Speler van de week 2022/2023

1. Simons, wie anders?
2. Bakayoko, ging wel z'n man voorbij en gaf voorzetten.
3. DRommel, niks fout gedaan, de rest was allemaal brandhout
 
1. Simons
2. Mwene (die vond ik het minst slecht na Simons)
3. Drommel dan maar.

Bakayoko had erbij kunnen wanneer hij niet allerlei ballen zo simpel verspeelde.
 
Laatst bewerkt:
Simons
Bakayoko (bracht leven in de brouwerij, jammer dat er zo weinig gedaan werd met z’n voorzetten)
Een 3e speler zou ik niet weten, de rest was gewoon ondermaats
 
Nou, vorig weekend weer een grote teleurstelling: 1-1 bij Vitesse. Het animo om te stemmen was ook behoorlijk laag met 4 mensen. Desondanks de stand bijgewerkt. Niet geheel verrassend scoort Xavi Simons weer de meeste punten en zo is hij voor de derde maal op rij speler van de week. Net als vorige week kreeg hij van elke stemmer 3 punten. Philipp Mwene, Johan Bakayoko en Joël Drommel waren de anderen die zich nog enigszins aan de malaise onttrokken. In de stand gebeurde helemaal niets!

641d7bd0d2725-xavi.jpg


641d7beb240e4-svdw_11.JPG


641d7c848b00a-stand_11.JPG
 
Nou, vorig weekend weer een grote teleurstelling: 1-1 bij Vitesse. Het animo om te stemmen was ook behoorlijk laag met 4 mensen. Desondanks de stand bijgewerkt. Niet geheel verrassend scoort Xavi Simons weer de meeste punten en zo is hij voor de derde maal op rij speler van de week. Net als vorige week kreeg hij van elke stemmer 3 punten. Philipp Mwene, Johan Bakayoko en Joël Drommel waren de anderen die zich nog enigszins aan de malaise onttrokken. In de stand gebeurde helemaal niets!

641d7bd0d2725-xavi.jpg


641d7beb240e4-svdw_11.JPG


641d7c848b00a-stand_11.JPG
Bizar hoe Cody nog steeds in de top 3 staat ...
 
Inderdaad. Wel een beetje geholpen door de blessure van Benitez en het niet meer opstellen van Guti.

Het zegt veel over de huidige stand van zaken denk ik. Niemand heeft ook maar een deel van de rol van Gakpo over kunnen nemen.
Klopt. Plus het feit dat Simons eigenlijk altijd op 1 staat, en dus bijna de helft van alle potentiële punten opslokt.
 
Zeker, maar dat zegt natuurlijk zeker wel wat over de prestaties van de rest. Ik heb het niet gecontroleerd. Maar zo afgetekend en zo vaak speler van de week, hebben we dat al eerder gezien?
Niet dat ik me kan herinneren. Vaak waren het juist de spelers die iets minder opvielen, maar altijd wel goed voor een 7 waren die bij ons wonnen. Volgens mij stonden Arias, Teze en zelfs Zoet wel een hoog, zonder dat die nou per se wekelijks de boel beslisten.

Zo eenzijdig als dit jaar heb ik het iig nog nooit gezien.
 
Niet dat ik me kan herinneren. Vaak waren het juist de spelers die iets minder opvielen, maar altijd wel goed voor een 7 waren die bij ons wonnen. Volgens mij stonden Arias, Teze en zelfs Zoet wel een hoog, zonder dat die nou per se wekelijks de boel beslisten.

Zo eenzijdig als dit jaar heb ik het iig nog nooit gezien.
Zegt dat wat over Simons of over de rest van de ploeg? Of beide? Feit is dat we zelden een talent in de ploeg gehad hebben als Xavi Simons. Is dit wel het juiste elftal voor hem om zoveel mogelijk te leren als hij er zo ver bovenuit steekt?
 
Zegt dat wat over Simons of over de rest van de ploeg? Of beide? Feit is dat we zelden een talent in de ploeg gehad hebben als Xavi Simons. Is dit wel het juiste elftal voor hem om zoveel mogelijk te leren als hij er zo ver bovenuit steekt?
Precies.

Ik denk beiden. Andere sterkhouders die we hebben, zijn niet zo sterk (El Ghazi, Til) of zijn uit vorm (Luuk, Sangare). Of geblesseerd (Benitez). Gerrit komt nog het meest in de buurt qua consistent punten pakken. Maar die pakt niet vaak alle 3 de punten. Daarentegen is Xavi ongekend stabiel, en steekt hij er met kop en schouders bovenuit. Zelfs als Cody was gebleven en Luuk in zijn beste vorm stak, had Xavi in deze vorm bovenaan gestaan denk ik.

Bovendien moeten we niet vergeten dat het ook een populariteitsvraag is. En Xavi is natuurlijk mateloos populair.
 
Zegt dat wat over Simons of over de rest van de ploeg? Of beide? Feit is dat we zelden een talent in de ploeg gehad hebben als Xavi Simons. Is dit wel het juiste elftal voor hem om zoveel mogelijk te leren als hij er zo ver bovenuit steekt?
Ik vermoed dat als we speler van de week hadden gehad in de tijd van Romario, we eenzelfde beeld gezien hadden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan