Selectie PSV: Algemeen

Brands, Stewart en ook Bosz hebben jaren lang de tijd gehad om de selectie naar hun hand te smeden.
Je twee directe concurrenten hebben dramatische jaren achter de rug.
Ik vind eigenlijk alleen een kampioenschap acceptabel, op zijn minst.
Ligt toch echt aan wie je kan behouden. Verder baart het me zorgen dat er ook onder Bosz langdurig puntverlies in kan zitten.

Ligt toch echt aan wie je kan behouden. Verder baart het me zorgen dat er ook onder Bosz langdurig puntverlies in kan zitten.
Het is een voordeel dat talentvolle spelers naar PSV komen en onze club zien als springplank, maar het betekent ook dat ze na een seizoen of 2 of 3 in de basis ook weer vertrekken.
Dit is al tientallen jaren zo voor clubs als PSV en Ajax en het weerhoudt ze er niet van om kampioenschappen te behalen.
Dus is het de kunst om je selectie beleid, contracten en transfers op orde te houden. Ajax en Feyenoord hebben hier ook mee te maken. Misschien zou je het zelfs breder kunnen trekken door te zeggen dat een sterspeler bij Heerenveen ook niet jaren blijft.
Het mag allemaal geen excuus zijn, Feyenoord werd zelfs kampioen met een heel nieuw elftal.
Daarom koop je Ruben van Bommel als Noa Lang weg gaat. Of Kezman voor Van Nistelrooij of er duikt een goede jeugdspeler op.
Gedeeltelijk verversen is ook nodig om scherp te blijven.

Het is een voordeel dat talentvolle spelers naar PSV komen en onze club zien als springplank, maar het betekent ook dat ze na een seizoen of 2 of 3 in de basis ook weer vertrekken.
Dit is al tientallen jaren zo voor clubs als PSV en Ajax en het weerhoudt ze er niet van om kampioenschappen te behalen.
Dus is het de kunst om je selectie beleid, contracten en transfers op orde te houden. Ajax en Feyenoord hebben hier ook mee te maken. Misschien zou je het zelfs breder kunnen trekken door te zeggen dat een sterspeler bij Heerenveen ook niet jaren blijft.
Het mag allemaal geen excuus zijn, Feyenoord werd zelfs kampioen met een heel nieuw elftal.
Daarom koop je Ruben van Bommel als Noa Lang weg gaat. Of Kezman voor Van Nistelrooij of er duikt een goede jeugdspeler op.
Gedeeltelijk verversen is ook nodig om scherp te blijven.
Leuke post maar daar gaat het niet om. Jij zegt ik vind alleen een kampioensschap acceptabel, op zijn minst. Op basis waarvan dan op 2 augustus? De laatste 3 titels doen niet meer mee.

Dat er onder Bosz langdurig puntverlies kan zitten klopt. Maar volgens mij was de eerste periode omdat we toen én Saibari én Tillman een langere tijd mistten? Vorig jaar was het meer dat we op een gegeven moment toch al kampioen waren (alleen nog niet officieel) en dat we het wel geloofden?

Verder maak ik me ook wel zorgen aan het gebrek aan kwaliteit impulsen icm de laatste oefenpotjes.

We hebben dus erbij (al dan niet vermoedelijk):
Mijnans
Kostic
Sano

En op zich nog weinig vertrekkers buiten Saibari. Maar ik kan niet zeggen dat ik een heel warm gevoel krijg van de aanwinsten tot nu toe.
Het komt misschien allemaal nog echt op gang, maar dat is dan toch wel weer vrij laat in de zomer. Wat dat gaat betekenen voor de eerste wedstrijden gaan we zien...

We hebben dus erbij (al dan niet vermoedelijk):
Mijnans
Kostic
Sano

En op zich nog weinig vertrekkers buiten Saibari. Maar ik kan niet zeggen dat ik een heel warm gevoel krijg van de aanwinsten tot nu toe.
Het komt misschien allemaal nog echt op gang, maar dat is dan toch wel weer vrij laat in de zomer. Wat dat gaat betekenen voor de eerste wedstrijden gaan we zien...
Als je t wat breder wil trekken in vergelijking met vorig seizoen:
In:
Kostic
Sano
Mijnans
Plea (Amper gespeeld vorig seizoen)
Van Bommel (Amper gespeeld vorig seizoen)

Uit:
Saibari
Salah-Eddine
Schouten (Bijna alles gespeeld en nu zal hij weinig spelen dit seizoen)

Als je t wat breder wil trekken in vergelijking met vorig seizoen:
In:
Kostic
Sano
Mijnans
Plea (Amper gespeeld vorig seizoen)
Van Bommel (Amper gespeeld vorig seizoen)

Uit:
Saibari
Salah-Eddine
Schouten (Bijna alles gespeeld en nu zal hij weinig spelen dit seizoen)
Samengevat: we hebben verdedigers nodig maar middenvelders gehaald.

Ik vind wel dat er nog een ervaren CV moet komen, want Yarek krijgt geen speelminuten meer (daar lijkt het op), Obispo en Flamingo zijn wisselvallig, dus er dient iemand te komen die samen met Geertruida het hart van de verdediging gaat vormen. En ik vind ook dat er nog een middenvelder moet komen als vervanger voor Schouten/Veerman, aangezien Wanner teleurstelt op het middenveld. Voor de rest ben ik wel content met de huidige selectie.

Ik vind wel dat er nog een ervaren CV moet komen, want Yarek krijgt geen speelminuten meer (daar lijkt het op), Obispo en Flamingo zijn wisselvallig, dus er dient iemand te komen die samen met Geertruida het hart van de verdediging gaat vormen. En ik vind ook dat er nog een middenvelder moet komen als vervanger voor Schouten/Veerman, aangezien Wanner teleurstelt op het middenveld. Voor de rest ben ik wel content met de huidige selectie.
Waar is de tijd dat een trainer een speler beter maakte? We leven in een wegwerpmaatschappij dus hup de volgende.

Waar is de tijd dat een trainer een speler beter maakte? We leven in een wegwerpmaatschappij dus hup de volgende.
Mwa, ik vind dat sommige spelers weldegelijk beter gemaakt zijn. Kijk naar Veerman, wereld van verschil met hoe hij binnenkwam. Ook Mauro heeft zich keer op keer verbetert en staat nu meestal basis. Saibari heb je natuurlijk nog, maar ook Tillman liet progressie zien. Het zijn wel vooral middenvelders zie ik nu.

Dat we in de CL met de huidige selectie niet zullen winnen van Real en Atletico begrijp ik, maar ik denk dat we zelfs te kort gaan komen tegen de overige clubs ( o.a. Leipzig, Brugge, Porto, Shakthar en Stuttgart )... er moeten nog zeker 2 versterkingen komen: een ervaren CV en een vervanger voor Veerman/ Schouten, aangezien Wanner niet goed genoeg is om die leegte op te vullen. Stewart heeft nog maar 5-6 dagen om dat voor elkaar te krijgen en ik vrees dat er geen verdediger meer gaat komen en dat de verdediging ons weer gaat nekken in de CL.

• Leuk
Reactions: DrJ
Saibari heeft de laatste 3 jaar toch echt stappen gezet. Wanner heeft het vorig jaar niet slecht gedaan. Heeft even een terugval maar dat vind ik op zijn leeftijd wel normaal. Mauro is van “ga maar vallen bij Heracles” naar basisspeler gegroeid. En ben nu benieuwd naar Fernandez, welke kant die op gaat. Wordt het een Saibari of een Aisatti?

Ben wel van mening dat supporters heel snel om een andere speler roepen, na 1-2 mindere wedstrijden. Misschien moet daar een omslag qua denken volgen…

Eens over dat van die wegwerpmaatschappij.
Maar trainers die een speler beter maken?

Dat kan de hoofdcoach nauwelijks.
Hij kon wel vroeger een team beter maken, zoals Kees Rijvers jaarlijks bewees.

Maar met de huidige nomaden, op miljoenen jacht, snel toe aan een nieuwe uitdaging, krijg je als coach geen vast team gedurende een aantal jaren.
Die tijd is ook voor supporters van een club (dus niet van een speler) helaas voorbij.

PSV haalt ook weer spelers terug naar de Eredivisie
Saibari heeft de laatste 3 jaar toch echt stappen gezet. Wanner heeft het vorig jaar niet slecht gedaan. Heeft even een terugval maar dat vind ik op zijn leeftijd wel normaal. Mauro is van “ga maar vallen bij Heracles” naar basisspeler gegroeid. En ben nu benieuwd naar Fernandez, welke kant die op gaat. Wordt het een Saibari of een Aisatti?

Ben wel van mening dat supporters heel snel om een andere speler roepen, na 1-2 mindere wedstrijden. Misschien moet daar een omslag qua denken volgen…
1 of 2 wedstrijden is inderdaad veel te kort, maar bij aankopen mag je na 1 of maximaal 1,5 seizoen wel wat meer verwachten.
Het salaris, de prestaties die de club moet leveren om te overleven en de transfersom zorgen er voor dat je het als club niet kunt veroorloven om alle ballen hoog te houden en het is ook niet altijd goed voor de speler zelf om te lang bij de club te blijven.
Het maakt soms ook verschil uit of het om een jong talent gaat of als er blessures bij komen kijken of verhuurperiodes.

Na 4 Eredivisie wedstrijden:

Dest S.
2 goals
2 assists

Perisic
2 g
1 a

van Bommel R
2 g
1 a

Pepi R
PSV
2 g
0 a

Til G
2g
0a

Mauro Junior
PSV
1 g
1 a

Fernandez N
1 g
0 a

Flamingo R
1 g
0 a

Mijnans S
1 g
0 a

Bouhamdi A
0 g
2 a

Plea A
0 g
1 a

Wanner P
0 g
1 a

De eerste lijn in de verdediging is prima: Dest - Geetruida - Yarek - Mauro.
Ik denk dat Yarek wel kan opbloeien met een Geetruida naast zich. Over de 2e lijn maak ik me zorgen. Sildillia - Flamingo - Obispo - Kostic.
Kostic wel Prima. Flamingo/Obispo voor in de ereidivisie tegen de kleintjes ook wel prima....maar voor CL niveau en toppers in de eredivisie is het te mager. Sildillia gewoon verkopen.

De eerste lijn in de verdediging is prima: Dest - Geetruida - Yarek - Mauro.
Ik denk dat Yarek wel kan opbloeien met een Geetruida naast zich. Over de 2e lijn maak ik me zorgen. Sildillia - Flamingo - Obispo - Kostic.
Kostic wel Prima. Flamingo/Obispo voor in de ereidivisie tegen de kleintjes ook wel prima....maar voor CL niveau en toppers in de eredivisie is het te mager. Sildillia gewoon verkopen.
Maar je snapt toch wel dat PSV niet de middelen heeft om de bank ook nog te voorzien CL materiaal? Vooral achterin omdat je daar niet graag wisselt gedurende een wedstrijd en dus minder perspectief voor de spelers kan bieden. Ook helpt het niet mee dat er meerdere deals geklapt zijn, waaronder Obispo en Nagalo.

Ik denk dat je de volgende opstelling in de CL kan verwachten en misschien ook al in de toppers van de ED:

Kovar
Dest - Geertruida - Yarek - Kostic
Sano - Mauro - Til
Perisic - Pepi - van Bommel

Nu het er op lijkt dat alle vier de aangekondigde aankopen zo goed als definitef zijn, hebben we voor de 3 posities in de aanval 11 (!) spelers.
Dan reken ik wel Santos mee als aanvaller, terwijl die als vervanger van Vd Berg wordt genoemd.
Bro Hansen zal eerst vlieguren maken in Jong.

Dan nog steeds 9 man voor 3 posities. Dat is gewoon te veel. Dubbele bezetting is fijn. En nog een multi inzetbare zoals Perisic, is ook fijn. Maar driedubbele bezetting...?

Nu het er op lijkt dat alle vier de aangekondigde aankopen zo goed als definitef zijn, hebben we voor de 3 posities in de aanval 11 (!) spelers.
Dan reken ik wel Santos mee als aanvaller, terwijl die als vervanger van Vd Berg wordt genoemd.
Bro Hansen zal eerst vlieguren maken in Jong.

Dan nog steeds 9 man voor 3 posities. Dat is gewoon te veel. Dubbele bezetting is fijn. En nog een multi inzetbare zoals Perisic, is ook fijn. Maar driedubbele bezetting...?
Ja maar de drie aanvallers worden bijna standaard na 60 minuten gewisseld. Dan heb je er al minimaal 6 nodig.

Terug
Bovenaan Onderaan