Spaans voetbal

Atletico Madrid is zojuist uitgeschakeld in de Copa hetgeen mijn nieuwsgierig maakte naar hoe lang Simeone er al zit. Blijkt dus al sinds december 2011 coach te zijn van Atletico, zulke periodes zie je toch ook niet meer.
 
Klopt, speelt wel mee dat Real Madrid al een aantal seizoenen niet meer van erg hoog niveau is en Barcelona bakte er ook al een tijdje niks meer van.

Nou, ik zag dat Real anders een paar weken geleden Atletico compleet van de mat vegen. Toen ik die bezig zag, stond ik er van te kijken dat ze zo slecht draaien. Barcelona klopt, al staan die tegenwoordig ook gewoon 3e.
 
Atletico staat op 38 uit 15. Prima score toch? Dus mogen ze toch ook de credits krijgen dat ze terecht bovenaan staan?
Nou Mikasa dat ontken ik ook niet hoor. Daarom zei ik dat toch ook in het eerste stuk?
Het is echter een kleine kanttekening dat Real en Barca niet meer de geoliede machines zijn die ik ken. Mijn opmerking ging niet zozeer over dit seizoen maar over de afgelopen seizoenen. Ik ben Ronaldo en de Portugese Ronaldo gewend, Zidane, Iniesta, Xavi, Alves. Geoliede machines en geen twijfelgevallen zoals die Nederlandse Spanjaard of Lenglet, Braithwaithes, Semedos, te dikke Hazard, een Vinicius die op zijn 18e(?) De kar moest trekken en niet ver komen in de Champions league. En Sevilla draait dit seizoen ook nog niet zo best.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Messi ontvangt zijn allereerste rode kaart ooit bij Barcelona. Was ook zeer terecht, hij hoekt hem bijna naar de grond in een duel

Overigens verliest Barcelona ook de Supercoppa van Athletic
 
Messi ontvangt zijn allereerste rode kaart ooit bij Barcelona. Was ook zeer terecht, hij hoekt hem bijna naar de grond in een duel

Overigens verliest Barcelona ook de Supercoppa van Athletic
Je vergeet nog te melden dat Bilbao minstens 1 rode kaart had verdiend. Zij schopten, duwden en hielden vast maar de scheidsrechter zag steeds die 2e gele kaart voor een aantal spelers van Bilbao door de vingers... Niet dat Barca nou zo geweldig speelde, of Messi. Maar veel Spaanse ploegen hebben dat vervelende gedrag op het veld nu als handelsmerk, zelf schoppen uitdelen en vasthouden of ellebogen in iemand zijn nek, maar als je aangeraakt wordt nog 5x rollen en theater. Als ik Messi was, dan had ik die speler al eerder tijdens de wedstrijd schop a la Boula op zijn knie gegeven.
Overigens prima dat ze verliezen. Anders hadden ze gedacht dat ze met dit materiaal toch prijzen kunnen pakken.
 

Ongekende bekervernedering Real Madrid: nietig Alcoyano stunt met tien man

link

Alcoyano - Real Madrid 2-1 na verlenging.

Real Madrid heeft zich woensdagavond verschrikkelijk geblameerd in het toernooi om de Copa del Rey. De miljardenploeg verloor na verlenging bij het zéér bescheiden CD Alcoyano, dat op het moment van de winnende goal zelfs met een man minder stond.

Club Deportivo Alcoyano is een Spaanse voetbalclub uit Alcoy in de provincie Alicante. De club speelt vanaf 2019 in de Tercera División. Thuisstadion is het Campo Municipal de El Collao, dat 4.000 plaatsen heeft.

:p :ROFL: :lmao:
 
Holy crap, FC Barcelona heeft gewoon 1,17 miljard euro aan schuld :eek:
Dat is meer dan de jaaromzet in 2019, het laatste gewone jaar. In theorie vertegenwoordigd de selectie nog een flinke waarde maar meer clubs zitten in minder goed weer dus die markt gaat inzakken. Daarbij die waarde vang je pas als je iemand verkoopt. Waarde totale selectie ligt als ik snel reken ergens rond de 1/3 miljard.

Belangrijkste vraag is natuurlijk welke speler(s) wij willen als ze failliet gaan ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan