Selectie PSV: Algemeen

PSV maakt wat dat het gaat een goede keuze. Die 75% neem ik met een korreltje zout. Het is een ambitie en die mag je hebben. In de uitvoering wijk je vaak af van de vele onhaalbare ambities. Het gaat mij om de gedachten daarachter. Je kunt tegenwoordig alleen nog winst maken op twee manieren:
Zeer goede jeugd a la Memphis opleiden die je voor een groot bedrag verkoopt.
Plus dat je de grootste talenten elders en uit het buitenland hier heen haalt. Dat laatste blijkt erg moeilijk voor PSV. Ajax heeft momenteel betere scouting in een aantal landen.
Desondanks zou ik hier heel erg op gaan inzetten. PSV kan niet doorgaan met de scouting in het buitenland ( verre landen) zoals dat nu het geval is. Want anders kun je een nieuwe Lozano gewoon vergeten.
Maar dat je een signaal afgeeft richting vele talenten is goed. Wie weet trek je hierdoor ook de Ajax talenten hier heen die nu niet aan de bak komen, omdat Ajax maar blijft kopen.
 
Een grote zorg is hoe de groep reageert op het vertrek van Schmidt, op het veld dan. De ervaring leert dat het weinig goeds belooft. Spelers lopen bijna nooit zo hard voor een vertrekkende trainer. Vaak is er dan sprake van gelatenheid en minder motivatie. Want, straks is het nieuwe ronde nieuwe kansen en hij gaat toch weg.
 
Een grote zorg is hoe de groep reageert op het vertrek van Schmidt, op het veld dan. De ervaring leert dat het weinig goeds belooft. Spelers lopen bijna nooit zo hard voor een vertrekkende trainer. Vaak is er dan sprake van gelatenheid en minder motivatie. Want, straks is het nieuwe ronde nieuwe kansen en hij gaat toch weg.
Ik vind dat altijd vreemd, want je speelt voor het team en jezelf. 2 punten achter Ajax en dan maar de handdoek gooien?
 
Ik vind dat altijd vreemd, want je speelt voor het team en jezelf. 2 punten achter Ajax en dan maar de handdoek gooien?
Klopt. Alleen is dit rationeel naar de zaak kijken. Veel dingen spelen zonder dat je het bewust doet, gewoon mee in je achterhoofd. Topsport is ook veel emotie, banden met elkaar en vandaar uit motivatie putten. Want dat wat je zegt moet altijd wel gelden, maar je ziet bijv dat je een kleine tegenstander onderschat enz. Dat doe je niet bewust allemaal.
 
Ik vind dat altijd vreemd, want je speelt voor het team en jezelf. 2 punten achter Ajax en dan maar de handdoek gooien?
Ja, het zou ook niet uit moeten maken, maar dat kan het in de praktijk wel doen. In theorie zou je als je naast de basis valt, ook niet moeten gaan zeuren (voor het team) en beter je best doen (voor jezelf), maar dat gebeurt ook niet altijd.
 
De bezem moet er door heen: Drommel, Götze, Mwene, Zahavi, van Ginkel, Vinicius, Mvogo, Teze.
Spelers als Doan, Max, Mauro en Obispo, allemaal goed genoeg voor de bank en om in te vallen. Net als Vertessen.
Maar ga nu eens weer een keeper kopen Johnny.. Kijken met wie je dan weer aanzetten. Opnieuw miljoenen in de prullenbak. Net als die tientallen miljoenen van Baumgartl en Bruma en Max.Plus zoveel miljoenen salarissen aan wat oudjes en vergane glorie.
 
Vervelende is dat die spelers na zo'n seizoen weinig opleveren.

Mvogo, Thomas en Zahavi lopen na dit seizoen af. Zou ze alle drie laten gaan. Mvogo is niks, Thomas veel te vaak geblesseerd en Zahavi kost 'n vermogen per jaar, maar rendement is veel te beperkt.

Zou in elk geval voor ruimte creëren op het salarisbudget, dus proberen Götze en Bruma ergens te lozen. Van Ginkel idem dito eigenlijk. Baumgartl en Luckassen uiteraard ook.

Daar zou je dan 6 spelers voor de basis voor moeten halen. Maar goed, dat kost alleen qua transfersommen al minimaal 50 miljoen. En dan moet je goed werk leveren als TD en scout, anders zit je met troep opgescheept.

Geen idee waar PSV 50 mio vandaan gaat halen.
 
Vervelende is dat die spelers na zo'n seizoen weinig opleveren.

Mvogo, Thomas en Zahavi lopen na dit seizoen af. Zou ze alle drie laten gaan. Mvogo is niks, Thomas veel te vaak geblesseerd en Zahavi kost 'n vermogen per jaar, maar rendement is veel te beperkt.

Zou in elk geval voor ruimte creëren op het salarisbudget, dus proberen Götze en Bruma ergens te lozen. Van Ginkel idem dito eigenlijk. Baumgartl en Luckassen uiteraard ook.

Daar zou je dan 6 spelers voor de basis voor moeten halen. Maar goed, dat kost alleen qua transfersommen al minimaal 50 miljoen. En dan moet je goed werk leveren als TD en scout, anders zit je met troep opgescheept.

Geen idee waar PSV 50 mio vandaan gaat halen.

Zahavi had direct verkocht moeten worden toen Olympiakos zich aanbood. Mvogo moesten te laten gaan toen zo'n franse club hem wilde huren. Gewoon Delanghe minimaal net zo lang uitproberen als Drommel. Thomas ook liever kwijt dan rijk. Heracles werd kort genoemd als geïnteresseerde, als er door de directie werd doorgezet, konden we hem vast ook weg hebben. Al jaren wordt er niet doorgeselecteerd. Van mijn part doen we iedereen weg die vanaf het begin in de A-selectie zat.
 
Zahavi had direct verkocht moeten worden toen Olympiakos zich aanbood. Mvogo moesten te laten gaan toen zo'n franse club hem wilde huren. Gewoon Delanghe minimaal net zo lang uitproberen als Drommel. Thomas ook liever kwijt dan rijk. Heracles werd kort genoemd als geïnteresseerde, als er door de directie werd doorgezet, konden we hem vast ook weg hebben. Al jaren wordt er niet doorgeselecteerd. Van mijn part doen we iedereen weg die vanaf het begin in de A-selectie zat.
Eens.

Klinkt toch een beetje alsof er weinig kan of dat Sjon de boel niet op orde heeft. Anders verkoop je Zahavi en heb je een andere spits op je lijstje staan.
 
Laten we hopen dat we dit elftal een beetje bij elkaar kunnen houden voor volgend seizoen. Ziet er wel uit als een hecht team.

Uiteraard gaan Gakpo, Sangare en Gotze weg en zal wellicht Van Ginkel ook eens kijken naar Vitesse, AZ of Utrecht.

Ik hoop dat Doan en Madueke blijven.
 
Thomas, Zahavi en Mvogo zullen zeker vertrekken. Max, Boscagli, Guti, Romero en Bruma maken ook grote kans op een vertrek. Dus dit kun je wel vergeten naar mijn mening. Dan ook nog niet te vergeten de verhuurde spelers (Sadilek, Baumgartl en Luckassen)

Dat verhuur met een lage koopbedrag is slim zal de hurende club toch sneller de speler minuten geven. De speler bepaald nog altjjd zelf of hij dan daar wil blijven.
ja ok, de verhuurde spelers zullen wel weggaan echter verwacht ik wel dat Guti, Max, Boscagli en Bruma blijven. Anders heb je echt volgend jaar weer een compleet nieuw team staan en moeten we weer eerst een seizoen bouwen.
 
Thomas, Zahavi en Mvogo zullen zeker vertrekken. Max, Boscagli, Guti, Romero en Bruma maken ook grote kans op een vertrek. Dus dit kun je wel vergeten naar mijn mening. Dan ook nog niet te vergeten de verhuurde spelers (Sadilek, Baumgartl en Luckassen)

Dat verhuur met een lage koopbedrag is slim zal de hurende club toch sneller de speler minuten geven. De speler bepaald nog altjjd zelf of hij dan daar wil blijven.
Noem jij nu de naam van de speler wiens naam niet genoemd mag worden? :cry:
 
Thomas, Zahavi en Mvogo zullen zeker vertrekken. Max, Boscagli, Guti, Romero en Bruma maken ook grote kans op een vertrek. Dus dit kun je wel vergeten naar mijn mening. Dan ook nog niet te vergeten de verhuurde spelers (Sadilek, Baumgartl en Luckassen)

Dat verhuur met een lage koopbedrag is slim zal de hurende club toch sneller de speler minuten geven. De speler bepaald nog altjjd zelf of hij dan daar wil blijven.
Max? Op basis waarvan?
 
Ja, zo hopen we al jaren dat hij die niet genoemd mag worden vertrekt. Doelde vooral op t gegeven dat ik niet verwacht dat de clubs voor m in de rij staan.
Misschien een koopjesbak bij de hoofdingang zetten met Max erin? Wie weet neemt iemand 'm dan mee voor weinig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan