Het is toch duidelijk dat er bij Nijhuis meer mag dan de regels toe schrijven. Scheidsrechters moeten volgens de regels fluiten. Ergo: Nijhuis is een slechte scheids, die ondanks zijn pedante gedrag toch de hand boven het hoofd gehouden wordt door de KNVB.

En dat zegt helemaal niks over die andere scheidsrechters. Die proberen wel de regels te volgen, maar maken te veel fouten.
 
Joh, waarom al die rare bochten? Je reageerde zelf ook twee weken na een post van Weltmeister, het is geen actueel voorval, en ik kwam de draad tegen toen ik door het forum "ongelezen berichten"scrolde? En ja, als iemand Nijhuis objectief noemt in zijn manier van fluiten dan is dat iets waar ik over val. Omdat dit gewoon het omdraaien van zaken is. Iets wat hij zelf ook gewoon toegeeft (hij is maar wat trots op zijn eigen manier van fluiten die afwijkt van de rest, daarvoor krijg ik genoeg pers uitspraken mee). Dus nee, volgens de definities van wat subjectief en objectief is klopt er weinig van jou formulering. Onpartijdig mag je vinden, maar dat is een andere (welliswaar minstens even belangrijke) eigenschap van een scheidsrechter. Gevoelsmatig dicht ik op basis van de ervaringen van PSV en Nijhuis (de rel met schmidt, de ontsporing van overtredingen tegen belangrijke spelers) ook niet geheel een "onpartijdige" rol toe, maar ik besef me dat ik als PSV supporter daarin gekleurd ben.
Dan blijven we toch van mening verschillen.
Het feit dat een scheidsrechter duidelijk onpartijdig is maakt hem in mijn ogen objectief. Is er iets mis met die definitie?
De pers overdrijft alles en nog wat volgaarne en zo lijkt het net of Nijhuis zijn eigen regels hanteert. Dat is onjuist. Hij laat meer toe dan een ander, maar er zijn ook collega's die voor ieder wissewasje fluiten en net doen alsof er zaalvoetbalregels gelden in de eredivisie.
Om nog maar te zwijgen over de subjectiviteit die valt waar te nemen als de VAR wel of niet ingrijpt , waar toch ook collega's van hem zitten.

En ja, ook ik was best kwaad toen Gakpo ongestraft de wedstrijd werd uitgeschopt op Spangen en vanwege de kinderachtige manier waarop Nijhuis toen op Schmidt's terechte commentaar reageerde.
Maar veel erger vond ik de subjectiviteit van ESPN in de weergave van het incident en de slappe houding van PSV toen hun coach geschorst werd. Media kunnen een heel vertekend beeld geven van gebeurtenissen, afhankelijk van hun eigen voorkeur.

Nogmaals, ik zie liever een fluitist als Nijhuis die alle 22 aanwezigen op dezelfde manier benadert dan een figuur die duidelijk aan de ene ploeg minder toestaat dan aan de andere partij.
 
Week van de Onrecht.

Echt geen idee waarom, maar ik kijk naar Eindhoven- MVV. Mooi dat ik dat doe, want anders zou ik de allerslechtste professionele niet-corrupte scheidsrechter ooit hebben gemist.
Hahaha, wat een prutser. Dat kan je zelfs expres niet zo slecht doen, al zou je willen. Gewoon onkunde van de man en het is onmogelijk dat deze man corrupt is, zoals bijvoorbeeld de gemiddelde Afrikaanse scheidsrechter.

Ik dacht, ben ik nou gek, toen ik het begin van de analyse in de rust keek. Maar nee, Kwakman ging uiteindelijk ook ff los.

Scheidsrechter Vos.
 
Week van de Onrecht.

Echt geen idee waarom, maar ik kijk naar Eindhoven- MVV. Mooi dat ik dat doe, want anders zou ik de allerslechtste professionele niet-corrupte scheidsrechter ooit hebben gemist.
Hahaha, wat een prutser. Dat kan je zelfs expres niet zo slecht doen, al zou je willen. Gewoon onkunde van de man en het is onmogelijk dat deze man corrupt is, zoals bijvoorbeeld de gemiddelde Afrikaanse scheidsrechter.

Ik dacht, ben ik nou gek, toen ik het begin van de analyse in de rust keek. Maar nee, Kwakman ging uiteindelijk ook ff los.

Scheidsrechter Vos.
Zijn er ook ergens beelden hiervan te vinden?
Want je maakt ons wel nieuwsgierig naar het optreden van wat je de allerslechtste professionele prutser noemt.
Ik heb het duel niet gezien omdat ik na een maaltijd van zelfgebakken friet - eén keer per week ongezond eten sta ik mijzelf toe -
de voorkeur gaf aan het kijken naar Angela Black boven Eindhoven-MVV.
 
Mooi om te zien dat Lindhout ook in andere wedstrijden waardeloos fluit. Jammer dat ie dat nog steeds mag.
 
Mooi om te zien dat Lindhout ook in andere wedstrijden waardeloos fluit. Jammer dat ie dat nog steeds mag.
het-houdt-niet-op-niet-vanzelf.png
 
Gisteren zie ik hoe Fortuna op 0-2 komt en dus op weg gaat naar drie belangrijke punten in de strijd tegen degradatie.
Dan roept VAR Blank scheidsrechter van der Laan naar het scherm.
Die zowaar besluit de treffer te annuleren.
De indruk van velen zal zijn dat deze ingreep een lachertje moet heten en dat het een even grote blunder genoemd mag worden
dat de scheidsrechter het doelpunt alsnog afkeurt.
Vervolgens verlies je met 2-1. Je zult maar Fortuna supporter zijn.
Ik ben het dan ook geheel eens met de woedende Ultee dat Nijhuis hier de VAR had uitgelachen of verrot gescholden.

Nijhuis niet alleen trouwens, want wat de VAR hier deed was - wederom -lachwekkend.
In januari een treffer goedkeuren nadat de VAR niet durft te zeggen - wat iedereen kon zien - dat een bal uit is en een maand later een treffer
afkeuren omdat je een van de 385 blokkeeracties per weekend bij een corner in de 16 er zomaar uitpikt als onreglementair.
Kostbare missers als het gaat om kampioenschap of degradatie.
Hoe was ook alweer dat woord dat bij VAR hoort?
O ja, was dat niet willekeur? :unsure:
 
klik

De scheidsrechtersbond wilde aantonen dat alleen enkele individuen problemen hadden met van Egmond. You'll never guess what happens next!
Waarom zou iemand problemen hebben met een scheidsrechtersbaas die over dezelfde verteltrant beschikt als Hans Christian Andersen en de gebroeders Grimm?
Mag sprookjes vertellen nu ook al niet meer?
Rare club, die KNVB en vooral gezellig, die afdeling scheidsrechters daarbinnen.
 
Als die speler van NEC rood krijgt voor die actie met het hoofd, dan had Anthony al zeker 6 rode kaarten moeten krijgen.
Ik ben het eens met de trainer van NEC. Volstrekte willekeur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan