Selectie PSV: Algemeen

Ik was benieuwd wat de resultaten zouden zijn geweest als je naar de expected goals zou kijken. Heb daarom een overzichtje gemaakt in vergelijking met de daadwerkelijk behaalde resultaten:
1614096520927.png
KNVB beker kon ik geen xG data van vinden, als iemand dat wel gevonden heeft, laat het me maar weten!
Voor de voorrondes EL heb ik footystats.org gebruikt, voor de rest Infogol. Tussen de sites zitten kleine verschillen in data, meestal maakte dit niet uit voor het resultaat. Alleen hadden we volgens footystats thuis gelijk moeten spelen tegen Granada

Als de thuisploeg een xG van 0,49 heeft en de uitploeg een xG van 0,50, dan is het verschil hiertussen heel klein, maar na afronden wordt dit wel 0 tegen 1. Vandaar heb ik gekeken voor het bepalen van de 3, 1 of 0 punten naar het verschil tussen de xG's, als deze kleiner dan 0,5 is, is het een gelijkspel, ondanks dat de score iets anders zegt. Dit is dus gebeurd bij de wedstrijd thuis tegen Sparta (1,37xG - 0,82xG)

Oja, geen idee in welk topic dit het meest thuishoort, vandaar maar hier.
 
Ik was benieuwd wat de resultaten zouden zijn geweest als je naar de expected goals zou kijken. Heb daarom een overzichtje gemaakt in vergelijking met de daadwerkelijk behaalde resultaten:
Bekijk bijlage 3182
KNVB beker kon ik geen xG data van vinden, als iemand dat wel gevonden heeft, laat het me maar weten!
Voor de voorrondes EL heb ik footystats.org gebruikt, voor de rest Infogol. Tussen de sites zitten kleine verschillen in data, meestal maakte dit niet uit voor het resultaat. Alleen hadden we volgens footystats thuis gelijk moeten spelen tegen Granada

Als de thuisploeg een xG van 0,49 heeft en de uitploeg een xG van 0,50, dan is het verschil hiertussen heel klein, maar na afronden wordt dit wel 0 tegen 1. Vandaar heb ik gekeken voor het bepalen van de 3, 1 of 0 punten naar het verschil tussen de xG's, als deze kleiner dan 0,5 is, is het een gelijkspel, ondanks dat de score iets anders zegt. Dit is dus gebeurd bij de wedstrijd thuis tegen Sparta (1,37xG - 0,82xG)

Oja, geen idee in welk topic dit het meest thuishoort, vandaar maar hier.
Rosenborg uit zit nog een foutje in. Interessant overzicht. Tot mijn verbazing komt PSV er vaak beter vanaf dan verwacht. Dat beeld heerst helemaal niet. Al komt dat misschien doordat je puntverlies daar wel over nadenkt, maar bij winst niet.
 
Klopt wel ongeveer met mijn verwachtingen, veel wedstrijden hebben we ook met een minimale hoeveelheid kansen net over de streep getrokken.
 
Rosenborg uit zit nog een foutje in. Interessant overzicht. Tot mijn verbazing komt PSV er vaak beter vanaf dan verwacht. Dat beeld heerst helemaal niet. Al komt dat misschien doordat je puntverlies daar wel over nadenkt, maar bij winst niet.
Rosenborg is ook zo een situatie die in de spoiler beschreven is.

In het begin van het seizoen komen we er beter van af inderdaad, laatste 5 wedstrijden wel redelijk wat pech.
 
Als het zou gaan zoals de xgoals volgens die websites, dan zou PSV wel eens 3e of 4e kunnen worden? Dat is funest voor een club als PSV wanneer dit te vaak gebeurd. Ik vind dat we ondanks de voorspellingen alsnog een matig seizoen draaien tot nu toe maar als het uiteindelijk op een tweede plek uit draait dan kunnen we er mee door, of een soort van. Lijst of de tabel zelf is daardoor niet minder interessant, prima werk.
 
Rosenborg uit zit nog een foutje in. Interessant overzicht. Tot mijn verbazing komt PSV er vaak beter vanaf dan verwacht. Dat beeld heerst helemaal niet. Al komt dat misschien doordat je puntverlies daar wel over nadenkt, maar bij winst niet.
Omgekeerd, alle potjes (op Granada na) die verloren gingen was ook volgens dezelfde regels het verschil niet zo duidelijk.
 
Zou Schmidt nu minder gaan rouleren met de ploeg nu we alleen nog mee doen in de competitie? We moeten zien hoe het zal verlopen, maar we gaan nu waarschijnlijk geen Sparta elftal zien waar er 8 spelers werden gewisseld. En spelers als Malen of Mo niet even op de bank laten beginnen, of er vroeg uithalen als we nog de wedstrijd moeten winnen.

Ik kijk persoonlijk wel uit naar de komende periode, want met een fittere ploeg met meer rustdagen wil ik zien waar dit elftal kwalitatief staat. Zullen we meer gegenpressing zien? Wellicht. Natuurlijk verwacht ik dat het elftal dat wel twee keer in een week vol kan houden, maar daar moeten we ons volgend seizoen naar verheugen :xp:

Hopelijk komt Madueke ook terug, want dat is een speler waar ik graag naar kijk. En Gakpo ook natuurlijk, al is het de vraag of hij dit seizoen nog wel inzetbaar is. En misschien kunnen we van Ginkel meer in actie zien, anders is hij hier gekomen voor revalidatie en dan betalen we nog gewoon zijn salaris (toch?). Kortom, het wordt een spannende periode!
 
Even een stelling er in gooien zonder dat ik wil dat iemand beledigd wordt: Ik heb het idee dat spelers die qua uiterlijk niet de knapste zijn hier ook veel moeilijker hun strepen kunnen verdienen. En jongens die er wat normaler/stoerder uitzien meer de fout in kunnen gaan zonder kritiek te krijgen. Thoughts?
 
Even een stelling er in gooien zonder dat ik wil dat iemand beledigd wordt: Ik heb het idee dat spelers die qua uiterlijk niet de knapste zijn hier ook veel moeilijker hun strepen kunnen verdienen. En jongens die er wat normaler/stoerder uitzien meer de fout in kunnen gaan zonder kritiek te krijgen. Thoughts?
Ik ben van van Gotze... no homo
 
Terug
Bovenaan Onderaan