Selectie PSV: Algemeen

Ben het niet met je eens.

Brenet vs Angelino
Vind Angelino net iets beter. Kan zijn omdat ik niet voldoende van hem gezien heb om zijn zwakheden goed te kennen

Isimat vs Viergever
Gelijkspel.

Arias vs Dumpfries
Arias is heel veel beter. Dumfries is een aardig talent maar moet nog veel stappen maken. Duidelijk achteruitgang.
Ik snap niet Arne dat je Angelino slechts een beetje beter vindt dan Brenet. Heb jij Brenet ooit vrije trappen zien nemen [ik nooit], nou ik heb gezien dat Angelino een geweldige trap in zijn benen heeft en met corners [kon Brenet niet nemen] & voorzetten is hij veel gevaarlijker dan Brenet, ondanks dat Joshua's voorzetten steeds beter werden op den duur.De vraag blijft uiteraard wel hoe de Spanjaard het gaat doen in verdedigingsopzicht.
 
Je moet Isimat niet 1-op-1 met Viergever vergelijken. Een centrum Schwaab-Viergever is aanzienlijk beter dan Schwaab-Isimat. Zoals ook een centrum Isimat-Viergever beter is dan Schwaab-Isimat. Om de doodeenvoudige reden, dat Viergever wel op kan bouwen en aansluiten op het middenveld. De balans is veel beter, ook rechtspoot-linkspoot. Dus ik denk dat we er per saldo in het centrum wel op vooruitgaan, maar dat is natuurlijk relatief, we hadden een centrum met 2 goede mandekker, die beiden nier echt goed konden opbouwen.

Verder eens met dat tov Arias bijna iedere RB een fosre aderlating zal zijn, hoewel ik Dumfrioes wel een goede aankoop vind (beetje te duur natuurlijk).

En als je Angelono niet beter vindt dan Brenet...........................

Kortom, niet al te ontevreden met de achterhoede, voorin zit het ook goed. Nu het middenveld nog.

Goede post. Hopelijk blijft Viergever een beetje heel en ben je hem niet driekwart seizoen kwijt, maar inderdaad puur omdat het een linkspoot is en iemand is die wel kan opbouwen is dat een verbetering tegenover het huidige centrum. Louter verdedigend gezien zal het om het even zijn.
 
Ik snap niet Arne dat je Angelino slechts een beetje beter vindt dan Brenet. Heb jij Brenet ooit vrije trappen zien nemen [ik nooit], nou ik heb gezien dat Angelino een geweldige trap in zijn benen heeft en met corners [kon Brenet niet nemen] & voorzetten is hij veel gevaarlijker dan Brenet, ondanks dat Joshua's voorzetten steeds beter werden op den duur.De vraag blijft uiteraard wel hoe de Spanjaard het gaat doen in verdedigingsopzicht.

Laat dat laatste nu net de belangrijkste vraag zijn. Laten we wel wezen, Angelino heeft zich slechts één seizoen bewezen, en dat bij een club in de onderste regionen van de Eredivisie. Er zijn legio voorbeelden van spelers die na hun stap naar een topclub door de mand vielen. Dat is bij Angelino ook nog maar afwachten. Als hij goed aanhaakt, ja, dan is hij beter. Maar voor hetzelfde geld blijkt hij toch te licht voor dit niveau.
 
Laat dat laatste nu net de belangrijkste vraag zijn. Laten we wel wezen, Angelino heeft zich slechts één seizoen bewezen, en dat bij een club in de onderste regionen van de Eredivisie. Er zijn legio voorbeelden van spelers die na hun stap naar een topclub door de mand vielen. Dat is bij Angelino ook nog maar afwachten. Als hij goed aanhaakt, ja, dan is hij beter. Maar voor hetzelfde geld blijkt hij toch te licht voor dit niveau.
Klopt, alleen komt Angelino van ManCity, en niet zoals al die talenten die het niet waar konden maken van Heerenveen, AZ, etc.

Wel is waar natuurlijk dat Angelino bij NAC gespeeld heeft en niet bij ManCity, maar ik kan me niet echt veel talenten herinneren die van de grote topclubs kwamen en dan mislukten. Wel talenten die te vroeg weggingen en het dan in de eredivisie prima redden: bv Bruma, Rekik.
 
Klopt, alleen komt Angelino van ManCity, en niet zoals al die talenten die het niet waar konden maken van Heerenveen, AZ, etc.

Wel is waar natuurlijk dat Angelino bij NAC gespeeld heeft en niet bij ManCity, maar ik kan me niet echt veel talenten herinneren die van de grote topclubs kwamen en dan mislukten. Wel talenten die te vroeg weggingen en het dan in de eredivisie prima redden: bv Bruma, Rekik.

Komt natuurlijk ook omdat talenten die mislukken sneller vergeten worden dan talenten die het wel redden. Er speelt elk seizoen een heel leger aan huurlingen in Nederland, veel van die huurlingen spelen niet eens of voegen maar weinig toe. Alleen de succesverhalen zoals Mount en Angelino blijven hangen. Het feit dat die spelers ooit gescout zijn door een grote club geeft aan dat ze iets speciaals in zich hebben, maar ook een City of Chelsea kan ernaast zitten. Die clubs gokken vaak ook maar wat.
 
Komt natuurlijk ook omdat talenten die mislukken sneller vergeten worden dan talenten die het wel redden. Er speelt elk seizoen een heel leger aan huurlingen in Nederland, veel van die huurlingen spelen niet eens of voegen maar weinig toe. Alleen de succesverhalen zoals Mount en Angelino blijven hangen. Het feit dat die spelers ooit gescout zijn door een grote club geeft aan dat ze iets speciaals in zich hebben, maar ook een City of Chelsea kan ernaast zitten. Die clubs gokken vaak ook maar wat.
Het laatste stapje is het moeilijkst. Er zijn zoveel goede voetballers op deze wereld.
 
Komt natuurlijk ook omdat talenten die mislukken sneller vergeten worden dan talenten die het wel redden. Er speelt elk seizoen een heel leger aan huurlingen in Nederland, veel van die huurlingen spelen niet eens of voegen maar weinig toe. Alleen de succesverhalen zoals Mount en Angelino blijven hangen. Het feit dat die spelers ooit gescout zijn door een grote club geeft aan dat ze iets speciaals in zich hebben, maar ook een City of Chelsea kan ernaast zitten. Die clubs gokken vaak ook maar wat.
Ben het niet op voorhand met je oneens, maar noem eens wat spelers uit de PL die daarna bij PSV, ajax of Fey mislukten? Zou natuurlijk kunnen zijn dat we de spelers die mislukken snell vergetenmaar toch?
 
Ben het niet op voorhand met je oneens, maar noem eens wat spelers uit de PL die daarna bij PSV, ajax of Fey mislukten? Zou natuurlijk kunnen zijn dat we de spelers die mislukken snell vergetenmaar toch?

Ik zit te denken, maar verder dan Bruma, Rekik, Guidetti, Van Ginkel, Traore en Zinchenko kom ik niet qua spelers die van de Engelse topclubs gehaald zijn. Die spelers zijn inderdaad, op Zinchenko, goed bevallen. Aan de andere kant zijn dat heel andere gevallen dan Angelino; een Zinchenko of Bruma zou nooit worden uitgeleend aan NAC.
 
Ik zit te denken, maar verder dan Bruma, Rekik, Guidetti, Van Ginkel, Traore en Zinchenko kom ik niet qua spelers die van de Engelse topclubs gehaald zijn. Die spelers zijn inderdaad, op Zinchenko, goed bevallen. Aan de andere kant zijn dat heel andere gevallen dan Angelino; een Zinchenko of Bruma zou nooit worden uitgeleend aan NAC.
En zelfs Zinchenko was meer dan goed genoeg, gezien hij nu in de basis/tegen de basis aan zit in de PL. Inderdaad, jouw grote punt is, Angelino speelde vorig jaar bij NAC, en dat is inderdaad een verschil. En we zullen het moeten zien, ik heb er wel vertrouwen in . (Alhoewel we hebben al eens een linksback van NAC hebben gehaald, en dat was bepaald geen success).
 
Brenet voldoet, in ieder geval bij PSV. Maar meer ook niet.
Daar zijn, denk ik, niet veel mensen het mee eens, ik alvast niet. Hij heeft een paar goede wedstrijden gespeeld, maar komt tekort voor PSV. Met afstand de zwakste schakel in PSV vorig jaar. het probleem was, dat er geen enkele andere acceptabele linksback in de selectie zat.
 
Laatst bewerkt:
Daar zijn, denk ik, niet veel mensen het mee eens, ik alvast niet. Hij heeft een paar goede wedstrijden gespeeld, maar komt tekort voor PSV. Met afstand de zwakste schakel in PSV vorig jaar. het probleem was, dat er geen enkele andere acceptabele rechtsback in de selectie zat.

Ik ben het ermee eens :grin: Ben het altijd wel met mezelf eens
 
Terug
Bovenaan Onderaan