Selectie PSV: Algemeen

Ach voor t gros van de wedstrijden in de competitie is dit echt wel.voldoende. topwedstrijden zullen we moeten winnen door vooral heel veel te scoren en dan bijvoorbeeld met 4-3 af te sluiten.
 
Toch wel heel opvallend hoeveel spelers er vertrokken zijn dit jaar: 21 spelers!

Definitief vertrokken
  1. Angelino
  2. De Jong
  3. Lozano
  4. Ramselaar
  5. Koopmans (na huur)
  6. Room
  7. Laursen (na huur)
  8. Behich
  9. Paal
  10. Verreth
  11. Lonwijk
  12. Duarte (na huur)
  13. Daneels
  14. Sainsbury
  15. Aboukhlal

Tijdelijk vertrokken (verhuurd)
  1. Obispo
  2. Rigo
  3. Romero
  4. Mauro
  5. Piroe
  6. Jurjus
 
Toch wel heel opvallend hoeveel spelers er vertrokken zijn dit jaar: 21 spelers!

Definitief vertrokken
  1. Angelino
  2. De Jong
  3. Lozano
  4. Ramselaar
  5. Koopmans (na huur)
  6. Room
  7. Laursen (na huur)
  8. Behich
  9. Paal
  10. Verreth
  11. Lonwijk
  12. Duarte (na huur)
  13. Daneels
  14. Sainsbury
  15. Aboukhlal

Tijdelijk vertrokken (verhuurd)
  1. Obispo
  2. Rigo
  3. Romero
  4. Mauro
  5. Piroe
  6. Jurjus
Prima. Een groot deel betreft doorselecteren.
 
Il vind het op papier een kwalitatief prima elftal. Mis alleen die strerke box to box middenvelder met een afstandschot ipv Rosario.
 
Guti is niet zwaar armoedig voor PSV. Hendrix is prima niveau voor wisselspeler.

Doan kan ook nog op cam, Afellay had laatst toch rentree gemaakt in oefenwedstrijd. Zie ook vaak opstellingen hier voorbij komen dat Mitro en Malen achter elkaar spelen. Dan heb je 5 opties voor die positie, lijkt mij meer dan genoeg.

Maar goed ik vind defensief middenveld een stuk zwakker, zowel kwalitatief als in de breedte.
Doan kan ook rechtshalf en rechtsbuiten, alhoewel ik meer een 10 in hem zie.
 
Thomas en Afellay hebben beiden gespeeld tegen Köln vandaag. Mogelijk beiden dus snel opties voor het middenveld. Of ze goed genoeg zijn? Geen idee, maar meer opties dan alleen Guti, Rosario en Hendrix centraal kunnen we wel gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Thomas en Afellay hebben beiden gespeeld tegen Köln vandaag. Mogelijk beiden dus snel opties voor het middenveld. Of ze goed genoeg zijn? Geen idee, maar meer opties dan alleen Guti, Rosario en Hendrix centraal kunnen we wel gebruiken.
T geeft wel meer mogelijkheden dat is sowieso mooi.
 
Ik vroeg me af of inmiddels meer forumers mijn optimisme van begin augustus delen.
Nee, want dat deed ik toen al. Maar t was nog niet geweldig gister, aantal zeer zwakke momenten rondom de eigen goal. Onze voorhoede kan dodelijk zijn maar middenveld kan nog grote stappen maken.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik vroeg me af of inmiddels meer forumers mijn optimisme van begin augustus delen.
Nog niet. De voorhoede camoufleert een hoop gebreken van dit elftal. Achterin is het nog altijd te veel onzekerheid en houdt je nog altijd je hart vast als de tegenstander even een tandje bijzet. En het middenveld is nog steeds niet in balans.
 
Nog niet. De voorhoede camoufleert een hoop gebreken van dit elftal. Achterin is het nog altijd te veel onzekerheid en houdt je nog altijd je hart vast als de tegenstander even een tandje bijzet. En het middenveld is nog steeds niet in balans.
Achterin zie ik t wel goedkomen door wat vaker samen te spelen. Zorg van t middenveld ia met name dat de ideale samenstelling nog niet gevonden is waarbij ik mij afvraag of die er wel is met de spelers dienwe hebben.
 
Zou iemand mij willen bijpraten over de wedstrijd van gisteren? Ik was naar Appelpop. Ben met name benieuwd naar Boscagli, Baumgartl, Ihattaren en natuurlijk het gevreesde blok: Hendrix Rosario. Waren er dissonanten?
 
Géén dissonanten, absoluut niet. Iedereen haalde een goed niveau. Baumgartl zéér stabiel achterin. Boscagli prima gespeeld, zijn beste wedstrijd tot nu toe. Mo was weer heerlijk op dreef, en Rosario en Hendrix speelden buiten verwachting, een puike wedstrijd.
 
Zou iemand mij willen bijpraten over de wedstrijd van gisteren? Ik was naar Appelpop. Ben met name benieuwd naar Boscagli, Baumgartl, Ihattaren en natuurlijk het gevreesde blok: Hendrix Rosario. Waren er dissonanten?

Gisteren waren er eigenlijk geen dissonanten, waarbij ik Baumgartl echt supersterk vond. Dumfries haalde ook weer eens een hoger niveau. Boscagli was ook goed. Ik vind hem passend heel sterk. Hendrix maakte in het eerste kwartier een paar fouten, maar herstelde zich daarna erg goed. Rosario speelde de 1e helft anoniem, maar was in de 2e helft ook erg goed. Ihattaren was subliem. Alleen Bergwijn vond ik iets minder spelen, maar zeker geen dissonant.
 
Zou iemand mij willen bijpraten over de wedstrijd van gisteren? Ik was naar Appelpop. Ben met name benieuwd naar Boscagli, Baumgartl, Ihattaren en natuurlijk het gevreesde blok: Hendrix Rosario. Waren er dissonanten?
Eerste helft redelijk van PSV maar vaak slordig. Tweede helft gewoon goed. Waar Vitesse in de eerste helft nog een paar keer gevaarlijk werd was dat in de tweede helemaal niet meer het geval.
Alle PSV spelers een voldoende tot gewoon goed.
Boscagli: puike partij gespeeld. Verdedigend goed en aanvallend bijgedragen maar gedoseerd.
Baumgartl: Prima partij, wederom degelijk vergedigend. Paar prachtige slidings om een aanval te neutraliseren. Heerlijke inspeelpass in de opbouw.
Ihattaren: Gevaarlijk als 10, liet zijn talent wederom zien. Zal denk ik niet lang duren voor hij de vaste 10 is.
Hendrix: Af en toe slordig in de eerste helft met balverlies maar tegen (mijn) verwachting in een degelijke tweede helft.
Rosario: Speelde in de tweede helft als in zijn beste tijd. Meeste ballen naar voren gespeeld en zowaar een afstandsschot gezien.
Dissonanten: geen. Of het moet Viergever zijn die sober en degelijk en daarom onopvallend speelde.
Eervolle vermelding: Dumfries, als in zijn beste tijd.
 
Rosario Hendrix en Dumfries goed gespeeld dus. Top! Als Dumfries deze lijn doortrekt, moet ik mijn username veranderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan