Selectie PSV: Algemeen

Vanwege het benoemen van de blessures in andere topics ben ik er iets dieper ingedoken.

Lange blessures in het begin van het seizoen:
Obispo (miste ongeveer 21 speelrondes)
Guti (Miste ongeveer 14 speelrondes)

Lange blessures na start seizoen:
Romero (2 wedstrijden, daarna uitgeschakeld)
Ledezema (9 wedstrijden mogelijk, rest uitgeschakeld)
Mauro (2 uitgeschakeld en oplopend vanaf nu)

Kortere blessures:
Boscali (1 speelronde)
Teze (1 speelronde)
Thomas (miste 8 speelrondes)
Baumgartl (3 speelrondes)
Viergever (9 speelrondes)
Max (2 speelrondes)
Dumfries (2 speelrondes)
Rosario (4 speelrondes)
Hendrix (2 speelrondes)
Ihatarran (5 speelrondes)
Götze (10 speelrondes)
Gakpo (11 speelrondes)
Madueke (8 speelrondes)
Malen (1 ronde)
Zahavi (6 rondes)
Piroe (3 rondes)
Vertessen (7 rondes, geteld nadat hij bij de selectie begon te komen)


Ik heb niet nauwkeurig lopen tellen. Maar toch een flinke lijst. Ik denk dat de wedstrijden dat we een bijna complete selectie (op Romero en Ledezema na) al bijna niet is voorgekomen. Als je dan kijkt naar Ajax is de lijst, dacht ik, een stuk kleiner (Kudus, Neres en Mazouroui er lang uit).

Hoop eigenlijk dat ze dit ook na het seizoen eens gaan analyseren wat mogelijke oorzaken zijn. Ik zelf denk voornamelijk pech, Maar ik denk toch zeker dat als bepaalde spelers minder geblesseerd waren geraakt. We toch zeker 3-6 punten meer hadden kunnen pakken (wel een aanname). Dan sta je gewoon je bijna gelijk met Ajax.
Volgens mij ms je van Ginkel nog.
 
Volgens mij ms je van Ginkel nog.
Ja klopt! Vergeten te zeggen. Die heb ik er 'expres' uitgelaten omdat hij bij aankomst natuurlijk al bekend was dat hij in een revalidatie proces zit en dus waarschijnlijk pas in de tweede seizoenshelft gebruikt kan worden. Waarbij zijn blessure ook niet veroorzaakt is tijdens zijn periode bij PSV (ofja, niet deze periode). Maar er is ook zeker iets te zeggen om hem in dit rijtje op te nemen.

Obispo is wellicht een zelfde verhaal. Maar van hem werd toch wel verwacht dat hij nog een rol van betekenis ging spelen tijdens de voorbereiding.
 
Gakpo en Maduke is onze toekomst. Hebben veel snelheid en techniek die beslissend is. Mo komt gewoon pure snelheid tekort ook Malen heeft ingeboet aan snelheid na zijn knie blessure. Met Gotze en Zahavi een uitstekende voorhoede.
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...s-bij-psv-ook-ihattaren-op-transferlijst.html

Fein, Guti, Baumgartl: prima, mogen er nog wel een paar bij oa Mauro of zo.
Ihattaren: jammer.
Malen en Dumfries: lekker cashen.

en dan het geweldige nieuws voor derde paasdag: Rosario staat ook de lijst!

Blij, ik type dit met letterlijk een grote glimlach.

Ik wil je blijdschap niet de grond in boren hoor, maar als je het artikel van het ED leest, dan staat er toch echt heel iets anders dan dan die spelers op 'een transferlijst staan'.
Er staat over de genoemde spelers, incl Rosario, niet meer en niet minder dan "kunnen ondertussen weleens vertrekken". Een uitgesproken verwachting van de journalist.
Verder niks. Noppes. Nada. 0,0.


sorry....
 
Ik hoop echt wel dat we Mauro en Thomas nog even behouden. Klagen volgensmij nooit, kunnen meerdere posities uit de voeten en zijn wel wat 'betrouwbaarder' dan een Guti (in mijn optiek). Je merkte eigenlijk dat we in het seizoen ook breedte problemen hadden. Als we dan ook Mauro en Thomas gaan wegdoen dan word het erg lastig om die gaten op te vullen. Tenminste spelers die beter zijn dan Mauro en Thomas zullen al snel meer drie miljoen euro kosten.
 
Ik hoop echt wel dat we Mauro en Thomas nog even behouden. Klagen volgensmij nooit, kunnen meerdere posities uit de voeten en zijn wel wat 'betrouwbaarder' dan een Guti (in mijn optiek). Je merkte eigenlijk dat we in het seizoen ook breedte problemen hadden. Als we dan ook Mauro en Thomas gaan wegdoen dan word het erg lastig om die gaten op te vullen. Tenminste spelers die beter zijn dan Mauro en Thomas zullen al snel meer drie miljoen euro kosten.
Het zijn niet de spelers die bij PSV in de basis horen te staan, maar altijd handig om erbij te hebben. Staan altijd klaar voor het team en klagen niet om als ze uit hun positie moeten spelen. Het zou zonde zijn als ze vertrekken na dit seizoen, want het zijn gewoon betrouwbare spelers die je liever altijd hebt in je team. Zij zullen altijd hard werken en laat dat nou een type zijn waar Schmidt graag mee werkt.
 
Het zijn niet de spelers die bij PSV in de basis horen te staan, maar altijd handig om erbij te hebben. Staan altijd klaar voor het team en klagen niet om als ze uit hun positie moeten spelen. Het zou zonde zijn als ze vertrekken na dit seizoen, want het zijn gewoon betrouwbare spelers die je liever altijd hebt in je team. Zij zullen altijd hard werken en laat dat nou een type zijn waar Schmidt graag mee werkt.
Het zijn wel spelers die als het moet hun plan kunnen trekken , de voorwaarde is echter dat ze in een team staan waar de bepalende spelers veel beter zijn dan we nu hebben.
 
Ik wil je blijdschap niet de grond in boren hoor, maar als je het artikel van het ED leest, dan staat er toch echt heel iets anders dan dan die spelers op 'een transferlijst staan'.
Er staat over de genoemde spelers, incl Rosario, niet meer en niet minder dan "kunnen ondertussen weleens vertrekken". Een uitgesproken verwachting van de journalist.
Verder niks. Noppes. Nada. 0,0.


sorry....
Hoeft geen sorry te zeggen.
De blijdschap boor je echt de grond niet in met je post. Ik besef sinds vandaag dat de dag dat PSV definitief gaat spelen zonder dit uiterst sympathieke mens, maar iets minder waardevolle PSV-middenvelder, steeds dichterbij komt.
Maar waar rook is is vuur en de wens blijft de vader van de gedachte. Dus: grote blij.
 
Laatst bewerkt:
Ik had even niets te doen, dus heb ik de opstellingen van PSV bekeken in alle toppers die niet gewonnen zijn de afgelopen jaren.
ik ben teruggegaan tot begin 2019.
15 wedstrijden in totaal, 6x gelijk en 9x verloren.

Ik heb hier zelf vaker geschreven dat elke keer hetzelfde systeem met dezelfde sleutelspelers garantie voor niet-succes betekend. Maar klopt dat wel?
Conclusie: het klopt

Dumfries heeft alle 15 gespeeld.
Rosario ook.
Daarna Viergever met 10 wedstrijden.

En er stonden altijd twee niet technisch begaafde spelers als verdedigend middenveldblok te weten:
-Sangare-Rosario, Hendrix-Rosario of Sadilek-Rosario. (Op 1x na: Rosario-Boscagli Ajax-thuis 1-1)

Eens een keer wat anders doen, beste trainers van PSV?
 
Ik had even niets te doen, dus heb ik de opstellingen van PSV bekeken in alle toppers die niet gewonnen zijn de afgelopen jaren.
ik ben teruggegaan tot begin 2019.
15 wedstrijden in totaal, 6x gelijk en 9x verloren.

Ik heb hier zelf vaker geschreven dat elke keer hetzelfde systeem met dezelfde sleutelspelers garantie voor niet-succes betekend. Maar klopt dat wel?
Conclusie: het klopt

Dumfries heeft alle 15 gespeeld.
Rosario ook.
Daarna Viergever met 10 wedstrijden.

En er stonden altijd twee niet technisch begaafde spelers als verdedigend middenveldblok te weten:
-Sangare-Rosario, Hendrix-Rosario of Sadilek-Rosario. (Op 1x na: Rosario-Boscagli Ajax-thuis 1-1)

Eens een keer wat anders doen, beste trainers van PSV?
Iets met WC-eend en WC-eend, volgens mij...

We spelen dit jaar een compleet ander systeem.
Daarnaast hebben we grotendeels een ander team ten opzichte van de eerste partij van die reeks niet gewonnen wedstrijden.

Malen heeft trouwens ook 11 keer gespeeld in die reeks van 15. Maar hoe is dat precies relevant? Het aantal gespeelde wedstrijden is niet hetzelfde als hoe groot de bijdrage is aan het niet winnen van die wedstrijden.
 
Ik had even niets te doen, dus heb ik de opstellingen van PSV bekeken in alle toppers die niet gewonnen zijn de afgelopen jaren.
ik ben teruggegaan tot begin 2019.
15 wedstrijden in totaal, 6x gelijk en 9x verloren.

Ik heb hier zelf vaker geschreven dat elke keer hetzelfde systeem met dezelfde sleutelspelers garantie voor niet-succes betekend. Maar klopt dat wel?
Conclusie: het klopt

Dumfries heeft alle 15 gespeeld.
Rosario ook.
Daarna Viergever met 10 wedstrijden.

En er stonden altijd twee niet technisch begaafde spelers als verdedigend middenveldblok te weten:
-Sangare-Rosario, Hendrix-Rosario of Sadilek-Rosario. (Op 1x na: Rosario-Boscagli Ajax-thuis 1-1)

Eens een keer wat anders doen, beste trainers van PSV?
Die spelers moet je dan wel hebben. Boscagli lijkt daar nu een goede oplossing voor te zijn, maar die 'uitvinding' is nog te recent om dat terug te zien in die stats
 
over het algemeen vind ik dat PSV een aardige selectie heeft (wel veel te veel middenvelders). Toch mis ik 2 echte reserve backs en een echte man achterin. Zoals de laatste wedstrijd is echt topclub onwaardig dat zo een Max mag en kan blijven staan. Haal hier gewoon spelertjes als Bijl, Nieuwkoop of Klaiber (gratis) voor. Spelers die tegen een VVV/RKC evt basis spelen zodat de toppers rust krijgen en tegen wat sterkere tegenstanders een uitgebluste of uit vorm zijnde Max/Dumfries de laatste fase van een wedstrijd kunnen vervangen.

Ook centraal zijn Boscagli, Viergever en Teze echt niet slecht alleen is de beide posities vullen met deze mensen gewoon echt te karig. Hierin moet echt geïnvesteerd worden in een echte topper en niet op een speler waarvan je gokt of die goed is (Baum).

Het zelfde geldt voor het middenveld. Rosario en Sangare zijn prima spelers. Maar beide opstellen.... NO WAY. Eén van beide met een voetballer ernaast. Nu Boscagli eindelijk goed gezet is kan je daar het seizoen wel mee afmaken (hoop ik). Een manke van Ginkel, een trage Guti en nutteloze gehuurde Fein zijn blijkbaar echt te slecht om Sangare of Rosario uit de basis te krijgen?

De voorhoede is gewoon top. 6 spelers die allemaal goed zijn met daar achter nog wat talentjes.

Als je gisteren de bank van Ajax zag dan is onze algemene selectie niet eens zo slecht.
 
Ik zit met een voetbaltechnisch dilemma, lieve mensen, groot genoeg om weer 'ns op het forum te komen.
Het dilemma is deze: enerzijds vind ik dat Schmidt het gewoon niet goed heeft grdaan. Hij heeft te lang vastgehouden aan een systeem dat, als het goed werd uitgevoerd, tamelijk indrukwekkend is, maar wat het huidige spelersmateriaal onmogelijk kon volhouden. Ook niet in één wedstrijd.
Uitwedstrijden tegen Twente en Ajax zijn voor mij exemplarisch voor dit seizoen. Hoe lang is het geleden dat we PSV zó dominant hebben zien spelen? Maar het was vaak maar voor één helft, zelfs minder. Dat kan niet. Je moet als trainer op zo'n moment kunnen omschakelen, maar Schmidt kan dat niet - zie ook de vaak onbegrijpelijke wissels.

Tegelijkertijd moet de club iets verzinnen om ook met minder materiaal toch bij te blijven bij Ajax. Dat is dit seizoen mislukt, maar je moet ook tactisch iets doen om verschil in kwaliteit te compenseren - dat er óók met de 50 miljoen zal blijven bestaan. Je kunt niet een klassiek systeem à la 4-4-2 of 4-3-3 hanteren, want op bijna elke positie staat minder kwaliteit.

Dus: systeem aanpassen aan spelers, of toch spelers halen die het systeem.van Gegenpressung en 4-2-2-2 kunnen hanteren? Dat hoeven geen dure spelers te zijn, heeft Schmidt bij Red Bull laten zien. Maar dat vraagt mijns inziens wel om een totale revisie van het elftal.
 
Ik zit met een voetbaltechnisch dilemma, lieve mensen, groot genoeg om weer 'ns op het forum te komen.
Het dilemma is deze: enerzijds vind ik dat Schmidt het gewoon niet goed heeft grdaan. Hij heeft te lang vastgehouden aan een systeem dat, als het goed werd uitgevoerd, tamelijk indrukwekkend is, maar wat het huidige spelersmateriaal onmogelijk kon volhouden. Ook niet in één wedstrijd.
Uitwedstrijden tegen Twente en Ajax zijn voor mij exemplarisch voor dit seizoen. Hoe lang is het geleden dat we PSV zó dominant hebben zien spelen? Maar het was vaak maar voor één helft, zelfs minder. Dat kan niet. Je moet als trainer op zo'n moment kunnen omschakelen, maar Schmidt kan dat niet - zie ook de vaak onbegrijpelijke wissels.

Tegelijkertijd moet de club iets verzinnen om ook met minder materiaal toch bij te blijven bij Ajax. Dat is dit seizoen mislukt, maar je moet ook tactisch iets doen om verschil in kwaliteit te compenseren - dat er óók met de 50 miljoen zal blijven bestaan. Je kunt niet een klassiek systeem à la 4-4-2 of 4-3-3 hanteren, want op bijna elke positie staat minder kwaliteit.

Dus: systeem aanpassen aan spelers, of toch spelers halen die het systeem.van Gegenpressung en 4-2-2-2 kunnen hanteren? Dat hoeven geen dure spelers te zijn, heeft Schmidt bij Red Bull laten zien. Maar dat vraagt mijns inziens wel om een totale revisie van het elftal.
Tsja, dat is een eeuwig dilemma binnen het voetbal. Toch? Aangezien een trainer vaak korter blijft dan een speler, lijkt me dat de trainer zich moet aanpassen aan het materiaal. Ik vraag me persoonlijk af of dit 4-2-2-2 ergens wel werkt. Zodra je de bal niet verovert in de gegenpressung, staat de tegenstander vrij voor de goal. Daarbij vind ik het in balbezit ook meer uitgaan van de intuïtie van de spelers dan getraind samenspel.

P.S. Leuk om je weer te zien!
 
Terug
Bovenaan Onderaan