Speler van de Week 2021/2022

Mikasa

Internationale Legende
Vlak voor kerst speelde PSV thuis tegen de beste ploeg uit de eredivisie: Go Ahead Eagles. Deze wedstrijd werd ook gewonnen en 22 forumers brachten hun stem uit. Gakpo, onze Eintovenaar, is de speler van de week en herovert net voor de feestdagen de koppositie! Mwene is in vorm en pakt weer aanzienlijk wat punten. Maxi valt regelmatig goed in en dat wordt ook beloond.

61e15741ba240-Gakpo.jpg

61e15758a2e3b-svdw_51.JPG

61e1584ee54ce-stand_51.JPG

Mikasa

Internationale Legende
Zo maar wat statistiekjes...... Dit is vooralsnog het seizoen van de verrassende spelers. Wie had nu nog gerekend op Bruma, Guti of Doan? Het lijkt er zelfs op dat Maxi Romero eindelijk zijn talent gaat bewijzen! Ook vallen er spelers tegen: Van Ginkel, Pröpper, Drommel, Zahavi, Teze en ook wel Götze.

De basis:
Drommel
Ramalho - Boscagli - Obispo
Sangaré
Doan - Götze - Gakpo
Madueke - Vertessen - Bruma
Veel aanvallers in de basis. Meest verrassend denk ik de plek voor Obispo, ten koste van Max of Mwene.
De top 7 met de hoogste gemiddelden per wedstrijd:
1. Gakpo (21,7 - 25 wedstrijden)
2. Sangaré (19,7 - 27 wedstrijden)
3. Doan (16,5 - 15 wedstrijden)
4. Madueke (13,8 - 18 wedstrijden)
5. Ramalho (12,5 - 31 wedstrijden)
6. Götze (11,0 - 28 wedstrijden)
7. Maxi (10,8 - 6 wedstrijden)

Opvallend dat de meeste spelers toch wel zo hun puntjes pakken. De 6 puntlozen zijn allen spelers met slechts 1 of 2 wedstrijden, waarvan er ook al 2 vertrokken zijn.

Meest opgestelde spelers:
1. Drommel, Ramalho (31)
3. Vertessen (30)
4. Mwene (29)
5. Götze (28)
6. Sangaré (27)
7. Bruma, Van Ginkel, Max (26)

Meeste speler van de week titels:
1. Gakpo (5)
2. Sangaré (4)
3. Doan (3)
4. Ramalho (2)
Meest opvallend: de speler van de week titel voor Maxi Romero met slechts ongeveer 10 minuten speeltijd, terwijl PSV 180 minuten in actie kwam.

Luc de Jong

Aanvoerder
Eerste helft met een half oog gekeken want moest een kast in elkaar zetten, en ja beoordelen op de 2e helft is lastig dus niet boos worden als ik een foute naam noem!
Mauro
Guti
Gakpo

J.B.

Assistent Coach
Eerste helft met een half oog gekeken want moest een kast in elkaar zetten, en ja beoordelen op de 2e helft is lastig dus niet boos worden als ik een foute naam noem!
Mauro
Guti
Gakpo
Die hadden ze schriftelijk kunnen afdoen. Daar gebeurde behoudens anderhalve kans voor Groningen helemaal niets..

psverinamsterdam

International
Boscagli
Gakpo
Guti
misschien verdient hij het wel maar ik kan het echt niet uit mijn toetsenbord krijgen om Mauro op 1 te zetten. Ik kan die jongen niet serieus nemen als voetballer. Zijn grootste kwaliteit, zijn inzet (overigens een kwaliteit die ik wel vaker onderschat zoals bij Vertessen).

Laatst bewerkt:

IPF

Winnaar 'Meeste voetbalkennis' 2020 & 2021
Guti
Götze
Obispo

Mauro ook goed maar de bovenste drie hadden meer rust en liepen met name Götze en Guti goed tussen de linies.

Rednas

Administrator
Administrator
1. Mauro
2. Guti
3. Boscagli

Geen grootse wedstrijd, vooral punten voor inzet.

Bovenaan Onderaan