Selectie PSV: Algemeen

De aanval is praktisch geheel nieuw ten opzichte van het vorige seizoen: Locadia na lang blessureleed terug, Lozano nieuw en Bergwijn op punt van doorbreken en daarachter een herboren Pereiro die eindelijk zijn belofte lijkt in te lossen. Voorhoede is een lust voor het oog en veruit het beste in de eredivisie. Vooralsnog kunnen we hierdoor ons een mindere verdediging permitteren.

Eensch.

Eigenlijk voetbalt PSV volgens de Cruijff filosofie: je moet er gewoon eentje meer maken dan de tegenstander :D

Locadia, Bergwijn en Hendrix hebben zich echt wel ontwikkeld. Pereiro op zich ook wel misschien, maar grootste winst bij hem lijkt me dat de juiste positie speelt. Probleem blijft bij hem dat hij niet altijd thuis geeft en dan wordt het middenveld overlopen: daar staan er immers nog maar 2 dan.
Ik kan genieten van Pereiro die thuis geeft, maar als er 17 mln geboden wordt, dan hoop ik toch dat PSV hem verkoopt. Ik denk dat we met Mauro er niet eens heel erg op achteruit gaan: hij is iets minder ver in zijn ontwikkeling, maar kan met zijn arbeid veel compenseren.
 
Eensch.

Eigenlijk voetbalt PSV volgens de Cruijff filosofie: je moet er gewoon eentje meer maken dan de tegenstander :D

Locadia, Bergwijn en Hendrix hebben zich echt wel ontwikkeld. Pereiro op zich ook wel misschien, maar grootste winst bij hem lijkt me dat de juiste positie speelt. Probleem blijft bij hem dat hij niet altijd thuis geeft en dan wordt het middenveld overlopen: daar staan er immers nog maar 2 dan.
Ik kan genieten van Pereiro die thuis geeft, maar als er 17 mln geboden wordt, dan hoop ik toch dat PSV hem verkoopt. Ik denk dat we met Mauro er niet eens heel erg op achteruit gaan: hij is iets minder ver in zijn ontwikkeling, maar kan met zijn arbeid veel compenseren.

Eerlijk gezegd vind ik de ontwikkeling van Hendrix juist stagneren. Zijn beste periode bij PSV tot nu toe was dat halve seizoen waarin hij Maher uit de basis speelde. Zo goed heb ik hem sindsdien niet meer zien spelen. Toch wel zorgelijk en voor mij ook aanleiding om door te selecteren. Van Lozano en Pereiro kan ik tegen beter weten in alleen maar hopen dat ze zo lang mogelijk blijven spelen voor PSV. Hun exceptionele kwaliteiten zijn heel zeldzaam voor de eredivisie en als je hun verkoopt krijg je nooit meer dezelfde kwaliteiten terug. Mauro is nog maar aan het begin van zijn carriere. Ik zie liever niet dat de zware erfenis van Pereiro zo vroeg al op zijn schouders komt te rusten. Ik houd liever de verwachtingen laag en laat me graag verrassen.
 
Het is niet zo'n goed teken dat ik nu al weer uitkijk naar het volgende seizoen. Blijkbaar is het huidige seizoen niet zo boeiend. Ik hoop dat de stroperigheid van de afgelopen 3 weken de dip van PSV is en dat het snel weer beter wordt, maar eerlijk gezegd is het niet zoveel anders dan het begin van het seizoen.
Hoop dat De Jong er toch nog eens uit gaat, want PSV komt in problemen omdat de wedstrijd niet tijdig op slot zit. Een spits die scoort zou helpen (net als een verdediger die de tegenstander tegen houdt :re:).
 
Het is niet zo'n goed teken dat ik nu al weer uitkijk naar het volgende seizoen. Blijkbaar is het huidige seizoen niet zo boeiend. Ik hoop dat de stroperigheid van de afgelopen 3 weken de dip van PSV is en dat het snel weer beter wordt, maar eerlijk gezegd is het niet zoveel anders dan het begin van het seizoen.
Hoop dat De Jong er toch nog eens uit gaat, want PSV komt in problemen omdat de wedstrijd niet tijdig op slot zit. Een spits die scoort zou helpen (net als een verdediger die de tegenstander tegen houdt :re:).

Je weet dat Locadia na Lozano topscorer is van Nederland he? En dat hij tot Zwolle bijna 1 op 1 liep?
 
Het is niet zo'n goed teken dat ik nu al weer uitkijk naar het volgende seizoen. Blijkbaar is het huidige seizoen niet zo boeiend. Ik hoop dat de stroperigheid van de afgelopen 3 weken de dip van PSV is en dat het snel weer beter wordt, maar eerlijk gezegd is het niet zoveel anders dan het begin van het seizoen.
Hoop dat De Jong er toch nog eens uit gaat, want PSV komt in problemen omdat de wedstrijd niet tijdig op slot zit. Een spits die scoort zou helpen (net als een verdediger die de tegenstander tegen houdt :re:).

De Jong eruit, dat maakt verschil. Dan is er veel beweging in de voorhoede. Lekker op de bank met die gozer.
 
Inderdaad... heb ook het idee dat Pereiro minder is gaan renderen sinds het moment dat Bergwijn plaats moest maken voor De Jong.
 
Laatst bewerkt:
Dit is de beste foto van die serie:

[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/www.psv.nl\/upload\/3c3d84b8-18c4-499d-b6db-b336c95de1d2_image7884560023431113007.jpg"}[/IMG2]

Verder heb ik vernomen dat Luckassen al 100 keer heeft gezegd niet in de Landmacht te willen...

Luckassen wil graag bij de luchtmacht, daar tillen ze alleen wolken op.
 
Als ik naar ons topic 'Speler van de week' kijk en ik zie de bovenste 4... dan krijgen we weer een spannende tijd, want alle écht goede spelen gaan zeer waarschijnlijk vertrekken: Zoet, Lozano, Locadia en Arias.
Bijkomend probleem is dat op nagenoeg al deze posities niemand klaar staat.
Je zou hooguit kunnen stellen dat Bergwijn nieuwe vaste en dragende waarde zou moeten worden.
Ik heb wel vertrouwen in Lammers en Gudmundsson, maar dan moet daarachter wel een top middenveld komen te staan, anders worden die gasten nooit meer bereikt. Top prioriteit is dan ook een creatieve middenvelder.
Jurjus ontwikkelt zich niet zoals ik gehoopt (en verwacht) had, dus een keeper kan ook niet doorschuiven en moet ook aangetrokken worden.
 
Correctie op mezelf: Room zou natuurlijk kunnen doorschuiven. Geen geweldenaar, maar voldoende en misschien ook niet de hoogste prioriteit.
 
Isimat, Schwaab, Brenet, wat een grap. Heb respect voor de positivo’s die de lichtpuntjes bij vooral die twee clowns in het hart van de verdediging proberen te zien. En ja ik weet ook dat we een Alex niet meer kunnen halen, maar dit? Tapia en van Beek hebben echt een hoger niveau en zij zijn niet eens de vaste waarde bij Feyenoord. Kun je nagaan hoe Brands de verdediging heeft verwaarloosd. Samen met Toontje Topklimaat zijn ze doorgegaan met dese clowns en de onbenullen van de technische staf.
 
Tegen beter weten in hoop ik op een grote renovatie van de selectie in de winterstop.

Weg: Brenet, Isimat/Schwaab (één van de twee mag blijven als back-up), Luckassen (ruilen tegen die talentvolle linksback van Feyenoord misschien?), Maher, Ramselaar, Ritzmaier, Pereiro en De Jong.

Nieuw: linksback basis, linksback back up/ talent, CV1 basis, CV2 basis, RB back up/talent, verdedigende middenvelder basis (Hendrix wordt back up of mag moven, want Rosario is al back-up), aanvallende middenvelder basis, aanvallende middenvelder back up, vervanger De Jong = Romero

Doorschuiven A-selectie: Malen en Gudmundsson

Kortom, op enkele posities na, mag de gehele selectie op marktplaats :D
 
Tegen beter weten in hoop ik op een grote renovatie van de selectie in de winterstop.

Weg: Brenet, Isimat/Schwaab (één van de twee mag blijven als back-up), Luckassen (ruilen tegen die talentvolle linksback van Feyenoord misschien?), Maher, Ramselaar, Ritzmaier, Pereiro en De Jong.

Nieuw: linksback basis, linksback back up/ talent, CV1 basis, CV2 basis, RB back up/talent, verdedigende middenvelder basis (Hendrix wordt back up of mag moven, want Rosario is al back-up), aanvallende middenvelder basis, aanvallende middenvelder back up, vervanger De Jong = Romero

Doorschuiven A-selectie: Malen en Gudmundsson

Kortom, op enkele posities na, mag de gehele selectie op marktplaats :D

Veel vertrekt wel, of hoop ik dat vertrekt. Op Hendrix ben ik minder kritisch als jij. Geen jongen die zomaar een 9 scoort, maar daar staat tegenover dat hij ook niet vaak een onvoldoende scoort. Hij is in mijn ogen de Timmie Simons en Johan Vogel van deze tijd, maar dan positioneel/qua timing iets minder, maar opbouwend wel veel sterker: hij speelt de bal tenminste vooruit i.p.v. Johan-tikkie-breed-of-achteruit-Vogel. Dus in navolging van jouw uiteenzetting, mijn visie (hoewel ik uitga van de zomer):

Verdediging
Nieuwe CV is nodig. Schwaab/Isimat ben ik met je eens. Ik hoop dat Isimat verkocht wordt, omdat die nog geld opbrengt. En Luckassen... tsja, wat moeten we daar nou mee doen...
Rechtsback backup mag van mij Teze wel zijn. Nieuwe rechtsback is nodig, Arias zal wel vertrekken.
Nieuwe linksback is nodig..., al 2 jaar overigens. Brenet zal wel blijven voor de breedte denk ik (niet dat het van mij hoeft overigens).
Als er een goede (enigszins) ervaren RCV komt, en een goede linksback, dan zou ik het wel aandurven met Obispo/De Wijs op LCV.

Middenveld
Is eigenlijk uitgesloten dat Van Ginkel niet nog een jaar blijft? Mag van mij: na een aarzelende start, is het nu wekelijks een van de weinigen die een voldoende haalt.
Rosario valt steeds voldoende in. D.w.z.: maak het verschil (nog) niet in positief opzicht, maar zeker ook niet in negatief opzicht (en er zijn andere ervaren spelers die dat wel doen). Rosario mag dus meer speeltijd gaan krijgen. Nog geen basisspeler verwacht ik.
Hendrix is prima. Niet briljant, maar wel ongeveer de enige die nog een zinvolle bijdrage levert als het niet goed loopt. Hij blijft tenminste arbeid leveren en speelt vooruit.
Ramselaar hoeft van mij nog niet weg. Mag vechten voor minuten.
Mauro kan doorschuiven. Dan moet er nog wat 'body' bij. Hoewel het nog een gok is, hij doet het pas een paar potjes goed, bevalt mij Til wel. En dan misschien Lozano's maatje Gutierrez (die ik overigens verder niet echt kan beoordelen).
Pereiro mag weg en levert als het goed is nog wel geld op. Maher en Ritzmaier gaan weg. Lundqvist maar eens verhuren. Rigo misschien ook, want die heeft nog niet bepaald een onuitwisbare indruk achtergelaten (ook niet bij Jong PSV). Ik herken de euforie van De Mos nog niet.

Aanval
Locadia wil weg en het is denk ik ook zijn tijd. Laten we hopen en bidden dat De Jong vertrekt. En de afgelopen wedstrijden laat Lozano zien dat hij nog niet klaar is voor de top: nog even rijpen bij PSV dus.
Romero komt blijkbaar en mag het uitvechten met Lammers. Achter Lozano kan Malen en achter Bergwijn op rechts kan Gudmundsson.


Kortom: een beetje middenveld, maar vooral de verdediging verdient aandacht.

Oh ja... en een nieuwe coach natuurlijk. De tandem Van Bommel-Van Marwijk zie ik wel zitten. En ik hou een zwak voor Van der Gaag, hoewel dat een gok is, want geen in het verleden behaalde resultaten waarop ik kan bogen. Dat kunnen we bij Van Bommel ook niet, maar die heeft dan natuurlijk Van Marwijk naast zich. De enige echt ervaren Nederlandse toptrainer onder de 70.
 
Kan me in meeste van jouw verhaal wel vinden. Malen is trouwens oorspronkelijk een centrale aanvaller. Bij Jong PSV is hij op de flanken terecht gekomen. Denk dat hij ook een uitstekende spits is. Wat mij betreft mag hij samen met Romero strijden om een plekje als spits mochten De Jong en Locadia allebei vertrekken. Ben benieuwd hoe ver Gakpo is volgend seizoen. Heb het idee dat het dit seizoen een onsje minder is geworden. Vond hem vorig seizoen één van de betere jeugdspelers van PSV. Mocht hij zich goed ontwikkelen mag hij doorschuiven als back up voor de flanken samen met Gudmundsson. Dan heb je met Bergwijn en Lozano uitstekende flanken. Kortom over de aanval hoeven we ons geen zorgen te maken.

Het middenveld ben ik niet zo kapot van, helemaal als Van Ginkel na dit seizoen vertrekt. Daar ziet het wel naar uit. Denk dat hij na drie seizoenen PSV ook wel eens verder wil kijken. Weet niet wat jij in Ramselaar ziet, maar ik vind dat Maher in zijn eerste twee seizoen veel meer heeft laten zien dan hem. Dat zegt genoeg. Hendrix werkt inderdaad hard, maar komt echt tekort. Denk dat het niet ingewikkeld moet zijn voor PSV om een betere speler te vinden op die positie. Hoop op een type Guardado die bikkelhard is in de verdediging maar ook aanvallend zijn bijdrage levert. Wat mij betreft wordt het middenveld geheel vernieuwd. Alleen Hendrix en Rosario mogen als back up blijven.

Verdediging ben ik met je eens. Teze mag van mij een kans krijgen. Zelfs als basis mocht hij positief verrassen. En er zal ook een keeper bij moeten komen mocht Zoet vertrekken.
 
Mag altijd beter, maar ik denk dat dat toch moeilijker is dan jij dat voorstelt. Maar ik zou heel graag ongelijk krijgen ;)

Lastig bij het beoordelen van Teze is dat hij inmiddels vooral centraal in de verdediging speelt.
Lastig bij het beoordelen van Van Bommel is dat hij nu mag werken met een heel goede lichting. PSV onder 19 staat echt bol van het talent. Als PSV die verder door getraind krijgt, dan gaan er daarvan veel in PSV 1 komen: Gakpo, Teze, Lonwijk, Piroe, Sadilek, Sidibe, Soulas, Theunissen. Helaas halen zelden alle talenten het.

Het is overigens niet zo dat ik iets speciaals zie in Ramselaar, maar ik schrijf spelers niet zó snel af. Wat hij kan toevoegen is venijn, zeker in vergelijking met die slaapwandelaar Pereiro.
 
Mag altijd beter, maar ik denk dat dat toch moeilijker is dan jij dat voorstelt. Maar ik zou heel graag ongelijk krijgen ;)

Lastig bij het beoordelen van Teze is dat hij inmiddels vooral centraal in de verdediging speelt.
Lastig bij het beoordelen van Van Bommel is dat hij nu mag werken met een heel goede lichting. PSV onder 19 staat echt bol van het talent. Als PSV die verder door getraind krijgt, dan gaan er daarvan veel in PSV 1 komen: Gakpo, Teze, Lonwijk, Piroe, Sadilek, Sidibe, Soulas, Theunissen. Helaas halen zelden alle talenten het.

Het is overigens niet zo dat ik iets speciaals zie in Ramselaar, maar ik schrijf spelers niet zó snel af. Wat hij kan toevoegen is venijn, zeker in vergelijking met die slaapwandelaar Pereiro.

Venijn moet wel ergens toe leiden. Ik zie Ramselaar altijd heel druk over het veld lopen maar zelden iets nuttigs doen in verdedigend of aanvallend opzicht. Hij is te vergelijken met die medewerker op kantoor die in korte tijd iedereen bestookt met nietszeggende mailtjes, altijd snel loopt, vaak bij de printer te vinden is met dikke dossiers in zijn handen en als je hem vraagt hoe het gaat zegt hij steevast druk, druk. Maar als je die medewerker goed analyseert voert hij weinig uit en zijn het allemaal trucs om de schijn op te houden van iemand die hard werkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan