Sparta Rotterdam - PSV | Zondag 27 februari | Eindstand: 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Nou maar hopen dat Ajax in Europa blijft ballen. Dan hou je kans op t kampioenschap.
 
Sorry hoor, maar ik schaam me meer om wat ik op de 26 pagina's lees in dit topic.
Volgens sommigen is de enige topploeg die na de Europese week wint blijkbaar compleet bagger.

Ja, het was bij vlagen dramatisch slecht en kritiek op het spel is zeker op zijn plaats.
Maar ik vond het commentaar van Roger Schmidt correct.
Een trip naar Israel, kunstgras dat vraagt om blessures en een fanatieke tegenstander die mocht houthakken van een veel te tolerante scheidsrechter zijn niet bepaald ingrediénten voor een mooie partij voetbal.
Ja, dan mag je inderdaad het commentaar geven op ESPN zoals onze coach dat deed.

Die zender mag overigens wel eens hun commentator op het matje roepen na zijn 96 minuten lang durende verslag vanuit de hoop dat PSV puntverlies zou lijden.
En dan zouden supporters wel een gekleurde bril op hebben en verslaggevers objectief zijn?

In de lange reeks wedstrijden zitten er regelmatig tussen die tegenvallen. En het huidige PSV stelt qua spel vaak teleur. Helaas klopt dat volledig.
Toch is er nog steeds uitzicht op drie prijzen , dus qua resultaat - daar is het spel voor uitgevonden - doen we het zo slecht nog niet.
Qua mentaliteit zit het bij de spelers beter dan bij sommige supporters die het gras bij onze concurrenten om een of andere reden veel groener schijnen te vinden.

Als deze gemankeerde selectie nog een of twee rondes Europees overleeft, de beker wint en tweede wordt in de competitie, vind ik dat PSV het zo slecht nog niet heeft gedaan.
Om dat te bereiken lijkt me steun van ons belangrijker dan een soort forumwedstrijd "wie is hier het meest cynisch?"
In dat verband hulde aan ons uitvak dat weer geweldig presteerde op Spangen.
En dat woensdag in Deventer en zondag op de Oosttribune wederom zal doen.
Forza PSV.
Slecht is slecht.
Het was bagger.

Wat kan Sparta anders? Moet je als PSV-TEAM op voorbereid zijn. Waren ze niet echt. Zeker aangaande de kwaliteit van het veld. Dat wist PSV van te voren.

Ik snap het allemaal wel. Bang voor blessures, dus blijf uit de duels, maar wat doet het veld met de bal, dus over de grond wordt lastig. “Afspraak: laten we op dit ‘veld’ niet proberen er kort onderuit te voetballen, jongens. Toch doen. 1-0.”

Bal door de lucht is beter met zo’n veld, maar levert onnodige fysieke duels op. Met Zahavi en Götze heeft het sowieso geen zin. Dan had Vini moeten beginnen.

Gokken op individuele acties? Dat laatste zag ik, helaas. Toen kwam Sparta helemaal in hun kracht en PSV totaal niet.

Misschien voortaan op zo’n veld extra focus op standaardsituaties?
Corners gezien? De spelers van PSV stonden nog te discussiëren wat ze zouden doen. Daarnaast waren de indraaiende corners tegen Macabbi gevaarlijk. Nu bijna alleen maar uitdraaiende: waarom? De eerste afdraaiende corner kwam werkelijk totaal nergens. Er stond daar helemaal niemand.

En dan dat tijdrekken en rollebollen en zeiken tegen tegenstanders en de scheids: BAH.

Zij een negatieve spelopvatting, ik een negatieve pen.

(Op de tribune zou ik wel gejuicht/gezongen hebben, dat heeft het korte, middellange en lange verleden altijd uitgewezen)
 
Laatst bewerkt:
Achtbaan? Geloven sommige nog in sprookjes. we pakken 0 prijzen zo zwak is PSV onder RS zijn bewind geworden. 0 lijn in en zeldzaam een leuke wedstrijd gezien,
Halve finale beker bereikt. Dit hebben we sinds 12/13 volgensmij niet meer gehaald. Zeker niet de meest aansprekende prijs maar wel eentje waar we nog steeds in mee doen.
Conference league doen we nog mee. Zeker niet de meest aansprekende competitie. Maar we zitten er nog in.
Eredivisie staan we momenteel 2de met een voorsprong van 4 ptn op Feyenoord en een kleine achterstand van 2 ptn.

Waarbij er ook nog gezegd kan worden is dat PSV, structureel, meer blessures heeft. Zo missen op dit moment drie basisspelers: Gakpo (basis), Ramalho (Basis) en Mwene (Basis). Ook de wissels (directe vervangers van de basis) is best groot: Obispo, Van Ginkel, Thomas en Romero.

Een Ajax mist ook wat spelers. Maar daar heb je maar 1 basisspeler die ontbreekt (Pasveer). Waarbij, dankzij de unieke situatie, nog kunt zeggen dat dit weinig verschil in kwaliteit uitmaakt of ze er zelfs op vooruitgaan.

Hierdoor vind ik een beetje gek om andere te verwijten in sprookjes te geloven. We doen het op basis van resultaat gewoon prima en zijn er nog alle kansen.
Het is zeker waar dat het getoonde spel erg matig is en niet mooi is om te kijken. Dat moet beter.


Trouwens de JC schaal hebben we al als prijs binnen. Dus 0 prijzen pakken onder Schmidt klopt sws niet :p
 
Waar is de full-gas methode van Schmidt gebleven? Ik kan die wedstrijden Waar PSV direct vanaf het begin in hoog tempo van start ging en de tegenstander naar adem liet happen binnen 30 minuten, op 2 handen tellen in de afgelopen anderhalf jaar Schmidt bij PSV. PSV speelt onder hem steevast in een te laag tempo en laat daardoor de tegenstander komen, waardoor niet zij maar wij onder druk komen te staan en gaan grossieren in foute passes, verkeerde bal aannames en stomme keuzes. 🤬😡😠⚽
 
Heeft er een beetje mee te maken dat de tegenstander inmiddels redelijk doorheeft hoe ze PSV kunnen ontregelen in de aanval. Zodra de tegenstander een aanval heeft geplaatst bij PSV en PSV komt in balbezit dan is er al een heel leger zo hard mogelijk naar de eigen 16 gerend om daar de bus te parkeren en PSV dwingt tot dat oeverloos gebrei waar vaak na 1 of 2 pogingen de bus te breken door PSV balverlies wordt geleden en het hele riedeltje weer zoch opnieuw gaat afspelen.
 
Halve finale beker bereikt. Dit hebben we sinds 12/13 volgensmij niet meer gehaald. Zeker niet de meest aansprekende prijs maar wel eentje waar we nog steeds in mee doen.
Conference league doen we nog mee. Zeker niet de meest aansprekende competitie. Maar we zitten er nog in.
Eredivisie staan we momenteel 2de met een voorsprong van 4 ptn op Feyenoord en een kleine achterstand van 2 ptn.

Waarbij er ook nog gezegd kan worden is dat PSV, structureel, meer blessures heeft. Zo missen op dit moment drie basisspelers: Gakpo (basis), Ramalho (Basis) en Mwene (Basis). Ook de wissels (directe vervangers van de basis) is best groot: Obispo, Van Ginkel, Thomas en Romero.

Een Ajax mist ook wat spelers. Maar daar heb je maar 1 basisspeler die ontbreekt (Pasveer). Waarbij, dankzij de unieke situatie, nog kunt zeggen dat dit weinig verschil in kwaliteit uitmaakt of ze er zelfs op vooruitgaan.

Hierdoor vind ik een beetje gek om andere te verwijten in sprookjes te geloven. We doen het op basis van resultaat gewoon prima en zijn er nog alle kansen.
Het is zeker waar dat het getoonde spel erg matig is en niet mooi is om te kijken. Dat moet beter.


Trouwens de JC schaal hebben we al als prijs binnen. Dus 0 prijzen pakken onder Schmidt klopt sws niet :p
de JC schaal een prijs noemen kan ik nooit zeggen, helaas. Laten we de balans opmaken als het seizoen erop zit ik voorspel je 0 prijzen. Project RS mislukt,
 
Achtbaan? Geloven sommige nog in sprookjes. we pakken 0 prijzen zo zwak is PSV onder RS zijn bewind geworden. 0 lijn in en zeldzaam een leuke wedstrijd gezien,
Geloven is een groot woord. Is eerder weer een miniscuul sprankje hoop waarvan ik weet dat die binnen een paar weken weer kapot gemaakt wordt. Ik zie ons niet kampioen worden tenzij Schmidt vertrekt of ineens drastisch zijn manier van werken verandert.
 
de JC schaal een prijs noemen kan ik nooit zeggen, helaas.
Je hebt het zelf over prijzen. Dan ga ik er vanuit dat je niet alleen kampioenschappen bedoeld. Uiteraard kun je Europese prijzen bedoelen. Maar ik acht de kans relatief klein dat PSV die deze seizoenen (Champions league & Europa league) sws had gepakt ongeacht welke coach er voor staat.

Dan heb je nog de KNVB beker over. Maar veel meer waardevoller dan de JC schaal vind ik die ook weer niet.
Laten we de balans opmaken als het seizoen erop zit ik voorspel je 0 prijzen.
Dat lijkt me goed. Hoewel, ik het wel makkelijk vind om prijzen te schrappen. De KNVB beker telt wel toch?
Project RS mislukt,
Qua voetbalspel ben ik het met je eens. Er is té weinig full gas voetbal gespeeld.

Maar mocht PSV 2de worden (zeker niet onrealistisch) dan hebben we het budget technisch gewoon prima gedaan. Dan kun je, zeker gezien de blessures, niet spreken (mijn mening) van een mislukking. Dat zou ik pas vinden als we derde of vierde worden.
Maar goed dit is nog speculeren. Dusver zijn we nog in de race voor drie prijzen.
 
de JC schaal een prijs noemen kan ik nooit zeggen, helaas. Laten we de balans opmaken als het seizoen erop zit ik voorspel je 0 prijzen. Project RS mislukt,

Dat hij de JC schaal geen prijs vindt doet natuurlijk niet ter zake. Die 0 prijzen voorspelling is dus bij voorbaat fout. Dat project RS mislukt is, dat zou zo maar eens kunnen, dat dan weer wel.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan