Scouting - Algemeen & Beleid

Zou er toch een nachtje over slapen hoeveel spelers die de jeugd selecties van Oranje halen staan er daadwerkelijk. Voorbeelden die het halen zijn er maar die in de vergetelheid raken zijn er ook genoeg.

Zegt de naam Daan Disveld je iets? Aanvoerder van onder de 17 toen het in 2011 Europees kampioen werd, zat toen in de JO van NEC. Heeft het maarliefst tot 20 wedstrijden in het profvoetbal geschopt.
Beste speler dat toernooi was Kyle Ebicillio.

Macro Rigters topscorer Jong oranje toen ze in 2007 Europees kampioen werden destijds speler van NAC. Heeft voor zijn clubs in 153 wedstrijden 22 keer gescoord in zijn loopbaan.

Bij datzelfde Jong oranje staat ons aller Genero Zeefuik op een gedeelde 5de plek op de topscoorders lijst en Kiki Musampa op plek 8.
Meest gespeelde wedstrijden Jong Oranje Daniel de Ridder op plek 4 en Arnold Kruiswijk op 9.

En een speler als Virgil Van Dijk heeft in zijn gehele jeugdperiode maar 5 interlands gespeeld.

Wat ik dus wil zeggen dat niet iedere speler die in de jeugsselecties van Oranje zit groeit uit tot een speler voor het niveau P.S.V.

Heb ook nooit beweerd dat jeugdspelers die bij vertegenwoordigende elftallen zijn van Oranje een succes zijn. Er zijn maar weinig jeugdspelers uberhaupt die het tot de top halen. Maar veruit het grootste deel van de uiteindelijke top blonk ook uit in de jeugd. Van Dijk is als een laatbloeier de uitzondering die de regel bevestigd. Zoals Peel voor mij ook zegt: hoe meer je van dit soort talenten in je gelederen hebt hoe groter de kans dat er een paar doorbreken. PSV moet alles op alles zetten om de strijd om de jeugdspelers te winnen van Ajax. Dat is uiteindelijk de enige manie om het financiële gat te overbruggen.
 
Het probleem is dat onze jeugdopleiding/scouting blijkbaar kwalitatief niet goed genoeg is om op -17 niveau talenten af te leveren die tot de beste van Nederland behoren. Natuurlijk breken veel jeugdinternationals niet door, maar als onze opleiding zo ondermaats is dat we geen jeugdinternationals afleveren is er wel iets mis in de opleiding.
 
Ik hoor sommigen op het Forum zeggen dat het nog stil is in Nederland rond transfers, omdat de transferperiode nog niet open is. Deze gaat medio juni open. Dat kan zo wel wezen, maar hoe komt het dan dat Ajax de afgelopen 4-5 weken al 4 transfers afgerond heeft en nu zelfs met de 5e transfer bezig is ( Pavon uit Argentinië ) ? Dat is dan toch vreemd als we de start van het nieuwe transferseizoen als uitleg/ argument aannemen, terwijl ons directe concurrent vrolijk doorgaat met zich te versterken....ik snap dit werkelijk niet, of weet iemand op dit Forim van de hoed en de rand...??
 
Een uitdaging lijkt ook wel te zijn dat de regio Eindhoven in elk geval in absolute zin minder talent voortbrengt dan bv. de regio Amsterdam of Rotterdam. Veel van de talenten die de afgelopen jaren uit onze jeugdopleiding zijn doorgebroken, komen ook van 'n eindje buiten Eindhoven.

In vergelijking met begin van deze eeuw en eind vorige eeuw vind ik het overigens al veel beter gaan met de jeugdopleiding. Toen was het schier onmogelijk om vanuit de jeugd het eerste te halen en leek het zelfs haast in je nadeel te werken als je in de jeugd bij PSV had gespeeld.

Met Gakpo nu wel eindelijk weer eens 'n Eindhovenaar erbij.
 
Een uitdaging lijkt ook wel te zijn dat de regio Eindhoven in elk geval in absolute zin minder talent voortbrengt dan bv. de regio Amsterdam of Rotterdam. Veel van de talenten die de afgelopen jaren uit onze jeugdopleiding zijn doorgebroken, komen ook van 'n eindje buiten Eindhoven.

In vergelijking met begin van deze eeuw en eind vorige eeuw vind ik het overigens al veel beter gaan met de jeugdopleiding. Toen was het schier onmogelijk om vanuit de jeugd het eerste te halen en leek het zelfs haast in je nadeel te werken als je in de jeugd bij PSV had gespeeld.

Met Gakpo nu wel eindelijk weer eens 'n Eindhovenaar erbij.
Dit heeft natuurlijk wél te maken met hoe groot de populatie van een provincie/stad is. De agglomeratie Rotterdam/Den Haag en Amsterdam tellen bijelkaar zo'n 3.000.000 inwoners. Derhalve gaat een eerlijk vergelijk niet op. Gakpo is inderdaad een jongen uit Stratum...:)
 
Ik hoor sommigen op het Forum zeggen dat het nog stil is in Nederland rond transfers, omdat de transferperiode nog niet open is. Deze gaat medio juni open. Dat kan zo wel wezen, maar hoe komt het dan dat Ajax de afgelopen 4-5 weken al 4 transfers afgerond heeft en nu zelfs met de 5e transfer bezig is ( Pavon uit Argentinië ) ? Dat is dan toch vreemd als we de start van het nieuwe transferseizoen als uitleg/ argument aannemen, terwijl ons directe concurrent vrolijk doorgaat met zich te versterken....ik snap dit werkelijk niet, of weet iemand op dit Forim van de hoed en de rand...??
De transferperiode gaat volgens mij in per 1 juli en de nieuw getekende contracten dus ook. Dat Ajax nu al spelers binnenhaalt is een risico dat ze nemen. Tadic was afgelopen jaar binnengehaald als opvolger van Ziyech die weg zou gaan. Uiteindelijk bleef Ziyech met zn salaris en de ingecalculeerde inkomsten van een transfer kwamen dus ook niet binnen. Dat risico moet je kunnen/ willen nemen als club
 
De transferperiode gaat volgens mij in per 1 juli en de nieuw getekende contracten dus ook. Dat Ajax nu al spelers binnenhaalt is een risico dat ze nemen. Tadic was afgelopen jaar binnengehaald als opvolger van Ziyech die weg zou gaan. Uiteindelijk bleef Ziyech met zn salaris en de ingecalculeerde inkomsten van een transfer kwamen dus ook niet binnen. Dat risico moet je kunnen/ willen nemen als club
Daarentegen verkopen ze dadelijk ook nog Neres voor om en nabij de 50M. Nogmaals ik benijd,of ben eigenlijk best wel jaloers, op hun (transfer)beleid , wish it was the same here...:rolleyes:
 
Dit heeft natuurlijk wél te maken met hoe groot de populatie van een provincie/stad is. De agglomeratie Rotterdam/Den Haag en Amsterdam tellen bijelkaar zo'n 3.000.000 inwoners. Derhalve gaat een eerlijk vergelijk niet op. Gakpo is inderdaad een jongen uit Stratum...:)

Ja, daarom voorzichtigheidshalve ook in absolute zin. :) In de praktijk is het 'n nadeel voor PSV.
 
Dit heeft natuurlijk wél te maken met hoe groot de populatie van een provincie/stad is. De agglomeratie Rotterdam/Den Haag en Amsterdam tellen bijelkaar zo'n 3.000.000 inwoners. Derhalve gaat een eerlijk vergelijk niet op. Gakpo is inderdaad een jongen uit Stratum...:)

Daarentegen hoeft PSV in het zuiden niet te concurreren met andere goede jeugdopleidingen, terwijl in de Randstad Ajax, Feyenoord, Sparta en AZ allemaal als erg goede opleidingen te boek staan.
 
Even een vraagje...die Reis van Groningen gaat nu voor vele miljoenen (6-7??) naar Barcelona. Dan moet die Reis zeker iets bijzonders hebben, wat heel wat andere talenten in de eredivisie niet hebben. Mijn vraag is dan concreet: hoe komt het dat deze Reis de afgelopen jaren niet op de radar van de Top 5 van de eredivisie verschenen is? Hebben de scouts van Ajax, PSV, Feyenoord , AZ en Vitesse dan zitten slapen, terwijl scouts van Barcelona hem wel volgden in Groningen?? Ik vind dit hoogst merkwaardig ....en dit voedt mijn frustratie rond het scoutingsapparaat van PSV in het bijzonder: onze scouts kunnen zelfs de talenten binnen de eredivisie en KKD niet optimaal scouten, laatstaan talenten scouten in het buitenland. Voor de zoveelste keer: Gerbrands, als je meeleest op dit Forum, het grondig evalueren ( lees grote schoonmaak !) en vervolgens aanstellen van nieuwe scouts is Topprioriteit van PSV voor het komende decennium !!!
 
Even een vraagje...die Reis van Groningen gaat nu voor vele miljoenen (6-7??) naar Barcelona. Dan moet die Reis zeker iets bijzonders hebben, wat heel wat andere talenten in de eredivisie niet hebben. Mijn vraag is dan concreet: hoe komt het dat deze Reis de afgelopen jaren niet op de radar van de Top 5 van de eredivisie verschenen is? Hebben de scouts van Ajax, PSV, Feyenoord , AZ en Vitesse dan zitten slapen, terwijl scouts van Barcelona hem wel volgden in Groningen?? Ik vind dit hoogst merkwaardig ....en dit voedt mijn frustratie rond het scoutingsapparaat van PSV in het bijzonder: onze scouts kunnen zelfs de talenten binnen de eredivisie en KKD niet optimaal scouten, laatstaan talenten scouten in het buitenland. Voor de zoveelste keer: Gerbrands, als je meeleest op dit Forum, het grondig evalueren ( lees grote schoonmaak !) en vervolgens aanstellen van nieuwe scouts is Topprioriteit van PSV voor het komende decennium !!!
Dus omdat een topclub speler nummer 500 haalt betekent dat dat wij hem over het hoofd hebben gezien? Dan hadden we dit seizoen ook Sandler moeten hebben. Gaat volgens mij om 3.7 miljoen en geen 6/7 miljoen.
 
Ik zou als ik PSV was gaan kijken bij Roemenië -21. Die hebben een geweldige lichting. Niet voor niets dat Ajax al achter een van hen aan zit, de zoon van Hagi. En een ander Roemeens talent dat 2 jaar geleden voor 2 miljoen werd aangeboden aan PSV (Marin) heeft al getekend bij Ajax. Nu voor 15 miljoen.
 
Zou eens kijken of er samengewerkt kan worden met die club van Hagi. Veel van de talenten komen daar vandaan. En aantal PSV-talenten die verhuurd kunnen worden, kunnen daar misschien wat hardheid opdoen.
 
Feyenoord wilt Jahanbakhsh mogelijk terug halen, als LDJ gaat zie ik liever hem bij ons dan de havo scholier Lammers
 
Feyenoord ontvangt van Krasnodar 9M voor Vilhena wat ik niet echt veel vind. Ze willen nu de transfervrije Fer gaan ophalen. De MW van Jahanbakhsh is 15 M. De Rotterdammers kunnen hem dus nooit halen, tenzij dat de VVF hun spaarvarkentje aan diggelen gaan slaan...
 
Feyenoord ontvangt van Krasnodar 9M voor Vilhena wat ik niet echt veel vind. Ze willen nu de transfervrije Fer gaan ophalen. De MW van Jahanbakhsh is 15 M. De Rotterdammers kunnen hem dus nooit halen, tenzij dat de VVF hun spaarvarkentje aan diggelen gaan slaan...
Vond het ook een lage transfersom.
 
Feyenoord ontvangt van Krasnodar 9M voor Vilhena wat ik niet echt veel vind. Ze willen nu de transfervrije Fer gaan ophalen. De MW van Jahanbakhsh is 15 M. De Rotterdammers kunnen hem dus nooit halen, tenzij dat de VVF hun spaarvarkentje aan diggelen gaan slaan...
De TD is Troos toch? Daar kun je dus goed zaken mee doen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan