Het is nu in elk geval nog steeds willekeur. Wat voor mij een verbetering zou zijn/ lijkt te zijn is als de VAR de beslissende rol krijgt. De scheidsrechter op het veld voor de algemene gang van zaken. De VAR de scheidsrechter overrulen wanneer de scheidsrechter er naast zit met het idee dat het spel eerlijker wordt zonder onnodige vertraging. Dus niet ingrijpen voor een verkeerd gegeven uitgooi, maar wel bij het geven of terugtrekken van een kaart. De willekeur wordt er niet minder van, maar dit geneuzel tussen de scheidsrechter en de VAR waarbij de scheids een bepaalde druk voelt om zichzelf te bewijzen of geen fouten te maken maakt het spel niet beter. De VAR heeft die druk minder en het is moeilijker om bepaalde shit weg te wuiven omdat je verantwoordelijk bent en alle beelden hebt, dus geen smoesjes.
 
Het is nu in elk geval nog steeds willekeur. Wat voor mij een verbetering zou zijn/ lijkt te zijn is als de VAR de beslissende rol krijgt. De scheidsrechter op het veld voor de algemene gang van zaken. De VAR de scheidsrechter overrulen wanneer de scheidsrechter er naast zit met het idee dat het spel eerlijker wordt zonder onnodige vertraging. Dus niet ingrijpen voor een verkeerd gegeven uitgooi, maar wel bij het geven of terugtrekken van een kaart. De willekeur wordt er niet minder van, maar dit geneuzel tussen de scheidsrechter en de VAR waarbij de scheids een bepaalde druk voelt om zichzelf te bewijzen of geen fouten te maken maakt het spel niet beter. De VAR heeft die druk minder en het is moeilijker om bepaalde shit weg te wuiven omdat je verantwoordelijk bent en alle beelden hebt, dus geen smoesjes.

Eens, maar dan moet ook het speelveld van de VAR ruimer worden. Niet alleen wel of geen penalty, maar elke situatie waar dan ook op het veld waar iets fouts gebeurt, moet dan overruled kunnen worden door de VAR. Criterium daarbij is dan wel dat er iemand zit die onbevoordeeld zijn werk doet, zodat je niets zoiets krijgt als gisteren, waarbij een 100% strafschop niet eens onderzocht wordt.
 
Eens, maar dan moet ook het speelveld van de VAR ruimer worden. Niet alleen wel of geen penalty, maar elke situatie waar dan ook op het veld waar iets fouts gebeurt, moet dan overruled kunnen worden door de VAR. Criterium daarbij is dan wel dat er iemand zit die onbevoordeeld zijn werk doet, zodat je niets zoiets krijgt als gisteren, waarbij een 100% strafschop niet eens onderzocht wordt.

Eens, alle beslissingen om het spel eerlijker te maken. Wanneer de VAR verantwoordelijk gemaakt wordt dan wordt het ook makkelijker om hem/ haar ter verantwoording te roepen bij een situatie zoals gisteren met de duw. Daar zou het ook eerlijker van worden. Helemaal eerlijk wordt het ook niet omdat het mensen werk blijft (en we moeten wat te zeiken hebben)

Daarvoor moet misschien ook een andere regel voor komen, geel zonder strafschop ofzo, want een penalty zou ook wel weer zwaar bestraft zijn.
 
Er werden vanavond door die nakkers ook her en der wel wat tikjes en elleboogjes uitgedeeld, waar ik zeker wel ergens een ingreep (van de var) op had verwacht
 
Ik ben d'r wel klaar mee, onbetrouwbaar sujet die Guzu, makkelijke gele kaarten voor PSV-ers en de tegenstander komt overal mee weg :braak::braak::braak:
Heeft toch een boon voor Ajakkes...?
Heerenveen werd toch ook genaaid door hem. Die hadden met 4-5, 4-6 moeten winnen in de Arena. Maar ja, hij weet als geen ander dat hij (in) direkt PSV naait, door o.a Lammers geen penalty toe te kennen.
 
Het was gisteren weer behelpen. En ik was enige tijd van het complot idee af, maar sinds enkele weken heb ik toch weer ernstige twijfels bij de onafhankelijkheid van de KNVB. Ik meld me nu maar weer, nu er eigenlijk geen aanleiding is, om niet opportunisme verweten te kunnen worden.

Lozano werd enorm gezocht gisteren. De wedstrijd was 5 minuten onderweg en Lozano was al 5x aangetikt. Niet ernstig, maar op die schaal wel gewoon spelbederf. Dat heeft VVV lang mogen doen en daarmee de wedstrijd de nek om gedraaid. Op zich goed vanuit hun optiek, maar vanuit de bond moet je dit niet willen. Dat stond dan weer in schril contrast met het laatste half uur van Ajax, waarin iedere vorm van mannelijk voetbal van de zijde van AZ, direct een vrije trap opleverde voor Ajax.
Woensdag tegen PEC was dat ook al twijfelachtig. Want ging er geen overtreding aan het doelpunt vooraf? En om de overwinning van Ajax veilig te stellen werd voor een kul overtreding een tweede geel gegeven.

Dé grote vraag, om al dan niet mijn Calimero gevoel te loochenstraffen, gaat natuurlijk zijn of Tagiafico nog geschorst gaat worden voor zijn achterwaartse schop. Ten eerste kun je je afvragen waarom dat ín de wedstrijd niet gezien is. Was de VAR even koffie halen? Ten tweede zou het alsnog achteraf bestraft moeten worden. Welke conclusie zouden we moeten trekken als dat niet gebeurt?

Verder zou ik nog een hele stapel incidenten kunnen opnoemen, zoals de vele niet gegeven penalty's voor Luuk, hoe het in hemelsnaam mogelijk was dat De Ligt géén rood kreeg voor het neerhalen van een doorgebroken speler, en andere.
PSV heeft ook 2x geluk gehad: dat Malen geen rood kreeg en de tegenstander wel, en dat het geen penalty tegen kreeg in de laatste minuut (maar dat was een goedmakertje omdat Luuk die ook niet had gekregen die wedstrijd).
Maar goed, 'you win some you loose some', maar ik trek de balans daarvan ernstig in twijfel.
 
Precies, godenzonen doen zoiets niet en vinden we dus raar en niet gewelddadig. Lozano daarentegen hebben we zodanig geframed, dat hij vogelvrij verklaard is.
Net zoals er aan Luuk gratis gehangen mag worden.
Mara de Klassieker werd bij de KNVB weer eens van stal gehaald: “de VAR had het al beoordeeld” Ik kan me niet herinneren dat dat ooit voor een vreemde actie van een PSV- er heeft gegolden.
 
Net zoals er aan Luuk gratis gehangen mag worden.
Mara de Klassieker werd bij de KNVB weer eens van stal gehaald: “de VAR had het al beoordeeld” Ik kan me niet herinneren dat dat ooit voor een vreemde actie van een PSV- er heeft gegolden.

Mertens kreeg ooit een schorsing op basis van een dusdanige uitvergroting dat je alleen nog maar pixels zag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan