Spaans voetbal

Allemaal WK gangers of nieuwe spelers die op de bank begonnen. Zo zie je maar weer dat het verhaal achter de cijfers bijna nooit de journalisten hun ding is....
Niet dat de bedragen allemaal normaal zijn of zo maar de feiten liggen anders als het gaat om “294 miljoen op de bank van Barca”....
neemt niet weg dat het geld in het voetbal absurd is geworden.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Lionel Messi maakt de 6000 ste competitiegoal voor Barcelona in de wedstrijd tegen Alaves. Na 65 minuten staat het 1-0.
In 2009 maakte Messi ook de 5000 ste goal.
Ondanks dat Messi natuurlijk veel scoort, is dit behoorlijk toevallig!
 
Voetballers Spanje dreigen met staking als ze in Amerika moeten spelen

link

De spelers uit de Primera División hebben via spelersvakbond AFE gedreigd in staking te gaan als het plan van La Liga, de organisator van de Spaanse competitie, om wedstrijden in de Verenigde Staten te gaan spelen doorgaat.

Het is ook een belachelijk plan. :maniac:
Zoveel verdienen en dan janken als je een klein stukkie moet vliegen voor de wedstrijd. Daarbij, het is ook goed voor je merchandise en reclamewaarde als speler dus waarom zo negatief[/advocaatvdduivel]

Groot gelijk, belachelijk plan.
 
Zoveel verdienen en dan janken als je een klein stukkie moet vliegen voor de wedstrijd. Daarbij, het is ook goed voor je merchandise en reclamewaarde als speler dus waarom zo negatief[/advocaatvdduivel]

Groot gelijk, belachelijk plan.
Afgezien van het feit dat de voetballers geen reden tot klagen hebben hoewel het ook net mensen zijn, vraag ik me af wat de volgende stap zal zijn van de commercie? 24 uur in het vliegtuig zitten om een wedstrijd in Australië af te werken en de volgende dag weer terug? Allemaal omdat het beter verkoopt? Ik snap best wel dat de wereldcup in Japan afwerken maar om de wedstrijden van een bepaalde competitie te verplaatsen naar andere landen is gewoon een bizar plan.
 
Afgezien van het feit dat de voetballers geen reden tot klagen hebben hoewel het ook net mensen zijn, vraag ik me af wat de volgende stap zal zijn van de commercie? 24 uur in het vliegtuig zitten om een wedstrijd in Australië af te werken en de volgende dag weer terug? Allemaal omdat het beter verkoopt? Ik snap best wel dat de wereldcup in Japan afwerken maar om de wedstrijden van een bepaalde competitie te verplaatsen naar andere landen is gewoon een bizar plan.

In de NFL is het de normaalste zaak ter wereld. Een collega bezoekt al jaren enthousiast wedstrijden daarvan in Londen.
 
Laatst bewerkt:
In de NFL is het de normaalste zaak ter wereld. Een collega bezocht al jaren enthousiast wedstrijden daarvan in Londen.
Hmmm, zou t leuk vinden om hier een keer 'the all blacks' tegen de 'springboks' te zien strijden. Mij benieuwen wanneer het echte rugby hier aan mee gaat doen.

(blijf het een zot idee vinden...)
 
Valladolid - Barcelona 0-1.
Barcelona ontsnapt. In de extra tijd "scoort" Valladolid 1-1, maar de goal wordt afgekeurd door de VAR vanwege buitenspel en dat was heel krap.
 
Barcelona is wel erg geschrokken van het resultaat van PSV gisteren. ;)
Vandaag heeft Barcelona met 8-2 gewonnen van SD Huesca
 
Ronaldo betaalt 30 miljoen en wordt eigenaar van Spaanse club: "Grote dag"

link

Ronaldo is de nieuwe eigenaar én voorzitter van Real Valladolid. Met een consortium heeft Ronaldo circa dertig miljoen euro op tafel gelegd voor de profclub, weten Spaanse media.

Let wel. Het is niet Christiano Ronaldo maar Ronaldo Luis Nazário de Lima. Je weet wel ... Die dikke ... De voormalige topspits van PSV. :D
 
FC Barcelona en Girona hebben toestemming gevraagd om n wedstrijd in Amerika te spelen

https://www.nu.nl/voetbal/5457170/g...agen-officieel-toestemming-duel-in-miami.html

Dus de competitie in Spanje wordt niet door de bond geregeld? Aangezien LaLiga toestemming moet vragen bij de RFEF?

