Spaans voetbal

Barcelona erg matig, verdediging en middenveld wordt compleet overklast en Messi onzichtbaar. Hadden ze mieten verkopen, is passé
 
Barca is matig maar deze scheidsrechter beslist in zijn eentje de wedstrijd die geen winnaar verdiende. Als dit een penalty was, dan had hij voor de overtreding op Messi 2 penalties moeten geven... En de handsballen zag hij aan de kant van Real ook niet.
Verder moet Barca in de winter gewoon afscheid nemen van Piqué en Busquets en misschien ook nog Messi. Krijg je misschien nog bij elkaar 300 miljoen die je kunt gaan investeren in vers bloed.
 
Ik heb niet de hele wedstrijd gezien maar dat vasthouden van Lenglet was wel echt een penalty hoor. Die ene handsbal van Varane (?) was tegen het lichaam. Ik vond beide ploegen echt heel slecht spelen, misschien dat het in de eerste helft beter was maar de 2e vond ik echt niveautje drama als je het vergelijkt met Engels voetbal.
 
Ik heb niet de hele wedstrijd gezien maar dat vasthouden van Lenglet was wel echt een penalty hoor. Die ene handsbal van Varane (?) was tegen het lichaam. Ik vond beide ploegen echt heel slecht spelen, misschien dat het in de eerste helft beter was maar de 2e vond ik echt niveautje drama als je het vergelijkt met Engels voetbal.
Denk dat hij doelt op de tackle van Varane op Messi? Was welliswaar op de bal maar Messi werd gehinderd in zijn beweging
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Denk dat hij doelt op de tackle van Varane op Messi? Was welliswaar op de bal maar Messi werd gehinderd in zijn beweging

Ik heb alleen van de 50e tot 85e minuut gezien, die tackle in ieder geval niet. Ik dacht dat hij met die handsbal die aangeschoten bal na een corner (?) bedoelde.
 
In de eerste helft had Barcelona een penalty moeten krijgen voor een overtreding op Messi... de VAR keek, maar deed niets. Uiteindelijk de 1e helft gezien, Dest deed het goed, Frenkie redelijk, Messi zag ik zelfs jagen en verdedigen
 
In de eerste helft had Barcelona een penalty moeten krijgen voor een overtreding op Messi... de VAR keek, maar deed niets. Uiteindelijk de 1e helft gezien, Dest deed het goed, Frenkie redelijk, Messi zag ik zelfs jagen en verdedigen
Viel me ook op, hij trok bijvoorbeeld een sprint en ik zei tegen een vriend; hij kon toch alleen snel wandelen?
 
Ik heb alleen van de 50e tot 85e minuut gezien, die tackle in ieder geval niet. Ik dacht dat hij met die handsbal die aangeschoten bal na een corner (?) bedoelde.
Nee ik bedoelde de overtreding op Messi. De penalty van Ramos was onterecht: hun duwde eerst Lenglet opzij waardoor die het shirt van Ramos vast ging pakken. De overtreding van Ramos werd niet gezien maar dat zijn we gewend van deze scheidsrechter. Als dit wel een penalty is maar de overtreding in de eerste helft niet, dan ben je gewoon een partijdige scheidsrechter. En die hands van Varane had ie wel gegeven als Piqué of een andere Barca speler die had gemaakt.
 
Nee ik bedoelde de overtreding op Messi. De penalty van Ramos was onterecht: hun duwde eerst Lenglet opzij waardoor die het shirt van Ramos vast ging pakken. De overtreding van Ramos werd niet gezien maar dat zijn we gewend van deze scheidsrechter. Als dit wel een penalty is maar de overtreding in de eerste helft niet, dan ben je gewoon een partijdige scheidsrechter. En die hands van Varane had ie wel gegeven als Piqué of een andere Barca speler die had gemaakt.
De scheids gaf in 1e instantie de pingel niet, als hij bij de beelden van de VAR alleen het vasthouden van Ramos te zien krijgt en niet de 1e overtreding dan kan je dat de VAR kwalijk nemen, niet de scheids.
 
In de eerste helft had Barcelona een penalty moeten krijgen voor een overtreding op Messi... de VAR keek, maar deed niets. Uiteindelijk de 1e helft gezien, Dest deed het goed, Frenkie redelijk, Messi zag ik zelfs jagen en verdedigen
Waarschijnlijk is de Penalty niet gegeven omdat eerst de bal geraakt werd en daarna pas Messi.
 
Verder moet Barca in de winter gewoon afscheid nemen van Piqué en Busquets en misschien ook nog Messi. Krijg je misschien nog bij elkaar 300 miljoen die je kunt gaan investeren in vers bloed.
Mee eens, maar denk niet dat Piqué en Busquets nog veel gaan opleveren. Kan me niet voorstellen dat ze samen voor meer dan 50 miljoen kunnen vertrekken en dan moet Messi voor 250 miljoen vertrekken, maar die gaat ook niet meer veel opleveren als je ziet dat zijn in minder dan een jaar afloopt (niet eens 100 miljoen vrees ik). Koeman is trainer van een zinkend schip. Barca heeft geen geld, heel veel schulden, alle dure spelers vallen tegen en krijgen allemaal veel te veel betaald. Zou er niet graag zitten als hoofdcoach.
 
En die Dest is ook niks. Men zal nu wel al aan de stoelpoten van Koeman's stoeltje beginnen te zagen, na zo'n kansloze nederlaag.

Dest? Hebben we het hier over Sergino 'Marcelo' Dest? Het toptalent uit de VS? Dat kan ik amper geloven. Die jongen is toch gewoon de beste linksback ter wereld. Tenminste, dat denkt hij zelf.
 

Grote zorgen bij FC Barcelona: hoe eventueel bankroet te voorkomen?​

link

De coronapandemie heeft FC Barcelona in grote financiële problemen gebracht. De spelers moeten 190 miljoen euro aan salaris inleveren om een eventueel bankroet van de club te voorkomen.
De spelers van FC Barcelona hebben het voor het kiezen. Of ze gaan nu, deze week nog, akkoord met een salarisverlaging van 30% voor de rest van dit seizoen, of de kans is groot dat ze vanaf januari hun maandelijkse wedde, in veel gevallen meer dan een miljoen euro, helemaal niet meer ontvangen.

In het laatste geval kunnen ze de club opdoeken en gaan de spelers transfervrij weg. :cautious:
 
Terug
Bovenaan Onderaan