Speler van de week 2022/2023

Bier snap ik helemaal, maar om Mikasa voor te zijn: die laatste 2 posts worden niet geaccepteerd voor de punten. Je moet er 3 noemen. :grin:
 
Hallo allemaal. Jullie hebben nog 2 standen van mij tegoed. Uiteraard eerst die van week 35 en straks volgt week 36.

In week 35 rolde PSV FC Volendam op. De mondhoeken stonden nog vrolijk naar boven na deze doordeweekse pot. Op zaterdag werd PSV door FC Twente op de feiten gedrukt. De mondhoeken zijn omlaag gegaan en ik vrees dat dat bij de meesten van ons zo gebleven is.

De speler die de laatste tijd aan de malaise ontsnapt, is Xavi Simons. Hij is voor de 2e week op rij speler van de week en stijgt naar positie 2 op de ranglijst. Deze week waren Cody Gakpo 2e (nadert de 3e plaats van Armando Obispo in de stand) en Walter Benitez 3e. Joey Veerman pakte niet veel punten, maar blijft de ranglijst wel aanvoeren.

63245a8f929f4-xavi.jpg


63245aabe298c-svdw_35.JPG


63245bca0e5f0-stand_35.JPG
 
En ook week 36 bijgewerkt. In deze week speelde PSV teleurstellend gelijk tegen Bodo in de Europa League. Er volgde op zondag een klein herstel tegen RKC Waalwijk. De winnende treffer viel pas ver in blessuretijd, maar PSV creëerde behoorlijk wat kansen en hield voor het eerst in 18 (?) wedstrijden weer eens de nul. Wederom tegen RKC overigens.

Xavi Simons speelt erg sterk de laatste weken, met name zijn drive valt op. Hij is voor de 3e keer op rij speler van de week en dan kan ook de koppositie niet uitblijven. Zeker als we zien dat Joey Veerman maar weinig punten pakt de laatste tijd. De nul gehouden, dus ook Walter Benitez scoort aardig wat punten. Hij stijgt een plekje en krijg wat zicht op de top 3. Verder valt het op dat El Ghazi zijn eerste punten scoorde en Philipp Max - ondanks de zware kritiek) deze week 4e wordt.

63245a8f929f4-xavi.jpg


6324664c23519-svdw_36.JPG


632469277525b-stand_36.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan