Selectie PSV: Algemeen

Ben heel benieuwd naar komend jaar met deze nieuwe trainer. Voelt aan alle kanten heerlijl verfrissend en de tactische analyses spreken me ontzettend aan.

Als ik naar de selectie kijk hebben we volgens mij een duidelijk wensen lijstje uitgaande van zijn 442 met 2 centrale middenvelders en 2 snelle technische hangende buitenspelers.

Dynamische linksback: Rodriquez of Van Aanholt
Centrale verdediger a la Moreno
Technische dynamische middenvelder type van Ginkel

Verder denk ik vooral veel kansen geven aan jeugd en terugkerende huurspelers. Benieuwd wat Obispo Mauro en Romero gaan laten zien
 
Ben heel benieuwd naar komend jaar met deze nieuwe trainer. Voelt aan alle kanten heerlijl verfrissend en de tactische analyses spreken me ontzettend aan.

Als ik naar de selectie kijk hebben we volgens mij een duidelijk wensen lijstje uitgaande van zijn 442 met 2 centrale middenvelders en 2 snelle technische hangende buitenspelers.

Dynamische linksback: Rodriquez of Van Aanholt
Centrale verdediger a la Moreno
Technische dynamische middenvelder type van Ginkel

Verder denk ik vooral veel kansen geven aan jeugd en terugkerende huurspelers. Benieuwd wat Obispo Mauro en Romero gaan laten zien
En toch zou ik liever een talent volle linksback zien. Waar je gewoon wat aan kan verdienen. Daarnaast zou een ervaren zuid amerikaanse slager naast(waarschijnlijk ) Baumgartl geen verkeerde zet zijn. Misschien is Moreno wel de beste optie, ervaren, kent de club en weet wat er gevraagd wordt voor een kampioenschap.

we gaan het zien
 
Ben heel benieuwd naar komend jaar met deze nieuwe trainer. Voelt aan alle kanten heerlijl verfrissend en de tactische analyses spreken me ontzettend aan.

Als ik naar de selectie kijk hebben we volgens mij een duidelijk wensen lijstje uitgaande van zijn 442 met 2 centrale middenvelders en 2 snelle technische hangende buitenspelers.

Dynamische linksback: Rodriquez of Van Aanholt
Centrale verdediger a la Moreno
Technische dynamische middenvelder type van Ginkel

Verder denk ik vooral veel kansen geven aan jeugd en terugkerende huurspelers. Benieuwd wat Obispo Mauro en Romero gaan laten zien

De trainer is inderdaad wel verfrissend; echter, de selectie is nog steeds hetzelfde, en de helft daarvan zie ik niet bij machte zijn om de tactiek van Herr (Messer)Schmidt uit te voeren. :confused:
 
Zijn er forumleden die wel eens die trainingen van PSV terugkijken via het YouTube kanaal?

Je kan er natuurlijk niet alles op baseren maar mij valt toch wel wat dingen op als ik er naar kijk. Hoe vreselijk goed getimed Mo zijn passeer bewegingen in kan zetten. Echt leuk om te zien hoe ver Dumfries altijd komt door die mentaliteit en inzet van hem. Maakt echt iedereen het leven zuur. Lammers en Piroe, zo op het eerste oog de beste schutters naar mijn mening.

Vond het wel pijnlijk om te zien hoe Doan echt bijna al zijn duels verliest in die afronding oefeningen van vandaag. Komt denk ik echt te kort.
Ook vind ik helaas Guti en Boscagli nog steeds over komen als slapjanussen.

Of valt jullie wat anders op?
 
Zijn er forumleden die wel eens die trainingen van PSV terugkijken via het YouTube kanaal?

Je kan er natuurlijk niet alles op baseren maar mij valt toch wel wat dingen op als ik er naar kijk. Hoe vreselijk goed getimed Mo zijn passeer bewegingen in kan zetten. Echt leuk om te zien hoe ver Dumfries altijd komt door die mentaliteit en inzet van hem. Maakt echt iedereen het leven zuur. Lammers en Piroe, zo op het eerste oog de beste schutters naar mijn mening.

Vond het wel pijnlijk om te zien hoe Doan echt bijna al zijn duels verliest in die afronding oefeningen van vandaag. Komt denk ik echt te kort.
Ook vind ik helaas Guti en Boscagli nog steeds over komen als slapjanussen.

Of valt jullie wat anders op?

Ik heb dan de training niet gezien, maar Doan komt denk ik inderdaad echt te kort. Guti ben ik altijd stiekem nog een beetje fan van en Boscagli..,, ik, weet het niet.
 
Zijn er forumleden die wel eens die trainingen van PSV terugkijken via het YouTube kanaal?

Je kan er natuurlijk niet alles op baseren maar mij valt toch wel wat dingen op als ik er naar kijk. Hoe vreselijk goed getimed Mo zijn passeer bewegingen in kan zetten. Echt leuk om te zien hoe ver Dumfries altijd komt door die mentaliteit en inzet van hem. Maakt echt iedereen het leven zuur. Lammers en Piroe, zo op het eerste oog de beste schutters naar mijn mening.

Vond het wel pijnlijk om te zien hoe Doan echt bijna al zijn duels verliest in die afronding oefeningen van vandaag. Komt denk ik echt te kort.
Ook vind ik helaas Guti en Boscagli nog steeds over komen als slapjanussen.

Of valt jullie wat anders op?

Dumfries kwam inderdaad heel goed over op de filmpjes (bloedfanatiek, heerlijk die schreeuw nadat hij scoorde na een strijd met volgens mij Malen in die 1 tegen 1), en Piroe en Lammers waren doelgericht.
Madueke ster in wording.
Zoet zag er ook scherp en afgetraind uit voor zijn doen.
Ledezma heeft een fabelachtige traptechiek (De eerste Amerikaan met uitzonderlijk talent?).
Rigo gaat voor de net-uit-bed look? Man wat ziet die er beroerd uit. Die is 10 jaar ouder teruggekomen van zijn verhuurperiode.
Romero valt tegen (past hij wel in het spel dat Schmidt wil spelen?).
Mauro Jr. legt het af in de duels (moet wat aan zijn fysiek gaan doen, klein zijn is 1 ding, maar als je dan ook nog tenger bent...).
Mo en Malen vielen mij eigenlijk een beetje tegen. Ogen vooral niet echt afgetraind; beetje papperige gezichtjes en Mo leek niet voluit te gaan op de training; Malen toonden flarden van genialiteit maar ook het missen van scherpte voor het doel.
Zomaar wat dingen die mij opvielen uit die lange trainingsvideo.
 
Dumfries kwam inderdaad heel goed over op de filmpjes (bloedfanatiek, heerlijk die schreeuw nadat hij scoorde na een strijd met volgens mij Malen in die 1 tegen 1), en Piroe en Lammers waren doelgericht.
Madueke ster in wording.
Zoet zag er ook scherp en afgetraind uit voor zijn doen.
Ledezma heeft een fabelachtige traptechiek (De eerste Amerikaan met uitzonderlijk talent?).
Rigo gaat voor de net-uit-bed look? Man wat ziet die er beroerd uit. Die is 10 jaar ouder teruggekomen van zijn verhuurperiode.
Romero valt tegen (past hij wel in het spel dat Schmidt wil spelen?).
Mauro Jr. legt het af in de duels (moet wat aan zijn fysiek gaan doen, klein zijn is 1 ding, maar als je dan ook nog tenger bent...).
Mo en Malen vielen mij eigenlijk een beetje tegen. Ogen vooral niet echt afgetraind; beetje papperige gezichtjes en Mo leek niet voluit te gaan op de training; Malen toonden flarden van genialiteit maar ook het missen van scherpte voor het doel.
Zomaar wat dingen die mij opvielen uit die lange trainingsvideo.

De vraag is natuurlijk hoe hersteld Malen is.
 
De verwachting is dat hij dit weekend of komende week mee kan spelen in de oefenwedstrijden. Lichamelijk dus goed, hoe het in het koppie zit is afwachten.

Ja, inderdaad. Hij moet z'n poot ook weer durven uitstrekken.
En dan heb je nog het bijna mystieke begrip 'wedstrijdfit'.
 
Het is toch verdomde jammer dat Sam Lammers een beetje een juffertje is, want technisch vind ik hem echt opmerkelijk begaafd (altijd al gevonden, maar nu valt het me bij de rrainingsbeelden echt op). Moet-ie niet een weekje sparren met Luuk de Jong? Met de power en wilskracht van Luuk - veel minder begaafd - heb je echt een top nummer 9.
 
In de trainingsvideo van eergisteren vielen mij vooral Bruma en Hendrix in positieve zin op. Bruma was ongrijpbaar in de 1 op 1 sessie en schoot met scherp. Hendrix was energiek en scherp, zowel verdedigend als aanvallend.

In alle beelden die ik tot nu toe gezien heb maken (buiten Bruma en Hendrix) Guti, Baumgartl, Teze, Lammers en Madueke ook een goede indruk op mij.
Erg benieuwd naar de eerste oefenwedstrijd straks.
 
Waar blijven de versterkingen voor het nieuwe seizoen...? Er is nog niemand bijgekomen in de afgelopen maanden, terwijl andere clubs binnen de eredivisie de een na de ander toevoegen aan hun selectie. Zit JDJ weer te slapen..?? Voor 1 september a.s. zouden er toch wel een paar versterkingen gehaald moeten zijn voor het eerste elftal, zodat PSV voortvarend van start kan gaan in het nieuwe seizoen...dus, JDJ, waar blijft het verse bloed in de verdediging en op middenveld...??
 
Dat is geen slapen. JDJ bepaalt in overleg met de nieuwe hoofdtrainer waar de speerpunten voor nieuwe versterkingen precies moeten liggen. De nieuwe hoofdtrainer heeft aangegeven eerst de huidige selectie, inclusief vorig jaar verhuurde spelers, te willen zien. Lijkt me een prima insteek.

Leuk dat andere clubs in de eredivisie spelers toevoegen. Maar dat is inderdaad wat ze doen, spelers toevoegen. Of die spelers bij de betreffende club zelf iets toevoegen is maar de vraag en of ze bij PSV iets zouden toevoegen is niet eens de vraag, want dat is niet zo. De enige uitzondering is Kudus bij Ajax. De"aanwinsten" bij andere clubs zijn spelers als Diemers en Linssen, en daar heeft PSV geen reet aan.

Ik hoop dan ook dat PSV wat anders doet, en echte versterkingen haalt op het moment dat dat mogelijk is. Hou in het achterhoofd dat transferwindows in het buitenland anders liggen dan in Nederland en dat veel clubs nog helemaal niet bezig zijn met wie weg kan/mag/moet.

Als dat betekent dat ze pas komen als het seizoen onderweg is, boeien. Liever een versterking die laat komt dan uiteindelijk opgescheept te zitten met een halfbakken oplossing.

Ene Ziyech kwam ook pas op de laatste dag van de transferwindow naar Ajax...
 
Terug
Bovenaan Onderaan