Selectie PSV: Algemeen

Centraal achterin mist nog steeds ervaring en kwaliteit voor CL. Daar moet een versterking bij, daar is niets in veranderd. Ramalho kan, maar is kwetsbaar qua blessures en eigenlijk liever dat Ramalho langs een echt sterke CV met lengte staat (is zelf vrij klein/licht) en die het liefst ook nog de ervaring heeft om Benfica te overleven. We kunnen deze versterking wel weer overslaan, maar dan slaan we ook weer CL-voetbal over. En ik zie Branthwaite hier inderdaad niet als zijnde de oplossing, eerder als 4e/5e CV.

Obispo en Teze durf ik ook wel langs een goede CV te zetten (waar Ramalho nationaal dat zou kunnen zijn), maar staan ze er samen dan is het een chaos.
 
Mooi moment voor John de Jong om na de eerste echte krachtmeting de puntjes op de i te zetten. We zitten niet ver van Ajax af; die hebben de aanval uitmuntend voor elkaar; maar de rest van het team is minder (middenveld en keeper) of maximaal gelijkwaardig (verdediging) aan ons.

  • Keepers: Klaar
  • Verdediging:
    • Met Ramalho erbij denk ik dat we het centraal gewoon goed voor elkaar hebben; zeker i.c.m. een betere keeper.
      • Teze - Ramalho centraal als basis; en daarachter Obispo/Branthwaite en later Boscagli
    • Linksback ben ik positief verrast over Max; lijkt weer wat de oude. Mauro zou mijn voorkeur hebben op die positie maar met Oppegard er nog achter hebben we daar genoeg keuze
    • Rechtsback is wel een aandachtspunt
      • Mwene wat mij betreft de beste optie
      • Hoever kan niet verdedigen; die kan alleen tegen zwakke tegenstanders.
      • Mauro kan er ook; maar ik denk met De Jong dat we meer hebben aan linksbenige back aan linkerkant en rechts aan de rechterkant. Zeker i.c.m. naar binnentrekkende buitenspelers.
      • Conclusie: Als we echt onze kans willen pakken dit jaar moet er gewoon een goede rechtsback bij. Het liefst kopen
  • Middenveld: Klaar
  • Aanval: Hier hebben we het kwantitatief wel voor elkaar; met veel talent zagen we zaterdag. Maar er zijn maar 2 zekerheidjes (De Jong & Gakpo)
    • Met Saibari, Ledezma, Simons, Savio, Vertessen, Veerman ben je best flexibel aan de buitenkanten. Dat is acceptabel als backup; maar de basis 3 moeten wel onomstreden zijn wat mij betreft.
    • Madueke was een basisspeler; die moet dus vervangen worden
Ik merk dat ik veel onzekerder ben over ons centrale blok inclusief vervanging (in het bijzonder Branthwaite) dan de meeste en ik heb juist veel meer vertrouwen in Mwene met Mauro als back up voor de rechtsback. Ik vind Obispo niet echt basiswaardig nog (wel goed voor de breedte) en Branthwaite wat ik ervan gezien heb, is denk ik echt niet goed genoeg. Hopelijk heb ik het mis maar ik wil Branthwaite wel eens zien straks thuis tegen Emmen ofzo. Volgens mij is het een hele luie huur geweest om de selectie op te vullen.
 
5 miljoen erbij, misschien toch even naar een goede rechtsbuiten kijken? Aangezien Madeuke er zo lang uitligt
 
Vertessen komt op korte termijn al terug, dan hebben we alle posities voorin al minimaal dubbel bezet.
De enige echte dissonant is Max op Europees (en ook te vaak eredivisie) niveau. Ruud zal toch ook wel andere opties willen. Er moet gewoon nog een back. Hoeven geen wereldwonders te zijn, maar geen blind paard zoals Max..
 
De enige echte dissonant is Max op Europees (en ook te vaak eredivisie) niveau. Ruud zal toch ook wel andere opties willen. Er moet gewoon nog een back. Hoeven geen wereldwonders te zijn, maar geen blind paard zoals Max..
Sowieso: vijf wedstrijden gespeeld dit seizoen, op verschillende niveaus:
Doelpunten voor: 18
Doelpunten tegen: 9

Ik vind het verbazingwekkend dat er dan vooral gesproken wordt over het feit dat er nog een aanvaller bij moet. Ja, in de breedte is dat misschien fijn, maar 9 (!!) tegendoelpunten in vijf wedstrijden: ik zou toch nog wel een extra slot aan de deur willen hebben achterin. Er gaan dagen komen dat de aanvallers minder productief zijn...
 
Sowieso: vijf wedstrijden gespeeld dit seizoen, op verschillende niveaus:
Doelpunten voor: 18
Doelpunten tegen: 9

Ik vind het verbazingwekkend dat er dan vooral gesproken wordt over het feit dat er nog een aanvaller bij moet. Ja, in de breedte is dat misschien fijn, maar 9 (!!) tegendoelpunten in vijf wedstrijden: ik zou toch nog wel een extra slot aan de deur willen hebben achterin. Er gaan dagen komen dat de aanvallers minder productief zijn...
Op zich eens, maar dat ligt aan de gekozen transfers.

Hoever is slecht en Branthwaite onervaren. Daarvoor had een ervaren topper moeten komen. Is niet gebeurd. Ik zie het niet meer veranderen. Of Teze dan wel Obispo zou nog vertrekken.

Max had eruit gemoeten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Op zich eens, maar dat ligt aan de gekozen transfers.

Hoever is slecht en Branthwaite onervaren. Daarvoor had een ervaren topper moeten komen. Is niet gebeurd. Ik zie het niet meer veranderen. Of Teze dan wel Obispo zou nog vertrekken.

Max had eruit gemoeten.
Da's ook wel wat ik bedoel: blijkbaar, hoe erg ik het ze ook gun om te mogen blijven staan, is de verdediging ietwat te licht. Er moet een basisspeler bij waar de rest zich aan op kan trekken.
Zouden goede backs halen voldoende zijn om eea stabieler te krijgen, en heb je met Teze, Obispo en Ramalho en voldoende goed centrum? Of moet er ik centraal nog wat gebeuren?
 
Is het al 1 September? Men is bij PSV zo te zien gestopt met geld uit te geven wat er (nog) niet is. Plaatsing CL is er meer mogelijk nu en in de nabije toekomst. De talenten die nu gehuurt zijn hadden ze ook liever gekocht. Om verschillende redennen is/was dit niet mogelijk. Jonge talentvolle spelers die PSV op de radar heeft zullen dit ook zien. Dat ze bij PSV wel kansen/de tijd krijgen op europees niveau.

Savio wilde bv liever naar PSV dan Troyes. Als zijn zaakwaarnemer/club je aan City Group verkopen omdat die veel meer betalen en ze melden je achteraf pas van de interesse van PSV word het moeilijk zo'n speler direkt te kopen.

Verwacht nog een aantal aankopen en evt nog een paar vertrekkers uit de a selectie.

Aankopen: linksback
Een linksbuiten/spits
(vertrekt Gakpo ) pure linksbuiten
DM voor achter Sangare

Verkoop of verhuur: v Ginkel, Luckassen, Oppegard, Ledezma, Vertessen en Max
Reken alleen nog maar op een rechtsbuiten. (of spits...zodat Vertessen naar Rechtsbuiten kan)
 
Is het al 1 September? Men is bij PSV zo te zien gestopt met geld uit te geven wat er (nog) niet is. Plaatsing CL is er meer mogelijk nu en in de nabije toekomst. De talenten die nu gehuurt zijn hadden ze ook liever gekocht. Om verschillende redennen is/was dit niet mogelijk. Jonge talentvolle spelers die PSV op de radar heeft zullen dit ook zien. Dat ze bij PSV wel kansen/de tijd krijgen op europees niveau.

Savio wilde bv liever naar PSV dan Troyes. Als zijn zaakwaarnemer/club je aan City Group verkopen omdat die veel meer betalen en ze melden je achteraf pas van de interesse van PSV word het moeilijk zo'n speler direkt te kopen.

Verwacht nog een aantal aankopen en evt nog een paar vertrekkers uit de a selectie.

Aankopen: linksback
Een linksbuiten/spits
(vertrekt Gakpo ) pure linksbuiten
DM voor achter Sangare

Verkoop of verhuur: v Ginkel, Luckassen, Oppegard, Ledezma, Vertessen en Max
Heben nog niets uitgegeven saldo positief. JDJ faalhaas mist de boot wederom.

 
Terug
Bovenaan Onderaan