Selectie PSV: Algemeen

Doan, Gakpo en Guti moeten spelen willen ze kans maken op een WK selectie. Van Doan & Guti lopen de contracten af in 2023. Die zullen 100% zeker vetrekken.
Ik zie Doan best verlengen. Speelt veel dit seizoen, nog jong en maakt volgend seizoen best kans op een basisplaats ( vertrek gakpo en/of Madueke). In tegendeel dit seizoen kan hij wellicht al zeker stellen van een basisplaats.

Guti acht ik de kans wel groot dat hij vertrekt. Maar goed ik had ook niet verwacht dat hij dit niveau zou laten zien. Waardoor ik nog best snap dat PSV met hem zou verlengen (dit had ik nooit gedacht aan het begin van het seizoen). Maar goed 4 wedstrijden zegt nog niet alles. Moet wat constanter.
 
Doan, Gakpo en Guti moeten spelen willen ze kans maken op een WK selectie. Van Doan & Guti lopen de contracten af in 2023. Die zullen 100% zeker vetrekken.
Dat denk ik ook.. buiten dat heeft vooral middenveld en defensie prioriteit..
 
Vinicius kan toch ook gewoon echt niet voetballen. Hij werkt wel hard.
Hoorde van de week nog in de skiete willy podcast dat Marco Timmer meldde dat er sinds zijn basisdebuut op 24 oktober er geen speler is in de eredivisie die meer betrokken is bij doelpunten 3 goals en 4 assists. Ook nog goaltje en assists in de EL. Ja hij moet wel echt vaker scoren, maar kom op man om nou te zeggen dat die helemaal niet kan voetballen wel overdreven.
 
Nu schrijf je dus Mwene en Vinicius na 6 mnd al af:unsure: Nieuwe club, land, taal, teamgenoten en trainer. .
Je hebt natuurlijk wel ergens gelijk. Een vriend van mij, een echte Ajacied, zei een tijdje geleden tegen mij dat de PSVers van oudsher erg goed in zijn om iemand heel snel af te schrijven. Hij bedoelde weliswaar meer voor de eigen jeugd van PSV die heel snel als niet goed genoeg wordt bestempeld hier maar zei dat nadat Doan en Bruma het zo goed deden. Ook over Vinicius zei hij dat ie echt zijn waarde gaat bewijzen, veel meer dan Zahavi. Zahavi heeft namelijk alleen maar kunnen renderen in elftallen waar het spel om hem is opgebouwd. Hier is dat niet het geval. En het is niet zo dat elke goede speler ook overal past. Met Vinicius is bijv veel meer combinatie voetbal mogelijk en hij vecht voor elke meter. Zahavi gedraagt zich als een diva. En dat zeg ik niet omdat ik hem op het veld niet zijn best zie doen maar omdat het allemaal wat vrijblijvend oogt. Maar goed, we zouden niet meer de spelers zo moeten afschrijven, was de moraal van dit verhaal en je ziet het: ik houd me daar ook meteen aan :ROFL:
 
Tja, ook al doen we het op de ranglijst nog niet zo slecht, het elftal is niet van het nivo wat bij PSV hoort. Je zou wel bijna het halve elftal kunnen vervangen in de winterstop willen we kampioen worden.

- De keeper is duidelijk, maakt te veel fouten.
- Rechtsback is geen goede vervanger gehaald.
- Naast Ramalho mag wel een betere CV dan Boscagli of Obispo.
- Sangare heeft geen stand-in.
- Als Madueke en Gakpo geblesseerd zijn, gaat het nivo te veel achteruit, ook al doet Bruma het wat beter.
- Spits is helemaal duidelijk. Vinicius is wel een hele matige afmaker.

Maar PSV kennende zal er hooguit 1 of 2 spelers bij komen. Dan zou ik kiezen voor een spits en een verdediger, gezien we weinig scoren en veel tegengoals krijgen. Misschien zou je De Jong en Vd Ven (PSV zou al rond met hem zijn geweest) kunnen huren. En als de geruchten over die Zeballos kloppen heb je ook een jong talent voor de aanval erbij.
 
Ok dat kan. Helaas voor jullie is hij wel 2 jaar gehuurd.

819 min 4 goals 5 assists bij PSav. Gemiddeld dus elke wedstrijd bij een goal betrokken:unsure:

Gehele carriere in 110 wedstrijden bij 104 goals betrokken en dat voor iemand die niet kan voetballen.
Hoezo jullie? Jij zit er toch ook mee?

Ik heb die goals en assists niet echt op het vizier staan. Maar ik vind er weinig klasse vanaf stralen.
 
De lange zit er eigenlijk nooit meer bij, weet iemand hoe dit komt? Het was toch een aanstormend talent
 
De lange zit er eigenlijk nooit meer bij, weet iemand hoe dit komt? Het was toch een aanstormend talent

Hij zat volgens mij tegen Utrecht gewoon op de bank.

Als het gaat om het doorselecteren zou ik kiezen voor een langzame heropbouw van het team, dus zou ik ook Schmidt laten gaan. We kunnen simpelweg niet concurreren met Ajax die doodleuk 70 miljoen binnenhalen uit de CL en Bergwijn kunnen halen voor de bank. Tenzij we een leuke sjeik vinden moeten we gewoon genoegen nemen met een tweede plaats en daar ook ons budget op aanpassen. Schuif jonge spelers door, scout eens op jonge goedkopere buitenlandse talenten en vul dit aan met een paar kwalitatief goede ervaren jongens. Dit is ook hoe Ajax zo succesvol is geworden in de laatste seizoenen. Zahavi, Romero, Bruma, Pröpper, Thomas, Rigo, Max, Mwene, Drommel en Mvogo mogen van mij sowieso weg. Deze spelers vervangen voor jonge spelers wordt je sowieso niet minder van. Helaas zijn de grootste talenten van Jong voor een lange periode geblesseerd dus hoe goed zij terugkomen is een groot vraagteken, maar als we ervan uitgaan dat ze gewoon op niveau terugkomen dan hoef je niet eens zoveel spelers te halen. Mijn wensenlijstje:

1: Een nieuwe doelman
2: Een nieuwe rechtsback, Sambo doorschuiven naar PSV 1
3: Een nieuwe linksback, Oppegard doorschuiven naar PSV 1
4: Een vervanger voor Sangaré
5: Een nieuwe partner voor Sangaré op het middenveld, Guti kan behouden worden als vervanger en eventueel ook Jimenez doorschuiven naar PSV 1

Aanvallende posities kan je verder aanvullen met Fofana, Sealy, Bakayoko en Saibari. Het belangrijkste imo is dat we talenten daadwerkelijk kansen gaan geven om zich in het eerste te spelen, dus neem eens een gok en haal geen B-artiesten als vervangers voor posities waar we ook talentvolle spelers voor hebben.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Sangare, Doan, Gakpo, Madueke, Obispo, ook Bruma en Pröpper en Max houden en de rest een hele grote bezem er door heen.
Max, Pröpper en Bruma goed genoeg voor de bank en ook Götze, mocht hij niet meer dan 1 miljoen per jaar verdienen.
Ook Ramalho goed genoeg voor de bank.
Al die oudjes, dure spelers zonder restwaarde die ook niets toevoegen, al die half fitte spelers.. Of Mwene of Teze.. zelfs niet goed genoeg voor de bank. Weg er mee.
 
Sangare, Doan, Gakpo, Madueke, Obispo, ook Bruma en Pröpper en Max houden en de rest een hele grote bezem er door heen.
Max, Pröpper en Bruma goed genoeg voor de bank.
Max is ook niet goed genoeg voor de bank.. weg met Max. Hij kan gewoon niet verdedigen.
 
Sangare, Doan, Gakpo, Madueke, Obispo, ook Bruma en Pröpper en Max houden en de rest een hele grote bezem er door heen.
Max, Pröpper en Bruma goed genoeg voor de bank en ook Götze, mocht hij niet meer dan 1 miljoen per jaar verdienen.
Ook Ramalho goed genoeg voor de bank.
Al die oudjes, dure spelers zonder restwaarde die ook niets toevoegen, al die half fitte spelers.. Of Mwene of Teze.. zelfs niet goed genoeg voor de bank. Weg er mee.
:fear:Oké jongens, wie heeft de account van IPF gehackt?
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
:fear:Oké jongens, wie heeft de account van IPF gehackt?
Je doelt waarschijnlijk op het feit dat ik sommige spelers toch niet weg zou doen. Ik vind dat we een stuk of 3-4 spelers hebben die best wel goed zijn voor de bredere bank om in te vallen of wanneer nodig. Dat geldt zeker voor Ramalho en ook Max en Götze.
 
Je doelt waarschijnlijk op het feit dat ik sommige spelers toch niet weg zou doen. Ik vind dat we een stuk of 3-4 spelers hebben die best wel goed zijn voor de bredere bank om in te vallen of wanneer nodig. Dat geldt zeker voor Ramalho en ook Max en Götze.
Je hebt ook niet perse 11 toppers nodig, hadden we in '88 ook niet en in '04 ook niet. Maar nu is het wel teveel middelmaat, daar moet wel wat ingewisseld worden.
 
Je as is het hart van je elftal: je keeper, het centrale duo achterin, een verbindingsspeler ( van Ginkel in zijn beste tijd) en een spits die de bal bij zich kan houden of iemand kan uitspelen of goed kan koppen ( allemaal tegelijk mag natuurlijk ook maar zo’n iemand speelt niet bij PSV). Dat is namelijk de belangrijkste reden dat we in Europa niet verder zijn gekomen plus de tactische fouten van de trainer maar daar wil ik het nu even niet over hebben.
Van het willen bereiken van de groepsfase CL naar 2 niveaus lager. We praten veel over de backs of buitenspelers enz maar je moet het hart van het elftal sterk maken en dat is bij PSV van een bedroevend niveau: Drommel, Boscagli, Ramalho, van Ginkel en normaal gesproken Zahavi. Dit is idd zelfs niet geschikt voor de EL! Vinicius doet echt zijn best en is iig iemand die alles geeft maar ook hij is niet het niveau wat je moet nastreven als PSS zijnde. Het is gewoon terecht dat je af bent gegaan tegen Monaco en Sociedad. JdJ moet zich echt schamen voor alles wat ie 2 jaar geleden aan geld heeft verkwanseld hier waardoor we dit seizoen maar 6 miljoen konden uitgeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan