Simon Poulsen (V) Vertrokken naar SønderjyskE

Bakkalinho

International
PSV legt Simon Poulsen twee seizoenen vast

ARTIKEL - datum: 15-05-2015 20:15

[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/www.psv.nl\/upload_mm\/5\/f\/8\/cid37127_Contractondertekening-SimonPoulsen980x480.jpg"}[/IMG2]

Simon Poulsen (30) heeft vrijdagavond bij PSV een contract getekend tot en met 2017.
De Deense verdediger komt transfervrij over van AZ.


Keuring en ondertekening
Linksback Poulsen (7 oktober 1984) onderging vrijdag zijn medische keuring, waarna hij in bijzijn van technisch manager Marcel Brands zijn handtekening zette voor PSV. De Deens international begon zijn loopbaan in zijn vaderland in 2002, waarna hij in 2008 naar AZ kwam. In 2012 vertrok hij naar Sampdoria, daarna terug te keren in Alkmaar. Op zijn erelijst prijken de titel van 2009, Johan Cruijff Schaal (2009) en deelname aan het WK (2010) en EK (2012). Poulsen is de eerste aanwinst van PSV voor het seizoen 2015-2016.

Reactie Simon Poulsen aan PSV TV
“Een geweldige kans als de kampioen je vraagt om te komen”, aldus Poulsen in een eerste reactie aan PSV TV. “Ik wil heel graag meehelpen aan een nieuw kampioenschap. Ik zal keihard werken en hoop dat ik mijn kans krijg me te laten zien voor PSV”, aldus de Deen.

[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/www.psv.nl\/upload\/c236b995-9c8a-4938-acfd-0200faf864aa_Contractondertekening-SimonPoulsen980.jpg"}[/IMG2]

Reactie Marcel Brands
“We verliezen Abel Tamata na dit seizoen en we willen aan die kant toch twee opties hebben, met Willems en Poulsen. Hij is een heel ervaren jongen, om hem achter Jetro te hebben is perfect. Hij zal een goede rol spelen in de groep, dat zit ook in zijn karakter. Hij is natuurlijk ook de taal machtig omdat hij al lang in Nederland is”, aldus Brands tegenover PSV TV. “Hij vindt het een enorme kans en was ook meteen heel enthousiast toen ik hem benaderde. Het is daarna heel snel gegaan.”
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Dat viel me ook al op ja ;).
In dit geval, in combinatie met de woorden 'transfervrij' en 'back up', vind ik het niet zo'n probleem eerlijk gezegd.
 
Dure backup, denk ik dan. Ik zie liever een talent achter Willems. Als Willems vertrekt, lijkt een combinatie Poulsen/talent wel mooi.
 
Dure backup, denk ik dan. Ik zie liever een talent achter Willems. Als Willems vertrekt, lijkt een combinatie Poulsen/talent wel mooi.

Als je volgend seizoen in de Champions League wil presteren en ook weer mee wil doen om de titel heb je echt een goede selectie nodig (Willems kan ook geblesseerd raken). Als je voor Depay en bv. Wijnaldum 35 miljoen binnenkrijgt is het halen van een transfervrije speler als Poulsen niet duur. Ook niet als je hem een goed salaris/tekengeld betaald.Het is nl.wel een "een zekerheidje".
 
Poulssen als back-up is natuurlijk prachtig. Al vind ik het net als Mikasa ook prima een groot talent te halen i.v.m. de opvolging van Willems.
 
Zeg al de hele tijd dat PSV Simon Poulsen moeten binnen halen als stand in voor Willems.
Willems kan geblesseerd raken of een schorsing.
Daar bij is Poulsen nu transfervrij en heeft ervaring wat hij weer kan overbrengen op de rest v.d verdediging maar ook een Sander Heesakkers wat kan bij brengen van een Jong PSV die op dezelfde positie speelt LB.
 
Ja, maar als PSV iedere speler haalt die jij al de hele tijd aandraagt, zitten we straks met een selectie van 35 man en een bankrekening van 80 miljoen in het rood.

Voor de rest is het dikke klets om een speler te halen om "ervaring over te brengen". Ervaring doe je op, door zaken mee te maken. Ervaring krijg je niet doordat een reservespeler je verhalen uit de oude doos vertelt. Het enige nut van ervaren spelers is dat beter weten hoe ze met bepaalde lastige situaties in wedstrijden om moeten gaan. Ervaren spelers zijn dus voornamelijk nuttig als ze ook in de basis staan. Een ervaren speler op de bank is voornamelijk kapitaalvernietiging.

Los daarvan zie ik niet in waarom Poulsen uit eigen beweging voor een plaats op de bank bij PSV zou kiezen.
 
De linksbuiten en linksbackposities waren dit seizoen gewoon onvoldoende bezet. We hebben veel geluk gehad dat Depay en Willems weinig geblesseerd of geschorst zijn geweest. Maar dit moet volgend seizoen echt anders ingevuld worden. In dat licht is Poulsen een prima versterking. En het verhaal waarmee je hem vastlegt is gewoon heel simpel, je stelt gewoon dat er bij een topclub als PSV alle posities optimaal dubbelbezet moeten zijn en hij aan het begin van het seizoen mag uitmaken met Willems of diens opvolger wie er in de basis staat.
 
De linksbuiten en linksbackposities waren dit seizoen gewoon onvoldoende bezet. We hebben veel geluk gehad dat Depay en Willems weinig geblesseerd of geschorst zijn geweest. Maar dit moet volgend seizoen echt anders ingevuld worden. In dat licht is Poulsen een prima versterking. En het verhaal waarmee je hem vastlegt is gewoon heel simpel, je stelt gewoon dat er bij een topclub als PSV alle posities optimaal dubbelbezet moeten zijn en hij aan het begin van het seizoen mag uitmaken met Willems of diens opvolger wie er in de basis staat.

+1
Lijkt me een prima versterking. Past qua type spel ook in ons team.
 
Poulssen als back-up is natuurlijk prachtig. Al vind ik het net als Mikasa ook prima een groot talent te halen i.v.m. de opvolging van Willems.

Als backup is dit inderdaad het soort speler waar je naar op zoek moet gaan; niet als vervanger van Willems. Ten opzichte van de huidige backups zou PSV er enorm op vooruitgaan, hoewel dat natuurlijk niet zo'n prestatie is. Daarnaast nog even die Carlos Salcedo strikken en je verdediging zit weer redelijk op peil; hoewel je eigenlijk ook nog een linkspoot centraal zou moeten hebben staan.
 
Als backup is dit inderdaad het soort speler waar je naar op zoek moet gaan; niet als vervanger van Willems. Ten opzichte van de huidige backups zou PSV er enorm op vooruitgaan, hoewel dat natuurlijk niet zo'n prestatie is. Daarnaast nog even die Carlos Salcedo strikken en je verdediging zit weer redelijk op peil; hoewel je eigenlijk ook nog een linkspoot centraal zou moeten hebben staan.

+ 1 ! Ik heb Poulsen ongeveer 3 weken terug reeds genoemd als vervanger / back-up voor Willems....en indien Salcedo echt zo'n groot talent is, dan mag hij zeker naar Eindhoven komen....nu nog een back-up voor Arias en de verdediging is nagenoeg compleet....;)
 
+ 1 ! Ik heb Poulsen ongeveer 3 weken terug reeds genoemd als vervanger / back-up voor Willems....en indien Salcedo echt zo'n groot talent is, dan mag hij zeker naar Eindhoven komen....nu nog een back-up voor Arias en de verdediging is nagenoeg compleet....;)

Niks compleet. Dicht timmeren die handel. Een linksbenige top cv halen. Die eerst! Opteren voor max. 25 tegendoelpunten svp Phillip, Marcel en Toon. En bij blessures van de backs: hup, jeugd er in. Kapitaal opbouwen. Anders heb je alleen maar dure jongens die watt en halfwatt zijn. Guardado, de Jong, de vervanger(s) voor Memphis/Wijnaldum en een top-cv zullen toch niet allemaal tegelijk geblesseerd zijn?
 
Ik had hem vorige zomer in mijn hoofd, toen Willems nog een dissonant was in het elftal. Die Poulsen is zeker een aanwinst. Sympathieke speler, doet niet gek, heeft al de nodige ervaring en heeft veel drang naar voren. Ik kan me alleen niet herinneren of hij een goede voorzet in huis heeft. De vraag is alleen of hij weg wil uit Alkmaar om hier op de bank te komen zitten. Ook zie ik de Deense enclave in Amsterdam nog wel een poging wagen om hem te halen, vanwege het dramatisch geval dat daar nu linksback speelt.
 
Laatst bewerkt:
PSV hoeft Poulsen niet

http://foxsports.nl/nieuws/276846-psv-hoeft-poulsen-niet.html

‘’Of wij Poulsen willen? Nee, dat is niet zo’’, reageert Brands. We hebben een schaduwlijst voor als er een speler weggaat. Daar staat Simon in ieder geval niet op.’’

:unsure: Slotje? :rolleyes:

Jammer, maar Brands is duidelijk : Poulsen staat niet op het schaduwlijstje.....! Dus, nu ben ik benieuwd welke betere opties dan wel op het lijstje van Brands staan....:unsure:
 
TRANSFERNIEUWS!!

thijsslegers @thijsslegers · 8 min 8 minuten geleden
Brands ontkende mijn nieuws eerder, maar Simon Poulsen (AZ) ondergaat vanmiddag zijn medische keuring bij #psv. Nieuwe stand-in linksback.

thijsslegers @thijsslegers · 8 min. 8 minuten geleden
Poulsen komt transfervrij over en tekent een meerjarig contract.

Uitstekende back-up.

Dan kan deze wel weer open. (Y)

Goed nieuws!
 
Brands ontkende mijn nieuws eerder,

0
 
Terug
Bovenaan Onderaan