Scouting - Algemeen & Beleid

Ajax heeft anders ook een bak vol met miskopen. Alleen staan daar topverkopen tegenover van oa. Sanchez/deLigt/deJong. Tel daarbij de ch.league inkomsten bij op. Dan kun je dat soort miskopen permitteren. Maar we moeten niet doen alsof al die Ajax aankopen stuk voor stuk toppers zijn.
 
Scouting moet je niet overdrijven behalve dan bij jeugdspelers. Voetballers bij profclubs zie je het snel genoeg.
 
Zodra ik de scouting van PSV en Ajax naast elkaar leg op transfermarkt, zie ik momenteel dat er bij Ajax maar liefst 11 scouts in dienst zijn tegenover 5 van PSV. Nu weet ik niet of deze data volledig accuraat is, maar enkel op basis van namen waarvan ik zeker ben vind ik al dat er een groot verschil in kwaliteit is te zien.

Ajax heeft met Veldmate, Van Der Zee, Olsen, en Haesaert enorm veel kwaliteit binnen de scouting van de club. PSV stelt daar op dit moment Vennegoor of Hesselink, Rudge, en Van Aerle tegenover. Namen die ik op zijn minst twijfelachtig vind klinken, mede ook vanwege het feit dat ik van deze heren tot zo ver niet een echte voltreffer kan herinneren als in "onbekend/onbemind". Geen namen althans, waar men via verschillende andere kanalen geen toegang tot heeft gehad.

PSV zou er goed aan doen de komende jaren naast het investeren in de jeugdopleiding, ook de scouting weer eens grondig onder de loep te nemen. Ga eens kijken bij enkele subtop-clubs van Europa en probeer enkele stafleden aldaar te verleiden tot een overstap naar Eindhoven. Op deze manier kan je als club zijnde door blijven groeien en de combinatie van jeugdopleiding/scouting optimaal blijven benutten.

UPDATE:

Nader onderzoek wijst uit dat ook PSV nog drie extra jeugdscouts in dienst heeft genomen dit seizoen.

Een daarvan is ene Ricardo Munios over wie ik momenteel niet al te veel kan vinden. De ander is Nils Koppen, hij is voormalig Hoofd Jeugd Scouting geweest van KRC Genk in de periode 2016 - 2018 volgens zijn Linkedin. De ander is Iwan Geurts die de afgelopen 11 jaar bij de Graafschap werkzaam is geweest. Waarvan de laatste 4 jaar ook als Hoofd Jeugd Scouting. Dit was terug te vinden op de websitevan de Graafschap zelf.

Zo op het eerste gezicht lijkt Nils Koppen een zekere aanwinst. Gezien de opleiding van KRC Genk redelijk goed aangeschreven staan. Op basis waarvan Geurts en Munios zijn aangetrokken durf ik dus niet echt te zeggen. Mij lijkt op het eerste gezicht dat PSV de ambities hoger dient te leggen dan de ambities van de Graafschap. Het is nou ook niet zo, dat er de afgelopen jaren bij de Graafschap zoveel talent is doorgebroken of iets dergelijks.

UPDATE 2:

Rini de Groot lijkt momenteel nog altijd actief te zijn als Hoofd Jeugd Scouting bij ons in Eindhoven. Het lijkt er ook daadwerkelijk op dat ons scoutingsteam een omvang heeft die groter is dan wij denken. Indien men even een zoekopdracht door Linkedin wordt gedaan met de zoekterm: "Youth Scout PSV" stuitten we op 99! resultaten. Niet allen zijn momenteel meer actief voor PSV, maar nog altijd een groot aantal. Nu ga ik niet hier de gehele lijst delen maar voor de geinteresseerden: Klik hier!
Voor mij is niet inzichtelijk welke scout eventueel voor welke aankoop verantwoordelijk is.

Jeugdscouts moet je niet te serieus nemen. Elke zaterdagochtend sturen de profclubs grote aantallen scouts naar vele jeugdteams in de omgeving. Bij het team van junior staan er ook regelmatig scouts van ADO en Sparta.
 
Ajax heeft anders ook een bak vol met miskopen. Alleen staan daar topverkopen tegenover van oa. Sanchez/deLigt/deJong. Tel daarbij de ch.league inkomsten bij op. Dan kun je dat soort miskopen permitteren. Maar we moeten niet doen alsof al die Ajax aankopen stuk voor stuk toppers zijn.
Hun scoutingsbeleid is wél héél wat beter geregeld dan bij ons.
 
Want? Vooralsnog is het Lozano wegstrepen tegen Sanchez over de laatste seizoenen. Of niet?
Zeker, de Lozano-constructie was een gouden zet.
Wat ik al eerder aanhaalde, krijgen zij het wel voor elkaar om gekochte spelers wedstrijdfit in te zetten.
En dat vaak in de eerst volgende wedstrijd.
Hier halen ze spelers die langzaam gebracht moeten worden ivm hun krakkemikkige fysiek.
Ik vind dat nogal een verschil.
Tevreden met het antwoord?
 
Zeker, de Lozano-constructie was een gouden zet.
Wat ik al eerder aanhaalde, krijgen zij het wel voor elkaar om gekochte spelers wedstrijdfit in te zetten.
En dat vaak in de eerst volgende wedstrijd.
Hier halen ze spelers die langzaam gebracht moeten worden ivm hun krakkemikkige fysiek.
Ik vind dat nogal een verschil.
Tevreden met het antwoord?
Dat geldt toch alleen voor Lato?

Bij Ajax speelde Alvarez pas afgelopen weekend enkele minuten.
 
Een paar spelers die ik dit seizoen positief vindt opvallen en die wellicht een aanwinst zouden kunnen zijn voor PSV voor het volgend seizoen...de scouting zou ze vanaf nu actief moeten volgen...echter, niet te lang wachten indien er positieve rapporten, anders zijn ze straks net als Stengs en Boadu volstrekt onhaalbaar voor PSV...
- Sierhuis van Groningen
- Kerk van Utrecht
- Summerville van ADO

Wat vinden jullie van deze namen voor PSV..??
 
Een paar spelers die ik dit seizoen positief vindt opvallen en die wellicht een aanwinst zouden kunnen zijn voor PSV voor het volgend seizoen...de scouting zou ze vanaf nu actief moeten volgen...echter, niet te lang wachten indien er positieve rapporten, anders zijn ze straks net als Stengs en Boadu volstrekt onhaalbaar voor PSV...
- Sierhuis van Groningen
- Kerk van Utrecht
- Summerville van ADO

Wat vinden jullie van deze namen voor PSV..??

Nee, nee, en nee. Next.
 
Een paar spelers die ik dit seizoen positief vindt opvallen en die wellicht een aanwinst zouden kunnen zijn voor PSV voor het volgend seizoen...de scouting zou ze vanaf nu actief moeten volgen...echter, niet te lang wachten indien er positieve rapporten, anders zijn ze straks net als Stengs en Boadu volstrekt onhaalbaar voor PSV...
- Sierhuis van Groningen
- Kerk van Utrecht
- Summerville van ADO

Wat vinden jullie van deze namen voor PSV..??
Sierhuis wat grap en nu serieuze opties aub
 
Een paar spelers die ik dit seizoen positief vindt opvallen en die wellicht een aanwinst zouden kunnen zijn voor PSV voor het volgend seizoen...de scouting zou ze vanaf nu actief moeten volgen...echter, niet te lang wachten indien er positieve rapporten, anders zijn ze straks net als Stengs en Boadu volstrekt onhaalbaar voor PSV...
- Sierhuis van Groningen
- Kerk van Utrecht
- Summerville van ADO

Wat vinden jullie van deze namen voor PSV..??
- Malen en Lammers zijn beter dan Sierhuis, dus overbodig.
- Kerk kan alleen maar hard rennen. Daarnaast zijn we daar al overbezet.
- Summerville. No, please:)
 
Een paar spelers die ik dit seizoen positief vindt opvallen en die wellicht een aanwinst zouden kunnen zijn voor PSV voor het volgend seizoen...de scouting zou ze vanaf nu actief moeten volgen...echter, niet te lang wachten indien er positieve rapporten, anders zijn ze straks net als Stengs en Boadu volstrekt onhaalbaar voor PSV...
- Sierhuis van Groningen
- Kerk van Utrecht
- Summerville van ADO

Wat vinden jullie van deze namen voor PSV..??

Met zulke supporters heb je geen vijanden meer nodig.
Ik als Ajacied zeg, alle 3 halen! :ROFL:
 
- Malen en Lammers zijn beter dan Sierhuis, dus overbodig.
- Kerk kan alleen maar hard rennen. Daarnaast zijn we daar al overbezet.
- Summerville. No, please:)
Summerville is nog de interessantste uit dit rijtje. Pas net 18 geworden.
 
Een paar spelers die ik dit seizoen positief vindt opvallen en die wellicht een aanwinst zouden kunnen zijn voor PSV voor het volgend seizoen...de scouting zou ze vanaf nu actief moeten volgen...echter, niet te lang wachten indien er positieve rapporten, anders zijn ze straks net als Stengs en Boadu volstrekt onhaalbaar voor PSV...
- Sierhuis van Groningen
- Kerk van Utrecht
- Summerville van ADO

Wat vinden jullie van deze namen voor PSV..??

Gevalletje 3 keer niks.
 
Een paar spelers die ik dit seizoen positief vindt opvallen en die wellicht een aanwinst zouden kunnen zijn voor PSV voor het volgend seizoen...de scouting zou ze vanaf nu actief moeten volgen...echter, niet te lang wachten indien er positieve rapporten, anders zijn ze straks net als Stengs en Boadu volstrekt onhaalbaar voor PSV...
- Sierhuis van Groningen
- Kerk van Utrecht
- Summerville van ADO

Wat vinden jullie van deze namen voor PSV..??
Nope.
 
Gewoon even flink investeren in een goede Defensieve middenvelder. En als het even kan ook een cv. En als we dan niet zoveel te besteden meer hebben halen we een van deze backs

Cuenvas (Ex Twente)
Ouwejan (AZ)
Maatsen (Chelsea)
 
Gewoon even flink investeren in een goede Defensieve middenvelder. En als het even kan ook een cv. En als we dan niet zoveel te besteden meer hebben halen we een van deze backs

Cuenvas (Ex Twente)
Ouwejan (AZ)
Maatsen (Chelsea)
We hebben toch helemaal geen defensieve middenvelder nodig, we hebben Rosario en Hendrix. Wat we nodig hebben is een box-to-box speler die ok regelmatig z'n goaltje meepakt. Zeg maar type Wijnaldum
 
Terug
Bovenaan Onderaan