Spaans voetbal

Espanyol - Barcelona
75' Frenkie de Jong krijgt een rode kaart ( 2 gele kaarten).
Het is 1-2 en Barcelona moet het laatste kwartier met 10 man verder.
 
Espanyol - Barcelona 2-2. De nummer laatst tegen de koploper. :oops:
Barcelona verliest 2 hele dure punten. Barcelona en Real Madrid staan nu weer gelijk.
 
Frenkie wordt in de Spaanse pers helemaal afgebrand.
Eigenlijk komt dit op een goed moment voor hem. Hij begon wat kwijt te raken van het pragmatisme in zijn spel en leek enigszins in de wolken te zijn na al die verheerlijkingen. Twee domme fouten in 10 minuten en je benadeelt je hele team. Weer met beide benen op de grond. Komt zijn ontwikkeling ten goede.
 
Domste tweede gele kaart die ik ooit heb gezien. Verliest de bal ja op een gevaarlijke plek, maar er stonden nog verdedigers zat. Maar Frenkie gaat ff opzichtig vasthouden met geel op zak. Haha, wat dom zeg.
 
Eigenlijk komt dit op een goed moment voor hem. Hij begon wat kwijt te raken van het pragmatisme in zijn spel en leek enigszins in de wolken te zijn na al die verheerlijkingen. Twee domme fouten in 10 minuten en je benadeelt je hele team. Weer met beide benen op de grond. Komt zijn ontwikkeling ten goede.
Eerlijk gezegd vind ik Frenkie tot nu toe, op een handvol wedstrijden na, een zwaar overschatte voetballer voor de absolute top. In de eredivisie kon hij naar hartelust zijn skills tonen, maar bij Barcelona is hij geen echte uitblinker en voorlopig zeker geen nieuwe Xavi of Iniesta, laat staan de nieuwe Cruijff van het Nederlands elftal....misschien dat Frenkie op zn 25e wel zover is, maar op dit moment is hij zwaar overschat voor voetbal op het hoogste niveau...
 
Geruchten gaan dat Xavi na dit seizoen coach wordt bij Barcelona.
Best onrealistisch, maar wat nou als Valverde bij ons manager wordt?
 
Klopt. Maar die zegt nee tegen PSV. Genoeg andere clubs waar ie terecht kan voor meer salaris. Prima als we het proberen hoor. Ik verwacht alleen dat het niet lukt. ;)

Je moet het ook helemaal niet willen. Wordt uitgekotst door de fans omdat er totaal geen idee meer achter het spel zit sinds hij daar aan het roer staat. Het ziet er al tijden niet meer uit wat Barca laat zien, maar wat bevliegingen van Messi&Co verbloemen veel.
 
Je moet het ook helemaal niet willen. Wordt uitgekotst door de fans omdat er totaal geen idee meer achter het spel zit sinds hij daar aan het roer staat. Het ziet er al tijden niet meer uit wat Barca laat zien, maar wat bevliegingen van Messi&Co verbloemen veel.

I'll take your word for it. Ik volg alleen PSV en krijg daardoor ook af en toe wat mee over de rest van de Eredivisie. Toch, je zou wel een naam binnenhalen.
 
Blijkbaar heeft Koeman nee gezegd tegen Barcelona, omdat ze wilden dat hij direct zou instappen. Maar misschien na deze zomer?
Zal dan ook liggen aan wie het nu wel wordt...
 
Valverde definitief weg bij Barcelona en Setien ( een groot fan van Cruijff-filosofie) is zijn opvolger tot medio 2022. Nou, kijken of het nu crescendo zal gaan met Barcelona....misschien moeten ze De Ligt halen voor 100 miljoen euro....want achterhoede is al ruim een jaar de achilleshiel van Barca...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik was alweer vergeten dat Abidal daar de TD is. Krijg daar een beetje een John de Jong idee bij, of vergis ik me daarin?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nooit van gehoord. Ook Barca is er een ster in om zomaar trainers aan te stellen zonder enig trainers CV.
Ik tot voor kort ook niet, maar ik las dat hij een groot Cruijff-adept schijnt te zijn en Barca wil qua speelstijl weer terug naar het befaamde tikkie-takka voetbal van pakweg 10 jaar terug, dus vandaar de keuze voor Setien.....hij wordt ook gezien als een tussenpaus voor hooguit anderhalf jaar: zomer 2021 of misschien wel eerder (komende zomer of in de winterstop) wordt hij zeer waarschijnlijk vervangen door Xavi, die eigenlijk nu al 1e keuze was, maar Xavi had geen trek om halverwege het seizoen in te stappen bij Barca.
 
Terug
Bovenaan Onderaan