Shurandy Sambo (V)

Luc de Jong

International
Naam: Shurandy Ruggerio Sambo
Geboortedatum: 19 aug. 2001
Geboorteplaats: Geldrop
122.png

Leeftijd: 19
Lengte: 1,74 m
Nationaliteit: Nederland
122.png

Positie: rechtsback
Contract tot: 30 jun. 2022


Komt over als een slimme spontane jongen als ik dit filmpje zo bekijk.
 
Klein interviewtje na aanleiding van zijn debuut vandaag

Zit een goeie kop op, afgaande op de Ralf Edström methode. Die komt er wel, die Shambo.
 
Doet me denken in de minuten die ik tot nog toe van hem heb kunnen zien aan Willems. Balletje zo typisch onder het voetje doorhalen, veel power in zijn benen en in zijn overall een potig menneke. In de wedstrijden die ik (deels) heb kunnen zien van jPSV viel Sambo in ieder geval positief op. Te goed voor de KKD iig. Jaartje ergens ervaring op doen en vervolgens er staan is wellicht ook niet verkeerd.
 
Leuk filmpje, trouwens, had hem nog niet eerder gezien. Wist niet dat hij ook echt een jongen uit de buurt is, die hier al jarenlang speelde. Hopelijk mag hij het proberen op rechtsback, en houden we Teze gewoon centraal.
 
Vroegâh, toen jullie aller bouterbaas nog een bouterbaasje was, werden er nog moppen verteld die wellicht nu niet meer kunnen. Ik ga het toch proberen, maar laat 'm heel neutraal.

Op een ochtend staat Sambo, 2 meter groot, 1 meter breed en spieren waar zelfs Bacchus jaloers op zou zijn, bij de bushalte, stapt in de bus en zegt tegen de chauffeur "Sambo betaalt niet" en gaat zitten. De chauffeur, duidelijk geïmponeerd door de verschijning van de passagier, durft niks te zeggen. Zo ook de 2e ochtend. Sambo staat bij de bushalte, stapt in de bus en zegt tegen de chauffeur "Sambo betaalt niet" en gaat zitten. Na de 3e keer begint het de chauffeur toch te denken dat het zo niet langer kan en neemt zich voor de volgende dag Sambo aan te spreken. De 4e dag stapt Sambo weer in en zegt "Sambo betaalt niet" en gaat zitten.
De chauffeur zegt "zeg luister eens vriend, ik ben het inmiddels een beetje zat, dus waarom betaal jij niet?" "Sambo heeft een abonnement".

Dusss.....ik laat mezelf wel naar buiten...
 
Laatst bewerkt:
Vroegâh, toen jullie aller bouterbaas nog een bouterbaasje was, werden er nog moppen verteld die wellicht nu niet meer kunnen. Ik ga het toch proberen, maar laat 'm heel neutraal.

Op een ochtend staat Sambo, 2 meter groot, 1 meter breed en spieren waar zelfs Bacchus jaloers op zou zijn, bij de bushalte, stapt in de bus en zegt tegen de chauffeur "Sambo betaalt niet" en gaat zitten. De chauffeur, duidelijk geïmponeerd door de verschijning van de passagier, durft niks te zeggen. Zo ook de 2e ochtend. Sambo staat bij de bushalte, stapt in de bus en zegt tegen de chauffeur "Sambo betaalt niet" en gaat zitten. Na de 3e keer begint het de chauffeur toch te denken dat het zo niet langer kan en neemt zich voor de volgende dag Sambo aan te spreken. De 4e dag stapt Sambo weer in en zegt "Sambo betaalt niet" en gaat zitten.
De chauffeur zegt "zeg luister eens vriend, ik ben het inmiddels een beetje zat, dus waarom betaal jij niet?" "Sambo heeft een abonnement".

Dusss.....ik laat mezelf wel naar buiten...
Dan betaalt ie dus toch.... *duikt snel weg*
 

Dit is een speler waar ik wel benieuwd naar ben. Verdedigend moet ie nog wel echt stappen maken, maar het is een aanvallende back die technisch goed onderlegd is.
 
Schijnt dat Sambo verhuurt gaat worden aan FC Twente als hij bijtekent, volgens Elfrink. Lijkt mij het beste voor hem, duidelijk te goed om nog een jaar in de KKD te spelen.
 
Ik snap je punt wel. Toch denk ik dat hij er beter van wordt, ervan uitgaande dat hij een basisplaats veroverd, als hij verhuurd wordt en een jaar eredivisie ervaring opdoet. Ik denk dat in beginsel een Affelay en Depay ook verder waren dan Sambo nu is. Zal er ook wel aan liggen of Schmidt aangeeft of hij veel gebruik van hem wil gaan maken. Als die al aangeeft dat hij dit seizoen in het eerste niet veel minuten gaat maken kan je hem sowieso beter verhuren dan een jaar KKD.
Ik denk dat evengoed vaak onderschat word hoe nuttig KKD ervaring, als dragende speler, kan zijn. Tis niet dat JPSV fluitend aan kop gaat ofzo. Vechten voor een team, coachen maar zelfs omgaan met wedstrijden waarin je continue aanvallen moet afslaan als verdediger. Is niet per see slecht voor de ontwikkeling.
 
Ik snap je punt wel. Toch denk ik dat hij er beter van wordt, ervan uitgaande dat hij een basisplaats veroverd, als hij verhuurd wordt en een jaar eredivisie ervaring opdoet. Ik denk dat in beginsel een Affelay en Depay ook verder waren dan Sambo nu is. Zal er ook wel aan liggen of Schmidt aangeeft of hij veel gebruik van hem wil gaan maken. Als die al aangeeft dat hij dit seizoen in het eerste niet veel minuten gaat maken kan je hem sowieso beter verhuren dan een jaar KKD.
De vraag is of de ervaring bij Twente helpt. Het is heel ander voetbal dan bij de top 5. Enige is wellicht wat weerstand die ze meer krijgen dan in de KKD. De filosofie leer je weer beter in Jong.
 
Terug
Bovenaan Onderaan