Spaans voetbal

Van Gaal vindt 't onterecht. Maar goed; Real zaakjes goed op orde. Als de aanvallende ploeg er niet doorheen komt, blijkbaar toch de goede tactiek.
 
Het is afgelopen. Real Madrid wint met 2-1 van Barcelona.
Barcelona schiet in de laatste seconden nog tegen de lat.
 
Het zijn 2 fouten. Dest draait weg i.p.v. dat hij de bal tegenhoudt. Jordi Alba kan de bal vervolgens gemakkelijk wegkoppen op de doellijn
maar faalt.
Die Alba rende op het laatste moment naar de doellijn. Volgens mij leidde hij daardoor ook de keeper nog af.
Van Gaal vindt 't onterecht. Maar goed; Real zaakjes goed op orde. Als de aanvallende ploeg er niet doorheen komt, blijkbaar toch de goede tactiek.
Tja. Aanvallen is mooier en moeilijker. Klopt natuurlijk. Maar zoals Jack zei niet verplicht.
 
Ik zag een paar stukken en Barca was net zoals we PSV vaak zagen bij achterstand. Mak, gezapig, en als het einde in zicht raakt dan pas energie in een aanval stoppen. Werd nog wel leuk met die bal op de lat en Ter Stegen die bijna scoorde.
Het ligt misschien aan mij maar in mijn beleving waren internationale grootmachten een jaar of tien of langer geleden veel sterker en wonnen ze vaker? Dat Real dat tegen Ajax speelde vond ik niet zo bijzonder en het Real wat er nu staat krabbelt weer een beetje op maar een echte Zidane (in het veld), Beckham, Ronaldo en Roberto Carlos mis ik wel. Hetzelfde geldt voor de Iniestas, Eto o's en Dani Alvessen van deze wereld. Of Rooney's en Giggs. Materazzis, Nesta's, Viera's en Henry's.
Gelukkig is het voetbal nog altijd mooi om te volgen maar ik had het idee dat dit soort spelers er toen vaker waren en minder een Instagram mentaliteit hadden.
 
Barcelona wint de Copa del Rey

Atlétic Bilbao -Barcelona 0-4
Frenkie de Jong 1 goal en 2 assists
 
Getafe - Real

Real scoort, lijnrechter vlagt alsnog, feestje in de ijskast. Var gaat kijken, maar blijft vreemd genoeg bij het standpunt, leek mij namelijk géén buitenspel.
 
De laatste weken echt aan het genieten van Frenkie. Wat een speler, abnormaal wat hij zowel in balbezit als balverlies laat zien. Zou het hem en Koeman enorm gunnen, maar lijkt momenteel geen peil op te trekken wie uiteindelijk kampioen wordt. Wat dat betreft leukste titelstrijd op de Europese velden dit jaar.

Vaak kritiek gehad op Koeman vanwege zijn laffe spelopvatting, maar wat hij bij Barca heeft gedaan dit seizoen is juist extreem gedurfd. Al die jonge talenten voor de leeuwen gooien en de oude rotten weer laten werken. En vast blijven houden aan zijn aanpak, zelfs toen het gat in punten onoverbrugbaar leek. Fenomenaal.
 
De laatste weken echt aan het genieten van Frenkie. Wat een speler, abnormaal wat hij zowel in balbezit als balverlies laat zien. Zou het hem en Koeman enorm gunnen, maar lijkt momenteel geen peil op te trekken wie uiteindelijk kampioen wordt. Wat dat betreft leukste titelstrijd op de Europese velden dit jaar.

Vaak kritiek gehad op Koeman vanwege zijn laffe spelopvatting, maar wat hij bij Barca heeft gedaan dit seizoen is juist extreem gedurfd. Al die jonge talenten voor de leeuwen gooien en de oude rotten weer laten werken. En vast blijven houden aan zijn aanpak, zelfs toen het gat in punten onoverbrugbaar leek. Fenomenaal.

Vond het afgelopen week wel grappig om te zien hoe hard hij kan zijn. Een van zijn backs speelde in de laatste minuten te aanvallend, wat leide tot een flinke tirade van Koeman langs de lijn gevolgd door een directe wissel. Dan druk je wel je stempel op het elftal, en daar leert zo'n jonge gast ook van.
 
De laatste weken echt aan het genieten van Frenkie. Wat een speler, abnormaal wat hij zowel in balbezit als balverlies laat zien. Zou het hem en Koeman enorm gunnen, maar lijkt momenteel geen peil op te trekken wie uiteindelijk kampioen wordt. Wat dat betreft leukste titelstrijd op de Europese velden dit jaar.

Vaak kritiek gehad op Koeman vanwege zijn laffe spelopvatting, maar wat hij bij Barca heeft gedaan dit seizoen is juist extreem gedurfd. Al die jonge talenten voor de leeuwen gooien en de oude rotten weer laten werken. En vast blijven houden aan zijn aanpak, zelfs toen het gat in punten onoverbrugbaar leek. Fenomenaal.
Zo'n comeback verdient inderdaad gewoon een ultieme bekroning, ongeacht hoe men over de persoon Koeman of zijn opvatting denkt. Het zou hem daar wel zo'n beetje onsterfelijk maken denk ik. Blijkt toch een prima crisismanager te zijn; eerst al Feyenoord uit het slop gehaald, daarna het Nederlands elftal, en nu Barcelona. Dat is geen toeval. Zolang je hem geen aankopen laat doen een prima coach.
 
Laatst bewerkt:
De laatste weken echt aan het genieten van Frenkie. Wat een speler, abnormaal wat hij zowel in balbezit als balverlies laat zien. Zou het hem en Koeman enorm gunnen, maar lijkt momenteel geen peil op te trekken wie uiteindelijk kampioen wordt. Wat dat betreft leukste titelstrijd op de Europese velden dit jaar.

Vaak kritiek gehad op Koeman vanwege zijn laffe spelopvatting, maar wat hij bij Barca heeft gedaan dit seizoen is juist extreem gedurfd. Al die jonge talenten voor de leeuwen gooien en de oude rotten weer laten werken. En vast blijven houden aan zijn aanpak, zelfs toen het gat in punten onoverbrugbaar leek. Fenomenaal.
Voor mij een beetje dubbel. Heb echt een hekel aan dat overgehypte Barcelona, maar gun het Koeman wel, is echt een absolute topcoach geworden. En ook voor Frenkie is het mooi, toegegeven, ik was in het begin niet overtuigd, maar hij maakt het toch echt wel waar.

Toch hooop ik nog steeds dat Real, mijn 2e club, de titel wint.
 
Als Koeman het nog redt, maakt hij zichzelf natuurlijk ook onsterfelijk. Geen presidentskandidaat zal hem er dan uit gooien. Ik heb hem ook hoog zitten.

Een hekel aan Barca heb ik wel. Maar eigenlijk ook aan Real. Uiteindelijk ben ik in het buitenland meestal voor de club met de meeste Nederlanders, dus Barca mag winnen.
 
Ik was normaal gesproken altijd voor Barcelona, maar toch heb ik sinds 2015/16 wel een zwak gekregen voor Atletico. Alleen die Uruguayaanse vampier mag ik niet🤣. Maar Simeone mag ook wel weer eens oprecht uit zijn dak gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan