Spaans voetbal

Groot gelijk. Het volledige bedrag en geen cent minder.
Algemeen directeur Ferran Reverter heeft daarom bij Koeman aangeklopt met de vraag of hij Barça tegemoet wil komen na diens ontslag. "In de eerste gesprekken is het gegaan over een korting van zeven of acht miljoen euro."
o.O :lmao:
Eerst ontslaan en dan vragen of er minder betaald kan worden. :maniac:
Wat een Koe(man) handel van Barcelona. :braak: Alles betalen en anders naar de rechter. Desnoods gaat Barcelona failliet.
'T is maar een club. En een :SC: ook.

En het geeft een mens hoop. Als Barcelona met Messi en jarenlang CL (bijna) failliet kan gaan, dan kan ajax dat ook. :grin:
 
Groot gelijk. Het volledige bedrag en geen cent minder.
Algemeen directeur Ferran Reverter heeft daarom bij Koeman aangeklopt met de vraag of hij Barça tegemoet wil komen na diens ontslag. "In de eerste gesprekken is het gegaan over een korting van zeven of acht miljoen euro."
o.O :lmao:
Eerst ontslaan en dan vragen of er minder betaald kan worden. :maniac:
Wat een Koe(man) handel van Barcelona. :braak: Alles betalen en anders naar de rechter. Desnoods gaat Barcelona failliet.

Als Koeman slim is, geeft hij 2 miljoen onder voorwaarde toe. De 2 miljoen moet in een supportersfonds gestoken worden. Op die manier maakt hij zich onsterfelijk bij de supporters.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoorde gisteren op de AD voetbalpodcast dat hij bij Al Sadd wel prima resultaten en spel neerzet.

JA, zo kan ik het ook. Goeie resultaten neerzetten met een middelmatige selectie is niet zo moeilijk. Kan 'ie dat ook met wereldsterren, dat is de vraag. :unsure:
 
JA, zo kan ik het ook. Goeie resultaten neerzetten met een middelmatige selectie is niet zo moeilijk. Kan 'ie dat ook met wereldsterren, dat is de vraag. :unsure:
Dan kun je natuurlijk maar uit een heel beperkt groepje trainers kiezen. Dat zie je bij PSV ook. Die willen een trainer, die met een vergelijkbare club herkenbaar voetbal speelt en prijzen heeft gewonnen. Die persoon moet zich niet te groot voelen voor de eredivisie. Tja, wie is dat in hemelsnaam? In principe voldeden Slot en Ten Hag hier ook niet aan. Zelfde geldt voor Hiddink (1e keer) en Cocu.
 
In ieder geval denk ik dat ie meer op gevoel doet dan op basis van cijfers. Maar Koeman kent als speler de top. Schmidt niet. Die weet niet wat het is om een topspeler te zijn.
We hebben toch buiten Götze geen topspelers? Of je moet Zahavi als vedette deze noemer geven, wat ik gezien zijn prestaties enigzins gul vind. Volgens mij is t niveau waarop Schmidt als trainer gewerkt heeft niet ver beneden t niveau van PSV?
 
We hebben toch buiten Götze geen topspelers? Of je moet Zahavi als vedette deze noemer geven, wat ik gezien zijn prestaties enigzins gul vind. Volgens mij is t niveau waarop Schmidt als trainer gewerkt heeft niet ver beneden t niveau van PSV?
We mogen PSV toch wel beschouwen als absolute topclub in Nederland. Schmidt heeft daar relatief weinig ervaring mee. Hij kwam RB Salzburg in een vergelijkbare situatie terecht. Daar werd hij 2e en 1e. Al weet ik niet hoe zwaar de tegenstand was in die 2 seizoenen. Verder vooral bij subtopclubs gewerkt.
 
We mogen PSV toch wel beschouwen als absolute topclub in Nederland. Schmidt heeft daar relatief weinig ervaring mee. Hij kwam RB Salzburg in een vergelijkbare situatie terecht. Daar werd hij 2e en 1e. Al weet ik niet hoe zwaar de tegenstand was in die 2 seizoenen. Verder vooral bij subtopclubs gewerkt.
De meeste met vergelijkbare of hogere begrotingen en vergelijkbare aspiraties Europees. Als ik Brøndby en Vitesse vergelijk qua niveau dan zie ik de Denen, ondanks dat ze wellicht titelkandidaat zijn, niet als andere orde.
 
De meeste met vergelijkbare of hogere begrotingen en vergelijkbare aspiraties Europees. Als ik Brøndby en Vitesse vergelijk qua niveau dan zie ik de Denen, ondanks dat ze wellicht titelkandidaat zijn, niet als andere orde.
Vind ik niet helemaal terecht. Ja, qua financiën / Europees is dat vergelijkbaar. Maar de nationale uitstraling is toch anders. Velen, waaronder ik, vinden het vervelend wanneer Schmidt zich onderdanig opstelt m.n. richting Ajax en te weinig de kampioensaspiraties uitspreekt. Dat is wel wezenlijk anders bij bijv. Leverkusen of PSV. Hier moet je echt, bij Leverkusen is het mooi meegenomen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Vind ik niet helemaal terecht. Ja, qua financiën / Europees is dat vergelijkbaar. Maar de nationale uitstraling is toch anders. Velen, waaronder ik, vinden het vervelend wanneer Schmidt zich onderdanig opstelt m.n. richting Ajax en te weinig de kampioensaspiraties uitspreekt. Dat is wel wezenlijk anders bij bijv. Leverkusen of PSV. Hier moet je echt, bij Leverkusen is het mooi meegenomen.
Ik vind toch Schmidt niet per se onderdanig jegens Ajax. Realistisch en genuanceerd wel. Wil niet zeggen dat ik het eens ben met de uitspraken maar volgensmij wil Schmidt gewoon prijzen pakken met PSV. Ik had het gekker gevonden als Schmidt na de 5 -0 had geroepen dat PSV toch nog wel de favoriet was voor het kampioenschap.

Bij een Wolfsborg hebben ze van Bommel ook al bij het grofvuil gezet. Bij elke club met een groot budget is er gewoon flinke druk. Dus ik zie een Leverkussen en een PSV wel gelijk daarin. Ik zie liever de coach komen met ervaring bij een Wolfsborg, Leverkussen, Valencia, Everton etc. Dan de coach die kampioen word in een land als Slovenie, Finland oid.
 
Ik vind toch Schmidt niet per se onderdanig jegens Ajax. Realistisch en genuanceerd wel. Wil niet zeggen dat ik het eens ben met de uitspraken maar volgensmij wil Schmidt gewoon prijzen pakken met PSV. Ik had het gekker gevonden als Schmidt na de 5 -0 had geroepen dat PSV toch nog wel de favoriet was voor het kampioenschap.

Bij een Wolfsborg hebben ze van Bommel ook al bij het grofvuil gezet. Bij elke club met een groot budget is er gewoon flinke druk. Dus ik zie een Leverkussen en een PSV wel gelijk daarin. Ik zie liever de coach komen met ervaring bij een Wolfsborg, Leverkussen, Valencia, Everton etc. Dan de coach die kampioen word in een land als Slovenie, Finland oid.
Ik vind dat PSV er tussen hangt. Nederland is uiteindelijk best een groot voetballand (top 8 Europa). Daar komen weer andere zaken kijken dan bij Slovenië of Finland. Bij Wofsburg hoefde Van Bommel heus geen kampioen te worden. Dat mogen we wel van PSV / Schmidt eisen. Bij Wolfsburg is een verliespartij echt niet onoverkomelijk. Bij PSV is elke verlieswedstrijd er een te veel. Ik vind Schmidt te weinig uitstralen dat hij echt gaat voor het kampioenschap en het overwinteren. Te veel excuses, te veel wissels, te veel blessures.

P.S. Mods, we zijn nogal off-topic. Kunnen deze posts over Schmidt naar technische staf verplaatst worden? Dank u!
 
De menigte juicht Xavi toe. Ben benieuwd of ze over een maandje nog zo euforisch gaan zijn. Enige voordeel dat hij heeft is dat Laporta niet tegen hem is, en hij een Catelaanse en meer recentelijke clublegende is; dan zullen de chauvinistische fans een stuk vergeeflijker zijn tov de met pek met veren "uitgezwaaide" Koeman; in het land waar ze zogenaamd wel respect hebben voor oude clublegendes.
 
De menigte juicht Xavi toe. Ben benieuwd of ze over een maandje nog zo euforisch gaan zijn. Enige voordeel dat hij heeft is dat Laporta niet tegen hem is, en hij een Catelaanse en meer recentelijke clublegende is; dan zullen de chauvinistische fans een stuk vergeeflijker zijn tov de met pek met veren "uitgezwaaide" Koeman; in het land waar ze zogenaamd wel respect hebben voor oude clublegendes.
Ach bij de komst van Koeman was er toch ook het “Mr. Europacup” komt thuis gevoel. Bij het uitblijven van resultaten is clubliefde niet zo gek veel waard.
 
Ach bij de komst van Koeman was er toch ook het “Mr. Europacup” komt thuis gevoel. Bij het uitblijven van resultaten is clubliefde niet zo gek veel waard.
We gaan het zien. Ik verwacht niet dat hij straks in zijn auto belaagd gaat worden door de eigen fans als de resultaten tegenvallen.
 

‘Hakim Ziyech staat op de radar van FC Barcelona’

link

Barcelona-trainer Xavi Hernández heeft Hakim Ziyech op zijn verlanglijstje staan, zo meldt het Catalaanse dagblad Sport. Ziyech zou in januari op huurbasis naar de Spaanse topclub kunnen vertrekken, met de optie om te kopen.
Barcelona hoopt de Marokkaanse middenvelder volgens Sport in januari te huren, zonder verplichting tot koop. Chelsea zou hiermee akkoord willen gaan, maar er is nog geen zekerheid of het ook tot een daadwerkelijke deal komt. De Catalaanse club zit namelijk dicht tegen een salarisplafond aan, en de komst van Ziyech zou andere opties uitsluiten. Xavi krijgt volgens Sport het laatste woord in de mogelijke transfer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan