Speler van de week 2022/2023

Oh, Hier ook nog even zeggen: Goal v/h Seizoen kan vanaf nu ook gestemd worden. Moet er een goal uit? Moet er een goal van vandaag in?
 
Til
Gakpo
De Jong

De Jong was erg belangrijk als rust punt in de aanval en bliksemafleider. Vandaar mijn nominatie. Maar meerdere spelers verdiende een plekje. Ondanks 3 tegengoals was benitez ook goed.
 
Door technische problemen niet alles gezien.

1.Til
2.Gakpo
3.Veerman

En een speciaal bedankje aan Gorter en Blind voor hulp bij de tegengoals
 
Cody ( gewoon kwalitatief de beste speler van PSV, elke wedstrijd assists en/ of goals. Niemand binnen dit elftal kan aan hem tippen).
Til (altijd lekker als je zo begint bij je nieuwe club).
Saibari (aanmoedigingsprijs. Speelde goed maar ook een aantal andere spelers was goed).
 
Cody
Til
Sangare

En toch heb ik getwijfeld over Veerman. Verder een prima Max gezien en een heerlijk invallende Saibari. Die is Bakayoko voorbij wmb.
Veerman speelde een prima pot! Won de slag op het middenveld, veel subtiele passjes, en die kaats met Xavi voor de 5-3 was zo eenvoudig nog niet.

1) Gakpo (hoewel hij wel veel ruimte kreeg, zeg...)
2) Veerman
3) Til
 
Veerman speelde een prima pot! Won de slag op het middenveld, veel subtiele passjes, en die kaats met Xavi voor de 5-3 was zo eenvoudig nog niet.

1) Gakpo (hoewel hij wel veel ruimte kreeg, zeg...)
2) Veerman
3) Til
Hij speelde prima, maar vooral toen de slag al gewonnen was. De assist op Xavi was wonderschoon inderdaad.
 
Hij speelde prima, maar vooral toen de slag al gewonnen was. De assist op Xavi was wonderschoon inderdaad.
Niemand speelde geweldig tot de goal van Til. Nee, ook Sangare niet. Veerman is geen balafpakker of slager. Dat is een speler die rendeert als het team een beetje in balbezit kan komen en hij dus de lijnen uit kan zetten. PSV had amper de bal en de aanvallers kwamen amper in positie. Dan is er voor hem ook niks om weg te steken. Toen PSV beter in de wedstrijd kwam nam hij de regie weer over en wist Ajax zich geen raad met zijn steekballen en crosspasses.
 
Niemand speelde geweldig tot de goal van Til. Nee, ook Sangare niet. Veerman is geen balafpakker of slager. Dat is een speler die rendeert als het team een beetje in balbezit kan komen en hij dus de lijnen uit kan zetten. PSV had amper de bal en de aanvallers kwamen amper in positie. Dan is er voor hem ook niks om weg te steken. Toen PSV beter in de wedstrijd kwam nam hij de regie weer over en wist Ajax zich geen raad met zijn steekballen en crosspasses.
Mag ik vice voorzitter worden van de fanclub? Ik heb het gevoel dat hij dit seizoen gaat pakken.
 
Niemand speelde geweldig tot de goal van Til. Nee, ook Sangare niet. Veerman is geen balafpakker of slager. Dat is een speler die rendeert als het team een beetje in balbezit kan komen en hij dus de lijnen uit kan zetten. PSV had amper de bal en de aanvallers kwamen amper in positie. Dan is er voor hem ook niks om weg te steken. Toen PSV beter in de wedstrijd kwam nam hij de regie weer over en wist Ajax zich geen raad met zijn steekballen en crosspasses.
Hij speelde zeker niet slecht inderdaad, vandaar dat ik aangaf dat ik overwogen hebt voor #3. Toch vond ik hem onkarakteristiek vaak balverlies lijden. Later werd dat beter. Ik heb goede hoop dat hij dit seizoen heel belangrijk kan worden. Zo hangend op links waar hij de buitenspelers kan wegsteken of kan zoeken naar kapstok Luuk en/of bijsluitende Guus. Maar hij is er nog niet.

Als het slecht loopt, heb je weinig aan hem. Ook aan Til, dus je hele middenveld valt ongeveer weg. Daar maak ik me wel zorgen over.
 
Til, geen uitleg nodig
Gakpo, slinger ze maar voor, d'r staan 2 koppers
Xavi, heerlijke slalom, hier gaan we nog van genieten
Ik vind het raar dat Xavi (weliswaar goede actie) als late invaller wordt gekozen in de top 3 boven bijvoorbeeld Sangaré
 
Hij speelde zeker niet slecht inderdaad, vandaar dat ik aangaf dat ik overwogen hebt voor #3. Toch vond ik hem onkarakteristiek vaak balverlies lijden. Later werd dat beter. Ik heb goede hoop dat hij dit seizoen heel belangrijk kan worden. Zo hangend op links waar hij de buitenspelers kan wegsteken of kan zoeken naar kapstok Luuk en/of bijsluitende Guus. Maar hij is er nog niet.

Als het slecht loopt, heb je weinig aan hem. Ook aan Til, dus je hele middenveld valt ongeveer weg. Daar maak ik me wel zorgen over.
Maar dat vind ik toch meer een probleem van PSV in het algemeen. Til zie je inderdaad dan ook niet, maar ook Sangare gaat dan grossieren in balverlies, onzorgvuldige passjes en dergelijke, of slingert zichzelf op de bon met een overtreding.
 
1. Gakpo, beste speler van PSV en ik denk ook de beste speler van de competitie.
2. Til, hattrick tegen Ajax in je debuutwedstrijd
3. Veerman, Louis heb je gekeken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan