Grappig, er is nogal wat te doen over Higler, maar nu lees ik waarom hij op de wedstrijd PSV-Feyenoord is gezet en wie de alternatieven zijn... - Blom, Güzübüjük, Makkelie…- … en dan denk ik "die Higler is zo verkeerd nog niet' (a)

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...oor-psv-feyenoord-vijf-arbiters-afwezig-.html

Mij bevangt toch het gevoel dat het allemaal niks is. Zowel van Boekel, Makkelie en Blom zijn een regelrechte ramp gebleken voor PSV. Die Turk met zijn moeilijke naam kan er sowieso niks van. Kuipers is tegenwoordig teveel overtuigd van zichzelf evenals Nijhuis. Het zal dus wel een puinhoop worden met veel VAR momenten
 
Mij bevangt toch het gevoel dat het allemaal niks is. Zowel van Boekel, Makkelie en Blom zijn een regelrechte ramp gebleken voor PSV. Die Turk met zijn moeilijke naam kan er sowieso niks van. Kuipers is tegenwoordig teveel overtuigd van zichzelf evenals Nijhuis. Het zal dus wel een puinhoop worden met veel VAR momenten
Serdar bedoel je. Hoef je ook niet die achternaam in te typen. Scheelt weer
 
Mij bevangt toch het gevoel dat het allemaal niks is. Zowel van Boekel, Makkelie en Blom zijn een regelrechte ramp gebleken voor PSV. Die Turk met zijn moeilijke naam kan er sowieso niks van. Kuipers is tegenwoordig teveel overtuigd van zichzelf evenals Nijhuis. Het zal dus wel een puinhoop worden met veel VAR momenten
Zijn allemaal een ramp gebleken. Niet alleen voor PSV dr is geen scheidscomplot tegen ons. De kwaliteit is gewoon bedroevend, daardoor zit t soms mee en soms tegen.
 
Zijn allemaal een ramp gebleken. Niet alleen voor PSV dr is geen scheidscomplot tegen ons. De kwaliteit is gewoon bedroevend, daardoor zit t soms mee en soms tegen.

Een scheidscomplot gaat me ook te ver maar ik vind het op z’n minst wel opvallend dat m.n. van Boekel en Makkelie ontzettend hun best doen om de tegenstander een handje te helpen. Is me vooral gaan opvallen nadat Makkelie zo nadrukkelijk Ajax de helpende hand toestak tegen Utrecht (die toch niet voldoende bleek). Zowel als VAR en scheidsrechter vind ik het opvallend dat vaak cruciale beslissingen (zoals bijv. tegen Ajax met de Jong en Onana maar ook dubieuze penalty-situaties of buitenspelgevallen) door van Boekel en Makkelie in het nadeel van PSV uitvallen. Let er maar eens op. Buiten dat is het niveau van de arbitrage zoals je al zegt in zijn algemeenheid zwak. En dat gecombineerd met het misplaatst grote ego van sommige arbiters leidt vaak tot slecht fluiten en inconsequente beslissingen.
 
VAR gebruiken zoals dat bij hockey gedaan wordt. Max 3x aanvragen per team (tijd stil zetten, anders krijg je 3 aanvragen in laatste 5 min van de wedstrijd). Heb je ongelijk, dan vervalt er een beurt, anders behoud je er een.
Dan is het ook de VAR die beslist. Zo breng je niet steeds je scheids in het veld in verlegenheid.
 
VAR gebruiken zoals dat bij hockey gedaan wordt. Max 3x aanvragen per team (tijd stil zetten, anders krijg je 3 aanvragen in laatste 5 min van de wedstrijd). Heb je ongelijk, dan vervalt er een beurt, anders behoud je er een.
Dan is het ook de VAR die beslist. Zo breng je niet steeds je scheids in het veld in verlegenheid.
Ik zou 2 aanvragen per wedstrijd per team/coach doen, anders wordt het spel wel erg vaak stilgelegd. En hoe je het ook bekijkt. Dit zal ook gebruikt worden om tijd te rekken. Ongeacht of de tijd stil wordt gezet. Dus dat zullen we moeten accepteren.
 
Ik zou 2 aanvragen per wedstrijd per team/coach doen, anders wordt het spel wel erg vaak stilgelegd. En hoe je het ook bekijkt. Dit zal ook gebruikt worden om tijd te rekken. Ongeacht of de tijd stil wordt gezet. Dus dat zullen we moeten accepteren.
Eens, 2x dan. Ieder systeem heeft z'n nadelen, maar als de zuivere tijd teruggepakt wordt, dan kun je er geen tijd mee rekken, alleen nog ritme mee verstoren.
 
Higler was gisteren erg matig. Had 2-3x geel moeten geven aan Feyenoord in de eerste helft voor Clasie, Verdonk en Vilhena, maar vertikte dat. Iedere keer voor het onderbreken van een veelbelovende aanval. Ging in de rust alsnog Verdonk vermanend toespreken. Ik heb niet zoveel met dat soort barmhartige Samaritanen, ik heb liever dat hij de wedstrijd gewoon in goede banen leidt. Voetbalt toch anders als 2 verdedigende spelers geel hebben. Nu konden ze door met traineren van het spel. Ik vond Lozano daarin erg volwassen, want die werd continue geschoffeld. Niet heel grof, maar wel continue en grotendeels onbestraft.

In de rust voorspelde ik dat het uit de hand zou lopen als Higler zo zou blijven fluiten, maar na de rust leidde hij strenger. Geen toeval dat Feyenoord 4x geel kreeg.
 
1) VAR bekijkt de schwalbe van Lozano en besluit niet in te grijpen.
2) VAR kent geen penalty toe aan PSV.
3) VAR kent geen penalty toe aan Heracles.
4) VAR laat de scheidsrechter opnieuw kijken naar een incident, waardoor een speler van Heracles rood krijgt.
5) VAR kent 2 penalties toe aan Utrecht.
6) VAR keurt goal af van Vitesse vanwege een corner die uit ging.
7) VAR keurt geen goal af van Vitesse wegens mogelijk buitenspel.

Tot zover de VAR momentjes van vandaag. Ik vind punt 2, 3 en 7 weer belachelijk. Daarentegen ben ik wel blij met de VAR op punt 5 en 6. Al om al blijft de VAR een grote willekeur, waarvan ik nog steeds niet weet of ik er op het eind van de dag meer of minder gefrusteerd ervan raak.
 
1) VAR bekijkt de schwalbe van Lozano en besluit niet in te grijpen.
2) VAR kent geen penalty toe aan PSV.
3) VAR kent geen penalty toe aan Heracles.
4) VAR laat de scheidsrechter opnieuw kijken naar een incident, waardoor een speler van Heracles rood krijgt.
5) VAR kent 2 penalties toe aan Utrecht.
6) VAR keurt goal af van Vitesse vanwege een corner die uit ging.
7) VAR keurt geen goal af van Vitesse wegens mogelijk buitenspel.

Tot zover de VAR momentjes van vandaag. Ik vind punt 2, 3 en 7 weer belachelijk. Daarentegen ben ik wel blij met de VAR op punt 5 en 6. Al om al blijft de VAR een grote willekeur, waarvan ik nog steeds niet weet of ik er op het eind van de dag meer of minder gefrusteerd ervan raak.

Punt 1 werd Lozano gewoon geraakt, dus geen schwalbe, maar omdat het Lozano was kreeg hij het nadeel van de twijfel. Punt 2 was echt een 100% penalty. Zo overduidelijk te zien op de beelden. Echt schandalig dat daar niet eens ophef over wordt gemaakt. Die speler trekt eerst aan de schouder van Lozano en duwt hem vervolgens overduidelijk ondersteboven. Dat Makkelie het misschien niet ziet kan ik nog inkomen, maar de VAR heeft dezelfde beelden tot zijn beschikking als wij, en als je dan na het zien van die beelden niet besluit om Makkelie eens even te laten komen kijken, dan klopt er echt iets niet.
 
Wat had de VAR moeten doen bij de schwalbe dan? Ik zat in het stadion dus misschien dat ik het niet goed gezien heb, maar het was er wel een. En zelfs al was het geen schwalbe, dan nog is dat geen taak voor de VAR.
 
Wat had de VAR moeten doen bij de schwalbe dan? Ik zat in het stadion dus misschien dat ik het niet goed gezien heb, maar het was er wel een. En zelfs al was het geen schwalbe, dan nog is dat geen taak voor de VAR.

Geen schwalbe. Lozano werd gewoon op zijn linkervoet geraakt en viel daardoor. Maar Makkelie vind helemaal niets van PSV dit seizoen de moeite waard om te fluiten (zie ook weer vandaag en ook eerder PSV-Ajax bijv.). Een regelrechte aanfluiting deze ijdeltuit. De VAR van dienst van vandaag mag wat mij betreft ook meteen thuisblijven als je dit geen strafschop vindt.
 
Wat had de VAR moeten doen bij de schwalbe dan? Ik zat in het stadion dus misschien dat ik het niet goed gezien heb, maar het was er wel een. En zelfs al was het geen schwalbe, dan nog is dat geen taak voor de VAR.

Inderdaad. In het meest gunstige geval was het wel een overtreding, maar die was dan buiten de 16, dus mag de VAR daar niet ingrijpen (alleen bij wel of geen goal, wel of geen penalty, wel of geen rood en persoonsverwisseling).
 
1) VAR bekijkt de schwalbe van Lozano en besluit niet in te grijpen.
2) VAR kent geen penalty toe aan PSV.
3) VAR kent geen penalty toe aan Heracles.
4) VAR laat de scheidsrechter opnieuw kijken naar een incident, waardoor een speler van Heracles rood krijgt.
5) VAR kent 2 penalties toe aan Utrecht.
6) VAR keurt goal af van Vitesse vanwege een corner die uit ging.
7) VAR keurt geen goal af van Vitesse wegens mogelijk buitenspel.

Tot zover de VAR momentjes van vandaag. Ik vind punt 2, 3 en 7 weer belachelijk. Daarentegen ben ik wel blij met de VAR op punt 5 en 6. Al om al blijft de VAR een grote willekeur, waarvan ik nog steeds niet weet of ik er op het eind van de dag meer of minder gefrusteerd ervan raak.

Punt 6 kwam van de grensrechter die het doelpunt afkeurde. De VAR heeft het niet kunnen beoordelen en heeft dus niet ingegrepen.
 
1) VAR bekijkt de schwalbe van Lozano en besluit niet in te grijpen.
2) VAR kent geen penalty toe aan PSV.
3) VAR kent geen penalty toe aan Heracles.
4) VAR laat de scheidsrechter opnieuw kijken naar een incident, waardoor een speler van Heracles rood krijgt.
5) VAR kent 2 penalties toe aan Utrecht.
6) VAR keurt goal af van Vitesse vanwege een corner die uit ging.
7) VAR keurt geen goal af van Vitesse wegens mogelijk buitenspel.

Tot zover de VAR momentjes van vandaag. Ik vind punt 2, 3 en 7 weer belachelijk. Daarentegen ben ik wel blij met de VAR op punt 5 en 6. Al om al blijft de VAR een grote willekeur, waarvan ik nog steeds niet weet of ik er op het eind van de dag meer of minder gefrusteerd ervan raak.
VAR voorbeeld 7 is inderdaad stuitend. Recht toe recht aan vast te stellen, geen interpretatie en dan toch tegen je eigen spelregelboek in beslissen.

De KNVB lijkt inmiddels volgens de filosofie van Jules Deelder te werken:
het is niet wat je denkt dat het is en dat is het ook niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan