Speler van de week 2022/2023

In week 32 speelde PSV de enorm spannende wedstrijd tegen AS Monaco. Guti en Luuk de Jong zorgden met hun treffers in het slot van de wedstrijd resp. de verlenging voor feestvreugde in het stadion. De zaterdag daarna blonk Xavi Simons uit in Deventer tegen Go Ahead Eagles.

Armando Obispo lijkt zijn belofte eindelijk echt in te lossen. Hij is enorm sterk aan het seizoen begonnen en pakt - volgens mij - zijn eerste speler van de week titel ooit! Achter hem scoorden 4 spelers nagenoeg een gelijk aantal punten: Walter Benitez (57), Joey Veerman (56), Xavi (53) en Guti (50).

In de stand zien we veel verschuivingen, wat zeker aan het begin van het seizoen normaal is. Joey Veerman behoudt de koppositie, maar weekwinner Obispo schuift naar de 2e plaats. Gakpo en Guus Til presteerden deze week teleurstellend, maar blijven in de top 4 staan. Xavi blinkt telkens uit in de eredivisie. Dat is vooralsnog voldoende voor een plek in de top 5. Guti stond nagenoeg onderaan, maar maakt een reuzensprong naar positie 7. In zijn kielzog volgen de jeugdigen met hun eerste puntje(s): Bakayoko, Ledezma en Oppegard.

6302233a08ed6-obispo.jpg

630223597f220-svdw_32.JPG

630229d0360c5-stand_32.JPG

Laatst bewerkt:
Ik maak gebruik van het competitievrije weekend van PSV en werk de stand voor deze week ook bij. PSV hield dinsdag stand in Glasgow of deed zichzelf toch net iets tekort met de 2-2 in Glasgow. Kies maar ;-)

Zeg je dit seizoen Champions League, dan zeg je: Joey Veerman. De Volendammer doet het uitstekend in de CL tot nu toe. Hij pakt zijn 2e speler van de week titel dit prille seizoen: 98 punten deze week. Ibrahim Sangaré doet het met 80 punten ook niet slecht.

In de stand verstevigt Veerman zijn koppositie. Obispo en Gakpo houden stand op hun 2e en 3e plek. Sangaré stijgt deze week van 9 naar 4. Ook Jordan Teze van 14 naar 10 pakt een paar plekken.

630228fc5e6be-veerman.jpg

630229263dded-svdw_33.JPG

63022a800c30a-stand_33.JPG

Simons
Saibari
Teze dan maar

Alleen maar omdat ik het Simons gun. Teze had twee leuke voorzetten, hij kan er weinig aan doen dat Luuk ze er niet in kreeg. Saibari paar prima momenten.

Laatst bewerkt:
Ik kan oprecht geen één speler noemen, fucking prutsers.

Geef iedereen maar -10. Dan beginnen wel gewoon opnieuw

Maar een paar flarden van de wedstrijd meegekregen, daarin speelden we overigens best goed.
1. Simons
2. Saibari
3. Teze

1. Simons
2. Saibari
3. De Jong ( je mot wat)
In de nabeschouwing de beelden van Veerman waren confronterend maar wel waar.

Terug
Bovenaan Onderaan