Spaans voetbal

Basc

Routinier
Van Gaal vindt 't onterecht. Maar goed; Real zaakjes goed op orde. Als de aanvallende ploeg er niet doorheen komt, blijkbaar toch de goede tactiek.

Mikasa

Internationale Legende
Het zijn 2 fouten. Dest draait weg i.p.v. dat hij de bal tegenhoudt. Jordi Alba kan de bal vervolgens gemakkelijk wegkoppen op de doellijn
maar faalt.
Die Alba rende op het laatste moment naar de doellijn. Volgens mij leidde hij daardoor ook de keeper nog af.
Van Gaal vindt 't onterecht. Maar goed; Real zaakjes goed op orde. Als de aanvallende ploeg er niet doorheen komt, blijkbaar toch de goede tactiek.
Tja. Aanvallen is mooier en moeilijker. Klopt natuurlijk. Maar zoals Jack zei niet verplicht.

Phillip Cocu

Assistent Coach
Ik zag een paar stukken en Barca was net zoals we PSV vaak zagen bij achterstand. Mak, gezapig, en als het einde in zicht raakt dan pas energie in een aanval stoppen. Werd nog wel leuk met die bal op de lat en Ter Stegen die bijna scoorde.
Het ligt misschien aan mij maar in mijn beleving waren internationale grootmachten een jaar of tien of langer geleden veel sterker en wonnen ze vaker? Dat Real dat tegen Ajax speelde vond ik niet zo bijzonder en het Real wat er nu staat krabbelt weer een beetje op maar een echte Zidane (in het veld), Beckham, Ronaldo en Roberto Carlos mis ik wel. Hetzelfde geldt voor de Iniestas, Eto o's en Dani Alvessen van deze wereld. Of Rooney's en Giggs. Materazzis, Nesta's, Viera's en Henry's.
Gelukkig is het voetbal nog altijd mooi om te volgen maar ik had het idee dat dit soort spelers er toen vaker waren en minder een Instagram mentaliteit hadden.

Bovenaan Onderaan