Scouting - Algemeen & Beleid

Vraag me af of PSV ook jeugdscouts heeft lopen in de regio Rotterdam bij de amateurclubs. Het is een kweekvijver met enorm veel talent waar ook nog op de speelpleinen wordt gevoetbald. PSV is een treetje hoger dan Feyenoord, dus kan me voorstellen dat het voor jeugdspelers interessant is en minder gevoelig dan uitkomen voor Ajax.
Jeugdscouting mag tot een bepaalde leeftijd alleen in eigen regio. Bij het elftal van junior komen alleen scouts van de Rotterdamse clubs en ADO. De rest mag daar niet scouten.
 
Bij een topclub gaat het juist om die ene bal die je krijgt. Zoet deed het ook leuk bij RKC maar dit is andere koek. Ik denk dat Zoet momenteel niet onderdoet voor een Unnerstahl. Ik moet het nog maar zien.
Unnerstahl heeft ook zijn lengte mee. Zoet oogt qua reach vaak onzeker. Hij lost dat op door zich slimmer op te stellen bij bijvoorbeeld een afstandsschot.
 
Unnerstahl heeft ook zijn lengte mee. Zoet oogt qua reach vaak onzeker. Hij lost dat op door zich slimmer op te stellen bij bijvoorbeeld een afstandsschot.

Unnerstahl heeft ook zijn lengte mee. Zoet oogt qua reach vaak onzeker. Hij lost dat op door zich slimmer op te stellen bij bijvoorbeeld een afstandsschot.
Dat wel ja, maar een hoofd die ik niet graag zie, maar keepen kan hij wel.
 
Jeugdscouting mag tot een bepaalde leeftijd alleen in eigen regio. Bij het elftal van junior komen alleen scouts van de Rotterdamse clubs en ADO. De rest mag daar niet scouten.

Aah oke, dat verklaart het dus. Dan mag Feyenoord het voorwerk doen en zouden we ze bij Feyenoord moeten oppikken zodra het kan. Feyenoord is in de ogen van de jonge generatie absoluut geen topclub meer. Ik zie PSV dat gegeven onvoldoende uitbuiten.
 
Frenkie de Jong zat in Tilburg, ging naar Ajax
Per Schuurs zat in Limburg, ging naar Ajax
Een 11 jarig toptalent van NAC, zat in Breda en kiest nu ook voor Ajax
Afgezien van of al die talenten er wel of niet komen uiteindelijk, vind ik het kwalijk om te zien dat Ajax dus ook viest in deze vijver van PSV en dat onze scouts of de talentjes niet opmerken of ze te laat zijn met het signaleren van talent. In principe moet alles wat in Brabant en Limburg aan toptalent aanwezig is, van PSV moeten zijn. Maar psv houdt vast aan de overschatte Belgische talenten die nog nooit een topper zijn gebleken bij PSV. Tijd voor de koerswijziging en vernieuwing van inzichten.
 
Frenkie de Jong zat in Tilburg, ging naar Ajax
Per Schuurs zat in Limburg, ging naar Ajax
Een 11 jarig toptalent van NAC, zat in Breda en kiest nu ook voor Ajax
Afgezien van of al die talenten er wel of niet komen uiteindelijk, vind ik het kwalijk om te zien dat Ajax dus ook viest in deze vijver van PSV en dat onze scouts of de talentjes niet opmerken of ze te laat zijn met het signaleren van talent. In principe moet alles wat in Brabant en Limburg aan toptalent aanwezig is, van PSV moeten zijn. Maar psv houdt vast aan de overschatte Belgische talenten die nog nooit een topper zijn gebleken bij PSV. Tijd voor de koerswijziging en vernieuwing van inzichten.
Goed gezegd:D
 
Bedrijven moeten Überhaubt geen kinderen onder de 16 scouten als (toekomstig) werknemers en in n internaat/voetbalschool stoppen. Geldt ook voor PSV. Voor 16 jarigen vind ik n aangepast programma van de school nog enigsinds verdedigbaar en zouden profclubs in hun regio moeten kunnen scouten.

Maar dat is mijn minderheidsvisie erop.
 
Bedrijven moeten Überhaubt geen kinderen onder de 16 scouten als (toekomstig) werknemers en in n internaat/voetbalschool stoppen. Geldt ook voor PSV. Voor 16 jarigen vind ik n aangepast programma van de school nog enigsinds verdedigbaar en zouden profclubs in hun regio moeten kunnen scouten.

Maar dat is mijn minderheidsvisie erop.
Je bent min of meer te laat met opleiden, als je spelers tot hun 16e bij goedwillende amateurclubs laat. Ik vind het wel een goede stelling, wanneer we deze aanpassen naar een bepaalde maximale reistijd per dag.

De broer van de beste vriend van junior (jaja) speelt bij Sparta o13. Dat is vanuit Den Haag prima te doen. Pittig, maar met aangepast schoolprogramma en doorzettingsvermogen is dat niet gek. Je moet overigens ook niet vergeten dat er ook op die leeftijd al ontzettende gemotiveerde sporters zijn, die de gevraagde tijd er graag aan besteden.
 
Bedrijven moeten Überhaubt geen kinderen onder de 16 scouten als (toekomstig) werknemers en in n internaat/voetbalschool stoppen. Geldt ook voor PSV. Voor 16 jarigen vind ik n aangepast programma van de school nog enigsinds verdedigbaar en zouden profclubs in hun regio moeten kunnen scouten.

Maar dat is mijn minderheidsvisie erop.
Ik vermoed dat je hier de meerderheidsvisie vertegenwoordigt, op het forum, onder Nederlandse voetballiefhebbers, onder alle Nederlanders, onder Europese voetballiefhebbers en de Europese bevolking. Voor de wereldbevolking waag ik hier geen uitspraak.
 
Laatst bewerkt:
Frenkie de Jong zat in Tilburg, ging naar Ajax
Per Schuurs zat in Limburg, ging naar Ajax
Een 11 jarig toptalent van NAC, zat in Breda en kiest nu ook voor Ajax
Afgezien van of al die talenten er wel of niet komen uiteindelijk, vind ik het kwalijk om te zien dat Ajax dus ook viest in deze vijver van PSV en dat onze scouts of de talentjes niet opmerken of ze te laat zijn met het signaleren van talent. In principe moet alles wat in Brabant en Limburg aan toptalent aanwezig is, van PSV moeten zijn. Maar psv houdt vast aan de overschatte Belgische talenten die nog nooit een topper zijn gebleken bij PSV. Tijd voor de koerswijziging en vernieuwing van inzichten.
Bij Frenkie zat PSV er ook achteraan maar koos hij toch voor Amsterdam en bij Perr was scouten niet zo moeilijk. Hij was de jongste aanvoerder ooit (van Fortuna/ in de eerste divisie zoiets). PSV had of geen interesse of kon hem minder overtuigen. Van deze 11 jarige is weinig bekend. Zou dus kunnen dat hij niet op de radar stond. 11 jaar is ook nog wel erg jong. Kan nog alle kanten op
 
Bij Frenkie zat PSV er ook achteraan maar koos hij toch voor Amsterdam en bij Perr was scouten niet zo moeilijk. Hij was de jongste aanvoerder ooit (van Fortuna/ in de eerste divisie zoiets). PSV had of geen interesse of kon hem minder overtuigen. Van deze 11 jarige is weinig bekend. Zou dus kunnen dat hij niet op de radar stond. 11 jaar is ook nog wel erg jong. Kan nog alle kanten op
Daarnaast halen wij ook veel jonge talenten uit de randstad.
 
Als Bergwijn een mooie stap kan maken en daar slaagt zal dat ook helpen bij het aantrekken van talenten. Vooralsnog is t slagingspercentage van wat wij verkopen niet echt geweldig te noemen (laatste 5jr)
 
Daarnaast halen wij ook veel jonge talenten uit de randstad.
Het ging er mij meer om dat Ajax tegenwoordig op de plekken te vinden is die de natuurlijke vijver van PSV zouden moeten zijn. Dat was vroeger niet zo. Ajax heeft nu ook Sparta onder zich dus de Willems van deze wereld kun je vanaf nu ook weer vergeten. Zij zijn aan het uitbreiden zoals ze tegenwoordig ook in Mexico actief zijn. Ik zie PSV dit soort verrassende stappen niet echt zetten: bijv scouten bij de jeugd van AZ, Heerenveen etc. Het blijft steeds bij België en hoogstens wel eens Utrecht.
 
Het ging er mij meer om dat Ajax tegenwoordig op de plekken te vinden is die de natuurlijke vijver van PSV zouden moeten zijn. Dat was vroeger niet zo. Ajax heeft nu ook Sparta onder zich dus de Willems van deze wereld kun je vanaf nu ook weer vergeten. Zij zijn aan het uitbreiden zoals ze tegenwoordig ook in Mexico actief zijn. Ik zie PSV dit soort verrassende stappen niet echt zetten: bijv scouten bij de jeugd van AZ, Heerenveen etc. Het blijft steeds bij België en hoogstens wel eens Utrecht.

Ook voor Ajax geldt dat ze er maar 11 mogen opstellen. Ik denk dat er plek zat is in die vijvers. Een 11 jarig ventje, nou nou wat schokkend. De enige die echt goed heeft opgeleverd, en wij ook hadden kunnen halen is Sanchez en waarschijnlijk ook Tagliafico.
 
Ook voor Ajax geldt dat ze er maar 11 mogen opstellen. Ik denk dat er plek zat is in die vijvers. Een 11 jarig ventje, nou nou wat schokkend. De enige die echt goed heeft opgeleverd, en wij ook hadden kunnen halen is Sanchez en waarschijnlijk ook Tagliafico.
En Milik dan? En Frenkie? En straks Ziyech? En Neres?
 
Het ging er mij meer om dat Ajax tegenwoordig op de plekken te vinden is die de natuurlijke vijver van PSV zouden moeten zijn. Dat was vroeger niet zo. Ajax heeft nu ook Sparta onder zich dus de Willems van deze wereld kun je vanaf nu ook weer vergeten. Zij zijn aan het uitbreiden zoals ze tegenwoordig ook in Mexico actief zijn. Ik zie PSV dit soort verrassende stappen niet echt zetten: bijv scouten bij de jeugd van AZ, Heerenveen etc. Het blijft steeds bij België en hoogstens wel eens Utrecht.

Ik weet niet of dat nou zo'n probleem is :sneaky:
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het ging er mij meer om dat Ajax tegenwoordig op de plekken te vinden is die de natuurlijke vijver van PSV zouden moeten zijn. Dat was vroeger niet zo. Ajax heeft nu ook Sparta onder zich dus de Willems van deze wereld kun je vanaf nu ook weer vergeten. Zij zijn aan het uitbreiden zoals ze tegenwoordig ook in Mexico actief zijn. Ik zie PSV dit soort verrassende stappen niet echt zetten: bijv scouten bij de jeugd van AZ, Heerenveen etc. Het blijft steeds bij België en hoogstens wel eens Utrecht.
Ja snap ik. Maar wij vissen ook uit de natuurlijke vijver van Ajax. Daarnaast bij de leeftijd van per schuurs en de jong zijn ze eigenlijk niet meer echt in een vijver te noemen. Dan telt gewoon het geld en sta je op de meeste topclubs hun radar.

Ja ze zijn aan het uitbreidden wat logisch is. Want dat doet PSV ook. In Mexico hadden ze zelfs problemen met het halen van een speler door een oud psv'er. Natuurlijk had in dat scenario psv er niks mee te maken. Maar wij kunnen makkelijker grote Mexicaanse namen gebruiken om spelers te halen dan een Ajax.
 
Misschien ben ik een roepende in de woestijn, maar ik zeg al zeker 3 jaar op rij dat het scoutingapparaat van PSV totaal niet deugt. Welke spelers hebben we de afgelopen 5 jaar aangekocht, die het gewenste PSV-niveau echt aankonden?? Lozano, Guardado en Arias zijn de enige die mij te binnen schieten....spelers als Pereiro, Romero, Guti, Behich, Sainsbury, Ramselaar, Mauro, Schwaab, Isimat, ...dat is toch allemaal middelmaat of zelfs slechter dan middelmaat geweest...?? Hoe komt het dat Ajax flink scout in Argentinië , Brazilië, Colombia , Mexico en in Afrikaanse landen en daar regelmatig prijs heeft, terwijl PSV met heel veel moeite op de proppen komt met Lozano, Guti en Romero...?? Ik heb het niet over het Ajax van nu, nu ze bulken in het geld, maar een paar jaar geleden haalden ze al Davinson Sanchez en Onana en toen was Ajax qua financiën bijna vergelijkbaar met PSV....hoe komt het dat hun scoutingapparaat veel verder reikt dan die van PSV...? En nu ze in de halve finale CL staan, zal hun aantrekkingskracht op buitenlandse spelers nog veel groter worden. PSV zal hierop een gedegen antwoord moeten vinden en in mijn ogen is de eerste serieuze actie die het bestuur van PSV moet nemen om de aansluiting met Ajax enigszins vast te kunnen houden, het gehele scoutingspparaat van PSV tegen het licht houden en een aantal scouts binnen een paar maanden vervangen door nieuwe scouts, die veel meer ervaring hebben en grotere netwerken hebben in Europa ( ook Oost- Europa en de Scandinavische landen !), Afrika en Zuid Amerika, zodat de selectie van PSV in de zomer flink versterkt kan worden met als doel ook volgend seizoen een geduchte concurrent voor Ajax te zijn en blijven om de landstitel . Gerbrands moet nu echt in actie komen, want groenlicht geven aan aankopen als Behich en Sainsbury, dat is beslist niet geloofwaardig en puur verkwisting van geld dat PSV veel minder bezit dan Ajax na de zomer...!! Gerbrands, word eens wakker...het is nu twee voor twaalf !!! :fear::mad::cautious:
 
Terug
Bovenaan Onderaan