Selectie PSV: Algemeen

Het verschil is m.i. vooral dat PSV ondanks een aantal mooie uitslagen nog geen enkele keer voetballend heeft kunnen overtuigen. Er zit geen lijn in het spel, je ziet niks groeien; het is aanrommelen en hopen op een ingeving van iemand voorin, dat die bal een keer goed valt. Ook het ontbreken van een echte aanvoerder helpt hierin natuurlijk niet; Perez had m.i. wel gelijk dat Dumfries een betere aanvoerder zou zijn dan Rosario. Hoe stabiel Ajax daarin is kan ik niet zeggen omdat ik het niet op kan brengen om langer dan 5 minuten naar die rotkoppen (Tadic, Huntelaar, Onana, Veltman etc.) te kijken.
Het feit ligt er dat we in alle wedstrijden die iets moeilijker waren gefaald hebben. Dat geeft echt heel weinig hoop voor de toekomst. En er is idd niet zo heel veel vooruitgang te zien.
het wordt tijd dat MvB ingrijpt: Viergever naar LB en slechts 1 controleur op het middenveld, dan zou er wellicht enige lijn in het spel gaan komen.
 
Volgens mij kan Viergever prima op back spelen. Heeft hij vaak zat gedaan bij andere clubs en deed dat vaak naar behoren.
iig beter dan wat we er nu hebben staan. Ok, je moet geen rushes verwachten maar wel wat meer rust en degelijkheid achterin (iets waar we wel behoeft aan hebben).
Boscagli heeft een leuke pass maar kan niet verdedigen en over die andere 2 zeg ik maar niks..
 
Volgens mij kan Viergever prima op back spelen. Heeft hij vaak zat gedaan bij andere clubs en deed dat vaak naar behoren.
iig beter dan wat we er nu hebben staan. Ok, je moet geen rushes verwachten maar wel wat meer rust en degelijkheid achterin (iets waar we wel behoeft aan hebben).
Boscagli heeft een leuke pass maar kan niet verdedigen en over die andere 2 zeg ik maar niks..

Eens, Schwaab dan maar centraal achterin. Snap niet dat Mark dit ook niet ziet, want je hebt Schwaab toch al een tijd tot je beschikking. Met Boscagli heb je dan alsnog een CV of back op de bank zitten. Soms vraag ik mij oprecht af of wij dingen (logischerwijs) niet zien tijdens de trainingen enzovoorts die hij wel ziet, waardoor hij deze keuzes maakt of dat trainer zijn soms echt zo simpel is als het lijkt- in ieder geval wat betreft een selectie samenstellen. Het antwoord zal vast wel ergens in het midden liggen.
 
Zelfs zonder Bergwijn, Malen en Ihattaren hebben we een ploeg waarmee je tegen elke tegenstander in de Eredivisie, op AZ, Ajax en Feyenoord na, mee moet kunnen winnen? Qua selectie heb je in principe genoeg kwaliteit. Het is dan toch een mentale kwestie waardoor elke speler zijn niveau niet haalt lijkt me. Mark van Bommel's opstellingen zijn in principe redelijk (Boscagli voor Sadilek, lood om oud ijzer), kan hij het team niet motiveren?

Ik bedoel te zeggen als je een andere coach haalt in plaats van Mark, die stelt dan mogelijk Unnerstall en Boscagli op. Maar die aanpassingen in de opstellingen is niet de reden dat niks lukt. Waar gaat het dan wel mis?
 
Zelfs zonder Bergwijn, Malen en Ihattaren hebben we een ploeg waarmee je tegen elke tegenstander in de Eredivisie, op AZ, Ajax en Feyenoord na, mee moet kunnen winnen? Qua selectie heb je in principe genoeg kwaliteit. Het is dan toch een mentale kwestie waardoor elke speler zijn niveau niet haalt lijkt me. Mark van Bommel's opstellingen zijn in principe redelijk (Boscagli voor Sadilek, lood om oud ijzer), kan hij het team niet motiveren?

Ik bedoel te zeggen als je een andere coach haalt in plaats van Mark, die stelt dan mogelijk Unnerstall en Boscagli op. Maar die aanpassingen in de opstellingen is niet de reden dat niks lukt. Waar gaat het dan wel mis?
Ik denk dat de rest van de selectie (zonder de grote 3 die je zelf noemt) niet goed genoeg is om bovenin mee te draaien. Gewoon door gebrek aan talent. Ik acht alleen Gakpo in staat om nog met de top 3 mee te kunnen.
De rest is gewoon FC Utrecht niveau. Word je 6e of 7e mee.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
In 3 wedstrijden in de competitie maar liefst
Ik denk dat de rest van de selectie (zonder de grote 3 die je zelf noemt) niet goed genoeg is om bovenin mee te draaien. Gewoon door gebrek aan talent. Ik acht alleen Gakpo in staat om nog met de top 3 mee te kunnen.
De rest is gewoon FC Utrecht niveau. Word je 6e of 7e mee.
leuk he Fc Utrecht niveau van 13-14 miljoen, of een cv van het Utrecht niveau van 10 miljoen.
 
Laatst bewerkt:
Zelfs zonder Bergwijn, Malen en Ihattaren hebben we een ploeg waarmee je tegen elke tegenstander in de Eredivisie, op AZ, Ajax en Feyenoord na, mee moet kunnen winnen? Qua selectie heb je in principe genoeg kwaliteit. Het is dan toch een mentale kwestie waardoor elke speler zijn niveau niet haalt lijkt me. Mark van Bommel's opstellingen zijn in principe redelijk (Boscagli voor Sadilek, lood om oud ijzer), kan hij het team niet motiveren?

Ik bedoel te zeggen als je een andere coach haalt in plaats van Mark, die stelt dan mogelijk Unnerstall en Boscagli op. Maar die aanpassingen in de opstellingen is niet de reden dat niks lukt. Waar gaat het dan wel mis?

Nope, behalve Ihatarren, Bergwijn, Malen, Gakpo hebben we of pure kakspelers (Zoet, Sadilek, Baumgartl, Boskakli, Rosario, Gutierrez, Hendrix) of FC Utrecht spelertjes. Het is nu accepteren en de bittere pil slikken, en hopen dat MvB maar vooral JdJ snel oprotten. Kan het niet mooier maken. Zonder die voorste 4 wordt je 7e. Zie Feyenoord (zij hebben er 1 i.p.v. 4).
 
Halen wij een Argentijn: is op zijn 18e meer bezig met kindertjes maken dan met voetbal en voor de rest met zijn haren, wenkbrauwen epileren etc.
Halen wij een Uruguayaan: dat ie niet bijt a la maar 4 jaar lang wisselvalligheid en totaal geen uitstraling?? Te lang.
Halen wij een Mexicaan: is die meer met zijn haarband bezig dan als een echte taco-vent zijn tegenstanders op te vreten.
Halen wij een Portugees: is die gewoon te aardig voor zijn tegenstanders, verstopt zich en steekt geen been uit.
Tja...
 
Halen wij een Argentijn: is op zijn 18e meer bezig met kindertjes maken dan met voetbal en voor de rest met zijn haren, wenkbrauwen epileren etc.
Halen wij een Uruguayaan: dat ie niet bijt a la maar 4 jaar lang wisselvalligheid en totaal geen uitstraling?? Te lang.
Halen wij een Mexicaan: is die meer met zijn haarband bezig dan als een echte taco-vent zijn tegenstanders op te vreten.
Halen wij een Portugees: is die gewoon te aardig voor zijn tegenstanders, verstopt zich en steekt geen been uit.
Tja...
De voetbalgoden zijn ons niet goedgezind...
 
Misschien is dit het forum effect wat spreekt, maar ik heb hem nu liever dan Zoet..
Vermoed dat Unnerstal ook niet de oplossing is, maar er moet natuurlijk wel wat gebeuren. Zoet kan niet echt meer. Gooi Unnerstal er maar in zondag. En ook Thomas voor Guti, dat kan ook echt niet meer.
 
Vermoed dat Unnerstal ook niet de oplossing is, maar er moet natuurlijk wel wat gebeuren. Zoet kan niet echt meer. Gooi Unnerstal er maar in zondag. En ook Thomas voor Guti, dat kan ook echt niet meer.

Unnerstall zal er nooit in komen, en blijkbaar moeten we dus eerst Ruiter in actie zien, want hij is tweede keeper...
Overigens ben ik bang dat Thomas of Guti lood om oud ijzer zal zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan