Scouting - Algemeen & Beleid

Wat ik jammer vind in het beleid bij PSV is dat er al jaren steeds gezegd wordt dat er eerst verkocht moet worden, voordat er spelers gehaald kunnen worden. Dus elk jaar gaan we pas kopen in de zomer en meestal worden de aankopen gedaan wanneer de selectie reeds begonnen is met de voorbereidingen voor het hieuwe seizoen of zelfs wanneer de competitie al begonnen is, omdat de deadline 31 augustus is...
Maar de afgelopen jaren heeft PSV bijna altijd meegedaan in de CL en dat levert in de poulefase tussen de 30 en 40 miljoen euro op. Dit seizoen heeft PSV, naar wat ik in de media vernomen heb, tussen de 35 en 40 miljoen aan inkomsten gehad. Dat geld moet voor een groot deel nog aanwezig zijn in de clubkas. Waarom zouden we met dat bedrag niet alvast 2-3 versterkingen halen voor het nieuwe seizoen, ipv te wachten tot Bergwijn en Lozano bij elkaar 80 miljoen euro opbrengen? Tegen die tijd dat Bergwijn en Lozano weg zijn, zitten we al ergens in juli....waarom kunnen we met het beschikbare geld in kas niet alvast proactief handelen en 2 CV's halen en een middenvelder? Al weken wordt de naam Alvarez uit Mexico genoemd en hij staat ook in de belangstelling van Ajax. Waarom dan niet nu daadkrachtig handelen ipv wachten tot het grote geld binnen is?? Dit beleid wordt al jaren gevoerd bij PSV en dat zou nou eens veranderd moeten worden. Je weet nu al dat je volgend jaar vrijwel zeker weer de beschikking hebt over ca. 35 miljoen euro bij deelname CL....dus je kan dan toch met het geld dat nu in kas is van de CL-inkomsten van dit seizoen alvast proactief handelen voor volgend seizoen zonder te wachten tot er spelers verkocht zijn??? .....
 
Wat ik jammer vind in het beleid bij PSV is dat er al jaren steeds gezegd wordt dat er eerst verkocht moet worden, voordat er spelers gehaald kunnen worden. Dus elk jaar gaan we pas kopen in de zomer en meestal worden de aankopen gedaan wanneer de selectie reeds begonnen is met de voorbereidingen voor het hieuwe seizoen of zelfs wanneer de competitie al begonnen is, omdat de deadline 31 augustus is...
Maar de afgelopen jaren heeft PSV bijna altijd meegedaan in de CL en dat levert in de poulefase tussen de 30 en 40 miljoen euro op. Dit seizoen heeft PSV, naar wat ik in de media vernomen heb, tussen de 35 en 40 miljoen aan inkomsten gehad. Dat geld moet voor een groot deel nog aanwezig zijn in de clubkas. Waarom zouden we met dat bedrag niet alvast 2-3 versterkingen halen voor het nieuwe seizoen, ipv te wachten tot Bergwijn en Lozano bij elkaar 80 miljoen euro opbrengen? Tegen die tijd dat Bergwijn en Lozano weg zijn, zitten we al ergens in juli....waarom kunnen we met het beschikbare geld in kas niet alvast proactief handelen en 2 CV's halen en een middenvelder? Al weken wordt de naam Alvarez uit Mexico genoemd en hij staat ook in de belangstelling van Ajax. Waarom dan niet nu daadkrachtig handelen ipv wachten tot het grote geld binnen is?? Dit beleid wordt al jaren gevoerd bij PSV en dat zou nou eens veranderd moeten worden. Je weet nu al dat je volgend jaar vrijwel zeker weer de beschikking hebt over ca. 35 miljoen euro bij deelname CL....dus je kan dan toch met het geld dat nu in kas is van de CL-inkomsten van dit seizoen alvast proactief handelen voor volgend seizoen zonder te wachten tot er spelers verkocht zijn??? .....

De markt is (wederom) nog niet open. ;) (Ook n jaarlijks terugkerende reactie op n post van jou). Ik hoop met je mee dat er achter de schermen wel plannen liggen en misschien al contacten zijn gelegd. Je wilt als club ook echter geen slapende honden wekken met t uitspreken van transfertargets (kapers op de kust en komt prijs niet ten goede).

Verder wel eens met je opmerking dat t verstandig zou zijn om vroeg in de window n nieuw CV duo aan te trekken (Schwaab vertrekt en Viergever is n backup, geen basiskwaliteit wmb).
 
Prima samenvatting, wel een opmerking mbt het beleid: het feit dat er wederom ondermaatse aandacht aan de verdediging is besteed heeft ervoor gezorgd dat we de titel zijn misgelopen en dat we een heel jaar naar kutvoetbal met 2 controleurs hebben moeten kijken. Dus al met al als eindoordeel: wel slecht beleid.

Ik meldde het elders ook al, maar ik vraag me echt af of MvB zijn speelwijze zou veranderen als hij wel twee goede verdedigers tot zijn beschikking had. Ik verwacht eerlijk gezegd dat dit ongeacht de achterlinie zijn voetbalvisie is, maar ik hoop dat je gelijk hebt en dat hij volgend seizoen na het halen van 2 goede CV's afstapt van het 2 controleurs geneuzel.
 
Wat ik jammer vind in het beleid bij PSV is dat er al jaren steeds gezegd wordt dat er eerst verkocht moet worden, voordat er spelers gehaald kunnen worden. Dus elk jaar gaan we pas kopen in de zomer en meestal worden de aankopen gedaan wanneer de selectie reeds begonnen is met de voorbereidingen voor het hieuwe seizoen of zelfs wanneer de competitie al begonnen is, omdat de deadline 31 augustus is....
Maar de afgelopen jaren heeft PSV bijna altijd meegedaan in de CL en dat levert in de poulefase tussen de 30 en 40 miljoen euro op. Dit seizoen heeft PSV, naar wat ik in de media vernomen heb, tussen de 35 en 40 miljoen aan inkomsten gehad. Dat geld moet voor een groot deel nog aanwezig zijn in de clubkas. Waarom zouden we met dat bedrag niet alvast 2-3 versterkingen halen voor het nieuwe seizoen, ipv te wachten tot Bergwijn en Lozano bij elkaar 80 miljoen euro opbrengen?
Tegen die tijd dat Bergwijn en Lozano weg zijn, zitten we al ergens in juli....waarom kunnen we met het beschikbare geld in kas niet alvast proactief handelen en 2 CV's halen en een middenvelder? Al weken wordt de naam Alvarez uit Mexico genoemd en hij staat ook in de belangstelling van Ajax. Waarom dan niet nu daadkrachtig handelen ipv wachten tot het grote geld binnen is?? Dit beleid wordt al jaren gevoerd bij PSV en dat zou nou eens veranderd moeten worden. Je weet nu al dat je volgend jaar vrijwel zeker weer de beschikking hebt over ca. 35 miljoen euro bij deelname CL....dus je kan dan toch met het geld dat nu in kas is van de CL-inkomsten van dit seizoen alvast proactief handelen voor volgend seizoen zonder te wachten tot er spelers verkocht zijn??? .....
Ik heb de financiële specs ook niet op mijn netvlies. Ik weet wel dat indien er in het verleden sprake was van Europa League, er geld bij moest en spelers verkocht moeten worden. Dat is met het afgelopen CL seizoen niet het geval lijkt mij. Of het dan er dan nu ook direct geld in kas is om nu actief al grote aankopen te doen is mij helaas niet duidelijk.

Het is duidelijk dat er een sterke verdediger bij moet vooral nu Swaab vertrekt. Indien dit niet het geval is, dan hoop ik dat het geen Sainsbury gaat worden die die plek op gaat vullen.
 
Ik heb de financiële specs ook niet op mijn netvlies. Ik weet wel dat indien er in het verleden sprake was van Europa League, er geld bij moest en spelers verkocht moeten worden. Dat is met het afgelopen CL seizoen niet het geval lijkt mij. Of het dan er dan nu ook direct geld in kas is om nu actief al grote aankopen te doen is mij helaas niet duidelijk.

Het is duidelijk dat er een sterke verdediger bij moet vooral nu Swaab vertrekt. Indien dit niet het geval is, dan hoop ik dat het geen Sainsbury gaat worden die die plek op gaat vullen.

Inderdaad. Geef dan eindelijk Obispo maar eens de kans zou je zeggen, al vrees ik dat dat ondertussen ook al te laat is; die heeft echt veel en veel te lang stilgestaan op een cruciaal moment in zijn carrière. Hij is of niet goed genoeg voor zichzelf opgekomen, of hij is belazerd door PSV door beloftes over speeltijd e.d., maar welke reden dan ook, het is wel funest voor hem geweest en ik vrees dat we hem wel kunnen afschrijven inmiddels. Hopelijk gaan we nu eindelijk eens gerichte aankopen zien die inspelen op de behoeftes van het elftal en de speelwijze van de trainer, of nog beter, dat de trainer zijn speelwijze aanpast aan het materiaal wat hij tot zijn beschikking heeft en zijn spelers laat renderen door ze op hun beste plek te zetten.
 
Doe ma
Ik heb de financiële specs ook niet op mijn netvlies. Ik weet wel dat indien er in het verleden sprake was van Europa League, er geld bij moest en spelers verkocht moeten worden. Dat is met het afgelopen CL seizoen niet het geval lijkt mij. Of het dan er dan nu ook direct geld in kas is om nu actief al grote aankopen te doen is mij helaas niet duidelijk.

Het is duidelijk dat er een sterke verdediger bij moet vooral nu Swaab vertrekt. Indien dit niet het geval is, dan hoop ik dat het geen Sainsbury gaat worden die die plek op gaat vullen.
Doe maar een goede verdediger. Luckassen is best sterk denk ik, maar verdedigen?
 
Inderdaad. Geef dan eindelijk Obispo maar eens de kans zou je zeggen, al vrees ik dat dat ondertussen ook al te laat is; die heeft echt veel en veel te lang stilgestaan op een cruciaal moment in zijn carrière. Hij is of niet goed genoeg voor zichzelf opgekomen, of hij is belazerd door PSV door beloftes over speeltijd e.d., maar welke reden dan ook, het is wel funest voor hem geweest en ik vrees dat we hem wel kunnen afschrijven inmiddels. Hopelijk gaan we nu eindelijk eens gerichte aankopen zien die inspelen op de behoeftes van het elftal en de speelwijze van de trainer, of nog beter, dat de trainer zijn speelwijze aanpast aan het materiaal wat hij tot zijn beschikking heeft en zijn spelers laat renderen door ze op hun beste plek te zetten.
Obispo had samen met Per Schuurs ons verdedigingsblok moeten vormen in de naaste toekomst. Het supertalent heeft ook al nooit een kans gekregen, terwijl hij (qua potentie) véél beter is dan Schwaab en Viergever.
 
Obispo had samen met Per Schuurs ons verdedigingsblok moeten vormen in de naaste toekomst. Het supertalent heeft ook al nooit een kans gekregen, terwijl hij (qua potentie) véél beter is dan Schwaab en Viergever.
Maar onze scouts vonden Per Schuurs niet goed genoeg als topprioriteit voor PSV en daaromheeft onze TD er geen werk van gemaakt en dus staat hij nu onder contract bij Ajax week in week uit te verpieteren.....
 
Dan is het dus een goede keuze geweest, het is niet alsof Ajax overloopt van de goede centrale verdedigers achter De Ligt. Als Schuurs zich niet eens bij de selectie speelt had hij dat hier ook niet gedaan.
 
Dan is het dus een goede keuze geweest, het is niet alsof Ajax overloopt van de goede centrale verdedigers achter De Ligt. Als Schuurs zich niet eens bij de selectie speelt had hij dat hier ook niet gedaan.
Ik denk dat Schuurs Schwaab wel uit de basis gespeeld zou hebben....en daarnaast zou een extra CV als backup zeker niet misstaan bij een topclub als PSV....
 
Maar onze scouts vonden Per Schuurs niet goed genoeg als topprioriteit voor PSV en daaromheeft onze TD er geen werk van gemaakt en dus staat hij nu onder contract bij Ajax week in week uit te verpieteren.....

Schuurs speelt Blind en de Ligt er niet uit. Er is dan gekozen om 'm in Jong Ajax te laten spelen i.p.v. op de bank te zetten. Kan best zijn dat 'ie volgend jaar aan spelen toe komt.

Had 'm ook graag bij PSV gezien. Vind het 'n verdediger met mogelijkheden en die zijn lastig te vinden in Nederland.
 
Maar onze scouts vonden Per Schuurs niet goed genoeg als topprioriteit voor PSV en daaromheeft onze TD er geen werk van gemaakt en dus staat hij nu onder contract bij Ajax week in week uit te verpieteren.....
Schuurs wilde zelf liever naar Ajax.
 
Dan hebben wie die verloren......

Specifiek in die leeftijdsgroep wel maar jeugd overall doet PSV niet heel veel onder tov Ajax, maar PSV moet positionering tov 'koopclub' Ajax beter benutten. Ik zie dat er ook twee jongens van NEC in de selectie zitten. Ik zou zeggen sla je slag John.
 
Zelfs maar 1 speler waarvan 0 in de basis, 6 spelers van Ajax in de basis. :confused:

Oke dan keek ik naar de jeugdselectie. Zelfs voor scouts die er geen verstand van hebben zouden toch op zijn minst de oranje jeugdselecties in de gaten moeten houden? Jongens van NEC moet je snel naar PSV halen voordat Ajax dat doet, ervan uitgaande dat scout KNVB niet op achterhoofd is gevallen.
 
Oke dan keek ik naar de jeugdselectie. Zelfs voor scouts die er geen verstand van hebben zouden toch op zijn minst de oranje jeugdselecties in de gaten moeten houden? Jongens van NEC moet je snel naar PSV halen voordat Ajax dat doet, ervan uitgaande dat scout KNVB niet op achterhoofd is gevallen.

Zou er toch een nachtje over slapen hoeveel spelers die de jeugd selecties van Oranje halen staan er daadwerkelijk. Voorbeelden die het halen zijn er maar die in de vergetelheid raken zijn er ook genoeg.

Zegt de naam Daan Disveld je iets? Aanvoerder van onder de 17 toen het in 2011 Europees kampioen werd, zat toen in de JO van NEC. Heeft het maarliefst tot 20 wedstrijden in het profvoetbal geschopt.
Beste speler dat toernooi was Kyle Ebicillio.

Macro Rigters topscorer Jong oranje toen ze in 2007 Europees kampioen werden destijds speler van NAC. Heeft voor zijn clubs in 153 wedstrijden 22 keer gescoord in zijn loopbaan.

Bij datzelfde Jong oranje staat ons aller Genero Zeefuik op een gedeelde 5de plek op de topscoorders lijst en Kiki Musampa op plek 8.
Meest gespeelde wedstrijden Jong Oranje Daniel de Ridder op plek 4 en Arnold Kruiswijk op 9.

En een speler als Virgil Van Dijk heeft in zijn gehele jeugdperiode maar 5 interlands gespeeld.

Wat ik dus wil zeggen dat niet iedere speler die in de jeugsselecties van Oranje zit groeit uit tot een speler voor het niveau P.S.V.
 
In het Ad stond er een stukje over: https://www.ad.nl/nederlands-voetba...pees-kampioenen-van-oranje-onder-17~a7040e01/

Gaat over de lichtingen van 2011 en 2012. Mislukken er meer dan er niet mislukken, maar elke lichting zitten er wel 'n paar bij die het wel halen en wat geld opleveren.

Met 10 spelers in 'n Oranje lichting is die kans groter dan met 2.

Ook wel 'n beetje het idee van 'n jeugdopleiding, hopen op die 1 of 2 per lichting die het goed doen in het eerste en een mooie transfersom opleveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan