Sergiño Dest (V)

Wat ik denk daarvan is dat er a) weinig Mensen van buiten die landen bereid zijn om te gaan betalen om de wedstrijden te zien, b) een aanzienlijk deel van de nu betalende kijkers (bv fan van Heerenveen of NAC) er niet langer voor Willen betalen en c) geen van de nu al betalende tv kijkers er meer voor wil uitgeven. Dus netto gaan de nu bestaande Nederlandse profclubs (in zijn geheel) er sportief en financieel op achteruit.

Financieel concurreren Met Duitse, Spaanse of Engelse inkomsten uit uitzendrechten en sponsordeals is een enorm luchtkasteel. En salarissen daarmee evengoed. Door de veel grotere reisafstanden voor veel Fans niet zo makkelijk om uitwedstrijden te blijven bezoeken en Interesse voor overige Clubs zal initieel laag zijn (ik kijk lieber Twente - Heracles of Feijnoord - AZ dan Bodo-Gimmt-Union st Gilles. Persoonlijk ook geen Fan van al t extra vlieg-en-reis verkeer.
Allemaal aannames die je doet in je eerste alinea en nergens op gebaseerd. Het zou zomaar kunnen dat zo’n competitie kan concurreren met de Spaanse of zelfs kan overvleugelen.
Ook een aanname: een Chinees of Amerikaan kijkt liever Porto - PSV dan Fulham - Brentford of Celta - Girona. En daar komt de echte poen vandaan en niet uit Lutjebroek. Dest zou dan wel blijven.

Het eerste argument van je dat hout snijdt zijn de reisafstanden en kosten voor de fans.
En de bijbehorende ecologische voetafdruk.

Laatst bewerkt:
Brugge doet het beter dan PSV. Bodo kwam tot de kwartfinale en het jaar daarvoor deden ze het ook goed. Genk en de Deense clubs hebben goede scouts. Sowieso vind ik het raar dat wij als PSV een Nagalo ( ook al is hij mislukt) bij een Deense club moeten ontdekken en niet eerder al in Afrika zoals zij dat doen. Ze hadden ook die Sullemana (oid) die ze met veel geld hebben verkocht. Ik vind het gek dat Denen en Noren wel in Afrika scouten maar een PSV niet.
Tja, Brugge staat 3 plekken hoger dan PSV. Knap gedaan, want ik denk minder budget.

Persoonlijk word ik niet zo blij van veel Afrikanen in het team, vanwege de Afrika Cup.

Tja, Brugge staat 3 plekken hoger dan PSV. Knap gedaan, want ik denk minder budget.

Persoonlijk word ik niet zo blij van veel Afrikanen in het team, vanwege de Afrika Cup.
De Afrika cup wordt vanaf 2027 verplaatst naar de zomer.
De volgende editie is van 19 juni tot en met 18 juli 2027.

Je hoeft niet financieel jezelf te vergelijken met de grote competities. Wat je wel kunt doen is 1. Een super acoutingsapparaat opzetten die grote internationale talenten binnen kan halen of iig talenten waarvan je weet dat ze straks in de smaak gaan vallen. Dat doen vergelijkbare clubs zoals Brugge, Genk en Deense en Noorse clubs ook maar ook clubs uit de onderste regionen van Frankrijk en de grote en minder grote clubs in Portugal.
2. Een selectie hebben die het iig tot de 8e finales van de CL kan schoppen en dat is mogelijk omdat je regelmatig kleinere clubs ziet die zelfs bij de laatste 8 zitten. PSV heeft die volgende stap die beloofd was niet gezet en dat is een van de redenen dat spelers het verder gaan zoeken hoewel het uiteraard altijd om geld gaat bij hen. Maar je moet als club iig zelf alles aan gedaan hebben kwa goed scouten en binnen halen van goede spelers.
3. De trainer moet leren dat hij er ook is voor PSV als geheel wat inhoudt dat hij in situaties zijn tactiek moet aanpassen. Wij moeten een naam maken in Europa. Telkens kampioen worden maar in Europa maar tevreden zijn met twee uitslagen tegen twee grote clubs, is niet wat je moet willen. Peter is er ook om PSV hierin verder te brengen dan alleen attractief voetbal spelen.
Precies dit. Ik proef een soort tevredenheid, terwijl we eigenlijk na een eerste verwen-seizoen onder Peter niet beter zijn geworden. Het is dat de rest gewoon zo erbarmelijk slecht is en wij op 70% die titel wel weer pakken. We hadden stappen kunnen zetten, maar dat is niet gebeurd. En dat begint met beleid. Hoe prettig ik Bosz ook vind, hem langer aanhouden vind ik geen verstandige stap als je ook Europees wat wilt bewerkstelligen. Als je structureel mee wilt doen in Europa, maar je hebt niet de financiële middelen van de echte top, zul je beleidsmatig uit andere vaatjes moeten tappen. Ik geloof dat het kan.

Precies dit. Ik proef een soort tevredenheid, terwijl we eigenlijk na een eerste verwen-seizoen onder Peter niet beter zijn geworden. Het is dat de rest gewoon zo erbarmelijk slecht is en wij op 70% die titel wel weer pakken. We hadden stappen kunnen zetten, maar dat is niet gebeurd. En dat begint met beleid. Hoe prettig ik Bosz ook vind, hem langer aanhouden vind ik geen verstandige stap als je ook Europees wat wilt bewerkstelligen. Als je structureel mee wilt doen in Europa, maar je hebt niet de financiële middelen van de echte top, zul je beleidsmatig uit andere vaatjes moeten tappen. Ik geloof dat het kan.
En bedoel je beleidsmatig dan alleen de trainer op dit moment?

En bedoel je beleidsmatig dan alleen de trainer op dit moment?
O.a. Wij zijn een soort NEC van Europa. Niks hoeft, maar leuk als we eens in de zoveel tijd een keer ver komen. Ik vind dat - ondanks gezond realisme - getuigen van weinig ambitie en daadkracht. Je moet als club denk ik harder en zakelijker worden. En daar hoort ook een zakelijke trainer bij. Bosz is een fijne vent, komt goed over en we zijn verwend met prachtig voetbal. Maar als een tegenstander zich goed voorbereidt, hebben we weinig wapens over als het even niet wil. Zowel qua idee bij de staf en qua spelers. Het is geen wonder dat we alleen ver kwamen in 2005 en 1988 toen we uitgerekend een echte klootzak hadden rondlopen op het middenveld. IPF pleitte ook al voor meer grinta. Ik ook. Maar ook een plan B, zowel in het hoofd van de trainer als op de bank.

Laatst bewerkt:
Prima.
Die gaan we nog wel behoorlijk missen wanneer hij weg is. Maar niet onmisbaar.

Zoiets als Xavi of Tillman of Götze.

Nederlandse competitie is gewoon te beperkt en te klein voor dit soort spelers, helaas. Waardoor het ook internationaal nooit wat kan worden.

(Een oplossing is er wel, want wat dacht je van een competitie met
Club Brugge, Union, Porto, Benfica, Glasgow, Celtic, Sporting Portugal, Ajax, Feyenoord, PSV, Braga, Anderlecht, AZ en Hearts en misschien de Denen erbij… Dan gaan spelers sneller van AS Roma naar Celtic en niet meer van hier naar Fulham)
Dan is het geen Nederlandse competitie meer van hier, nee dank je.

Oa Wij zijn een soort NEC van Europa. Niks hoeft, maar leuk als we eens in de zoveel tijd een keer ver komen. Ik vind dat - ondanks gezond realisme - getuigen van weinig ambitie en daadkracht. Je moet als club denken dat ik een harder en zakelijker woord heb. En daar hoort ook een zakelijke trainer bij. Bosz is een fijne vent, komt goed over en we worden gebruikt met prachtige voetbal. Maar als een tegenstander zich goed voorbereidt, hebben we weinig wapens over als het zelfs niet wil. Zowel qua idee bij het personeel als qua spelers. Het is geen wonder dat we in 2005 en 1988 alleen kwamen toen we uitgerekend een echte klootzak hadden rondlopen op het middenveld. IPF pleitte ook voor meer grinta. Ik ook. Maar ook een plan B, zowel in het hoofd van de trainer als op de bank.
Er zijn aan aantal belangrijke spelers vertrokken, Luuk zeer vlot scorend en een man van strijd, Lang, een ettertje die wel zeer beslissend was, Tillman Saibari Boscagli....hun vervangers halen niet de kwaliteit , amper een voldoende .

Er zijn aan aantal belangrijke spelers vertrokken, Luuk zeer vlot scorend en een man van strijd, Lang, een ettertje die wel zeer beslissend was, Tillman Saibari Boscagli....hun vervangers halen niet de kwaliteit , amper een voldoende .
Boscagli had het ook niet meer in het laatste seizoen en heeft meerdere periodes wisselvallig gespeeld. Maar zijn vervangers halen die kwaliteit ook niet.

Had hij maar beter moeten presteren. Geen club die hem wilt. Waardeloos laatste seizoen. Alleen seizoen 1 van wereldklasse.
Jij bent wel van de flinke statements laatste tijd he? Dit is waardeloos, dat is dramatisch, etc. Dest is voor PSV absolute buitencategorie.

Sinds zijn blessure niet goed toch?
Ook niet dramatisch, dankzij hem komen we zo veel makkelijker aan voetballen. Klassen, klassen beter dan de gemiddelde PSV-er, laat staan Sildillia
Ik durf niks te zeggen 😂
O je mening wordt gewaardeerd hoor, maar merk dat je de laatste tijd zo negatief / zwart wit bent. Die is dramatisch, Bosz kan er niks meer van, Ajax wordt kampioen. Valt mij iig op

Terug
Bovenaan Onderaan