Sparta - PSV | Zaterdag 16 januari | Eindstand 3-5

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dit moet je zelfs met het spul wat deze week speelde kunnen winnen. Als we dan ff geen pingels gaan weggeven en een half uurtje van het wandelvoetbal af te stappen.. De schade ksn nog meevallen gezien de topper dit weekend.. Weet er iemand of Gakpo of Madueke weer bij de selectie zitten?
 
Dit moet je zelfs met het spul wat deze week speelde kunnen winnen. Als we dan ff geen pingels gaan weggeven en een half uurtje van het wandelvoetbal af te stappen.. De schade ksn nog meevallen gezien de topper dit weekend.. Weet er iemand of Gakpo of Madueke weer bij de selectie zitten?
Nou, de thuiswedstrijd verliep volgens mij ook behoorlijk moeizaam, toch? Ook Fraser zal weten dat PSV machteloos is tegen tegenstanders die gegroepeerd verdedigen. En op de counter blijft PSV enorm kwetsbaar, mede door de verdedigend zwakke backs die erg hoog staan. Ik ga nog niet zomaar uit van winst. Het is ook niet alleen de vraag of Gakpo en Madueke er weer bij zullen zijn, maar ook wie er wellicht weer afvalt; zo'n seizoen is het wel.
 
Nou, de thuiswedstrijd verliep volgens mij ook behoorlijk moeizaam, toch? Ook Fraser zal weten dat PSV machteloos is tegen tegenstanders die gegroepeerd verdedigen. En op de counter blijft PSV enorm kwetsbaar, mede door de verdedigend zwakke backs die erg hoog staan. Ik ga nog niet zomaar uit van winst. Het is ook niet alleen de vraag of Gakpo en Madueke er weer bij zullen zijn, maar ook wie er wellicht weer afvalt; zo'n seizoen is het wel.
Ja, die eerste pot was er een van veel balbezit en weinig goals. Iets wat we tegen AZ ook zagen.
 
Heb de indruk dat gevoelens van zenuwen / onrust / paniek* toenoemen binnen PSV, nu het voetbal na een half seizoen tegenvalt. De druk lijkt er voor de wedstrijd tegen Sparta flink op te staan.

Zelfs Rik Elfrink -die vaak zo genuanceerd is dat een wellicht PSV minder welgevallige boodschap in alle nuanceringen dreigt te verdwijnen- heeft vandaag een wat kritischer stuk.

Als de jongens daar maar mee om kunnen gaan 🧐

* maak uw keuze
 
Laatst bewerkt:
Heb wel de indruk dat gevoelens van zenuwen / onrust / paniek* toenoemen binnen PSV, nu het voetbal na een half seizoen tegenvalt. De druk lijkt er voor de wedstrijd tegen Sparta flink op te staan.

Zelfs Rik Elfrink - die vaak zo genuanceerd
Voor supporters valt het tegen. Qua bestuur denk ik nog niet dat er paniek is. Of ze moeten verliezen tegen Sparta.

Gelijkspel uit tegen Ajax is gewoon acceptabel resultaat. AZ thuis verliezen is pijnlijk maar kan. Dat het voetbal tegenvalt heeft meerdere oorzaken. Waaronder corona/blessures. Als je dan nog om het kampioenschap strijd, beker kans maakt en in Europa doorgaat. Dan heb je in principe resultaat technisch gezien een prima eerste seizoenshelft gedraaid. Ik ben het met je eens dat PSV wel balanceert op een touw en ze er makkelijk af kunnen vallen als de komende wedstrijden punten worden verspeeld. Maar ik denk dat PSV nog wel het vertrouwen heeft in Schmidt en dat de onrust nog wel zal meevallen intern.
 
  • Leuk
Reactions: znq
Heb de indruk dat gevoelens van zenuwen / onrust / paniek* toenoemen binnen PSV, nu het voetbal na een half seizoen tegenvalt. De druk lijkt er voor de wedstrijd tegen Sparta flink op te staan.

Zelfs Rik Elfrink -die vaak zo genuanceerd is dat een wellicht PSV minder welgevallige boodschap in alle nuanceringen dreigt te verdwijnen- heeft vandaag een wat kritischer stuk.

Als de jongens daar maar mee om kunnen gaan 🧐

* maak uw keuze
Ik denk dat de doelstellingen voor een deel allang gehaald zijn. Overwinteren en zolang mogelijk meedoen voor het kampioenschap. Ajax is dé titelkandidaat. PSV zit in de opbouwfase. Qua materiaal moet je 2e worden. Als alles heel erg meezit kun je het zelfs Ajax moeilijk maken. Het zou echter wel heel erg zonde zijn als je in 1 maand tijd uitgeschakeld wordt in 2 competities. Laten we hopen dat we qua blessures niet zo blijven sukkelen. Het leek na de Kerst beter te worden, maar het kan snel gaan in het voetbal. Zowel de goede kant op als de verkeerde.
 
Nou, Götze er dus nog steeds niet bij; toch wel erg lang afwezig voor een schijnbaar lichte blessure. Ook lekker moment zo in een cruciale maand, de twee belangrijkste wedstrijden al gemist, en straks de derde waarschijnlijk ook nog, tegen Feyenoord; ook weer zo typisch iets dat PSV overkomt :bandage: . Gakpo en Madueke ook zeer onzeker dat die erbij zullen zijn zaterdag, ondanks 'lichte blessures'. Kan me van de thuiswedstrijd niet meer herinneren wie er op het veld stonden bij PSV, maar weet wel dat het echt ontzettend moeizaam ging en dat de die goal gescoord werd viel als een klein keuteltje dat er na uren zitten door iemand met zware constipatie uit werd geperst. De voorbode is niet goed; heb je nog geluk dat er geen publiek bij is.
 
Nou, Götze er dus nog steeds niet bij; toch wel erg lang afwezig voor een schijnbaar lichte blessure. Ook lekker moment zo in een cruciale maand, de twee belangrijkste wedstrijden al gemist, en straks de derde waarschijnlijk ook nog, tegen Feyenoord; ook weer zo typisch iets dat PSV overkomt :bandage: . Gakpo en Madueke ook zeer onzeker dat die erbij zullen zijn zaterdag, ondanks 'lichte blessures'. Kan me van de thuiswedstrijd niet meer herinneren wie er op het veld stonden bij PSV, maar weet wel dat het echt ontzettend moeizaam ging en dat de die goal gescoord werd viel als een klein keuteltje dat er na uren zitten door iemand met zware constipatie uit werd geperst. De voorbode is niet goed; heb je nog geluk dat er geen publiek bij is.

Om je alvast teleur te stellen, ik heb zojuist in mijn glazen bol gekeken en daaruit blijkt dat Götze er waarschijnlijk in de KNVB beker en volgende week ook nog niet bij zal zijn

;)

Dat betekent dus dat hij daarna nog 1 wedstrijd heeft om in zijn ritme te komen, daarna wacht Feyenoord. Laten we maar van het positieve uitgaan.

En over de thuiswedstrijd; dat was de wedstrijd van ons B-team, mede door de belangrijke wedstrijd tegen Granada.
 
Ik heb er een beetje slecht gevoel bij. Als Gakpo en Madueke er beide niet bij zijn, missen we weer alle creativiteit.

Edit: Of Mo moet ineens weer opstaan.
 
Voor supporters valt het tegen. Qua bestuur denk ik nog niet dat er paniek is. Of ze moeten verliezen tegen Sparta.

Gelijkspel uit tegen Ajax is gewoon acceptabel resultaat. AZ thuis verliezen is pijnlijk maar kan. Dat het voetbal tegenvalt heeft meerdere oorzaken. Waaronder corona/blessures. Als je dan nog om het kampioenschap strijd, beker kans maakt en in Europa doorgaat. Dan heb je in principe resultaat technisch gezien een prima eerste seizoenshelft gedraaid. Ik ben het met je eens dat PSV wel balanceert op een touw en ze er makkelijk af kunnen vallen als de komende wedstrijden punten worden verspeeld. Maar ik denk dat PSV nog wel het vertrouwen heeft in Schmidt en dat de onrust nog wel zal meevallen intern.

Voor supporters valt het tegen. Qua bestuur denk ik nog niet dat er paniek is. Of ze moeten verliezen tegen Sparta.

Gelijkspel uit tegen Ajax is gewoon acceptabel resultaat. AZ thuis verliezen is pijnlijk maar kan. Dat het voetbal tegenvalt heeft meerdere oorzaken. Waaronder corona/blessures. Als je dan nog om het kampioenschap strijd, beker kans maakt en in Europa doorgaat. Dan heb je in principe resultaat technisch gezien een prima eerste seizoenshelft gedraaid. Ik ben het met je eens dat PSV wel balanceert op een touw en ze er makkelijk af kunnen vallen als de komende wedstrijden punten worden verspeeld. Maar ik denk dat PSV nog wel het vertrouwen heeft in Schmidt en dat de onrust nog wel zal meevallen intern.
Dan moet er toch dringend uit een ander vaatje get(r)apt worden nog een punten verlies kan hij absoluut niet meer hebben zeker als het spel er ook niet op betert . De kwetsuren zijn wat ze zijn maar mag geen "excuustruus" blijven voor het belabberde slappe pudding voetbal dat al een heel seizoen in de ploeg sluipt.
 
Ik heb er wederom geen goed gevoel over en elke keer als ik dat zeg komt het uit (helaas). Feit blijft dat wij geen creativiteit en scorende middenvelders hebben. Sangare heeft power en veroverd ballen maar maakt geen enkele goal en voor alle Rosario fans echt belachelijk dat hij het PSV shirt nog mag dragen deze man heeft geen creativiteit en scoort nooit. Het enige dat hij scoort is domme gele kaarten. Echt ons middenveld is ons probleem 0 goals en 0 toevoer naar onze fantastische spitsen en omschakelen is de laatste tijd ook een probleem. Het is niet te hopen dat de Engelse variant toeslaat en de comp wordt stilgelegd want... dan staan we net zover als vorig rampjaar, alleen dan met veel duurdere spelers.
 
Sneeuw, kunstgras.
Niet de ideale omstandigheden voor ons PSV.

Maar als de spelers een instelling hebben a la Dumfries en Max, moet het gewoon lukken.

1-2
 
Volgens mij wint PSV juist heel vaak op kunstgras.
En op kunstgras in de sneeuw?😉 trouwens mag er dan gevoetbald worden? Ik Weet dat bij de amateurs het voetbal wordt afgelast bij matige vorst of sneeuw op kunstgras. Verder ben ik niet zo angstig en denk dat we tot Feyenoord uit “gewoon” de volle buit pakken!
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan