3. Sildillia

Terug
Bovenaan Onderaan