Scouting - Algemeen & Beleid

Volgende keer als we een centrale verdediger scouten miss ook maar is naar de mentaliteit kijken. Mis iemand achterin die alles en iedereen helemaal verrot scheld als het slecht gaat.
Mag niet. Ook verdedigen moet een veilige werkplek zijn. Ook losers hebben tegenwoordig het recht om in de top te mogen werken. ;)
 
Kan kloppen, maar op voorhand zou ik wel enthousiaster van deze naam worden dan van Stewart, vooral door zijn netwerk.
Valt mee denk ik. Kan voor hoop onrust zorgen wanneer meneer niet mag vissen in zijn bekende vijver. Ook stonden topclubs blijkbaar niet voor hem in de rij. Heb er verder geen mening over maar denk dat de portemonnee aardig leeg gaat raken door deze meneer wanneer de RvC niet op haar strepen gaat staan.
 
Dan nog gelden er andere budgetten.
Dat lijkt mij ook. Als ik veel kennis heb van Rolexen en Omega‘s en daar een heel netwerk in heb, en ik moet horloge‘s van een paar honderd euro gaan kopen Dan ben ik niet automatisch succesvol.
 

De war om beste talenten zal de komende jaren in NL gevoerd worden tussen Ward vs Stewart. Als ik zo het profiel lees van Ward, dan lijkt mij dat de war al gewonnen is voordat die gevoerd gaat worden.
Toen Liverpool nog geen wereldtoppers kochten… Bajcetic kwam in seizoen 21\22 naar Liverpool…
En Robertson kwam in het seizoen toen ook Van Dijk voor 85 miljoen, Salah voor 42 miljoen en Chamberlain voor 38 miljoen kwamen. Maar dat zullen dan wel geen toppers zijn….voetbalprimeur: :FP:
 
We gaan het zien. Werken met een ander budget zal ook voor Ward even wennen worden.
Bij Brands werd het juist slechter toen hij met hogere budgetten kon werken bij Everton. Het verschil tussen Stewart en Ward is dat de ene zijn netwerk in Noord-Amerika heeft en de andere in Zuid-Amerika. Het vrouwenteam van Ajax kan maar beter uitkijken de komende jaren
 
Bij Brands werd het juist slechter toen hij met hogere budgetten kon werken bij Everton. Het verschil tussen Stewart en Ward is dat de ene zijn netwerk in Noord-Amerika heeft en de andere in Zuid-Amerika. Het vrouwenteam van Ajax kan maar beter uitkijken de komende jaren
De tijd zal het leren, de Vs is natuurlijk wel een interessante, redelijk onontgonnen, markt.
 
Ook een markt waar voetbal nog steeds niet zo tot de verbeelding spreekt als de “Amerikaanse sporten”.
Begint wel steeds meer te komen. Ook op de universiteiten en de jeugd wordt het steeds serieuzer genomen. Het zal nooit zo groot worden als andere sporten daar maar met de hoeveelheid mensen daar hoeft dat ook niet.
 
Begint wel steeds meer te komen. Ook op de universiteiten en de jeugd wordt het steeds serieuzer genomen. Het zal nooit zo groot worden als andere sporten daar maar met de hoeveelheid mensen daar hoeft dat ook niet.
Maar welke sport kiezen de echte atleten?
 
Maar welke sport kiezen de echte atleten?
In eerste instantie de populaire sporten. Maar een gedeelte van top atleten is de infrastructuur eromheen. Goede opleiding en begeleiding om de sporten heen vanaf de vroege jeugd. Dat begint nu te komen.

Tweede deel is dat kleine kinderen het nu beginnen te kiezen. Dat is een kwestie van aantallen. Een kleiner percentage van een hele grote populatie kan nog steeds een enorm potentie hebben.

Bovendien willen atleten de beste zijn. Dat kan makkelijker in een iets mindere sport. De USA brengt meer top atleten op dan de topsporten daar plaats voor hebben. Dus enkele atleten zullen dan voor voetbal kiezen.
 
Bij Brands werd het juist slechter toen hij met hogere budgetten kon werken bij Everton. Het verschil tussen Stewart en Ward is dat de ene zijn netwerk in Noord-Amerika heeft en de andere in Zuid-Amerika. Het vrouwenteam van Ajax kan maar beter uitkijken de komende jaren
Verwarren we de scouting niet teveel met de TD? In principe heeft een TD een goed netwerk nodig, maar hij is er toch ook vooral om ism de technische staf een complementaire selectie te bouwen? Dat je scouts een goed netwerk hebben en meteen gebeld worden (nog voor de grote clubs) als er ergens op een veldje een nog niet ontdekt pareltje loopt te ballen, is wellicht minstens zo belangrijk. Dat is waarom JdJ te licht bevonden werd. Omdat hij in 5 jaar PSV er nooit in slaagde een complementaire selectie af te leveren. Er waren altijd teveel zwakke plekken. Laten we hopen dat onze nieuwe man niet alleen wél een complementaire selectie samen kan stellen, maar dat hij ook de scouting even grondig evalueert en waar nodig restaureert zodat er wat vaker Romário’s, Guardado’s of Gomessen in een PSV-shirtje te bewonderen zijn.
 
In eerste instantie de populaire sporten. Maar een gedeelte van top atleten is de infrastructuur eromheen. Goede opleiding en begeleiding om de sporten heen vanaf de vroege jeugd. Dat begint nu te komen.

Tweede deel is dat kleine kinderen het nu beginnen te kiezen. Dat is een kwestie van aantallen. Een kleiner percentage van een hele grote populatie kan nog steeds een enorm potentie hebben.

Bovendien willen atleten de beste zijn. Dat kan makkelijker in een iets mindere sport. De USA brengt meer top atleten op dan de topsporten daar plaats voor hebben. Dus enkele atleten zullen dan voor voetbal kiezen.
Ik denk dat het toch ook met cultuur te maken heeft. China blinkt ook in veel sporten uit, maar niet in voetbal. Terwijl daar ook veel geld in gestoken wordt.
 
Verwarren we de scouting niet teveel met de TD? In principe heeft een TD een goed netwerk nodig, maar hij is er toch ook vooral om ism de technische staf een complementaire selectie te bouwen? Dat je scouts een goed netwerk hebben en meteen gebeld worden (nog voor de grote clubs) als er ergens op een veldje een nog niet ontdekt pareltje loopt te ballen, is wellicht minstens zo belangrijk. Dat is waarom JdJ te licht bevonden werd. Omdat hij in 5 jaar PSV er nooit in slaagde een complementaire selectie af te leveren. Er waren altijd teveel zwakke plekken. Laten we hopen dat onze nieuwe man niet alleen wél een complementaire selectie samen kan stellen, maar dat hij ook de scouting even grondig evalueert en waar nodig restaureert zodat er wat vaker Romário’s, Guardado’s of Gomessen in een PSV-shirtje te bewonderen zijn.
Zal per club verschillen. Meesterscouts hebben vaak een goed netwerk waarmee ze niet alleen talenten op de radar krijgen maar hebben ook goede contacten met zaakwaarnemers waarmee ze voorwerk kunnen doen voor de TD. Bij andere clubs gaan TD's op de stoel zitten van de scouts en bepalen ze zelf de targets. Maar in principe werken scouts altijd in dienst van een TD en dragen ze alleen spelers aan. TD bepaalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan