Hahaha! Ik kan nog wel enigszins objectief de arbitrage beoordelen. Vaak overdrijven jullie hier maar in dit geval zat ik tijdens de wedstrijd al met verbazing naar het fluitgedrag van Makkelie te kijken.

Het grootste probleem vind ik dat er in Nederland totaal afwijkend wordt gefloten ten opzichte van het internationale voetbal, geen wonder dat we hier geen fatsoenlijke verdediger meer kunnen opleiden, zelfs tackles op de bal worden tegenwoordig al met geel bestraft.

Precies! Het voetballend (lees: slappe) verdedigen wordt hier sowieso in de voetbalcultuur al verheerlijkt, en als er dan ook nog op deze manier gefloten wordt.. Bruma en Rekik zouden in Engeland of Duitsland nog niet de helft van hun huidige gele kaarten hebben gekregen, volgens mij. Maar gelukkig zijn er mannen als Jan Mulder die liever willen dat er geen lichaamscontact meer mag zijn in het voetbal.

Mario van der Ende in het AD.

Zoals ik al zei, die man ziet het goed.
 
http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivi...me-figuren-die-het-voetbal-niet-snappen.dhtml

De claim dat de media zaken in de doofpot zouden houden wordt met dit soort artikelen in ieder geval wel gelogenstraft.
Goed stuk! (Y)

PS uit de analyse over Makkelie blijkt wel dat hij niet sec anti PSV is, het is gewoon een kaarten en penalty fetisjist. waarbij wij in dit geval de *** waren. Want dat hij in ons nadeel floot, daarover geen discussie!
Maar getuige dit artikel wordt dat dus wel degelijk gezien!
 
Laatst bewerkt:
http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivi...me-figuren-die-het-voetbal-niet-snappen.dhtml

De claim dat de media zaken in de doofpot zouden houden wordt met dit soort artikelen in ieder geval wel gelogenstraft.
Goed stuk! (Y)

PS uit de analyse over Makkelie blijkt wel dat hij niet sec anti PSV is, het is gewoon een kaarten en penalty fetisjist. waarbij wij in dit geval de *** waren. Want dat hij in ons nadeel floot, daarover geen discussie!
Maar getuige dit artikel wordt dat dus wel degelijk gezien!

Eens. Daarom had ik het ook al geplaatst. ;)
 
Eens. Daarom had ik het ook al geplaatst. ;)

Neem met niet kwalijk. Heb ik over het hoofd gezien, slordig, excuses!
Overigens gaat het AD verder dan alleen het weergeven van een analyse van v/d Ende, maar dat was denk ik ook duidelijk.(Y)
 
Laatst bewerkt:
Neem met niet kwalijk. Heb ik over het hoofd gezien, slordig, excuses!
Overigens gaat het AD verder dan alleen het weergeven van een analyse van v/d Ende, maar dat was denk ik ook duidelijk.(Y)

Het is exact hetzelfde artikel, waar ik een gelinkte quote van heb geplaatst. Maar maakt verder niet uit, hoor. We zijn het eens, zo lijkt het.
 
Het is exact hetzelfde artikel, waar ik een gelinkte quote van heb geplaatst. Maar maakt verder niet uit, hoor. We zijn het eens, zo lijkt het.

Dat weet ik. Maar ik haakte meer aan op de opmerking van Kronos n.a.v jouw quote.
En inderdaad, we zijn het eens!
 
Sluit me hier bij aan, vaak gaan we internationaal (WK /CL / EK / EL) ten onder in de wedstrijden die wat steviger zijn. Dit komt deels omdat de nederlandse verdediger het postuur heeft van een gespierde spijker, maar ook doordat we het niet gewend zijn.



Mmm, kan me een WK herinneren waarin onze verdedigers (en de rest van het elftal) juist als een stel mongolen overal op kniehoogte invlogen.
 
Gisteren weer een prachtig voorbeeld gezien van hoe er gefloten zou moeten worden, bij Man Utd - Everton. Wedstrijd liep totaal niet uit de hand, gebeurde geen gekke dingen, maar een Nederlandse scheidsrechter zou veertien gele kaarten en twee rode hebben getrokken. Minstens. Clattenburg gaf welgeteld twee gele kaarten.
 
Nijhuis maakt een fout (overigens ook in ons voordeel door geen penalty te geven bij de actie van Zanka) maar dit is ondubbelzinnig en duidelijk commentaar
http://nos.nl/video/584006-nijhuis-had-havenaar-rood-moeten-geven.html

Duidelijk niet gezien en geen kwaadwil. En de opmaat naar een veroordeling door de aanklager zo dunkt me!

Prima commentaar inderdaad. Alleen jammer dat dit wel een keerpunt in de wedstrijd is, met rood voor Havenaar denk ik dat we de wedstrijd gewoon gewonnen zouden hebben. It's all in the game, zullen we maar zeggen.
 
NIjhuis = NAAIHUIS. Overtreding tegen schaars gezien en niks doen EIKEL! NIJHUIS je bent een ramp! PSV weer punten verloren door falende arbitrage!!!
Het wordt echt vervelend nu!
 
Prima commentaar inderdaad. Alleen jammer dat dit wel een keerpunt in de wedstrijd is, met rood voor Havenaar denk ik dat we de wedstrijd gewoon gewonnen zouden hebben. It's all in the game, zullen we maar zeggen.

Ook dat is maar de vraag... Nijhuis liet veel doorgaan, wat ik eigenlijk prima vind. Alleen is het verschil van de arbitrage iedere week zo groot. Waar de ene week door een scheidsrechter veel toegestaan wordt, wordt door een ander een volgende week alles direct afgestraft en een wedstrijd kapot gefloten.
 
Ik heb niks gezien. Wat deed Havanaar precies?
Op Schaars zijn scheenbeen getrapt waardoor Schaars niet meer kon spelen. Scheids zag het niet en Havenaar scoorde die 1-2....
Aan de andere kant: als Vitesse had verloren dan hadden zij gewezen op de niet gegeven penalty waar iedereen nu over zwijgt. Zanka zo oliedom er in komen. Hij had geluk dat van Aanholt ook graag ging liggen waardoor Nijhuis niet floot voor een penal.
 
Prima commentaar inderdaad. Alleen jammer dat dit wel een keerpunt in de wedstrijd is, met rood voor Havenaar denk ik dat we de wedstrijd gewoon gewonnen zouden hebben. It's all in the game, zullen we maar zeggen.

Daar ben ik ook van overtuigd!
Maar ik zie dit wel als een onbewust en ongewilde fout van de scheidsrechter. Overigens, als hij rond de 20e minuut de bal op de stip had gelegd na die onbesuisde actie van Zanka, hadden we én ook niks te zeuren kunnen hebben, maar had de wedstrijd er (in ons nadeel) ook nogal anders uitgezien.
Al met al moet ik eerlijk zeggen dat ik Nijhuis al het hele seizoen een van de betere arbiters vind. En wat ook gezegd mag worden; zijn ego zat hem nog wel eens in de weg, maar in wedstrijden weet hij zich inmiddels toch redelijk weg te cijferen (hij valt eigenlijk niet meer op, en dat is een compliment) en in zijn commentaar nadien is hij zelfs groot genoeg om ruiterlijk zijn falen toe te geven.

Zo, een keer iets positiefs zeggen over een scheids mag toch ook een keer??
 
Terug
Bovenaan Onderaan