Speler van de Week 2021/2022

Mikasa

Internationale Legende
Mhwah, ik zou dan n teamcijfer voor de wedstrijd plus de gewone top 3 meenemen. Sta je tijdens n sterke wedstrijd bovenaan dan is t meer waard dan de type "minst slechte" stemmen. Topwedstrijden hebben al vaak veel meer stemmers, dan dubbel talen is wat zwaar wellicht?

Gemiddeld cijfer wedstrijd 7.5
54 punten --> 54 + (54*0.75/aantal stemmers)
43 punten --> ..
34 punten -->

Bij gemiddeld n 5.5 zijn de bonuspunten 0.55 in de formule etc. Zo compenseer je voor zowel de distributie (bij veel verschillende spelers in top 3 kleinere bonus) als voor de kwaliteit van n wedstrijd?

Hopelijk is t te volgen?
Ik zou t dan Al's extra kolom doen, niet ter vervanging huidige score.

Stemmen is dan als volgt;
PSV : 7
1. Doan
2. Benitez
3. Veerman
Dit klinkt interessant, maar ik snap de som niet helemaal?

mooijekind11

Basisspeler
Mhwah, ik zou dan n teamcijfer voor de wedstrijd plus de gewone top 3 meenemen. Sta je tijdens n sterke wedstrijd bovenaan dan is t meer waard dan de type "minst slechte" stemmen. Topwedstrijden hebben al vaak veel meer stemmers, dan dubbel talen is wat zwaar wellicht?

Gemiddeld cijfer wedstrijd 7.5
54 punten --> 54 + (54*0.75/aantal stemmers)
43 punten --> ..
34 punten -->

Bij gemiddeld n 5.5 zijn de bonuspunten 0.55 in de formule etc. Zo compenseer je voor zowel de distributie (bij veel verschillende spelers in top 3 kleinere bonus) als voor de kwaliteit van n wedstrijd?

Hopelijk is t te volgen?
Ik zou t dan, als je t meeneemd, een extra kolom doen, niet ter vervanging huidige score.

Stemmen is dan als volgt;
PSV : 7
1. Doan
2. Benitez
3. Veerman
Maar benadeel je hiermee niet juist de speler van de week?
Stel dat PSV een draak van een wedstrijd speelt en verliest met 5-4 van Groningen. Teamscore gemiddeld een 2.

Maar Madueke had er wel zin in en scoort 4 doelpunten en speelde echt briljant. Dan wordt hij nu afgerekend op de wanprestatie van de rest.

Lijkt me niet de bedoeling bij een verkiezing van Speler vd week/jaar.

Relix

Slimste Forummer 2020 & 2021
Maar benadeel je hiermee niet juist de speler van de week?
Stel dat PSV een draak van een wedstrijd speelt en verliest met 5-4 van Groningen. Teamscore gemiddeld een 2.

Maar Madueke had er wel zin in en scoort 4 doelpunten en speelde echt briljant. Dan wordt hij nu afgerekend op de wanprestatie van de rest.

Lijkt me niet de bedoeling bij een verkiezing van Speler vd week/jaar.
Dan krijgt hij vrijwel zeker drie punten van alle stemmers (bv 12 stemmers) en een zeer hoge score, door de distributie nog steeds n paar bonuspuntjes (12×3=36 punten, zoals nu) + (36*0.2/12=0.6) = 36.6. Scoorde hij onbedrijgd dezelfde punten in een wedstrijd met een 6 gemiddeld dan zou het 37.8 zijn. Je kunt de bonusfactor ook nog schaleren maar ik zou m relatief Klein houden.

Phillip Cocu

Bondscoach
Wat als er een club buiten de traditionele top 3 goed presteert of clubs boven zichzelf uitstijgen?
Gaat het dan zonder handicaps en bonussen iets meer gelijk op?

Tifosa

Ballenjongen
Net ingelogd en zie dit bericht op ad.nl..goeie zaak toch..vind/vond TIL latijd wel een goeie speler..PSV mag blij zijn.. :BALL: :DANCE: :DANCE:
Guus Til

Wordt welspannend de naderende competitie..

Jerommeke

Routinier
Topwedstrijden hebben al vaak veel meer stemmers, dan dubbel tellen is wat zwaar wellicht?
Meer punten voor belangrijke wedstrijden vind ik om deze reden ook niet echt nodig.

Als je zoiets wil doen, dan zou het denk ik eerlijker zijn om de punten te delen door het aantal stemmers. Maar dat is wel meer werk natuurlijk.

Mikasa

Internationale Legende
Dan krijgt hij vrijwel zeker drie punten van alle stemmers (bv 12 stemmers) en een zeer hoge score, door de distributie nog steeds n paar bonuspuntjes (12×3=36 punten, zoals nu) + (36*0.2/12=0.6) = 36.6. Scoorde hij onbedrijgd dezelfde punten in een wedstrijd met een 6 gemiddeld dan zou het 37.8 zijn. Je kunt de bonusfactor ook nog schaleren maar ik zou m relatief Klein houden.

Gemiddelde score gedeeld door 10 bijv.
Dus bij een 7 word t 0.7, een acht 0.8, etc.
Nou. Ik ben je nog ff kwijt met deze 2 posts. Wie bepaalt die gemiddelde score? En waarom delen door 10? En scoort die speler in jouw voorbeeld dan 72,6 punten?

Mikasa

Internationale Legende
Wat ik zelf wel eens geopperd heb, is bijvoorbeeld een elftal punten mogen verdelen over minimaal 3 en maximaal 11 spelers. Je kunt dan voor een gelijkwaardiger scoreverdeling kiezen of juist de 3 of 4 uitblinkers extra belonen. Hoe dit in de stand doorwerkt en in mijn werkmethode ( :ROFL: ) weet ik nog niet. Het geeft in ieder geval meer vrijheid.

Laatst bewerkt:

CNG MrKrateos

Trainer Coach
Wat ik zelf wel eens geopperd heb, is bijvoorbeeld een elftal punten mogen verdelen over minimaal 3 en maximaal 11 spelers. Je kunt dan voor een gelijkwaardiger scoreverdeling kiezen of juist de 3 of 4 uitblinkers extra belonen. Hoe dit in de stand doorwerkt en in mijn werkmethode :)ROFL:) weet ik nog niet. Het geeft in ieder geval meer vrijheid.
Is wel een heel leuk systeem. Je heb dan wel dat bij goeie wedstrijden iedereen 1 of 2 punten krijgt, terwijl bij slechte wedstrijden 1 iemand 8 punten krijgt (omdat hij als enige nog ok was). Maar goed, misschien is dat ook wel heel veel waard.

Mikasa

Internationale Legende
Is wel een heel leuk systeem. Je heb dan wel dat bij goeie wedstrijden iedereen 1 of 2 punten krijgt, terwijl bij slechte wedstrijden 1 iemand 8 punten krijgt (omdat hij als enige nog ok was). Maar goed, misschien is dat ook wel heel veel waard.
Misschien dat dan weer te combineren met het Relix systeem met wedstrijdscore. Om het maar even ingewikkeld te maken. :ROFL:

DrJ

Routinier
Wat ik zelf wel eens geopperd heb, is bijvoorbeeld een elftal punten mogen verdelen over minimaal 3 en maximaal 11 spelers. Je kunt dan voor een gelijkwaardiger scoreverdeling kiezen of juist de 3 of 4 uitblinkers extra belonen. Hoe dit in de stand doorwerkt en in mijn werkmethode ( :ROFL: ) weet ik nog niet. Het geeft in ieder geval meer vrijheid.
Ja, 20 punten verdelen of zo.

Bovenaan Onderaan