Sparta Rotterdam - PSV | Zaterdag 2 november | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
73, 76, 76, 71, 71, 82 punten.

Dat hij daarmee kampioen is geworden zegt ook wat over de rest van de competitie destijds.
Al geeft het alleen kijken naar de punten een vertekent beeld natuurlijk. Hoe sterk was het algemene niveau van de competitie bijvoorbeeld en wat was het niveau van de spelers van zowel Frank z'n team als zn naaste rivalen
 
Al geeft het alleen kijken naar de punten een vertekent beeld natuurlijk. Hoe sterk was het algemene niveau van de competitie bijvoorbeeld en wat was het niveau van de spelers zowel bij Frank z'n team als zn naaste rivalen
Nou, PSV was toen eigenlijk nog erger dan nu.
 
Nou, PSV was toen eigenlijk nog erger dan nu.
Ja daarom was mogelijk het niveau in de competitie wat gelijker en dus te begrijpen dat een team kampioen wordt met minder punten voorsprong dan tegenwoordig. Weet zo Ajax z'n sterspelers niet maar kan me indenken dat dat ook geen hoogvliegers waren
 
Ja daarom was mogelijk het niveau in de competitie wat gelijker en dus te begrijpen dat een team kampioen wordt met minder punten voorsprong dan tegenwoordig. Weet zo Ajax z'n sterspelers niet maar kan me indenken dat dat ook geen hoogvliegers waren
Fisscher, Boilesen, Pantelic, Anita, Enoh ... Maarja, wij zaten toen met Derijck, Waterman, Nijland en Toivonen.
Toch wel leuk om te zien dat beide clubs een stuk beter zijn geworden. Zeker Ajax nu, uiteraard, maar ik denk dat het PSV van nu en vorig jaar een stuk beter is dan in de kampioensjaren van FdB. Met uitzondering van het jaar onder Dick misschien, toen hadden we toch een heerlijke aanval en middenveld. Jammer dat de verdediging te lek was.

Ik dwaal af. Sparta uit was schijt.
 
Hoewel ik het met je eens ben dat het aantal punten erg laag is voor een kampioen (historisch laag zelfs, geloof ik), wil ik vooral reageren op je laatste opmerking. Betekent het dat je concurrenten (PSV, Feyenoord, AZ, Twente) slecht zijn, of zijn de middenmoters/rechterrijtje een stuk beter?

Maar omdat je in dezelfde competitie speelt, maakt het niet uit. De tegenstanders van de topploegen waren in principe even sterk (negerende dat ploegen in vorm kunnen zijn als je toevallig net tegen ze moet), het enige verschil zit hem in de topploegen zelf. We hebben niet afgesproken dat je 80 punten moet hebben voor een prijs, maar dat degene die de meeste punten heeft een prijs krijgt.
Al geeft het alleen kijken naar de punten een vertekent beeld natuurlijk. Hoe sterk was het algemene niveau van de competitie bijvoorbeeld en wat was het niveau van de spelers van zowel Frank z'n team als zn naaste rivalen

Ik wil Frank de Boer ook niet iets tekort doen hoor, hij was het beste wat Ajax destijds kon overkomen, maar het was niet zo dat Ajax het maximale eruit heeft gehaald met de spelers die beschikbaar waren. Van der Wiel, Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, Milik, Blind.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan