Sfeer in en om het stadion

Hebben die 14 man ook het functioneren van JdJ aangekaart en gevraagd om hem te vervangen? En uiteraard, wat was de lulkoek die ome Toon daarover zei?
Het volgende tegeltjes wijsheid van Ome Toon kwam er langs: samen uit, samen thuis.
 
Er is geen gesprek opgeeist, dit is op uitnodiging gedaan van PSV. De toon in de berichten (woedende supporters) klopt dan ook totaal niet. Het was een erg interessant en gemoedelijk gesprek. Er is niks opgeeist.
Inderdaad, BFTS'17 en LM '07 waren aanwezig, en naast hen nog 12 vertegenwoordigers van diverse groepen binnen PSV.

Ah zo. En omdat de ‘code van de kleedkamer’ is afgesproken kan er verder niet heel veel over naar buiten gebracht worden zeker. Met termen als ultra’s en hooligans die ik hier voorbij heb zien komen lijkt me dat ‘interessant en gemoedelijk’ niet echt bevredigend zal zijn voor die achterban. Maar goed, ik geloof in positieve steun en ik hoop dat de komende periode al die 14 aanwezigen hun eigen achterban dusdanig kunnen mobiliseren dat iedereen als één achter de club gaat staan.
 
Ah zo. En omdat de ‘code van de kleedkamer’ is afgesproken kan er verder niet heel veel over naar buiten gebracht worden zeker. Met termen als ultra’s en hooligans die ik hier voorbij heb zien komen lijkt me dat ‘interessant en gemoedelijk’ niet echt bevredigend zal zijn voor die achterban. Maar goed, ik geloof in positieve steun en ik hoop dat de komende periode al die 14 aanwezigen hun eigen achterban dusdanig kunnen mobiliseren dat iedereen als één achter de club gaat staan.

Code van de kleedkamer inderdaad. Jammer dat je voor je beeldvorming afgaat op wat 2 mensen zeggen die verder nog nooit met een van de jongens hebben gepraat. Overigens zou er voor die gasten geen plek zijn aan een tafel bij PSV of überhaupt de mogelijkheid zijn om zo massaal bij wedstrijden aanwezig te zijn als ze zijn zoals hier werd geschetst. Als je regelmatig in het stadion komt zou je kunnen beamen dat deze mannen er alles aan doen om de sfeer van PSV naar een hoger niveau te tillen. Het onbekende maakt angstig denk ik Stukje van de eenzame ouderen vergeten?
 

Met dit soort foto's dragen ze natuurlijk zelf ook bij aan dat imago. Waarom wil/moet iedereen anoniem blijven? En als je anoniem wil blijven, houd zo een foto dan binnen je eigen groep en gooi het niet online.

Los hiervan vind ik het wel mooi dat er groeperingen zijn die fanatiek sfeer wil creëren. Ik zat laatst tegen Apollon op Y en jammer genoeg waren er maar weinig mensen die durften te zingen als nog niet iedereen zong.
 
  • Leuk
Reactions: IPF

Met dit soort foto's dragen ze natuurlijk zelf ook bij aan dat imago. Waarom wil/moet iedereen anoniem blijven? En als je anoniem wil blijven, houd zo een foto dan binnen je eigen groep en gooi het niet online.

Los hiervan vind ik het wel mooi dat er groeperingen zijn die fanatiek sfeer wil creëren. Ik zat laatst tegen Apollon op Y en jammer genoeg waren er maar weinig mensen die durften te zingen als nog niet iedereen zong.
Hahaha, wel een kansloze foto inderdaad. Leuk voor thuis ook.

Kijk, hier staat papa met zijn vrienden.
Waar dan, pap?
Daar, die met dat masker.
 

Met dit soort foto's dragen ze natuurlijk zelf ook bij aan dat imago. Waarom wil/moet iedereen anoniem blijven? En als je anoniem wil blijven, houd zo een foto dan binnen je eigen groep en gooi het niet online.

Los hiervan vind ik het wel mooi dat er groeperingen zijn die fanatiek sfeer wil creëren. Ik zat laatst tegen Apollon op Y en jammer genoeg waren er maar weinig mensen die durften te zingen als nog niet iedereen zong.
Sowieso staat het publiek in het Philips stadion niet bekend om geweldige sfeer, gezang en “vuurwerk”. Alles is erg timide en mat behalve een groepje van 200 man in Oost en er om heen. De Arena was vroeger net zo mat en vaak ook een cynisch publiek maar de laatste 5 jaar kolkt het daar en doet denken aan de Zuid-Amerikaanse sferen.
 
Sowieso staat het publiek in het Philips stadion niet bekend om geweldige sfeer, gezang en “vuurwerk”. Alles is erg timide en mat behalve een groepje van 200 man in Oost en er om heen. De Arena was vroeger net zo mat en vaak ook een cynisch publiek maar de laatste 5 jaar kolkt het daar en doet denken aan de Zuid-Amerikaanse sferen.

Ben je de afgelopen jaren nog in het stadion geweest? Ik vind het tegenwoordig al een stuk beter, moet ik namelijk zeggen. Zelfs op West is het niet super tam.
 
Ben je de afgelopen jaren nog in het stadion geweest? Ik vind het tegenwoordig al een stuk beter, moet ik namelijk zeggen. Zelfs op West is het niet super tam.
Ja tegen AZ nog :(
 
Code van de kleedkamer inderdaad. Jammer dat je voor je beeldvorming afgaat op wat 2 mensen zeggen die verder nog nooit met een van de jongens hebben gepraat. Overigens zou er voor die gasten geen plek zijn aan een tafel bij PSV of überhaupt de mogelijkheid zijn om zo massaal bij wedstrijden aanwezig te zijn als ze zijn zoals hier werd geschetst. Als je regelmatig in het stadion komt zou je kunnen beamen dat deze mannen er alles aan doen om de sfeer van PSV naar een hoger niveau te tillen. Het onbekende maakt angstig denk ik Stukje van de eenzame ouderen vergeten?

Ik heb werkelijk geen idee wat je met deze post bedoelt? Welke 2 mensen zeggen wat? Het onbekende maakt angstig? Eenzame ouderen? Ik probeer enkel een groep te begrijpen waar ik los van de liefde voor PSV weinig mee gemeen lijk te hebben. Lijk te hebben, want we zijn allemaal gewone mensen die de dag erna weer naar school of werk moeten en verder gaan met het leven. Mijn mening baseer ik niet op de eerste de beste die wat roept, maar zoek verder dan een enkele tweet en de eerste pagina van google. En vraag wat ik wil weten. Ik nog steeds vaak genoeg in het stadion. De uitwedstrijden bezoek ik niet veel meer, want met die hele combiregeling is het voor supporters die niet in (de buurt van) Eindhoven wonen een belachelijke onderneming. En eerlijk gezegd vraag ik me af waar die mannen die sfeerverhogend aanwezig zijn dan wel zijn bij de thuiswedstrijden in de Europa League. Het was zeer eenvoudig kaarten voor Oost te krijgen voor niet seizoenskaarthouders.

Maar ja, nogmaals, ik probeer het oprecht te begrijpen. Waarom in het zwart, wat is mis met de clubkleuren, bijvoorbeeld.
 
Incognito1913 Mag ik je nog bedanken voor je reacties? Ik heb ze al een tijdje terug gelezen, maar niet gereageerd.

We zijn ondertussen al maanden verder, dus mijn mening is ook wel wat bijgesteld. Zo heb ik tijdens de Europa League op Oost gestaan met vrienden en heb ik de sfeergroepen van dichterbij mee kunnen maken. Zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat iedereen inderdaad in het zwart gekleed is. Wat blijkt: deze zwarte kleding is bedrukt met het logo en de naam van de sfeergroepen. Dat rechtvaardigt de keuze voor zwarte kleding voor mij wel, want bedrukking is nou eenmaal makkelijker op zwart en staat daar (waarschijnlijk) ook mooier op. Daarnaast heb ik ook wel wat jongens van de sfeergroepen gezien, lijkt mij helemaal niets mis mee. Vrij nuchtere, gepassioneerde jongens waar ik - zonder dat ik ze dus echt goed ken - wel sympathie voor heb.

Verder vind ik jouw ervaring over de sfeergroepen ook echt een genot om te lezen. Bijvoorbeeld die naaicursus vond ik echt heel mooi om te lezen en te weten dat de boys zoiets hebben ondernomen. Mocht je nog ooit leuke, interessante verhalen hebben, ik lees ze sowieso en zal ze met plezier lezen!
 
Zijn het diezelfde geweldige jongens die “white boys white boys” zingen??
 
Hahaha, wel een kansloze foto inderdaad. Leuk voor thuis ook.

Kijk, hier staat papa met zijn vrienden.
Waar dan, pap?
Daar, die met dat masker.


Hahaha, wel een kansloze reactie inderdaad.
Leuk om op een forum te gooien ook.

3 dingen:
- dit zijn gasten 18-28, geen vaders
- dit zijn geen maskers, maar het logo als sticker na bewerking van de foto
- eerst kijken en dan kwijken met je zure reactie

Overigens wordt dit gedaan omdat jan en alleman de foto’s kan zien en gebruiken. Jij wil ook niet publiekelijk met je giechel op internet staan neem ik aan? Misschien moet je eens naar het stadion komen, kan je zelf zien wie het zijn!
 
En eerlijk gezegd vraag ik me af waar die mannen die sfeerverhogend aanwezig zijn dan wel zijn bij de thuiswedstrijden in de Europa League. Het was zeer eenvoudig kaarten voor Oost te krijgen voor niet seizoenskaarthouders.

Jij vraagt jezelf af waar deze sfeermakers zijn. Die zijn in het stadion aanwezig. Elke wedstrijd. Uit en thuis. Dat jij kaartjes hebt weten te bemachtigen voor oost heeft als reden dat op oost nog veel te veel passieve supporters staan, ze zijn niets verplicht, laat dat duidelijk zijn. Maar zo fanatiek zijn ze niet als ze geen passe partout aanschaffen. Deze mensen houden elke wedstrijd (het overgrote gedeelte althans) hun kaken op elkaar terwijl er overal in het stadion mensen zijn die wél graag mee zingen en op hun vak raar aangekeken worden. Die zouden gewisseld moeten worden met de passieve oost supporters. Dan kan je pas spreken van een geweldige sfeer in het stadion.


Overigens wordt er hier nogal tegen de fanatieke sfeergroepen aangetrapt. Neem aan dat iedereen hier elke wedstrijd alles geeft voor onze club?
 
Jij vraagt jezelf af waar deze sfeermakers zijn. Die zijn in het stadion aanwezig. Elke wedstrijd. Uit en thuis. Dat jij kaartjes hebt weten te bemachtigen voor oost heeft als reden dat op oost nog veel te veel passieve supporters staan, ze zijn niets verplicht, laat dat duidelijk zijn. Maar zo fanatiek zijn ze niet als ze geen passe partout aanschaffen. Deze mensen houden elke wedstrijd (het overgrote gedeelte althans) hun kaken op elkaar terwijl er overal in het stadion mensen zijn die wél graag mee zingen en op hun vak raar aangekeken worden. Die zouden gewisseld moeten worden met de passieve oost supporters. Dan kan je pas spreken van een geweldige sfeer in het stadion.


Overigens wordt er hier nogal tegen de fanatieke sfeergroepen aangetrapt. Neem aan dat iedereen hier elke wedstrijd alles geeft voor onze club?
Jij begon hier goed met je posts maar laten we zeggen dat je niet meer in vorm bent.
Wat een dooddoener die laatste opmerking van je. Jij denkt waarschijnlijk dat alle PSV fans alleen in de Provincie Brabant wonen?? En al wonen ze daar maar komen ze niet naar het stadion, so what? Is dat een indicatie dan, iedere keer komen? Jij weet helemaal niet waarom veel mensen niet naar het stadion gaan. Ga mensen dan ook hier niet de maat nemen omdat jouw boys geobsedeerd zijn door voetbal. Anderen hebben gezinnen, zijn soms mantelzorgers, hebben een zware baan of hebben zat problemen aan hun hoofd of hebben de middelen simpelweg niet. Het spijt hen die geen tijd of middelen of fanatisme hebben en andere dingen in het leven ook belangrijk vinden.
 
Jij begon hier goed met je posts maar laten we zeggen dat je niet meer in vorm bent.
Wat een dooddoener die laatste opmerking van je. Jij denkt waarschijnlijk dat alle PSV fans alleen in de Provincie Brabant wonen?? En al wonen ze daar maar komen ze niet naar het stadion, so what? Is dat een indicatie dan, iedere keer komen? Jij weet helemaal niet waarom veel mensen niet naar het stadion gaan. Ga mensen dan ook hier niet de maat nemen omdat jouw boys geobsedeerd zijn door voetbal. Anderen hebben gezinnen, zijn soms mantelzorgers, hebben een zware baan of hebben zat problemen aan hun hoofd of hebben de middelen simpelweg niet. Het spijt hen die geen tijd of middelen of fanatisme hebben en andere dingen in het leven ook belangrijk vinden.

Ik begon goed, en die intentie heb ik nog steeds. Maar ik geef de lezers hier een inkijkje in waar de groep uit bestaat, en naast enkele positieve reacties, krijg ik er ook een aantal die wat zuurder van aard zijn. Zoals foto's sturen met ''grappige'' opmerkingen erbij. Dan ben ik er ook vlug klaar mee, ik ga er vanuit dat iedereen hier op dit forum wat ouder is dan 14 jaar.

Wat je zegt over mensen, mantelzorgers etc, is niet waar ik op doel. Het gaat erom dat er hier nu lacherig/argwanend gedaan wordt om gasten die alles geven voor onze mooie club. Excuseer mij dan als ik, na mijn goede bedoelingen, een hoop flauwekul terug krijg, en hier dan iets van vind..
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik begon goed, en die intentie heb ik nog steeds. Maar ik geef de lezers hier een inkijkje in waar de groep uit bestaat, en naast enkele positieve reacties, krijg ik er ook een aantal die wat zuurder van aard zijn. Zoals foto's sturen met ''grappige'' opmerkingen erbij. Dan ben ik er ook vlug klaar mee, ik ga er vanuit dat iedereen hier op dit forum wat ouder is dan 14 jaar.

Wat je zegt over mensen, mantelzorgers etc, is niet waar ik op doel. Het gaat erom dat er hier nu lacherig/argwanend gedaan wordt om gasten die alles geven voor onze mooie club. Excuseer mij dan als ik, na mijn goede bedoelingen, een hoop flauwekul terug krijg, en hier dan iets van vind..

Of men vindt het net even iets minder belangrijk dan jij of ziet het toch anders. Even goeie vrienden, toch?
 
Ik begon goed, en die intentie heb ik nog steeds. Maar ik geef de lezers hier een inkijkje in waar de groep uit bestaat, en naast enkele positieve reacties, krijg ik er ook een aantal die wat zuurder van aard zijn. Zoals foto's sturen met ''grappige'' opmerkingen erbij. Dan ben ik er ook vlug klaar mee, ik ga er vanuit dat iedereen hier op dit forum wat ouder is dan 14 jaar.

Wat je zegt over mensen, mantelzorgers etc, is niet waar ik op doel. Het gaat erom dat er hier nu lacherig/argwanend gedaan wordt om gasten die alles geven voor onze mooie club. Excuseer mij dan als ik, na mijn goede bedoelingen, een hoop flauwekul terug krijg, en hier dan iets van vind..

Ik denk dat er geen enkele PSV-fan problemen heeft met de fanatiekelingen op Oost. Als ik voor mezelf spreek ben ik er juist blij mee, het draagt bij aan de sfeer in het stadion. Zonder Oost zou het een redelijk dooie boel zijn.

Ik denk dat het commentaar op die foto dan ook niet zozeer daar over gaat. Het is niet een oordeel over de groepering in de foto zelf, maar meer over hoe de foto nu op Instagram gezet wordt, met die afgeplakte gezichten. Wat is precies de meerwaarde van deze foto als je vervolgens de gezichten afplakt? Het doel van een groepsfoto is toch juist om mensen te laten zien? Nu kan ik alleen concluderen dat 1) er een bepaald aantal leden van Boys from the South in het stadion waren voor een foto, 2) dat ze verschillende posturen hebben en 3) ze liever niet bekend willen worden. Ok.

Dus nogmaals, het zal meer gaan over die actie an sich, en niet als aanval op Oost, Boys from the South, Lighttown Madness of wat dan ook. Want die gedragen zich doorgaans prima bij mijn weten en dragen bij aan de sfeer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan