Speler van de Week 2021/2022

Mikasa

Internationale Legende
In de volgende posts de verlossing: eindstanden en statistieken voor dit PSV-seizoen.

De laatste speler van de week is Yvon Mvogo. De laatste weken krijgt hij al complimenten en dat betaalt zich dan ook uit met zijn eerste (en laatste ;)) speler van de week titel van dit seizoen. Guti en Ledezma scoren ook aardig deze week. De een wordt - neem ik aan - beloond met zijn spel op een vreemd positie en de ander met een verrassend sterke invalbeurt, bekroond met een goal. De andere spelers van Jong PSV verzamelden nog wat sympathy (?) points.

628774c2b7c29-mvogo.JPG

628774dc53ed4-svdw_19.JPG

Mikasa

Internationale Legende
Dan de eindstand. Als je een beetje opgelet hebt, kan dit geen verrassing meer zijn. Weinig wijzigingen ten opzicht van de vorige tussenstand. De verwachte spannende strijd om de titel eindigde na de wedstrijd tegen Feyenoord en dat gold ook voor dit topic. Leuk: 2 spelers uit de eigen jeugd op het podium!

628778841a4c4-podium_21-22.JPG

6287787c1216f-eindstand_21-22.JPG

Ralf Edström

Routinier
Super Mikasa.
Misschien voor volgend seizoen het zwaarder laten wegen als je weekwinnaar bent? Nu kan je als weekwinnaar veel minder punten krijgen dan een andere weekwinnaar omdat die veel meer stemmers had.
Ook minpunten lijkt me wel aardig wanneer een speler dramatisch speelt.

Top 3
1
2
3

Slechtste 3
1
2
3

Weekwinnaar plus 10 punten, nummer 2 plus 5, nummer 3 plus 2

Zoiets 🙈

Mikasa

Internationale Legende
Super Mikasa.
Misschien voor volgend seizoen het zwaarder laten wegen als je weekwinnaar bent? Nu kan je als weekwinnaar veel minder punten krijgen dan een andere weekwinnaar omdat die veel meer stemmers had.
Ook minpunten lijkt me wel aardig wanneer een speler dramatisch speelt.

Top 3
1
2
3

Slechtste 3
1
2
3

Weekwinnaar plus 10 punten, nummer 2 plus 5, nummer 3 plus 2

Zoiets 🙈
Ik wil de discussie best wel aangaan en sta open voor wijzigingen. Persoonlijk vind ik minpunten overigens niet zo leuk.

Davitamonnetje

Routinier
Mikasa wederom dank voor het bijhouden en posten van alles! Geweldig weer 💪

In t kader van veranderen dacht ik aan ipv 321 score iets van 531 zodat eerste plek beter beloond wordt. Maar als t zo blijft als t is hoor je mij niet klagen 😉

Ex Libris

Routinier
Dank Mikasa voor het bijhouden hiervan. Ik lees het na de wedstrijd met plezier en ook bij het plaatsen van de weekresultaten. Dit is echt super (Y).

Het interpreteren van data is mijn beroep, maar voor ik een heel epistel ga neerzetten, wil ik 1 ding er uit pikken en dat is het gemiddeld aantal punten per wedstrijd, die volgens mij meer zegt dan het totale aantal punten (het aantal wedstrijden speelt namelijk dan veel minder mee).

Als we deze score bekijken hebben we 4 spelers die uitzonderlijk gepresteerd hebben dit seizoen:

Gakpo - 16.8
Mauro - 16.1
Sangare - 15.6
Veerman - 15.4 (die de laatste weken een stukje weggezakt is)

Wie had ooit kunnen denken dat Mauro Jr. in dit lijstje voor zou kunnen komen? En dat nog wel als een speler van de verdedigende linie, die altijd toch wel wat in het nadeel zijn als er gestemd moet worden.

De middenmoot zijn spelers waarvan wij denken dat ze gemiddeld gepresteerd hebben en zeg 8-12 punten gescored hebben.

Gotze, Doan, Ramalho, Madueke, Guti, Mvogo

Degene die daar onder zitten hebben (volgens ons, het forum) ondergepresteerd. Helemaal onderaan staan van Ginkel en Max.

Een superleuke poll zo, waarvan ik graag nog wel eens wil zien wat nu bijvoorbeeld de verschillen zijn tussen de 1e en 2e seizoenshelft. Waar stond Mauro Jr op 1 jan bijvoorbeeld?
Als ik er iets mocht veranderen zijn het het aantal gespeelde minuten per speler laten meetellen. Nu telt volgens mijn alleen of iemand meegedaan heeft of niet, al is dat voor 2 of 90 minuten.

Hmmm, mijn post begint al weer veel te lang te worden....

Nogmaals dank Mikasa!

Davitamonnetje

Routinier
Seizoen komt er al bijna aan. Heb je wijzigingen aanstaande Mikasa?
Wel leuk misschien voor de openings post om de vorige winnaars in overzicht mee te nemen. Of de top 3.

Ex Libris

Routinier
Persoonlijk zou ik iets meer focussen op het gemiddelde per gespeelde wedstrijd in plaats van de totale behaalde punten. Veerman had bv nooit een kans om heel hoog te komen omdat hij halverwege instroomde. De vraag is eigenlijk: wat wil je tonen?

- de speler die het meest heeft bijgedragen aan het spel van PSV gedurende het seizoen?
- of wie vinden wij de beste speler?

Een subtiel, maar wel belangrijk verschil vind ik.

Misschien zou ik ook denken aan bij belangrijke wedstrijden bonuspunten geven. Bijvoorbeeld tegen de top drie en Europese wedstrijden.

Laatst bewerkt:

Davitamonnetje

Routinier
Persoonlijk zou ik iets meer focussen op het gemiddelde per gespeelde wedstrijd in plaats van de totale behaalde punten. Veerman had bv nooit een kans om heel hoog te komen omdat hij halverwege instroomde. De vraag is eigenlijk: wat wil je tonen?

- de speler die het meest heeft bijgedragen aan het spel van PSV gedurende het seizoen?
- of wie vinden wij de beste speler?

Een subtiel, maar wel belangrijk verschil vind ik.

Misschien zou ik ook denken aan bij belangrijke wedstrijden bonuspunten geven. Bijvoorbeeld tegen de top drie en Europesche wedstrijden.
Volgens mij moet t blijven gaan over wie wij t beste vinden en niet wie statistisch het meeste bijdraait. Lekker de subjectieve supporters uithangen 😎

Vind je idee van extra bonuspunten bij belangrijke wedstrijden wel leuk. Minpunten inderdaad niet.

Ik doe een suggestie:

Nr 1 5 punten
Nr 2 3 punten
Nr 3 1 punten

Bij topwedstrijden ( Ajax, Fnoord, Az, play off CL en overige Europese wedstrijden. Voorronde dus niet, beker vanaf halve finale tenzij eerder genoemde clubs worden geloof).

Nr 1 10 punten
Nr 2 5 punten
Nr 3 3 punten

Bovenaan Onderaan