Ik had mooi mijn seizoenskaart doorgeknipt en nooit meer naar die club gaan kijken.

Waarom overigens een wedstrijd van Girona? Die toeristen in de USA kunnen net aan 3 spelers van Barcelona opnoemen (wss noemen ze Iniesta, Puyol en Messi). Begeef ik me teveel op politiek vlak als ik denk dat het Catalaanse hier een grote rol in speelt bij een bond die deze kant liever kwijt dan rijk is.
 
Ik had mooi mijn seizoenskaart doorgeknipt en nooit meer naar die club gaan kijken.

Waarom overigens een wedstrijd van Girona? Die toeristen in de USA kunnen net aan 3 spelers van Barcelona opnoemen (wss noemen ze Iniesta, Puyol en Messi). Begeef ik me teveel op politiek vlak als ik denk dat het Catalaanse hier een grote rol in speelt bij een bond die deze kant liever kwijt dan rijk is.
Volgens mij worden zelfs de tickets naar de USA vergoed voor de Spaanse fans!
 
Ik zie het probleem niet zo. De Spaanse competitie heeft by far niet het aanzien en de internationale aandacht die de Premier League krijgt, en dat zie je terug in de geldstroom. Als dit kan helpen om als nationale competitie relevant te blijven en ook in de breedte een grotere imkomstenstroom te genereren (i.p.v. alleen maar voor Real Madrid, Barca en een beetje Atletico) lijkt dat me een logische stap. Al eens eerder gezegd, de Amerikaanse NFL komt al jaren naar Londen om een aantal wedstrijden hier in Europa te spelen. Waarom schieten wij Europeanen dan direct zo in de weerstand? Omdat de seizoenskaarthouders een paar wedstrijdjes moeten missen? Belangrijke mensen, tuurlijk, maar daar hoeft toch ook weer niet alles voor te wijken...
 
Ik zie het probleem niet zo. De Spaanse competitie heeft by far niet het aanzien en de internationale aandacht die de Premier League krijgt, en dat zie je terug in de geldstroom. Als dit kan helpen om als nationale competitie relevant te blijven en ook in de breedte een grotere imkomstenstroom te genereren (i.p.v. alleen maar voor Real Madrid, Barca en een beetje Atletico) lijkt dat me een logische stap. Al eens eerder gezegd, de Amerikaanse NFL komt al jaren naar Londen om een aantal wedstrijden hier in Europa te spelen. Waarom schieten wij Europeanen dan direct zo in de weerstand? Omdat de seizoenskaarthouders een paar wedstrijdjes moeten missen? Belangrijke mensen, tuurlijk, maar daar hoeft toch ook weer niet alles voor te wijken...
Zo heb ik er nog niet over nagedacht maar je hebt inderdaad een punt. Er worden ook NBA wedstrijden in Londen gespeeld. Eigenlijk kan het alleen maar ten goede gaan voor het 'voetbal' in het algemeen. De USA is inderdaad een hele grote markt, en voor een ploeg als Girona is dit toch maar mooi meegenomen zou ik denken. Hoorde zelfs dat ze misschien van plan zijn om zelfs CL wedstrijden af te werken op Amerikaanse bodem.
 
Zo heb ik er nog niet over nagedacht maar je hebt inderdaad een punt. Er worden ook NBA wedstrijden in Londen gespeeld. Eigenlijk kan het alleen maar ten goede gaan voor het 'voetbal' in het algemeen. De USA is inderdaad een hele grote markt, en voor een ploeg als Girona is dit toch maar mooi meegenomen zou ik denken. Hoorde zelfs dat ze misschien van plan zijn om zelfs CL wedstrijden af te werken op Amerikaanse bodem.
Aan de andere kant is Girona - Barca dé wedstrijd van het seizoen voor de Girona-fans, verwacht ik. Die gaan nu deze wedstrijd wel missen, ondanks hun seizoenskaart. Ook niet echt netjes. Of je moet elke seizoenskaarthouder kosteloos naar de USA verplaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan