Selectie PSV: Algemeen

Ik gok dat hij John de Jong bedoelt, maar zeker weten doe ik het niet.
Jammer als dat zo is, JdJ heeft dit jaar prima werk verricht. En om alvast te reageren op het feit dat de verdediging weer niet op orde is: Ik heb liever dat er gewacht wordt op een goede versterking, dan weer zo'n net niet gevalletje Luckassen wordt gehaald.
 
Jammer als dat zo is, JdJ heeft dit jaar prima werk verricht. En om alvast te reageren op het feit dat de verdediging weer niet op orde is: Ik heb liever dat er gewacht wordt op een goede versterking, dan weer zo'n net niet gevalletje Luckassen wordt gehaald.
Vind ik te makkelijk. Je kunt het ook omdraaien: dit is al jaren lang het grote probleem bij PSV en je gaat niet eerst opnieuw allemaal spitsen en middenvelders halen zodat je geen geld meer hebt voor een fatsoenlijke cv maar andersom. Als het goed is hebben ze al heel lang de tijd voor gehad. PSV heeft de as opnieuw niet goed voor elkaar: die verbindingsmiddenvder is er niet ( in tel een speler die al 2 jaar niet heeft gespeeld niet tot de directe versterkingen...), een fatsoenlijke cv is er niet en je hebt een goede spits gehaald maar die past niet helemaal in het systeem. Zahavi moet in de 16 blijven en is geen typische voetballende spits die de as versterkt voorin. Hij is gevaarlijk als hij in de 16 staat.
Het is dus niet alleen een goede cv die niet gehaald is maar ook de minachting voor de as van het elftal door daar geen aandacht voor te hebben. Oranje onder Koeman liet zien dat een sterk centraal duo plus een verbindgsspeler als Frenkie plus een Memphis heel wat van dit af en toe middelmatig elftal kan camoufleren.
 
Jammer als dat zo is, JdJ heeft dit jaar prima werk verricht. En om alvast te reageren op het feit dat de verdediging weer niet op orde is: Ik heb liever dat er gewacht wordt op een goede versterking, dan weer zo'n net niet gevalletje Luckassen wordt gehaald.
Tja, ik heb daar al genoeg over gezegd, met name over de selectie op tijd op orde hebben, zoals zo'n beetje iedere andere club wél altijd voor elkaar krijgt. Vraag is of hij wél met een goede verdediger aan kan komen als hij er langer over doet.

Ik dacht dat zijn beste aankoop Schmidt was, maar die blijkt voorlopig ook maar gebakken lucht te zijn. Goed, dat kan ik JdJ dan weer niet kwalijk nemen, het idee erachter was goed. Een coach halen die snel, aanvallend voetbal wil spelen met gegenpressing ipv het laffe anti-voetbal wat we al jaren voorgeschoteld hebben gekregen. Wel was het enigzins twijfelachtig dat zo'n schijnbaar goede coach in China werkzaam was, en nu blijkt wellicht waarom. Is hij een has-been? Voorlopig lijkt het er wel op, maar laten we de balans opmaken aan het eind van het seizoen.
 
Dat zou niet eens zo verkeerd zijn mocht hij genoegen nemen met een plek achter Dumfries.
Wie weet, duwt hij met zijn ervaring, Dumfries naar de uitgang, aangezien Dumfries zeer waarschijnlijk aan het eind van het seizoen naar het buitenland gaat. Dan moeten we direct een goeie opvolger hebben binnen de selectie....
 
Darryl Janmaat is momenteel zonder club...kunnen wij hem niet nu al vastleggen als versterking voor de verdediging? Genoeg ervaring....

Ik snap de gedachte wat betreft ervaring en fatsoenlijke back-up, maar Darryl speelde zijn laatste wedstrijd exact 1 jaar geleden. Dus dat lijkt me niet zo'n hele handige versterking.
 
Ik snap de gedachte wat betreft ervaring en fatsoenlijke back-up, maar Darryl speelde zijn laatste wedstrijd exact 1 jaar geleden. Dus dat lijkt me niet zo'n hele handige versterking.
Van Ginkel heeft toch ook al even niet gespeeld? En die hebben we ook..
 
Ik heb me er bij neergelegd dat ondanks alle tamtam en al die ogenschijnlijk spectaculaire aankopen, we nog steeds een elftal zijn die geen leider heeft en geen spelers die koste wat kost de overwinning afdwingen, Denzel daargelaten. Het is allemaal leuk en tikkie plichtmatig vooral de tweede helft vaak. En het spel is te moeilijk voor meer dan de helft van dit elftal. Omdat Ajax van de 7 kansen er 5 in schiet en wij maar 1 van de 5 kansen plus dat het achterin vrij instabiel is en we geen scorende middenvelders hebben, ga je de strijd tegen Ajax verliezen. Dit PSV mag heel blij zijn als het 2e wordt. Zo slordig en wisselvallig is het, al heel lang. En maar hopen dat het elftal volgend seizoen bij elkaar blijft en we een paar goede verdedigers en scorende middenvelders gaan halen. Wie weet wordt het volgend seizoen alsnog wat.
 
Ik heb me er bij neergelegd dat ondanks alle tamtam en al die ogenschijnlijk spectaculaire aankopen, we nog steeds een elftal zijn die geen leider heeft en geen spelers die koste wat kost de overwinning afdwingen, Denzel daargelaten. Het is allemaal leuk en tikkie plichtmatig vooral de tweede helft vaak. En het spel is te moeilijk voor meer dan de helft van dit elftal. Omdat Ajax van de 7 kansen er 5 in schiet en wij maar 1 van de 5 kansen plus dat het achterin vrij instabiel is en we geen scorende middenvelders hebben, ga je de strijd tegen Ajax verliezen. Dit PSV mag heel blij zijn als het 2e wordt. Zo slordig en wisselvallig is het, al heel lang. En maar hopen dat het elftal volgend seizoen bij elkaar blijft en we een paar goede verdedigers en scorende middenvelders gaan halen. Wie weet wordt het volgend seizoen alsnog wat.
Hoe kom je erbij dat we geen scorende middenvelders hebben ? Normaal zijn onze 2 aanvallende middenvelders Gotze en Gakpo, en die scoren regelmatig. Het kansenverprutsende aanvalsduo Malen en Zahavi scoren veel en veel te weinig
 
Hoe kom je erbij dat we geen scorende middenvelders hebben ? Normaal zijn onze 2 aanvallende middenvelders Gotze en Gakpo, en die scoren regelmatig. Het kansenverprutsende aanvalsduo Malen en Zahavi scoren veel en veel te weinig
Oh oké ik zie Gakpo altijd als linksbuiten/linkere aanvaller.
 
Hoe kom je erbij dat we geen scorende middenvelders hebben ? Normaal zijn onze 2 aanvallende middenvelders Gotze en Gakpo, en die scoren regelmatig. Het kansenverprutsende aanvalsduo Malen en Zahavi scoren veel en veel te weinig
Malen scoort statistisch gezien nog wel vaak. Zahavi verzuimt nu al twee keer de wedstrijd te killen. Tegen PAOK en tegen Twente. Kan je iemand met zijn gemiddelde en ervaring toch wel kwalijk nemen.
 
Ik heb me er bij neergelegd dat ondanks alle tamtam en al die ogenschijnlijk spectaculaire aankopen, we nog steeds een elftal zijn die geen leider heeft en geen spelers die koste wat kost de overwinning afdwingen, Denzel daargelaten. Het is allemaal leuk en tikkie plichtmatig vooral de tweede helft vaak. En het spel is te moeilijk voor meer dan de helft van dit elftal. Omdat Ajax van de 7 kansen er 5 in schiet en wij maar 1 van de 5 kansen plus dat het achterin vrij instabiel is en we geen scorende middenvelders hebben, ga je de strijd tegen Ajax verliezen. Dit PSV mag heel blij zijn als het 2e wordt. Zo slordig en wisselvallig is het, al heel lang. En maar hopen dat het elftal volgend seizoen bij elkaar blijft en we een paar goede verdedigers en scorende middenvelders gaan halen. Wie weet wordt het volgend seizoen alsnog wat.
Een wedstrijd tegen Ajax is voor psv nooit verloren. Probleem van Ajax is juist dat ze moeite hebben met hoog druk tegenkrijgen omdat ze het liefste met 10 man rond de 16 van de tegendstander hangen. Ik denk dat het op dit moment vooral fitheid is. Het is zeker niet zo dat we met deze selectie niet voor de titel kunnen gaan. Ajax heeft m.i. vooral een voorsprong mbt selectiewisselingen, coachwissel, voorbereiding en coronagolf. Vandaag stond er eindelijk weer eens een selectie waar Gotze ontbrak. Ginkel komt eraan, en heeft de Vd Beek rol met dito kwaliteiten. In de wintertransferperiode wel achterin iets doen. Vooral op cv. Dan doen we gewoon mee dit seizoen.
 
Een wedstrijd tegen Ajax is voor psv nooit verloren. Probleem van Ajax is juist dat ze moeite hebben met hoog druk tegenkrijgen omdat ze het liefste met 10 man rond de 16 van de tegendstander hangen. Ik denk dat het op dit moment vooral fitheid is. Het is zeker niet zo dat we met deze selectie niet voor de titel kunnen gaan. Ajax heeft m.i. vooral een voorsprong mbt selectiewisselingen, coachwissel, voorbereiding en coronagolf. Vandaag stond er eindelijk weer eens een selectie waar Gotze ontbrak. Ginkel komt eraan, en heeft de Vd Beek rol met dito kwaliteiten. In de wintertransferperiode wel achterin iets doen. Vooral op cv. Dan doen we gewoon mee dit seizoen.
Keep dreaming Tis al voorbij eer het goed begonnen is 5 punten en we spelen slecht en zie geen vooruitgang,
 
Terug
Bovenaan Onderaan