Selectie PSV: Algemeen

Tijdens een interview met de NOS.

Dit vind ik toch wel zorgwekkend.

Zeker.
Maar misschien biedt het ook wel iets goeds. Laat het nu ook maar helemaal open barsten ook. Soms moet het helemaal escaleren voordat er weer een nieuw perspectief kan zijn. Dat is het op zich ook wel handig dat er een interim-coach is, die uiteindelijk de harde beslissingen neemt, onderweg zonder twijfel óók beschadigd raakt, maar dan ook vertrekt. Zoals ook de interim manager hard kan opereren in een zieke organisatie, en dus vijanden maakt, omdat hij uiteindelijk zelf ook vertrekt. De vraag is natuurlijk of Faber die rol kan spelen - en eigenlijk zou het me nog niks verbazen ook als hij dat best wel kan. Hij heeft de ervaring en de leeftijd (niet te jong, maar nog wel jong genoeg om vitaal en stevig te kunnen optreden), en ook wel de intelligentie.

Ik denk dat we als fans ons de komende maanden eerder moeten richten op het proces, dan op het resultaat. Het seizoen is toch min of meer verloren (hoewel ik een tweede plaats nog niet uitsluit - AZ moet nog maar bewijzen met een smalle bank consistent te zijn), maar er moet nu wel een proces met perspectief in gang worden gezet,
 
Hopelijk blijft het met Teze niet alleen bij die ene wedstrijd en krijgt Dumfries serieuze concurrentie.
Viergever voorlopig linksback zetten ( Faber bevestigt hiermee des te meer de keuze van MvB om die twee gehaalde linksbacks niet te gebruiken).
Schwaab was al niets maar nu is het helemaal niets..
Baumgartl wordt niets, daar blijf ik bij. In de winterstop moet er een cv komen.
Het middenveld is ook zwak en niet topclub waardig. Ook Doan is niet de oplossing: is niet dominant genoeg voor die plek. Zulke spelers horen bij een topclub niet een linie te dragen maar gebruikt worden als breedte versterking.
 
Hopelijk blijft het met Teze niet alleen bij die ene wedstrijd en krijgt Dumfries serieuze concurrentie.
Viergever voorlopig linksback zetten ( Faber bevestigt hiermee des te meer de keuze van MvB om die twee gehaalde linksbacks niet te gebruiken).
Schwaab was al niets maar nu is het helemaal niets..
Baumgartl wordt niets, daar blijf ik bij. In de winterstop moet er een cv komen.
Het middenveld is ook zwak en niet topclub waardig. Ook Doan is niet de oplossing: is niet dominant genoeg voor die plek. Zulke spelers horen bij een topclub niet een linie te dragen maar gebruikt worden als breedte versterking.
Eens kijken wat Faber doet, als Sadilek weer terug is. Teze kan ook centraal trouwens.
 
' Wil Faber op lange termijn verder met het huidige centrale duo en Viergever op links? 'Ja', antwoordde hij resoluut tijdens zijn persconferentie na afloop. 'Het mooie is dat Viergever op allebei de posities uit de voeten kan, maar ik denk dat hij voor ons nu waardevoller is als linksback.' Bij PSV wordt in de komende weken naar de bezetting gekeken. Volgens Faber zijn er in de opleiding ook een paar heel talentvolle linksbacks. 'Zijn die klaar voor het grote werk?', vroeg hij zich hardop af, waarna hij vervolgde: 'We moeten kijken wat de beschikbare opties zijn en vanuit daar verder kijken.'

Bron: https://www.vi.nl/nieuws/faber-hoopt-oplossing-voor-linksbackprobleem-psv-te-hebben-gevonden

Vraag 1: wie zijn die talentvolle linksbacks die Faber aan het twijfelen brengen?
Vraag 2: hoe gaat het eigenlijk met Gloster?
 
' Wil Faber op lange termijn verder met het huidige centrale duo en Viergever op links? 'Ja', antwoordde hij resoluut tijdens zijn persconferentie na afloop. 'Het mooie is dat Viergever op allebei de posities uit de voeten kan, maar ik denk dat hij voor ons nu waardevoller is als linksback.' Bij PSV wordt in de komende weken naar de bezetting gekeken. Volgens Faber zijn er in de opleiding ook een paar heel talentvolle linksbacks. 'Zijn die klaar voor het grote werk?', vroeg hij zich hardop af, waarna hij vervolgde: 'We moeten kijken wat de beschikbare opties zijn en vanuit daar verder kijken.'

Bron: https://www.vi.nl/nieuws/faber-hoopt-oplossing-voor-linksbackprobleem-psv-te-hebben-gevonden

Vraag 1: wie zijn die talentvolle linksbacks die Faber aan het twijfelen brengen?
Vraag 2: hoe gaat het eigenlijk met Gloster?
Volg die jongen niet maar misschien zit t antwoord op vraag 1 in vraag 2.
 
Hopelijk blijft het met Teze niet alleen bij die ene wedstrijd en krijgt Dumfries serieuze concurrentie.
Viergever voorlopig linksback zetten ( Faber bevestigt hiermee des te meer de keuze van MvB om die twee gehaalde linksbacks niet te gebruiken).
Schwaab was al niets maar nu is het helemaal niets..
Baumgartl wordt niets, daar blijf ik bij. In de winterstop moet er een cv komen.
Het middenveld is ook zwak en niet topclub waardig. Ook Doan is niet de oplossing: is niet dominant genoeg voor die plek. Zulke spelers horen bij een topclub niet een linie te dragen maar gebruikt worden als breedte versterking.

Dan heb ik toch liever een LB en.Viergever weer centraal. Hij zal het verdedigend op links best goed doen, beter dan Sadilek iig, maar hij mist de snelheid.

Verder zo met je eens - dat Faber dan maar Viergever op de backpositie zet, laat weer eens zien dat daar geen kwaliteit is. Bommel heeft dat gewoon prima gezien. Ook op het middenveld is en blijft het gewoon heel slecht. Dat ligt heus niet aan Bommel.

Maar goed... Verder geen vragen stellen over 35 verspilde miljoenen is ook wat waard...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Zoals ik afzonderlijk in de topics heb onderbouwd: komende zomer Obispo en Mauro Junior bij de selectie halen voor de voorbereiding. Beiden maken een goede groei door en hebben baat bij de verhuurperiode in de Eredivisie. Ze spelen allebei en behoren tot de uitblinkers van Vitesse en Heracles, in ieder geval in recente weken. Zodoende krijg je er wat extra opties bij en bespaar je een hoop geld dat vervolgens gestoken kan worden in posities waar dat echt moet, zoals centraal middenveld en linksback.
 
Beelden van dag 1 in Doha, gasten hebben zich wel 165 minuten kapot gewerkt...


Daarvoor moeten ze helemaal naar Qatar vliegen. :eek: :zien: :sad: :lmao:
Binnen (onder een dak) op een hometrainer zitten en naar een TV kijken. Een paar sprintjes trekken en wat rek en strekoefeningen. :maniac: En verder wat rondlummelen zoals ze de laatste maanden iedere wedstrijd doen.
Dat kan echt niet op de Herdgang. ..... :rolleyes: :speechless::FP:

Ik vrees met bange vrezen voor de rest van het seizoen. :fear:
 
Laatst bewerkt:
Daarvoor moeten ze helemaal naar Qatar vliegen. :eek: :zien: :sad: :lmao:
Binnen (onder een dak) op een hometrainer zitten en naar een TV kijken. Een paar sprintjes trekken en wat rek en strekoefeningen. :maniac: En verder wat rondlummelen zoals ze de laatste maanden iedere wedstrijd doen.
Dat kan echt niet op de Herdgang. ..... :rolleyes: :speechless::FP:

Ik vrees met bange vrezen voor de rest van het seizoen. :fear:

Je kunt je ergens wel voorstellen dat het eerst wat spelers vaak zeggen als ze eenmaal in de top competities spelen (en dan nog geeneens per se bij een top club) dat de intensiteit van de trainingen en/of de frequentie van trainigen veel hoger ligt. :rolleyes:
 
Daarvoor moeten ze helemaal naar Qatar vliegen. :eek: :zien: :sad: :lmao:
Binnen (onder een dak) op een hometrainer zitten en naar een TV kijken. Een paar sprintjes trekken en wat rek en strekoefeningen. :maniac: En verder wat rondlummelen zoals ze de laatste maanden iedere wedstrijd doen.
Dat kan echt niet op de Herdgang. ..... :rolleyes: :speechless::FP:

Ik vrees met bange vrezen voor de rest van het seizoen. :fear:

Precies, en dan met trots vertellen dat ze er voor moeten hebben betalen. Toon snapt kennelijk dat dat juist een afgang is voor een topclub. Ajax vangt er juist geld voor, €700.000 :FP:
 
Ik maak me veel meer zorgen over de kwaliteit van de selectie, Bruma geloven ze nog volledig in, Bergwijn geblesseerd en er is nog enkele aankoop gedaan. Pfffffff
 
Terug
Bovenaan Onderaan