Selectie PSV: Algemeen

:unsure: Over een half jaar hebben we nauwelijks meer een selectie over die volgend seizoen in de top van de eredivisie kan eindigen. :rolleyes: :cautious: :cry:

En over 7 jaar ... :

1580329612030.png
 
Laatst bewerkt:
Niet plots, maar eigenlijk al het hele seizoen en gezien zijn leeftijd is dat nogal opmerkelijk. Daarom moet PSV nu al actie ondernemen en niet wachten tot april/mei. In ieder geval is die Tresor nu al beter dan Thomas, Guti en Doan en dat zegt genoeg, lijkt mij....

Dat zegt precies helemaal niets, ik heb liever jou in de selectie dan Thomas, Guti en Doan...
 
Heel wat spelers van Willem II hebben nog maar een contract tot 1 juli 2020, zo ook die Mike Tresor met de moeilijke achternaam. Als deze spelers nog maar 5 maanden onder contract staan in Tilburg, dan zullen ze echt niet veel hoeven te kosten. JDJ zou nu al werk moeten maken van Mike Tresor en daarnaast enkele andere spelers intensief moeten laten Scouten in de komende weken, om te beginnen aanstaande zaterdag. Willem 2 staat niet voor niets hoger dan PSV in de eredivisie en aangezien een stuk of 10 spelers binnen hun selectie in de zomer transfervrij zijn ( tenzij ze de komende weken hun contract mogen verlengen ), moet PSV nu hiervan werk maken en indien mogelijk reeds in maart gesprekken voeren en toeslaan. JDJ moet de voor PSV interessante spelers nu al kietelen, anders vissen we achter het net en ik zou echt beginnen met het binnen halen van Mike Tresor voor een paar miljoen euro.
 
Faber moet een keuze maken mbt de positie van Ihattaren: hij moet op 10 en iedereen in dienst van hem. De ene keer op rechts en ander keer weer ergens anders is een verkeerd signaal naar die jongen. Je moet de enige parel van de selectie op dit moment, een goed gevoel geven door tegen anderen te zeggen: je wordt gewisseld als je de bal niet aan Mo af speelt. Ik hoorde laatst van Ferdinand dat Fergusson dit zei tegen elke United speler mbt Van Persie. Toen pas begon het elftal te draaien, wist van Persie dat hij de belangrijkste speler was en wilde graag dat vertrouwen terug betalen op het veld. De rest is geschiedenis.
Zo een zet helpt misschien ook wel bij de onderhandelingen over een nieuw contract. Mo is heel gevoelig voor dit soort zaken.
 
Faber moet een keuze maken mbt de positie van Ihattaren: hij moet op 10 en iedereen in dienst van hem. De ene keer op rechts en ander keer weer ergens anders is een verkeerd signaal naar die jongen. Je moet de enige parel van de selectie op dit moment, een goed gevoel geven door tegen anderen te zeggen: je wordt gewisseld als je de bal niet aan Mo af speelt. Ik hoorde laatst van Ferdinand dat Fergusson dit zei tegen elke United speler mbt Van Persie. Toen pas begon het elftal te draaien, wist van Persie dat hij de belangrijkste speler was en wilde graag dat vertrouwen terug betalen op het veld. De rest is geschiedenis.
Zo een zet helpt misschien ook wel bij de onderhandelingen over een nieuw contract. Mo is heel gevoelig voor dit soort zaken.

Je weet dat ik de voorzitter van zijn fanclub ben (of claim te zijn), maar ik vind dit wel wat kort door de bocht. Ik denk (maar dat is ook obv mijn hersenspinsels en niet per se vanuit een ervaring) dat er wel wat meer bij komt kijken voordat je een jongen van 17 klaar acht om gebombardeerd te worden tot de verlosser - want dat wordt hij toch wel een beetje in jouw scenario. Heeft hij die krediet binnen de selectie? Heeft hij PSV al in zijn eentje door wedstrijden geloosd? Heeft hij al dermate veel het verschil gemaakt dat zo'n benadering geloofwaardig valt binnen een spelersgroep en direct draagvlak heeft? Lijken me allemaal vragen waar wij geen antwoord op hebben.

En eerlijk is eerlijk; Ihattaren is het grootste Nederlandse talent van zijn generatie, maar sinds hij bekender is geworden, is hij - logischerwijs - vooralsnog minder gaan presteren. Dat heeft ongetwijfeld ook te maken met zijn prive situatie (om nog maar een mogelijke reden op te noemen waarom hij nog niet klaar is voor een dragende rol). Vergis je niet; toen Ferguson dat met Van Persie deed was hij een gearriveerde vedette die al in de top het verschil had gemaakt. Het lijkt van de buitenkant in ieder geval dat Ihattaren voorlopig meer gebaat is bij wat meer rust en minder spotlights dan andersom, voordat je die jongen in alle opzichten overbelast en zijn ontwikkeling stokt...
 
Je weet dat ik de voorzitter van zijn fanclub ben (of claim te zijn), maar ik vind dit wel wat kort door de bocht. Ik denk (maar dat is ook obv mijn hersenspinsels en niet per se vanuit een ervaring) dat er wel wat meer bij komt kijken voordat je een jongen van 17 klaar acht om gebombardeerd te worden tot de verlosser - want dat wordt hij toch wel een beetje in jouw scenario. Heeft hij die krediet binnen de selectie? Heeft hij PSV al in zijn eentje door wedstrijden geloosd? Heeft hij al dermate veel het verschil gemaakt dat zo'n benadering geloofwaardig valt binnen een spelersgroep en direct draagvlak heeft? Lijken me allemaal vragen waar wij geen antwoord op hebben.

En eerlijk is eerlijk; Ihattaren is het grootste Nederlandse talent van zijn generatie, maar sinds hij bekender is geworden, is hij - logischerwijs - vooralsnog minder gaan presteren. Dat heeft ongetwijfeld ook te maken met zijn prive situatie (om nog maar een mogelijke reden op te noemen waarom hij nog niet klaar is voor een dragende rol). Vergis je niet; toen Ferguson dat met Van Persie deed was hij een gearriveerde vedette die al in de top het verschil had gemaakt. Het lijkt van de buitenkant in ieder geval dat Ihattaren voorlopig meer gebaat is bij wat meer rust en minder spotlights dan andersom, voordat je die jongen in alle opzichten overbelast en zijn ontwikkeling stokt...
Eens. Ik vind alleen dat ie sowieso op 10 moet spelen en dat hij die verantwoordelijkheid best wel aan kan. Dat gebeurde destijds ook met vd Vaart en Sneijder. En verder Mo heeft het ook moeilijk omdat hij een hechte band had met MvB die hem naar PSV1 heeft overgeheveld en hem veel steun gaf in de periode dat zijn vader ziek was en later toen hij overleed. Ik durf zelfs te beweren dat zonder de bemoeienissen van MvB, Mo allang voor Marokko had gekozen.
 
Je weet dat ik de voorzitter van zijn fanclub ben (of claim te zijn), maar ik vind dit wel wat kort door de bocht. Ik denk (maar dat is ook obv mijn hersenspinsels en niet per se vanuit een ervaring) dat er wel wat meer bij komt kijken voordat je een jongen van 17 klaar acht om gebombardeerd te worden tot de verlosser - want dat wordt hij toch wel een beetje in jouw scenario. Heeft hij die krediet binnen de selectie? Heeft hij PSV al in zijn eentje door wedstrijden geloosd? Heeft hij al dermate veel het verschil gemaakt dat zo'n benadering geloofwaardig valt binnen een spelersgroep en direct draagvlak heeft? Lijken me allemaal vragen waar wij geen antwoord op hebben.

En eerlijk is eerlijk; Ihattaren is het grootste Nederlandse talent van zijn generatie, maar sinds hij bekender is geworden, is hij - logischerwijs - vooralsnog minder gaan presteren. Dat heeft ongetwijfeld ook te maken met zijn prive situatie (om nog maar een mogelijke reden op te noemen waarom hij nog niet klaar is voor een dragende rol). Vergis je niet; toen Ferguson dat met Van Persie deed was hij een gearriveerde vedette die al in de top het verschil had gemaakt. Het lijkt van de buitenkant in ieder geval dat Ihattaren voorlopig meer gebaat is bij wat meer rust en minder spotlights dan andersom, voordat je die jongen in alle opzichten overbelast en zijn ontwikkeling stokt...
Ho, ho. Ik maak zeer ernstig bezwaar tegen jouw rol als voorzitter van de Mo-fanclub. Zodra je je bekeerd hebt, zou je een waardig voorzitter zijn, maar tot die tijd, moet je maar gewoon voorzitter van de Gravenbergh of Unuvar fanclub worden (alhoewel ik vermoed dat dat zeer kortstondige rolletjes zullen zijn, maar dat is een andere discussie). :grin:

Overigens helemaal eens met jouw analyse. Mo nu alle verantwoordelijkheid geven zou waanzin zijn. Ten eerste, zoals je aangeeft, deelt ook Mo op dit moment in de malaise. En ten tweede, kun je dat soort dingen helemaal niet afdwingen als trainer, als dat niet breed gedragen wordt in de selectie. En je zag het afgelopen zondag, hoe die idioot van een Bruma gewoon de bal uit Mo's voeten pakt. Denk je dat Gullit, Van Persie of Cruijff, om er maar eens een paar te noemen dat gepikt zouden hebben. Bruma zou nooit meer hebben gespeeld. En van de andere kant, denk je dat Bruma het gedurfd zou hebben de bal van Gullit, Van persie of Cruyff af te pakken, ik denk het niet.
 
Ben een zacht gekookt ei geworden. Zat met tranen in mijn ogen te lezen, prachtig.

Dat vaderschap doet wat met je.


We wisten dat je diep van binnen altijd al een zacht gekookt eitje was. ;)

Wel goed t dopje bewaren, leuk om symbolisch te overhandigen aan de volgende die de slechte resultaten van de selectie aan de arbitrage wil gaan koppelen. :maniac:
 
PSV betaalde veel meer voor de bank dan voor de basis

694


link

Pijnlijk ... :oops:
 
Terug
Bovenaan Onderaan