Selectie PSV: Algemeen

Ja, 3x kampioen afgelopen 5 jaar.
Ja, de afgelopen tijd is inderdaad goed gegaan (na 7 jaar niks gewonnen te hebben). Ik denk dat we Cocu achteraf niet genoeg krediet hebben gegeven. Dit jaar en vorig jaar is het wel enorm bergafwaarts gegaan, en er is nog helemaal niks veranderd. Ik geef toe, een goede nieuwe trainer en 3 gerichte aankopen die ook daadwerkelijk versterkingen zijn (LB, CV en M) en het verhaal ziet er weer heel anders uit.

Ik denk dat de discussie zich toespitst op wat we verwachten van de zomertransfer window en volgend seizoen. De trainer moeten we afwachten, zal wel een buitenlander worden. dat kan goed gaan, maar ook helemaal fout. De aankopen zij in handen van JdJ, die nu 9 foute aankopen op rij heeft gedaan, en 0 goede. Naast de kwaliteit van de scouting en TD, denk ik ook dat PSV helemaal geen geld heeft om die 3 versterkingen te halen. Er is maximaal 30m in kas, het geld van Bergwijn, maar het zo me ten zeerste verbazen als dat allemaal besteed kon worden. Darnaast gaan de geruchten (in de niet altijd betrouwbare Engelse pers) dat bergwijn van die 35m er 10m (!!) in z'n eigen zak mocht steken. Hij heeft daarvan een deel laten vallen, maar ik vermoed dat je dan over 2-3m praat. Dus, zo'n 20-25m is gewoon niet genoeg om de gewenste versterkingen binnen te halen.

Wat ik denk is dat we weer een zooi halve geblesseerde spelers gaan halen (Van Ginkel), spelers die het goed gedaan hebben in het verleden (Bruma), verlepte talenten op een zijspoor zitten (de andere Bruma) en een aantal vage huurconstructies, die als het meezit goede spelers oplevert die veel geld kosten en na ee jaar weer gratis weg zijn (Rodriguez), maar als het tegenzit dure rotzooi (Mitroglou).

Kortom, ik kan met de beste wil van de wereld niet zien hoe het nou in de komende jaren beter zal gaan, ik ga uit van spelen om plaats 2-5. dat neemt niet weg dat ik de club en spelers steun, en trouw elke wedstrijd ga kijken en PSV aanmoedigen. En ik hoop toch zo dat ik ongelijk heb en keihard afgebrand kan worden.
 
En ik hoop toch zo dat ik ongelijk heb en keihard afgebrand kan worden.

Dat hoop ik ook :grin:
Komende zomer wordt wel ontzettend belangrijk inderdaad.
Voordat het zo ver is, gaan de komende maanden ook laten zien of onze talenten zich ontwikkelen, minstens zo cruciaal als de transferperiode.
Als er geen ontwikkeling is (en ook volgend seizoen niet), én de transfers zijn ruk, incl de nieuwe trainer, ja.. dan wordt het een lastig verhaal om de komende 5 jaar een vuist te kunnen gaan maken.
Maar zo ver is is het nog lang niet.
 
Je hebt alweer over 2018, nu en vorig jaar geen resultaat en we glijden alleen maar verder af.
Ik beweer niet dat er geen zorgen zijn.
En 2018 hoeven we toch niet als lang geleden te gaan beschouwen zeker?

Er wordt beweerd dat we als feyenoord zijn nu. En er wordt beweerd dat ajax zoveel beter/verder is. Om beiden te staven moet je laten zien dat het iets structureels is en geen momentopname.
En niemand kan hier aantonen dat het structureel is.
Wél is het logisch dat er zorgen zijn dat het structureel kan worden.

Afijn, heb mn zegje nu wel meermaals gedaan.
Ik houd een hoop hoop, hopelijk hebben een hoop anderen dat ook.
 
Dat hoop ik ook :grin:
Komende zomer wordt wel ontzettend belangrijk inderdaad.
Voordat het zo ver is, gaan de komende maanden ook laten zien of onze talenten zich ontwikkelen, minstens zo cruciaal als de transferperiode.
Als er geen ontwikkeling is (en ook volgend seizoen niet), én de transfers zijn ruk, incl de nieuwe trainer, ja.. dan wordt het een lastig verhaal om de komende 5 jaar een vuist te kunnen gaan maken.
Maar zo ver is is het nog lang niet.
Zover is het bijna, nog 1 transferperiode en de portemonnee is leeg. Dan kunnen we alleen nog meer geld genereren door Mo te verpatsen en daar wordt PSV per definitie slechter van.
 
Zover is het bijna, nog 1 transferperiode en de portemonnee is leeg. Dan kunnen we alleen nog meer geld genereren door Mo te verpatsen en daar wordt PSV per definitie slechter van.
Anderzijds, dat is al minimaal 20 jaar het geval. Dat een club tientallen miljoenen in kas heeft is eerder uitzondering dan regel.
 
PSV hervat training

link

De selecties van PSV en Jong PSV hervatten maandag (morgen) de trainingen.

Ach je moet wat hè. Trainen en daarna vakantie. :rolleyes:
 
Terug
Bovenaan Onderaan