Spaans voetbal

Blijft een vage soap, hij heeft toch een clausule dat hij eenzijdig zijn contract mag opzeggen, of die dan een vuilnisman word of bij iemand anders gaat is niet belangrijk. De 700m clausule is als er een club zich meld bij Barca dat ze hem willen kopen, en dus via Barca hem willen hebben voor hij zelf gebruik maakt van de vrijwillige exit-clausule.

Misschien is mijn MBO4 niveau niet hoog genoeg voor dit, maar hij heeft toch de optie om te kappen zonder reden nu, speelt die 700m totaal geen belang

We weten natuurlijk niet welke kleine lettertjes in het contract staan, maar hij zou wel kunnen stoppen zonder reden en overigens ook met reden, maar dan kan hij niet zomaar bij een andere club gaan voetballen. Dat is het ook echt helemaal stoppen.
 
EhEj4Y0X0AAa1Oi
 
'Messi staakt strijd en dient contract bij FC Barcelona tot medio 2021 uit'

link

De soap rond Lionel Messi lijkt vrijdag dan toch ten einde te komen. Volgens het Argentijnse TyC Sports, dat ook de primeur had van de vertrekwens van Messi, heeft Messi definitief besloten om te blijven.
Messi heeft nu besloten zijn contract bij FC Barcelona uit te dienen. Hij wil geen juridisch gevecht aangaan met de club waar hij zijn hele leven al speelt. Het serieus geïnteresseerde Manchester City, dat alleen kon handelen bij een transfervrij vertrek of bij een flinke korting van Barcelona, moet dus nog een jaartje wachten. Volgens het Argentijnse medium gaat Messi een aantal filmpjes opnemen met Barcelona om zijn langere verblijf wereldkundig te maken.
 
Messi besluit ondanks vertrekwens toch bij FC Barcelona te blijven

link

Lionel Messi heeft vrijdagavond bekendgemaakt dat hij ondanks zijn uitgesproken vertrekwens tóch bij FC Barcelona blijft.
"Ik was niet tevreden en wilde graag weg, maar dat staat de club niet toe. Om een juridisch conflict met FC Barcelona te voorkomen, blijf ik. Maar het management onder voorzitter Josep Maria Bartomeu is een ramp", zegt Messi in een exclusief interview met Goal.com.
Messi benadrukt dat hij nooit uit was op een conflict met de club waar hij in 2004 zijn officiële debuut maakte. "Ik zal nooit tegenover Barcelona in de rechtbank staan, want het is de club waar ik van hou. Barcelona heeft me alles gegeven en andersom. Het is geen moment in mijn opgekomen om de club voor de rechter te dagen."
 
Messi besluit ondanks vertrekwens toch bij FC Barcelona te blijven

link

Lionel Messi heeft vrijdagavond bekendgemaakt dat hij ondanks zijn uitgesproken vertrekwens tóch bij FC Barcelona blijft.
"Ik was niet tevreden en wilde graag weg, maar dat staat de club niet toe. Om een juridisch conflict met FC Barcelona te voorkomen, blijf ik. Maar het management onder voorzitter Josep Maria Bartomeu is een ramp", zegt Messi in een exclusief interview met Goal.com.
Messi benadrukt dat hij nooit uit was op een conflict met de club waar hij in 2004 zijn officiële debuut maakte. "Ik zal nooit tegenover Barcelona in de rechtbank staan, want het is de club waar ik van hou. Barcelona heeft me alles gegeven en andersom. Het is geen moment in mijn opgekomen om de club voor de rechter te dagen."
Tja, de financiële middelen van Barca lijken beperkt, dus ik hoop dat ze creatief zijn met het halen van de juiste spelers, want anders wordt het weer een eenzaam jaar voor Messi, als de enige speler die een pak aan assists en goals gegeven heeft in het afgelopen seizoen. Suarez had je ook nog, maar die is hard op weg naar Juventus.
Voor de voetballiefhebber zou het zonde zijn als het voetbaltalent van Messi verloren zou gaan aan een seizoen lang voetballen met houthakkers
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wat een ongelofelijke klus voor Koeman bij Barca, kunnen ze Griezmann niet gewoon verkopen? Griezmann bakt er niets van hier en moet eigenlijk op de plek van Messi spelen.
Messi kan op drie posities uit de voeten, maar die twee samen opstellen gaat haast niet, er moet ook diepgang zijn op de vleugels. Zoals Lewandowski bijvoorbeeld ook twee goede spelers naast zich heeft. Ja je hebt Dembele maar die is vaker geblesseerd dan fit en moet ook maar eens beter gaan spelen.
Frenkie zal wel op de plek van Busquets gaan spelen want naast hem is hij stukken minder dan bij Oranje.
Dan moeten Pjanic, Puig, eventueel Messi, Gini of Alcantara uitmaken wie de middenvelders van Barca gaan worden, daarvan is Gini de enige speler die als box-to box middenvelder kan spelen.
En achterin staat het ook nog niet
 
L'Équipe: Barça doet openingsbod op Memphis, Lyon bepaalt nieuwe vraagprijs

link

L'Équipe schrijft dat het een 'kwestie van uren' is, voordat Lyon bericht krijgt uit Barcelona. Het is de bedoeling dat Memphis op korte termijn de overstap maakt van Frankrijk naar Spanje.
Memphis moet dertig miljoen euro kosten, meldt L'Équipe. Dat is vijf miljoen meer dan La Vanguardia meldde. De Spaanse krant pakte zaterdag uit met het nieuws dat Memphis hard op weg is naar Barcelona. Zijn contract loopt volgend jaar af.
 
Ik twijfel of Memphis de druk van Barca wel aankan. Ik denk dat het stiekem best een gevoelige jongen is, gevoelig voor kritiek van buitenaf, ondanks dat hij op de verschillende media vaak anders claimt. Hij wil de grote meneer zijn lijkt soms onder die druk te bezwijken. Hij zal zeker de vele ogen van alle Barca supporters op zich gericht gaan voelen. Anderzijds vind ik dat hij gegroeid is bij Lyon en daar de rol van absolute ster wel aankan, dus wie weet. Ik gun het hem iig van harte, en niet alleen omdat hij er PSV mee in een goed daglicht zou zetten. In tegenstelling tot velen hier, kan ik zijn excentrieke karakter wel waarderen.
 
Ik twijfel of Memphis de druk van Barca wel aankan. Ik denk dat het stiekem best een gevoelige jongen is, gevoelig voor kritiek van buitenaf, ondanks dat hij op de verschillende media vaak anders claimt. Hij wil de grote meneer zijn lijkt soms onder die druk te bezwijken. Hij zal zeker de vele ogen van alle Barca supporters op zich gericht gaan voelen. Anderzijds vind ik dat hij gegroeid is bij Lyon en daar de rol van absolute ster wel aankan, dus wie weet. Ik gun het hem iig van harte, en niet alleen omdat hij er PSV mee in een goed daglicht zou zetten. In tegenstelling tot velen hier, kan ik zijn excentrieke karakter wel waarderen.

Ben het (ook gek genoeg?) met je eens wat betreft de gunfactor. Zeker gezien zijn jeugd, etc. Die tenenkrommende videoclips van zijn nummers - en dat zijn er tegenwoordig nogal wat - neem ik dan maar voor lief. Noem het psychologie van de koude grond, maar al dat excentrieke gedrag is volgens mij een wanhopige schreeuw om bevestiging. Bevestiging die hij vroeger nooit heeft gehad in de vorm van liefde en aandacht.

Maar goed, dan inhoudelijk: ik vrees vooral dat hij simpelweg het niveau niet heeft wat normaal gesproken van een spits wordt gevraagd bij Barca. Want laten we wel wezen: tot nu toe wijst alles er toch op dat Memphis een meer dan prima subtopper is, maar niet per se absolute top? Ik vind hem een klasse minder dan spitsen die daar zijn geflopt. Misschien wel een paar klassen minder dan Griezmann of Alexis Sanchez op die leeftijd. Toen Suarez werd aangetrokken was hij de ster bij Liverpool en schoot hij de PL aan flarden.

Ik denk aan het rijtje Ronaldo, Kluivert, Eto’o, Suarez en een David Villa in hun hoogtijdagen. Echt andere koek. Bedoel maar te zeggen dat ik had verwacht dat Barca een categorie hoger zou shoppen. Memphis zou normaliter - obv prestaties tot nu toe en zijn huidige status in de markt - nooit op de radar van dergelijke clubs verschijnen, net zoals dat Blind nooit bij ManU was beland zonder LvG.

Maar ik hoop van harte voor hem en voor Oranje dat ik er heel erg naast zit en hij het gaat maken daar. Ook een Blind heeft het uiteindelijk toch redelijk gedaan en de fans van United baalden toen ze hem (relatief gezien) voor een appel en een ei lieten terugkeren naar Amsterdam na drie jaar. Laten we hopen op een soortgelijk scenario voor Memphis. En dan mag hij Koeman dankbaar zijn.
 
Ben het (ook gek genoeg?) met je eens wat betreft de gunfactor. Zeker gezien zijn jeugd, etc. Die tenenkrommende videoclips van zijn nummers - en dat zijn er tegenwoordig nogal wat - neem ik dan maar voor lief. Noem het psychologie van de koude grond, maar al dat excentrieke gedrag is volgens mij een wanhopige schreeuw om bevestiging. Bevestiging die hij vroeger nooit heeft gehad in de vorm van liefde en aandacht.

Maar goed, dan inhoudelijk: ik vrees vooral dat hij simpelweg het niveau niet heeft wat normaal gesproken van een spits wordt gevraagd bij Barca. Want laten we wel wezen: tot nu toe wijst alles er toch op dat Memphis een meer dan prima subtopper is, maar niet per se absolute top? Ik vind hem een klasse minder dan spitsen die daar zijn geflopt. Misschien wel een paar klassen minder dan Griezmann of Alexis Sanchez op die leeftijd. Toen Suarez werd aangetrokken was hij de ster bij Liverpool en schoot hij de PL aan flarden.

Ik denk aan het rijtje Ronaldo, Kluivert, Eto’o, Suarez en een David Villa in hun hoogtijdagen. Echt andere koek. Bedoel maar te zeggen dat ik had verwacht dat Barca een categorie hoger zou shoppen. Memphis zou normaliter - obv prestaties tot nu toe en zijn huidige status in de markt - nooit op de radar van dergelijke clubs verschijnen, net zoals dat Blind nooit bij ManU was beland zonder LvG.

Maar ik hoop van harte voor hem en voor Oranje dat ik er heel erg naast zit en hij het gaat maken daar. Ook een Blind heeft het uiteindelijk toch redelijk gedaan en de fans van United baalden toen ze hem (relatief gezien) voor een appel en een ei lieten terugkeren naar Amsterdam na drie jaar. Laten we hopen op een soortgelijk scenario voor Memphis. En dan mag hij Koeman dankbaar zijn.
En dan mag hij daarna voor een appel en een ei naar PSV. :)
 
Er zijn alweer geluiden dat Barca Thiago wil terughalen en daardoor Gini overbodig zal zijn om te halen. Lijkt mij een betere optie voor Barca en hun spel. Gini past toch echt beter bij Liverpool en de visie van Jurgen Klöpp.
 
Er zijn alweer geluiden dat Barca Thiago wil terughalen en daardoor Gini overbodig zal zijn om te halen. Lijkt mij een betere optie voor Barca en hun spel. Gini past toch echt beter bij Liverpool en de visie van Jurgen Klöpp.
Voor Gini misschien, maar niet voor Barca. Zij hebben niet een middenvelder met diepgang, en wat biedt Thiago het Barca middenveld wat Frenkie, Pjanic, Busquets en Puig niet hebben? Inclusief Thiago allemaal spelers die de bal in de voeten willen hebben, maar geen diepgang geven. Puig nig het meeste.
 
Voor Gini misschien, maar niet voor Barca. Zij hebben niet een middenvelder met diepgang, en wat biedt Thiago het Barca middenveld wat Frenkie, Pjanic, Busquets en Puig niet hebben? Inclusief Thiago allemaal spelers die de bal in de voeten willen hebben, maar geen diepgang geven. Puig nig het meeste.
Als Gini speelt zoals bij Liverpool dan heeft ie toch helemaal geen diepgang? Alleen als het moet en als Liverpool achterstaat komt hij opduiken in de 16 maar voor de rest is het meer balletjes breed en gaten dicht lopen wat heel veel oplevert voor het spel van Liverpool en de 3 voorin. Die rol heeft Busquets al bij Barca met het verschil dat ie voetballend nog meer oplossingen heeft maar hij wordt oud en daarom willen ze Thiago, een soort creatieve controleur. Barca met Messi en straks misschien ook Memphis of Suarez zit niet verlegen om de goals.
 
Als Gini speelt zoals bij Liverpool dan heeft ie toch helemaal geen diepgang? Alleen als het moet en als Liverpool achterstaat komt hij opduiken in de 16 maar voor de rest is het meer balletjes breed en gaten dicht lopen wat heel veel oplevert voor het spel van Liverpool en de 3 voorin. Die rol heeft Busquets al bij Barca met het verschil dat ie voetballend nog meer oplossingen heeft maar hij wordt oud en daarom willen ze Thiago, een soort creatieve controleur. Barca met Messi en straks misschien ook Memphis of Suarez zit niet verlegen om de goals.
Gini kan dat wel, denk ik. Hij moet de schakel zijn tussen Frenkie/Puig/Pjanic en de voorhoede.
 
Ik zag in VI gisteren een filmpje van Suarez op de training van Barcelona met een dikke kont. Het is echt belachelijk dat hij nog een atleet wordt genoemd. Voetballers op dat niveau horen juist het uiterste uit hun lichaam te halen, ook als ze minder atletisch zijn. Neem een voorbeeld aan Sergio Ramos, de intensiteit waarmee hij traint hoort iedere speler te hebben. Het verbaast me dus ook niets dat Suarez niet bij de oefenwedstrijd van vanavond is.
 
Neem een voorbeeld aan Sergio Ramos, de intensiteit waarmee hij traint hoort iedere speler te hebben.

Nu neem je ook meteen de meest extreme als voorbeeld, als ik sommige foto's van hem op instagram zie dan twijfel ik of dat wel zo gezond is of dat die het zonder 'hulpmiddelen' doet. Over Suarez en zijn postuur hoor je al jaren over, maar gek genoeg krijgt die het ook aardig snel weer naar een normaal niveau
 
Terug
Bovenaan Onderaan