Spaans voetbal

PSG stelt deadline op 31 juli a.s en wenst geen uitruil van spelers om de vraagprijs te drukken. PSG stelt vraagprijs voor Neymar voor Barcelona of welke andere club dan ook op 300-350 miljoen euro....uiteindelijk zullen ze wel wat zakken in prijs als een club concreet geïnteresseerd is in Neymar, maar ik weet wel zeker dat ze niet lager zullen gaan dan 225 miljoen euro, de aanschafprijs van 2 jaar terug. Dus, vrijwel zeker dat geen enkele club dit bedrag zal willen ophoesten voor Neymar. Kortom, 95% dat Neymar tot zeker de winterstop in het shirt van PSG te "bewonderen" is......
 
Real-Ateltico 3-7! Vriendschappelijk maar toch.
Zidane: voor ons was dit een vriendschappelijke wedstrijd maar voor Atletico niet :ROFL::ROFL::ROFL::ROFL::ROFL::ROFL:
 
Wat een doelpunt zeg van Aritz Aduriz voor Atheltic Bilbao tegen Barcelona! Hij scoorde het doelpunt in de 89e minuut, nadat hij een minuut eerder het veld op was gekomen. Dit zorgde ervoor dat Bilbao met 1-0 won.

 
Wat een doelpunt zeg van Aritz Aduriz voor Atheltic Bilbao tegen Barcelona! Hij scoorde het doelpunt in de 89e minuut, nadat hij een minuut eerder het veld op was gekomen. Dit zorgde ervoor dat Bilbao met 1-0 won.

Ja, dat was een mooie entree zo.
 
En ...speelt Frenkie vanavond "weer" de sterren van de hemel....?? Of valt hij nogal tegen als "superster" ...
 
Barcelona scoort 5-1.
77' :BALL: Vidal ... geweldige goal.

Direct daarna valt de 16 jarige Anssumane Fati in bij Barcelona.
 
Wat een prachtspeler is Griezmann toch. Atlijd al een zwak voor gehad.

Barca zag er onwennig uit zonder Messi en Suarez. In de tweede helft ging het echt toch swingen. Frenkie speelde imo matig. Eerste 70 minuten speelde hij op linkshalf, waar hij te veel tijd nodig had. In het strafschopgebied heb je ook weinig aan hem. Zeker omdat de buitenspelers naar binnen kwamen, week hij uit naar linksbuiten. Dan mist hij explosiviteit, en kan hij zijn talent totaal niet gebruiken. Werd ook nauwelijks in het spel betrokken. In de 70e minuut kwam Vidal op zijn positie spelen en ging hij naar 6. Ging daarin bij de 5-2 zeker ook niet vrijuit.

Als Busquets nog eens stopt, dan kan hij een grote worden. Op linkshalf denk ik dat hij helemaal niet geschikt is. Maar ja, er zijn meer coaches die spelers vooral gebruiken andere posities :)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Naast PSV heb ik ook een grote voorliefde voor Barcelona, Olympiakos en Benfica.

Barcelona heeft een pover elftal indien Suarez en Messi wegvallen zover is duidelijk. Zover vind ik dat 'Frenkie' het zeer behoorlijk doet. Hij zal moeten wennen aan zijn rol binnen het elftal en zal zichzelf vooral in zijn positionering dienen te verbeteren. Voetballend heeft hij absoluut de kwaliteit om te slagen bij FC Barcelona.

Busquets is natuurlijk de VMC van Barcelona en de Catelanen hebben er dan ook goed aan gedaan om 'Frenkie' alvast als zijn opvolger binnen te halen. Nadeel voor hem is nu daarentegen dat vanwege het feit dat Busquets er nog is, hij niet altijd op zijn favoriete VMC positie zal spelen, maar ook zo nu en dan van RCM of LCM dienen te spelen. Hier zal hij stappen in dienen te zetten, gezien op deze positie extra kwaliteiten verwacht worden. Zeker indien je bij een grote club zoals Barcelona speelt.

Zijn redement zal omhoog moeten en hij zal in aanvallend opzicht vaker van zich dienen te laten horen middels doelpunten en assists. Hij heeft zeker nog stappen te maken maar ik ben er absoluut van overtuigd dat mits er geen bijzondere kwetsuren gaan opspelen, 'Frenkie' zichzelf zal gaan bewijzen de komende jaren bij Barcelona.

Het is ook een club en een ploeg die nagenoeg hetzelfde DNA ademt als 'Frenkie' zelf. Qua speler, speltype en de vreugde vind ik het een unieke match voor de aankomende seizoenen en ik ben ervan overtuigd dat 'Frenkie' eindelijk de beoogde opvolger zal zijn, die uitbleef na het verlies van Xavi en Iniesta.
 
Terug
Bovenaan Onderaan