Scouting - Algemeen & Beleid

Het is juist heel makkelijk om te zien waar het mis ging, het beleid van PSV om alleen in grote competities te scouten is waar het mis ging. Of dat bewust beleid van JdJ was en Stewart dat nu gaat veranderen gaan we zien.
Hij scout nu in ieder geval Peppi van Groningen. Straks Kokki nog en we zijn weer compleet.
 

Passage eruit:
Intern zou men bovendien behoorlijk balen van de komst van Jorge Sánchez, terwijl de scouting bij de transfer van Calvin Bassey (op voorspraak van Alfred Schreuder) slechts een 'marginale rol' speelde. En dus gaat er veel veranderen, zo is de verwachting.

Bassey dus op voorspraak Schreuder. Bergwijn, Wijndal en Brobbey nog uit de koker Ten Hag/Overmars.
 
En als je zo'n lijstje zou maken, dan zou blijken dat na Veldmate JdJ verreweg de meest succesvolle is geweest.
Veldmate is geen TD, maar scout. En heb daar mijn twijfels bij. Simons kun je niet gescout noemen. Sangare de enige echt goede vondst en zelfs naarmate de tijd vordert rijzen daar vragen over. Verder oogst heel mager. Voor de rest is het veel eigen opleiding. En degene die Madueke heeft gespot en zo ver heeft gekregen om naar NL te komen verdient ook credits.

Denk dat I.a Twente en Feyenoord veel betere scoutingsresultaten kunnen overleggen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Veldmate is geen TD, maar scout. En heb daar mijn twijfels bij. Simons kun je niet gescout noemen. Sangare de enige echt goede vondst en zelfs naarmate de tijd vordert rijzen daar vragen over. Verder oogst heel mager. Voor de rest is het veel eigen opleiding. En degene die Madueke heeft gespot en zo ver heeft gekregen om naar NL te komen verdient ook credits.

Denk dat I.a Twente en Feyenoord veel betere scoutingsresultaten kunnen overleggen.
Wat is jouw definitie van scouten dan? Ik zou denken spelers buiten PSV beoordelen en aandragen voor de jeugdopleiding of selectie. Daarvan zijn wel iets meer voorbeelden dan de jouwe.
 
Wat is jouw definitie van scouten dan? Ik zou denken spelers buiten PSV beoordelen en aandragen voor de jeugdopleiding of selectie. Daarvan zijn wel iets meer voorbeelden dan de jouwe.
Ik bedoel meer dat JDJ en Veldmate verschillende functies bekleden maar wanneer TD's zelf spelers aandragen op eigen initiatief dan kun je dat deel van het werk wel vergelijken met van een scout.

Welke voorbeelden heb je dan nog meer bij psv?
 
Ik bedoel meer dat JDJ en Veldmate verschillende functies bekleden maar wanneer TD's zelf spelers aandragen op eigen initiatief dan kun je dat deel van het werk wel vergelijken met van een scout.

Welke voorbeelden heb je dan nog meer bij psv?
Nou, jij vindt Sangaré de enige gescoute speler. Volgens mij zit de selectie vol gescoute spelers. Als we de jeugdscouting eruit halen, blijven er nog zat over. Of denk je dat die spelers gesolliciteerd hebben?
 
Hans vd Zee, Veldmate, de Visser.. allemaal op leeftijd, maar wel een gigantisch netwerk.
Daar ben ik het mee eens
En wat scouts van AZ overnemen.
Die van PSV maar naar Fc Eindhoven sturen die kunnen er niks van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan