Shurandy Sambo (V)

Sambo mag verhuurd worden en Cambuur schijnt interesse te hebben, ik zou zeggen lekker doen! Die jongen moet veel gaan spelen.
Issue is wel dat als hij het vervolgens goed doet en hier een kans gaat krijgen je weer met hem moet verlengen, want dan zit ie weer op 1 jaar contract.
 
Issue is wel dat als hij het vervolgens goed doet en hier een kans gaat krijgen je weer met hem moet verlengen, want dan zit ie weer op 1 jaar contract.
Eerst jaartje verlengen en dan verhuren. Zou mooie kans voor hem zijn, en we hebben met Hoever en Mwene voldoende bezetting voor RB.
 

Dit soort dingen kunnen me echt heel erg irriteren. Het lijkt er deze voorbereiding op dat we niet helemaal de juiste weg zijn ingeslagen met Ki-Jana Hoever. Geen probleem, kan een keer gebeuren. Waarom erkennen we die fout niet? Sambo ziet er beter uit dan Hoever en Hoever is niet van ons en Sambo wel. Dan lijkt me toch duidelijk dat we Hoever nog een maandje geven en als het niet goed is dat we dan ons eigen talent de voorkeur geven boven een 19 jarige huurling? Voor mij voelt het alsof we nu niet willen erkennen dat we iets niet goed hebben gedaan en daarom maar stug op dezelfde voet blijven doorgaan. Dat vind ik ronduit dom.
 

Aan de ene kant denk ik: Verstandig! kan hij minuten gaan maken in de eredivisie. Aan de andere kant snap ik dan niet dat ze Hoever hebben gehaald voor 1 jaar huur. Had dan Dasa van Vitesse transfervrij opgehaald. Samen met Mwene kunnen knokken om basisplaats. Mwene zal na volgend seizoen wel weg zijn en dan had je een betere Sambo erbij.
Hebben we nou serieus op dezelfde seconde deze link gestuurd?
 

Dit soort dingen kunnen me echt heel erg irriteren. Het lijkt er deze voorbereiding op dat we niet helemaal de juiste weg zijn ingeslagen met Ki-Jana Hoever. Geen probleem, kan een keer gebeuren. Waarom erkennen we die fout niet? Sambo ziet er beter uit dan Hoever en Hoever is niet van ons en Sambo wel. Dan lijkt me toch duidelijk dat we Hoever nog een maandje geven en als het niet goed is dat we dan ons eigen talent de voorkeur geven boven een 19 jarige huurling? Voor mij voelt het alsof we nu niet willen erkennen dat we iets niet goed hebben gedaan en daarom maar stug op dezelfde voet blijven doorgaan. Dat vind ik ronduit dom.
Is toch logisch.. je verhuurt een van je twee echte rechtsbacks. Ook nog eigen jeugd en die een prima indruk maakte ten faveure van een huurling die ongeveer net zo onervaren is die vooral als cv heeft gespeeld en totaal geen indruk maakte in de voorbereiding. Gelukkig hebben we als backup ook Teze die bewezen heeft totaal ongeschikt te zijn als rechtsback.
 
Ergens wel begrijpelijk. Als straks Mwene een bepaald niveau door gaat trekken (ja ja, hij kan er niks van), heb je kans dat Sambo minder minuten maakt. Ook hij is nog jong, 1ste seizoen op het hoogste niveau, net terug van een blessure.

Als hij naar een Cambuur of Sparta vertrekt weet je bijna zeker dat hij alles speelt. Dat is wel een afweging die je kunt maken.
 
Ergens wel begrijpelijk. Als straks Mwene een bepaald niveau door gaat trekken (ja ja, hij kan er niks van), heb je kans dat Sambo minder minuten maakt. Ook hij is nog jong, 1ste seizoen op het hoogste niveau, net terug van een blessure.

Als hij naar een Cambuur of Sparta vertrekt weet je bijna zeker dat hij alles speelt. Dat is wel een afweging die je kunt maken.
Ik vind Mwene helemaal niet slecht. Prima speler, zeker vlak voor z’n blessure vorig jaar. Maar ook een blessuregevoelige speler. Stel jezelf nou eens voor dat dit het is voor Ki-Jana Hoever (En ik heb 7/10 wedstrijden in de premier League afgelopen 2 jaar gezien: hij was niet beter dan dit) dan mag je toch toch wel flink wat schietgebedjes doen dat de pees van Philipp Mwene dit jaar niet ontstoken raakt. Raakt ie wel ontstoken dan heb je je eigen jeugdspeler verhuurt en een jeugdspeler die niet voldoet als eerste stand-in. En volgens mij alleen maar omdat je te koppig bent geweest om te erkennen dat je het niveau van Ki-jana Hoever hebt overschat.

Sambo kan prima minuten maken dit seizoen als tweede rechtsback en je kan nog tot half augustus wachten om te zien hoe Hoever zich ontwikkelt. Blijft het prut, dan gebruik je Sambo als invaller en voor Eredivisie potjes in een druk schema. Is dat niet een veel betere oplossing?
 
Is toch logisch.. je verhuurt een van je twee echte rechtsbacks. Ook nog eigen jeugd en die een prima indruk maakte ten faveure van een huurling die ongeveer net zo onervaren is die vooral als cv heeft gespeeld en totaal geen indruk maakte in de voorbereiding. Gelukkig hebben we als backup ook Teze die bewezen heeft totaal ongeschikt te zijn als rechtsback.
Ja, nu je het zo brengt klinkt het inderdaad wel logisch.:maniac:
 
Aub niet verhuren. Het wordt met het wk een enorm druk seizoen. Vorig jaar hadden we een te smalle selectie. Sambo heeft heel lang niet gespeeld die kan nog prima een jaar pendelen tussen 1 en jong. Sterker nog ik denk zelfs dat hij dicht op Mwene zit
 
Aub niet verhuren. Het wordt met het wk een enorm druk seizoen. Vorig jaar hadden we een te smalle selectie. Sambo heeft heel lang niet gespeeld die kan nog prima een jaar pendelen tussen 1 en jong. Sterker nog ik denk zelfs dat hij dicht op Mwene zit
Hij heeft voor zijn blessure al een heel sterk seizoen bij Jong gedraaid. Dat voegt echt niks meer toe voor hem. Die jongen moet spelen op eredivisie-niveau, verhuur is dan het beste voor hem. Als dat goed gaat kan hij volgend seizoen echt voor een basisplek gaan bij ons. Met Mwene en Hoever voor nu twee prima opties voor RB, en Teze kan er ook nog, wat met zo meteen Ramalho en Branthwaite fit (en wellicht volgend kalenderjaar Boscagli weer) in de breedte in het centrum ook niet direct problemen hoeft op te leveren.

Hoever heeft misschien een of twee mindere wedstrijden gespeeld, ja. Ik word er dan wel een beetje moe van hoe snel spelers met die hele beperkte blik die wij hebben dan maar weer direct worden afgeserveerd. Dat soort jongens zijn uitgebreid gescout, de staf ziet ze uitgebreid in trainingen, maar twee matige wedstrijden in de voorbereiding en men weet het alweer beter. Geef die jongen ook wat krediet en vertrouwen. Zeker met een meer ervaren speler met hogere ondergrens als Mwene nog als concurrent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan